Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-19, 19:40   #1
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

19/1 Turtlewax, kvällens första - NHL- TB Lightning @ NY Rangers


Okej, nya dag – nya tag. Igår satte vi Islanders till fina 3.00, och brände S:t Louis till 2.70... Statistiken uppdaterad, 5/10 spel satta här på Sharps. Notera att jag till stor del spelar underdogs.

Kvällen bjuder inte på helt vansinnigt mycket intressant. Har dock petat runt lite och hittat två intressanta spel som jag tänkte att jag kunde dela med mig utav.

TB Lightning @ NY Rangers – 3.60 Betfair

Visst. Den här känns inte riktigt lika klockren som Islanders igår. Trots det kan jag inte blunda för den här matchen, där jag misstänker att oddssättningen baseras alltför mycket på icke aktuell statistik. Låt mig förklara. Idag börjar vi med inbördes möten.

Inbördes möten:
NY Rangers are 4-1 SU in their last 5 games when playing Tampa Bay
NY Rangers are 5-1 SU in their last 6 games when playing at home against Tampa Bay


Det där ser ju inget vidare ut. Men, alla utom en match av dessa känns relevanta i sammanhanget, gissa vilken?

Tampas vinst. Det är nämligen den enda gången de mötts sedan 2008. Den 27/11, förra året, möttes de båda lagen på Tampas hemmaplan... och Tampa vann rätt överlägset. 5-1 stod det på jumbotronen när slutsignalen ljöd. Detta var alltså enda mötet man hade 2009. Innan dess, hade man inte fått möta varandra på isen sedan nästan exakt ett år tidigare – 26/11, 2008. Tampa förlorade bataljen med 2-3, men det känns mindre relevant. Något jag tycker är viktigt i så svängiga ligor som NHL är att statistiken ska vara färsk om den ska följas. Detta är en rörlig liga, där mycket kan hända över ett par veckor. Vem vet vad som händer över 52 veckor?

5-1 är det ända som räknas.

Form:

Vi får väl vara överens om att inget av lagen anspirerar till topplacering, såhär långt.
Här har vi formen för de båda:
TB:
Lite svajigt gäng, som både bjuder på finhackat och grovmalet. Tycker överlag att man är rätt duktiga när det väl gäller. Har 2/5 de senaste mötena, vilket jag tycker ser värre ut än vad det är. Tvärtom, egentligen. Senast knäppte man Carolina med 3-2, inget särskilt här. Dessförinnan hade man två raka matcher mot Florida. Man förlorade hemma med endast 3-2, sen känns det som att matchen därefter på bortaplan var mer psykisk än fysisk och man föll ordentligt med 5-2. Och...innan dess? Skalperade Washington duktigt, 7-4 och målgörandet fungerade alldeles utomordentligt. Phillies var laget man fick möta i omgången före, man förlorade med 4-1. Den 4/1 satte man självaste Devils på plats på bortaplan, 4-2. Den 6:e föll man mot buffalo, 5-3, den 2:a satte man Pittsburgh med 3-1.

Så, det är inget tvivel om att man blandar och ger i lightnings. Absolut ingen tvekan om det faktumet.

NYR:
Piskade Minnesota senast, med 6-2. Annars ser det dystert ut. STL blues, Ottawa, och Devils (samma devils som TB slog på bortaplan, ja) är alla tre lag som satte sveriges bäst klädde man och hans Rangers på plats. Ottawa och NJD gjorde detta på Madison.
Summering:
Ja, den här matchen känns rätt oviss. Vaknar tampa på rätt sida av sängen kan det här bli en tuff kamp in i det sista om de tre poängen. Det blir ofta målsnålt på Madison, så vi har ingen målfest framför oss.

Däremot hade Rangers stora problem med Tampa borta. 5-1 talar klarspråk, eller hur?
Tror att Tampa är bra sugna på att såga av Rangers i en andra rak inbördes, rätta mig om jag har fel. Rangers har förlorat 2/3 senaste på hemmaplan. Lunkan har 92% save procent, men kan vakna på fel sida han med. Dessutom tycker jag inte att Madison är det fortet man vill att det ska vara, och med rätt motivation och rätt inställning tror jag att man har goda chanser att sopa till de blåa på hemmaplan i NY. Tampa har visat att man minsann kan när det gäller, det bevisar framförallt segrarna mot New Jersey, Washington, och Pittsburgh.

Hade jag värderat gårdagens match, hade jag gett Islanders en 70 % fördel. Idag är det närmare 50%, möjligtvis svag fördel Tampa med tanke på deras vansinniga skrällar de senaste två veckorna. Samtliga tre lagen man sänkte är bra mycket bättre än Rangers. Visst är bortaspelet lite hackigt på sina håll, men det här känns verkligen som en chans man kommer att ta. Enligt tampas hemsida är det högt självfötroende som genomsyrar truppen.
3.50 är för högt. Jag testar.

Kvällens första spel. Har inte bestämt mig ang. några andra, återkommer med rekar om det blir aktuellt.

