Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-27, 13:04   #1
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Dagens ishockey 27/11


Helskön dag full av hockey!

5 matcher bjuds det på i ES:
Södertälje SK - Färjestad BK
Timrå IK - Luleå HF
Brynäs IF - Djurgårdens IF
HV71 - Skellefteå AIK
Frölunda HC - AIK


Alla matcherna känns 50/50, jag ser dock värde i:
Rak 2:a - Färjestad BK 2.15
Rak 2:a - Skellefteå AIK 2.85

Magkänslan säger även att FHC bör ta det ikväll. Man har haft 4 raka bortamatcher och är nog väldigt hungriga över att visa hemmapubliken nu att de är bättre än vad tabellen visar. Dock ska man ha i tanke att AIK har ett övertag mentalt då man vunnit båda sina matcher mot FHC. Men det kan ju även vara positivt med revanschlust för Frölunda.
1.90 för Frölunda känns lågt, men jag kör på det.

Under/Över
Södertälje SK - Färjestad BK U4.5 2.39 Tips: 1-2 / 1-3.
Frölunda HC - AIK U4.5 2.31 Tips: 2-0 / 1-0
Vi kommer få se 2 storspelande målvakter i Scandinavium. Nu för tiden får man se storspelande målvakter i princip varje match. Det är oftast målsnåla matcher i ES.

Sticker ut lite och kör Brynäs IF - Djurgården IF Ö6.5 till 3.12 i odds.

Som sagt, väldigt svåra matcher idag. Men jag lägger störst insats & vikt på FBK idag.


Mazzy har många spel på dagens elitserie. Ser bra ut Mazzy!

Senast redigerad av Grnvit den 2010-11-27 klockan 13:15.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 13:16   #2
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Rögle - Malmö klockan 16:00 ska INTE glömmas denna ishockeydag!

Har lirat Rögle rak, har dock Röglesympatier.

Men malmö kommer till spel med enbart 5 backar. Rögle har en bättre målvakt, samt seriens just nu hetaste pp, 32,1% i utdelning senaste 6 matcherna. Lägg då också till att jag tror på en tempofylld match med en hel del utvisningar....något som i längden kommer tära mera på mif än Rögle....2.3 på Rögle är spelat!

Skrev en liten text om matchen innan i egen tråd, infogar den här under:

Spoiler:
Tänkte ta mig friheten att skriv lite om dagens derby mellan de båda Skånska/Danska rivalerna Rögle BK och Malmö Redhawks.

Matchen kommer gå av stapeln 16:00 i Lindab Arena (Rögles himmaplan) och kommer sändas live på viasat-hockey.

Det ska också tilläggas att då mina sympatier ligger hos Rögle, kommer texten också vara väldigt vinklad från Rögles synpunkt....men har vi något malmö-fan här inne, eller vem som helst egentligen, så är det bara att fylla på med text....

Då Rögle under de senaste 2 säsongerna spenderat sin tid i elitserien, samtidigt som Malmö varit kvar i allsvenskan är det ett tag sedan lagen har mötts i Lindab Arena under tävlingsformer....

Derby tidigare under säsongen i Malmö vann Malmö 7-3,efter bland annat 3 mål av Jesper Daamgard. Matchen då var att Malmö hade första perioden, och också ledningen med 1-0, medan Rögle hade andra perioden, och vände då också matchen. Dock, efter en uppryckning av Malmö, och darrigt spela av Gistedt i sista perioden kunde Malmö gå ifrån och vinna ganska komfortabelt, och fullt rättvist.

Inför dagens match råder dock en hel del speciella omständigheter.

Malmö kommer till spel med enbart 5 stycken backar, medan Rögle kommer till spel med full trupp, så när som på unge Jonathan Zaar som är långtidsskadad.

I kassarna får då båda lagen kommer ni att få se två av seriens bästa målvakter. I mål för Rögle Jonas Fransson, med rutin från bland annat Linköping, och i mina ögon seriens bästa målvakt, ihop med Zaijkowski i Örebro. Fransson leder just nu seriens räddningsprocent-liga, med de imponerande siffrorna 93,03%. I mål i Malmö har vi Markus Svensson, vilken också ligger på en bra räddninsprocent, 90,91%.

Kollar vi då in hemmalaget Rögle så har man efter en VÄLDIGT dålig inledning nu börjat hitta spåret igen....Man stoltserar med hela sex raka matcher hemma utan förlust, enda matchen utav dem som inte vunnits under ord.tid är den mot Mora, som man vann på straffar, efter att ha hämtat upp 0-4.

