Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-28, 08:59   #1
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Elitserien 28/10


Kvällens matcher:

Brynäs-AIK
Djurgården - Linköping
HV 71 - TImrå
Luleå - Södertälje
Modo - Färjestad
Skellefteå - Frölunda


Tankar?
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 09:05   #2
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Spontant känns Skellefteå, Brynäs och HV71 som bra spel. Ska kikas mer på dessa matcher under dagen.

Modo är tillbaka på hemmaplan efter en roadtrip på 3 bortamatcher som inneburit 3 förluster och noll gjorda mål. Lita på att det är ett revanschsuget hemmalag ikväll. 1:an spelas där.
Modo är dessutom helt skadefritt.
modos senaste hemmamatcher blev det vinst med 5-1 mot HV71 och 6-3 mot SSK.

ingen har väl missat Luleås form, men SSK har spelat upp sig och oddset på Luleå är inget att hurra över direkt...

Senast redigerad av Boden den 2010-10-28 klockan 09:25.
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 09:30   #3
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 6
Sharp$: 183
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boden Visa inlägg
Spontant känns Skellefteå, Brynäs och HV71 som bra spel. Ska kikas mer på dessa matcher under dagen.

Modo är tillbaka på hemmaplan efter en roadtrip på 3 bortamatcher som inneburit 3 förluster och noll gjorda mål. Lita på att det är ett revanschsuget hemmalag ikväll. 1:an spelas där.
Modo är dessutom helt skadefritt
.
modos senaste hemmamatcher blev det vinst med 5-1 mot HV71 och 6-3 mot SSK.

ingen har väl missat Luleås form, men SSK har spelat upp sig och oddset på Luleå är inget att hurra över direkt...
Håller med där, tror MoDo är riktigt revanschsuget och kommer köra järnet ikväll. Förhoppningsvis blir det tufft spel från A. Hedman och Tolefsen med. 1:an spelas till 2,30 @ expekt.
KiethR är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 10:41   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Brynäs revansch efter 2-7 senast. Kör raka samt -1.
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 10:48   #5
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Tjenare! Jag är ny här på forumet, även ganska ny inom betting.
Elitserien är det som intresserar mig absolut mest, men det är väldigt oförutsägbara matcher i denna liga..

Håller med dig, Boden.
Det som talar emot MODO är definitivt deras form. 0 mål på 3 matcher, tror ni verkligen att det vänder idag?
Färjestad BK spelade bra i förrgår hemma mot Timrå och FBK har 4 av 5 vinster på bortaplan.
MODO är givetvis väldigt revanschsugna och nu får de finna sig till ro hemma igen, men jag tror det kommer bli en väldigt jämn match och det känns som att ett X ligger närmre än en 1/2.

Det är inga generösa odds på Betsafe..
Luleå för 1,55 är väldigt dåligt, för SSK har verkligen kommit upp bra på slutet och kan överraska i Luleå. Dock så har Luleå full pott hemma och är i en bra form. Hur länge håller Luleå, när kommer första förlusten hemma?
Södertälje till 4,70 känns som ett ganska bra spel, fast givetvis håller jag Luleå som favoriter i denna match.

SAIK-FHC
Det känns som att indianerna är inne i ett litet rus för tillfället. 2 raka 3-0 segrar i Scandinavium och de har fått liiite andrum. Kan de vara på väg uppåt nu när pressen släppts lite från dem? De måste ha bättre självförtroende nu efter dessa segrar, det kanske märks idag uppe i Skellefteå.
3.30 för en rak 2a känns spelbart.

HV71 verkar också vara på gång nu med 3 raka segrar, men 1,65 för dem? Tvek om man spelar det. Timrå som nollade HV71 när de var i Kinnarps tidigare i höst.
På tal om nollor så har Larsson 2 raka nollor nu, kanske kan han stoppa Timrå ikväll?

Brynäs känns även spelbart som du säger.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 11:21   #6
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

+2 på Frölunda till 1.49 på Betsafe känns intressant. VF har ju seriens bästa målvaktspar och de släpper ju in väldigt lite mål överhuvudtaget, och nog skall VF kunna hålla denna marginal runt 70% av gångerna....
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 11:25   #7
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

grnvit: Sunda tankar. Varför jag tror det kan vända lite för Modo nu är just för att dom varit iväg på 3 raka bortamatcher och inte gjort mål och är riktigt revanschsugna som sagt. Nu är dom hemma i sin egen borg där dom har två klara segrar att kika tillbaka på. Känslan är att dom kommer sälja sig dyrt och visa "sina egna" att dom är bättre än dom senaste resultaten visar.

Luleåmatchen hoppar jag helt, för som du säger så är oddset alldeles för dåligt på Luleå.

