Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-19, 09:34   #1
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

19/1 Dagens/Nattens NHL tankar.


Liknande tråd som den ifrån gårdagen.

Ska vi titta på matcherna då?

New York Rangers - Tampa Bay Lightning
Philadelphia Flyers - Columbus Blue Jackets
Washington Capitals - Detroit Red Wings
Pittsburgh Penguins - New York Islanders
Ottawa Senators - Chicago Blackhawks
Anaheim Ducks - Buffalo Sabres
Los Angeles Kings - San Jose Sharks
Atlanta Thrashers - Toronto Maple Leafs

Fritt fram med spekulationer.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 09:42   #2
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Skrev ett långt inlägg som försvann, fitta.

Hur som helst, känner att de nedre matcherna alla känns osäkra. Det som känns bäst är Rangers, Flyers och Capitals.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 09:52   #3
 
randoms avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: 127.0.0.1
Inlägg: 108
Sharp$: 16
Standard

Ser ut som en intressant natt blir att kolla på dom senare ikväll.
Tror att capitals kan ha en bra chans mot detroit ikväll.
random är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 16:20   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

Vid en första titt tänker jag såhär:

New York Rangers - Tampa Bay Lightning @ 1.80 (PK)

Båda lagen har likvärdig form, men med Henke i målet och hemmaplan bör Rangers absolut dra det längsta stråt. Tipskungen rekar också Rangers:

"Rangers på rätt sida slutspelsstrecket
men det är inte med stor marginal och
man måste bli jämnare. Klar seger
hemma mot Montreal sist 6-2 och nor-
malt är man ju svårslagna i MSG. Tampa
Bay ett av lagen som jagar men vi tycker
inte man har en trupp som riktigt räcker
till slutspel, framförallt är man allt för
svaga på bortais. Vettig etta till 1,77."


Philadelphia - Columbus @ 1.72 (PK)

Philadelphia har två raka förluster mot Washington (5-3 borta mot Capitals är dock helt ok) samt Toronto. Dessförinnan har Flyers däremot visat prov på bra spel och god form med hade 4 raka segrar. På hemmaplan har man inte förlorat sedan den 22 december.
Columbus däremot har desto sämre form. På bortaplan har de föga imponerande 2-8 i de senaste 10 matcherna. Ett revanchsuget Philadelphia som har mycket potential i laget och vill göra hemmafansen nöjda, bör absolut ta hem detta!

Washington Capitals - Detroit Red Wings (-1,5) @ 2.65

Capitals är sjukt hemmastarka (9-1), medans Wings är mediokra på bortaplan (4-6). Detroit borde förvisso vara revanchsugna efter 2 raka AP-förluster (Chicago och Dallas) och har en del potential i laget, men jag tror ändå att Capitals är numret för stora. De öser in mål (182 under hela säsongen, vilket är flest i NHL) och är som sagt ruggigt hemmastarka. Lirar antagligen hcp också, då alla Capitals 9 senaste hemmasegrar varit med 2 mål eller mer! Detroit har förvisso haft en bra defensiv under året, men offensiven har inte riktigt fungerat. Tror på 4-2, 3-1 eller liknande siffror.

Vad tror ni?

Senast redigerad av Mare Nostrum den 2010-01-19 klockan 16:52.
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 17:28   #5
 
dekishyos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mare Nostrum Visa inlägg
normalt är man ju svårslagna i MSG.

du kan inte mena allvar?
dekishyo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 17:33   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dekishyo Visa inlägg
du kan inte mena allvar?
Citerade direkt från Tipskungen bara...
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 17:59   #7
axL
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 37
Sharp$: 6
Standard

Pittsburgh Penguins - New York Islanders | 3.40 Reg

Här får man ett guldodds på NYI som jag ser det. 3.40 på rak tvåa! Personligen så har jag väldigt svårt för Pittsburgh som svajar hit och dit. Tror dom kommer ta för lätt på denna matchen och därmed förlora mot ett islanders on fire.


Har inte hunnit kolla upp så mycket info än så rekommenderar ingen att lägga spel förrens det är status check på det Blir väl antagligen Roloson i kassen för NYI och Johnson för PIT.

Vad har ni för tankar om denna matchen?
axL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 18:04   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 3841
Standard

Detroit borta mot Caps, samt Rags hemma mot Bolts + över spelet i Detroit-Caps och under i Rags-Bolts känns mest intressant just nu. Över 3 gånger pengarna på Detroit är galet bra!
Echo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 19:17   #9
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

Spelstopp 0405
Anaheim vs Buffalo 1a 1.83 ml, rak 1a 2.30. Unibet 3 Units

Far skriva om allt ifran borjan da jag lyckades med konst stycket att radera ALLT!!

Anaheim har trots skador pa Selanne, Koivu samt Lupul ett mkt starkt hemma facit med 7 raka segrar. Man vande ett 3-4 underlage senast vs Calgary i sista perioden och vann med 5-4. Malvakten Jonas Hiller har 6 vinster och 1 forlust pa hans senast 7 starter.
Getzlaf, Perry och rookie Dan Sexton ar riktgit heta och de som producerar framat for Anaheim. Man vill garna vinna denna match da de skall ut pa en 6 matcher lang roadtrip efter kvallens drabbning.