PP har för Rögle har under långa delar av säsongen fungerat riktigt uselt, och är mycket av förklaringen varför laget har gjort så pass få mål som man har gjort. Dock har en ENORM förbättring skett de senaste matcherna, de sex senaste matcherna stoltserar man med seriens bästa PP, 32,1%. Då jag tror att matchen kommer att bli väldigt tempo-fylld, intensiv och små-grinig, med en hel del PP som följd tror jag att ett bra PP mycket väl kan komma att avgöra matchen....

Rögles senaste fem matcher är:

Rögle - Mora 5-4,eft straffar
Oskarsham - Rögle 4-1
Bofors - Rögle 1-0
Rögle - Västerås 4-2
Sundsvall - Rögle 1-4

Rögle kommer att ställa upp med följande lag (spikat):

M: Fransson (Gistedt)
1: Bødker, Glimmenvall - J.Johansson, A.Johansson, P.Bergström
2: Persson, Bengtsson - Liljewall, Brithén, Olsson
3: Bartley, Panelin-Borg - Björklund, Hobson, Brendheden
4: - Lindgren, N.Bergström, Gustafsson
R: Jensen - Everberg

Spelar att hålla ett extra öga på här är:

Bartley - en väldigt utpräglad offensiv back. En fint spelsinne, bra skridskoåkning och väldigt bekväm med puck. Har dock en tendens att spela med extrem små marginaler....

Liljewall-Brithe-Olsson: En ungdomskedja som har det mesta, finess,fysik och tempo....Olsson står för tekniken och dragningarna, medan Liljewall och Brithen jobbar livet av sina motståndare....

A. Johansson: Ny från Troja inför säsongen, påminner väldigt mycket om Mattias Sjögren, vilken gör succe i Färjestad och även fick chansen med Tre kronor nu senast i Karjala. A.Johansson är en utpräglad två-vägsspelare som jobbar konstant över banan....

Malmös fem senaste är:

Malmö - Tingsryd 6-1
Malmö - Sundsvall 4-1
Malmö - Örebro 4-3,eft straffar
Bofors - Malmö 2-1, eft sudden
Malmö - Almtuna 2-3,eft straffar


Det lag som Malmö kommer till spel med (troligen) är:

Svensson (Bjurö)

Lundström - Weihager
Nevalainen - Grönholm
Hersley - (Ev. Schultz)

Söderberg - Wahlberg - Larsson
Alvarez - Green - Olsson
Svensson - Mattsson - Dyk
Sandström - Johansson - Öhman/Ilestedt

Att hålla ögonen på här är:

Söderberg: Killen med en talang utöver det vanliga. Han har dock "valt" tryggheten i Malmö under flera års tid, framför elitserien. Ett underbart spelsinne och en spelare som ALLTID är ett hot mot motståndarnas kasse....lätt att känna igen då han spelar med Galler-hjält....

Matsson: Den gamla fbk-räven är tillbaka i Malmö. Skridskoåkningen är väl inte så mycket att hänga i granen, men rutin och ett RUGGIGT skott har gubben än. Livsfarlig när det vankas PP.

Larsson: En norrländs retsticka med en fin skridskoåkning och som hela tiden ger allt. Har varit utlånad en kort period till Rögle, då han spelade i Saik....


Båda lagen har gjort sina bästa matcher mot de bättre lagen i serien. Malmö har varit väldigt duktiga att på bortaplan kunna spela tajt och diciplinerat....dock förväntar jag mig ett annat Malmö under den här matchen, då det inte är en "vanlig" borta match.

Båda klubbarna har valt att satsa en hel del på sina yngre talanger, vilket också medför att många av spelarna har spelat massvis med ungdomsmatcher mot respektive lag, vilket gör att rivaliteten på plan nu kan kännas lite extra....

Matchen kommer att vara utsåld, så när som på borta-ståplats, vilken ännu inte är slut....Trycket kommer vara grymt, vilket förhoppningsvis Viasat kan visa upp på ett rättvist sätt för er tittare....

Tror på en tempofylld, tidvis grinig och intensiv match, där domarna kommer att räckar upp armen för utvisningen en hel del gånger varje period....Det laget som får sitt PP att fungera kommer att få ett rejält övertag....Då malmö bara har fem backar gäller det för Rögle att sätta fart direkt, vilket man vanligtvist gör hemma. För malmös del är det viktigt att hålla sig undan utvisningar i början, samt att kunna dra ner tempot när man känner att man behöver det....


Hoppas på en underhållande och välspelad match....

