Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-26, 15:28   #1
 
Pipans avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 68
Sharp$: 180

Fotboll
Stats: 2 - 5 - 1
ROI: 83.31%
Vinstprocent: 28.57%

Standard

Björklöven > AIK?


Unibet har ett spel där man får oddset 1.8 på att Löven slutar före AIK i grundserien. Spontant känns det som att det finns spelvärde i det men det kan också vara mitt lövenhjärta som talar.

Jag har tittat på vad båda klubbarna gjort under silly season och det känns visserligen som att AIK har förbättrats lite mer än Björklöven men det känns ändå inte tillräckligt.

Förra säsongen var ju AIK ett bottenlag, medan Löven var ett av seriens bästa i slutet av säsongen. Löven har visserligen en ny tränare i Tommy Jonsson men det oroar inte mig särskilt mycket, han ska tydligen ha en liknande spelidé som den man hade framgångar med i fjol.

Edit: Det känns också som att man har värvat rätt spelartyper som kommer passa bra in i lagpusslet.

AIK har en nygammal tränare i Roger Melin och har några fler nya spelare än Löven. Jag tror att AIK kommer ta längre tid innan de har spelat ihop laget.

Jag tror lövens chans att sluta före AIK ligger runt 70-75% Vad tror ni, underskattar jag AIK?

Senast redigerad av Pipan den 2015-08-26 klockan 15:30.
Pipan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-27, 15:11   #2
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tycker din analys är hyfsat spot on. Björklövet har väl i princip bara tappat en spelare av hyfsad kaliber(Hurtubise) och det poängtappet bör ju Edblom från södertälje kunna fixa. AIK har ju ett väldigt ungt lag och bör väl bli bättre än förra året men har svårt att köpa att de ska komma topp4 som de flesta bolag har. Känns som det kan bli mycket upp och ner för dem. Jag tror även att bolagen överskattar Melin och hans inverkan.
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-27, 20:38   #3
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Hade satt Löven på 1,50 i denna headen så oddset är bra, dock låser jag sällan pengar så länge för den edgen utan bara på långtidsspel som jag anser är "sanslöst" felsatta.

Som tex innan PL-säsongen då jag låste pengar på Falcao under 13,5 mål i ligan till 1,85.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-28, 09:22   #4
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vurpan Visa inlägg
Tycker din analys är hyfsat spot on. Björklövet har väl i princip bara tappat en spelare av hyfsad kaliber(Hurtubise) och det poängtappet bör ju Edblom från södertälje kunna fixa. AIK har ju ett väldigt ungt lag och bör väl bli bättre än förra året men har svårt att köpa att de ska komma topp4 som de flesta bolag har. Känns som det kan bli mycket upp och ner för dem. Jag tror även att bolagen överskattar Melin och hans inverkan.
Största tappet anser jag är Alexander Hellström (b).
Oerhört värdefull med stort lövenhjärta, stabil bakåt, en ledare.

Får Löven ihop backsidan så blir det top 3, och då är man längder före AIK

//

Hata Skellefteå
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-28, 10:06   #5
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Största tappet anser jag är Alexander Hellström (b).
Oerhört värdefull med stort lövenhjärta, stabil bakåt, en ledare.

Får Löven ihop backsidan så blir det top 3, och då är man längder före AIK

//

Hata Skellefteå
Jo han är ju bra när han hänger med, men trögare back har sällan skådats tror Löven klarar sig bra utan honom också. Viktigaste är att Stefan Andersson levererar. Det var väl Mikko Louma då sista året i HV som var trögare än Hellström då het kändes som finländaren hade tre års försäsong framför sig för att komma i form.

Senast redigerad av sirlarsson den 2015-08-28 klockan 10:08.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td