Visst, Frölunda har vunnit någon match nu, men jag skulle inte våga lira på dom, har varit alldeles för dåliga i år för att jag ska kunna lite på dom ännu. Dessutom är det ingen lek att åka till Skellefteå och hämta 3p. Lutar åt Skellefteå för min del iaf

HV71 känns lite på G, håller med där....dock käknns inte oddset så lockande.
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 11:25   #8
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
VF har ju seriens bästa målvaktspar.
Hahah? Verkar som Honken fortfarande är överskattad på vissa ställen.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 11:30   #9
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Hahah? Verkar som Honken fortfarande är överskattad på vissa ställen.
Jo han är jättedålig när han ligger fyra i statistiken i ett lag med en bra defensiv back Men nu menade jag iofs paret som helhet....
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 11:41   #10
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Jo han är jättedålig när han ligger fyra i statistiken i ett lag med en bra defensiv back Men nu menade jag iofs paret som helhet....
Nu sa jag ju inte så. Du sa att VF har Sveriges bästa målvaktspar och där håller jag verkligen inte med.
Honken är väldigt överskattad av många. Han är nog målvakten som gör flest plattmatcher per säsong. Honken är långt ifrån stabil om man jämför med andra målvakter.
Lundström har varit bra så här långt, men inte mer. Han saknar rutin av spel på högre nivå.
Jag håller FBK's, SAIK's och HV's målvaktpar högre än VF's.
Men alla har vi olika åsikter
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 11:57   #11
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Nu sa jag ju inte så. Du sa att VF har Sveriges bästa målvaktspar och där håller jag verkligen inte med.
Honken är väldigt överskattad av många. Han är nog målvakten som gör flest plattmatcher per säsong. Honken är långt ifrån stabil om man jämför med andra målvakter.
Lundström har varit bra så här långt, men inte mer. Han saknar rutin.
Jag håller FBK's, SAIK's och HV's målvaktpar högre än VF's.
Men alla har vi olika åsikter
Jo visst är det så, och tur är väl de...tänkte först skriva ett längre inlägg, men skippar de med tanke på tonen på forumet. Men det är rätt klart att du inte har sätt speciellt många av VFs matcher i år.

Lundström saknar rutin....
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 12:04   #12
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Jo visst är det så, och tur är väl de...tänkte först skriva ett längre inlägg, men skippar de med tanke på tonen på forumet. Men det är rätt klart att du inte har sätt speciellt många av VFs matcher i år.

Lundström saknar rutin....
Lundström har ca 7 ES-matcher? Hockeyallsvenskan är inte särskilt hög nivå.
Så ja, han saknar rutin av spel på högre nivå.
Nej, Honken har säkerligen blivit bättre i år. Han lär vara på väg uppåt.
Honken har varit överskattad ett tag nu, ena matchen håller han nollan och slidar och tar de svåraste puckarna. Sen nästa match snubblar han och gör självmål. Hans lägstanivå är väldigt låg, högstanivån är väldigt hög.
Han är ostabil mao.
Jag vet väldigt många som kan skriva på att Honken är överskattad. De flesta förutom VF's supportrar.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 12:12   #13
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Starta upp den där diskussionen i en annan tråd vetja...många som brukar gilla att surra om Honken

Så kan vi hålla oss till dagens matcher i denna tråd.
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 12:40   #14
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Lundström har ca 7 ES-matcher? Hockeyallsvenskan är inte särskilt hög nivå.
Så ja, han saknar rutin av spel på högre nivå.
Nej, Honken har säkerligen blivit bättre i år. Han lär vara på väg uppåt.
Honken har varit överskattad ett tag nu, ena matchen håller han nollan och slidar och tar de svåraste puckarna. Sen nästa match snubblar han och gör självmål. Hans lägstanivå är väldigt låg, högstanivån är väldigt hög.
Han är ostabil mao.
Jag vet väldigt många som kan skriva på att Honken är överskattad. De flesta förutom VF's supportrar.
Vad är hög nivå då? Riktigt så small är inte hockeyvärlden så att en topp10-liga i världen inte är en speciellt hög nivå. Och Lundström höll ju i princip kvar Sundsvall på egen hand i ett antal år...nej, en 26åring toppmålvakt(i mångas ögon den bäste målvakten i AS under ett antal år) ifrån AS saknar givetvis inte rutin. Dessutom så hade han ju redan spelat i ES innan han kom till VF....

Framförallt smålagens fans bedömer Holmqvist efter en helt egen referensram som har lite med verkligheten att göra, vilket väl har med att hans lön sticker i ögonen och för att han står i smålagens hatobjekt nr 1 VF(i konkurrans med Loob). Visst har han varit ojämn framförallt förra säsongen men å andra sidan så har lagbygget minst sagt varit under all kritik...
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 13:41   #15
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
+2 på Frölunda till 1.49 på Betsafe känns intressant. VF har ju seriens bästa målvaktspar och de släpper ju in väldigt lite mål överhuvudtaget, och nog skall VF kunna hålla denna marginal runt 70% av gångerna....
Ironi?

Fbks, Hv71s samt Brynäs tycker jag då har högre klass på sina målvaktspar....

Brynäs och Modos skulle jag hålla som jämn-bra....

Senast redigerad av kingscania den 2010-10-28 klockan 15:16.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td