Om ni undrar vad jag ska tippa så blir det en liten slant, för en gångs skulle med hjärtat, Rögle rak till 2.3!

Vill ni läsa lite inför matchen kommer här lite länkar:

Rögle länkar:

http://www.roglebk.se/natmagasinet/v...t_infor_derbyt

http://www.roglebk.se/natmagasinet/v...ta_derbyminnen

http://hd.se/sport/2010/11/25/rogle-...-infor-derbyt/

Malmö länkar:

http://mrmadhawk.se/

http://www.malmoredhawks.com/Blog/10...for%20RBK.aspx

http://www.sydsvenskan.se/sport/isho...icle560285.ece


Får ju även länka hur Kenny avgjorde ett av derbyna nere i Malmö förra gången vi var i allsvenskan!

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=9-hI4JD0fpQ&feature=player_embedded"]http://www.youtube.com/watch?v=9-hI4JD0fpQ&feature=player_embedded[/ame]

Senast redigerad av kingscania den 2010-11-27 klockan 14:11.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 13:16   #3
 
mazzys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 398
Sharp$: 924

mazzys hockeyspel 13/14
Stats: 58 - 125 - 0
ROI: 96.49%
Vinstprocent: 31.69%

Standard

Haha, du har bra koll. Lägger in mina spel här också.

2010-11-27 16:00ElitserienBrynäs IF vs Djurgårdens IF +0 FT 2 2.160

Två lag som har problem. Skillnaden som jag ser det är att Brynäs är såhär dåliga medan jag är säker på att Djurgården kommer spela upp sig i och med att de har ett mycket bra lag. I Brynäs är det ovisst om Granström och Kahnberg kommer till spel, och Djurgården kan få klara sig utan Tim Eriksson. Djurgården vann senaste mötet lagen emellan med 4-3.

2010-11-27 16:00ElitserienFrölunda HC vs AIK IF -1.0 FT 2 2.430

Har Frölunda äntligen kommit igång nu? Svårt att svara på, men de vann åtminstone senaste matchen borta mot Djurgården efter straffar. Nu blir det en lättare match hemma mot AIK. Man har dock förlorat båda matcherna mot AIK den här säsongen. Anledningen till att jag tror på Frölunda idag är att de endast har Joel Lundqvist borta, samtidigt som AIK har skadeproblem. Christopher Heino-Lindberg, Josh MacNevin och Patric Blomdahl är långtidsskadade. Dessutom missade Henrik Nilsson och Patrik Nemeth senaste matchen. Tre backar borta med andra ord. Både MacNevin och Nemeth är stora avbräck. Det känns som Frölunda har stor chans att vinna med ett par måls marginal idag.

2010-11-27 16:00ElitserienHV71 vs Skellefteå AIK -0.5 FT 2 2.190

Här går jag mycket på känsla. HV tog en oerhört viktig seger senast mot Linköping där man hämtade upp underläge med 0-2 till seger med 3-2. Även om Skellefteå har spelat väldigt bra så har det gått enkelt för dem senaste tiden, med undantag för AIK-matchen. Även om HV:s bortaspel har varit långt ifrån lysande har man tagit mycket poäng på hemmaplan, och man vann med 2-1 mot Skellefteå senaste gången de besökte Kinnarps.

2010-11-27 16:00ElitserienBrynäs IF vs Djurgårdens IF ÖVER Ö 5.5 FT 2 2.130

Djurgården har spelat nio matcher som gått över 5,5 mål och 14 som gått under. Brynäs har omvänd statistik, alltså 14-9. Sex av Brynäs 11 matcher på hemmais har gått över 5,5 mål, och båda av mötena lagen emellan den här säsongen har gått över 5,5 mål. Jag tycker att det här spelet har åtminstone 50% chans att gå in, och därför hittar jag värde i oddset 2.13.

2010-11-27 18:30ElitserienTimrå IK vs Luleå HF ÖVER Ö 5 FT 2 1.971

Generöst odds. Senaste matchen lagen emellan slutade 3-3 efter ordinarie tid. Det som talar emot det här spelet är att Luleå har släppt in väldigt lite mål den här säsongen. Men jag tror att det är på gång att ändras. Timrå har gjort 16 mål totalt under ordinarie tid i deras fem senaste matcher, och Luleå har släppt in 13 mål totalt under ordinarie tid i deras fem senaste matcher.