/ Wax before you ride, Turtlewax
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 19:43   #2
 
RedXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 165
Sharp$: 201

Kryssa lugnt
Stats: 10 - 10 - 0
ROI: 208.55%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Man är ju nästan tvingad att rygga dig efter gårdagens succé.
RedX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 19:48   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 12
Sharp$: 4
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RedX Visa inlägg
Man är ju nästan tvingad att rygga dig efter gårdagens succé.
Kan inte mer än hålla med
mryazz12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 20:16   #4
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Kul att ni vill hoppa på tåget gubbar!

Glöm bara inte bort att jag inte värderar denna match lika högt som gårdagens, utan mer som kvällens kanske bästa spelvärde. Ta´t lugnt med insatserna, mao.

Men, återigen, kul!
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 20:23   #5
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Tycker att TBL känns bättre idag än vad jag tyckte om Islanders igår(kan dock bero på att hjärtat säger Devils varje natt).
Såg visserligen bara första halvan av Canes - Lightnings igår, men Lightnings såg riktigt bra ut där.
Med NJD - TBL i färskt minne så känns de som att TBL skulle kunna göra en snarlik insats mot NYR ikväll. Då NYR och NJD påminner lite om varandra i spelet iår..

Men men, ska fundera endel innan jag ev. ryggar.
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 21:04   #6
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Geezer Visa inlägg
Tycker att TBL känns bättre idag än vad jag tyckte om Islanders igår(kan dock bero på att hjärtat säger Devils varje natt).
Såg visserligen bara första halvan av Canes - Lightnings igår, men Lightnings såg riktigt bra ut där.
Med NJD - TBL i färskt minne så känns de som att TBL skulle kunna göra en snarlik insats mot NYR ikväll. Då NYR och NJD påminner lite om varandra i spelet iår..

Men men, ska fundera endel innan jag ev. ryggar.
Kul att du delar mina tankar iallfall.
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 22:07   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 0
Standard

Låter fint. Men låter inte Pens - NYI som en bättre match? Pens ska spela med Johnson i målet samtidigt som NYI har spelat helt sinnessjukt på senaste tiden?
Zorkis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 22:36   #8
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zorkis Visa inlägg
Låter fint. Men låter inte Pens - NYI som en bättre match? Pens ska spela med Johnson i målet samtidigt som NYI har spelat helt sinnessjukt på senaste tiden?
Jag var sugen på Islanders från början, och kommer kanske att spela den själv. Väljer dock att inte reka den pga två anledningar:
3/4 av Islanders senaste vinster har kommit på hemmaplan, är osäker på om dem presterar lika bra borta...
...och det för oss in på Statistiken för Pens - Isles - Pens har nämligen 5-0 i inbördes på hemmaplan mot Islanders.

Ska kika lite till och se om det blir ett lir dock.
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 22:57   #9
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Ändrade mig - det blir inget spel på Islanders.

De senaste 5 matcherna har pens spelat på bortaplan - man har alltså varit ute på en lång roadtrip, och vänder nu hem för första gången på nästan två veckor. Med lite sviktande resultat tror jag nu att det är dags att tillfredsställa hemmapubliken. Samtidigt är jag osäker på Isles bortaform, som vi inte fått se sedan borta mot Yotes. Lag kan skilja sig väldigt mycket hemma & borta, och Islanders har haft ett tufft schema det senaste. Någon gång spricker det, är något rädd att den dagen är ikväll. Spiken i kistan är Pens inbördes statistik mot Isles hemma, 5-0.

Jag hoppas att Islanders vinner, men tänker inte spela på matchen. Lycka till ni som gör det.
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 23:19   #10
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Lag som varit på roadtrips i en annan tidszon brukar dock ha en tendens att starta lite segt. Men törs ändå inte spela på denna.
Flyers och Caps har det blivit hittills. Jag lockas hela tiden av TBL, men ej bestämt mig än.
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 23:29   #11
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Geezer Visa inlägg
Lag som varit på roadtrips i en annan tidszon brukar dock ha en tendens att starta lite segt. Men törs ändå inte spela på denna.
Flyers och Caps har det blivit hittills. Jag lockas hela tiden av TBL, men ej bestämt mig än.
Samma spel har, Flyers samt Caps..Lagt Tampa ocksa till mindre slant.
__________________
Remember what matter's.....
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 23:33   #12
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kiwid10 Visa inlägg
Samma spel har, Flyers samt Caps..Lagt Tampa ocksa till mindre slant.
Känns bra med medhåll!
Snart dags att jobba in dom nu!
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 23:51   #13
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

Skall kolla pa 2 matcher samtidigt, Pens vs Islanders samt Flyers vs Columbus, eller caps vs detroit. mkt att halla koll pa inatt, kommer nog kika lite pa alla mather, men ha Pittsburg matchen pa hela tiden...Nagon annan som foljer matcherna "live"?
__________________
Remember what matter's.....
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 00:29   #14
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Kollar själv Caps-matchen. Kollade även Tampa nyss, men har bytt till Flyers nu.
Blir nog tyvärr inte hela matcherna inatt dock, ska upp tidigt imorgon så :/

Men resultatet mellan Rangers Lightnings har ej speglat matchbilden iaf.
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 00:31   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 0
Standard

Det blir svårt för dem att vända detta. Snackar om Rangers-Tampa. Henrik Lundqvist kommer hålla siffrorna nere. Dessutom har de nog en gnutta självförtroende.
Zorkis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td