Buffalo kommer direkt ifran en match vs Phoenix som slogs tillbaka med 2-7.
Det blir kort vila for dom efter den matchen och tror och hoppas det kommer att paverka nar de kliver in i Anaheims hemma domaner. Vet ej om Ryan Miller kommer att sta da han stog igar men om han INTE star sa ar spelet pa rak 1a an mer given. Miller leder i raddningsprocent och goals against avg. han spelar otroligt manga matcher, redan uppe pa 40 matcher. Han har statt 3 raka matcher nu pa 5 dagar och JAG tror de vilar honom.
Buffalo ar i bra form inget annat kan sagas, man har 6 vinster pa 8 senaste matcherna varav 4 matcher gatt till OT. Inga skador i laget som jag kan se heller.

Manga kanske resonerar som att 2an ar ett bra spel, men jag spelar 1an pa grund av Anaheims hemma facit, samt att Buffalo matchats hart de senaste dagarna. Vilar Ryan Miller inatt sa kor jag rak 1a, annars spelar jag ml. De mottes 2 ggr forra aret som slutade med Anaheim vinst 3-2 i bada motena.

Spelstopp 0105
Philadelphia Flyers vs Columbus hcp -1,5 1a 2.40 5 Units

Flyers gjorde en riktigt bra match vs Capitals men forlorade med 5-3, de borde haft ledningen efter forsta perioden. de visade aterigen VILJAN i anfalls zon som de ITNE hade i motet med Toronto. De har ett utav ligans basta anfall ,med 3 lines som verkligen KAN producera framat. deras pp ligger pa 23.8%. Flyers kommer att kora over Columbus da de MASTE vinna dessa matcher om de skall ga till slutspel.

Passar bra att mota dom da de hade en match inatt som de visserligen vann pa hemmaplan vs ST Louis, men Columbus ar och forblir Nash, Vermette och Huselius, alldeles for tunt lag for att orka sta emot Flyers i denna match.
Backarna Klesla, Tyutin saknas aven sa Modin.
Flyers saknar backar Parent samt Syvret.

Ottawa loosar vs Chicago. inte ens Alfredsson kan stoppa Sharp, Kane, Toews, Versteeg, Hossa mfl.
Pens vs Islanders 2a ml 2.85 lockar, efter gardagens urladdning vs Devils sa maste 2an testas. Pens inte hittat formen och deras keeper och backup keeper borta, (ev Fleury tillbaka men inte troligt)
Rangers vs Tampa svar match, men Rangers gjorde en mkt stark vandning senast och Tampa "tampades" natten som var vs Carolina. Jag testar andock Tampa pa grund av deras offensiva kvaliteer som jag tycker Rangers saknar, aven om de lyckades fa in 6 mal senast...

Lycka till med alla spelen inatt!!
__________________
Remember what matter's.....
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 19:32   #10
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Osgood startar i Wings inatt. Det gör att jag bara måste spela raka 1an på Caps inatt.
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 19:41   #11
 
RedXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 165
Sharp$: 201

Kryssa lugnt
Stats: 10 - 10 - 0
ROI: 208.55%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Man måste ju åtminstone offra 1u på Islanders ikväll. Pens lirar med tredjemålvakten (alternativt en småskadad Fleury) och verkar inte ha någon vidare form samtidigt som Isles verkar ha fått upp ångan ordentligt...

2,78 ML på Islanders (Pinnacle) känns klart spelvärt.
RedX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 19:51   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 3841
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RedX Visa inlägg
Man måste ju åtminstone offra 1u på Islanders ikväll. Pens lirar med tredjemålvakten (alternativt en småskadad Fleury) och verkar inte ha någon vidare form samtidigt som Isles verkar ha fått upp ångan ordentligt...

2,78 ML på Islanders (Pinnacle) känns klart spelvärt.
Nej Johnson står inatt.
Echo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 19:52   #13
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Geezer Visa inlägg
Osgood startar i Wings inatt. Det gör att jag bara måste spela raka 1an på Caps inatt.
Inne pa samma spel jag ocksa...Capitals ar sjutk starka pa hemmaplan..
__________________
Remember what matter's.....
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 20:00   #14
LJ
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3
Sharp$: 0
Standard

Washington står i 2,05 på Expekt (ej ML) om ni skyndar er. Runt 1,85-1,90 på de flesta övriga bolag...
LJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 20:00   #15
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Echo Visa inlägg
Nej Johnson står inatt.
Penguins: Inconsistency has plagued Pittsburgh as of late, and now the injury bug is starting to hit, too. Marc-Andre Fleury, one of the top goalies in the League, is suffering from a fractured left ring finger and is unlikely to play on Tuesday night. Brent Johnson, Fleury's backup, is also suffering from a lower-body injury.
__________________
Remember what matter's.....
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td