Senast redigerad av mazzy den 2010-11-27 klockan 13:23.
mazzy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 13:19   #4
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Tilläggas ska att du fick in mig på Överspelet i BIF - DIF, Mazzy. Så man kan väl säga att det är en rygg även fast jag har Ö6.5
Nu jobbar vi in matcherna! Alla förutom ditt HV71-spel
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 13:23   #5
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Gillar under 5.5 i SSK - FBK. 1.72 hos Betfair tycker jag absolut är spelvärt..
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 13:28   #6
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Geezer Visa inlägg
Gillar under 5.5 i SSK - FBK. 1.72 hos Betfair tycker jag absolut är spelvärt..
Absolut. Själv tror jag dock mer på att det blir målsnålt i scandinavium. Förmodligen Toskala som får vakta AIK-målet och han var riktigt bra i Tisdags borta mot FBK. Såg inte DIF-FHC, Lundström stod för FHC i den matchen och släppte in 4 mål, så det känns som att Honken kommer få stå ikväll. Honken är ju en sådan som kan spika igen totalt under vissa matcher..
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 13:31   #7
 
mazzys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 398
Sharp$: 924

mazzys hockeyspel 13/14
Stats: 58 - 125 - 0
ROI: 96.49%
Vinstprocent: 31.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Tilläggas ska att du fick in mig på Överspelet i BIF - DIF, Mazzy. Så man kan väl säga att det är en rygg även fast jag har Ö6.5
Nu jobbar vi in matcherna! Alla förutom ditt HV71-spel
Över 6,5 är intressant. Men mycket beror ju på vilka målvakter som startar. Med Mark Owuya i mål känns spelet riktigt bra. Men mest troligt blir det Thomas Greiss och Stefan Ridderwall som får starta.

Ja, nu jobbar vi in spelen! Jag förstår de som spelar Skellefteå till nästan tre gånger pengarna, men som sagt, min känsla säger att HV tar detta.
mazzy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 13:41   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Ridderwall är inte nån supermålvakt så det är knappast där det hänger på om det blir över eller under.

Brynäs och DIF brukar bli målglatt, hoppas på det idag också.
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 13:42   #9
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mazzy Visa inlägg
Över 6,5 är intressant. Men mycket beror ju på vilka målvakter som startar. Med Mark Owuya i mål känns spelet riktigt bra. Men mest troligt blir det Thomas Greiss och Stefan Ridderwall som får starta.

Ja, nu jobbar vi in spelen! Jag förstår de som spelar Skellefteå till nästan tre gånger pengarna, men som sagt, min känsla säger att HV tar detta.
Owuya har nog gjort sitt i DIF-tröjan på ett tag.
Har inte sett Greiss på ett tag nu, men när jag såg honom för ett par veckor sedan så var han svajig. Han verkar ju dock ha kommit in lite mer i spelet nu och anpassar sig till ES för varje match som går. Men ingen av herrarna Ridderwall & Greiss känns som toppmålvakter för tillfället.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 14:03   #10
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Voutilainen missar återigen en match p.g.a ryggskott. Det innebär att HV71 saknar en väldigt viktig spelare bredvid Thörnberg-Davidsson i förstakedjan. Jesper Fasth kommer spela där istället.
Har dock ingen aning om hur de kommer spela i PP, men Fasth har ett väldigt bra skott och det är väl tänkt att han ska nypa till ifrån slottet nu istället för Voutilainen. Blir en tuff uppgift att axla för grabben!
Dock så gjorde han väl mål i den senaste matchen om jag inte minns fel.. Nåja, vi får se, det är ett tungt avbräck för HV iallafall.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 17:48   #11
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Förbannat kul att inget utav lagen i BIF-DIF gör mål under sina powerplay, var ju specialteams i hela jävla 3:e-perioden. Är riktigt förbannad. Tur att jag kör med väldigt låga insatser...
Grattis Mazzy till Överspelet i BIF-DIF och HV-matchen. Du hade också äckligt otur när AIK reducerar med 3 sek kvar...
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 18:39   #12
 
mazzys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 398
Sharp$: 924

mazzys hockeyspel 13/14
Stats: 58 - 125 - 0
ROI: 96.49%
Vinstprocent: 31.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Förbannat kul att inget utav lagen i BIF-DIF gör mål under sina powerplay, var ju specialteams i hela jävla 3:e-perioden. Är riktigt förbannad. Tur att jag kör med väldigt låga insatser...
Grattis Mazzy till Överspelet i BIF-DIF och HV-matchen. Du hade också äckligt otur när AIK reducerar med 3 sek kvar...
Tack. Ja det var lite smått frusterande att se när AIK gör mål med 3 sekunder kvar av matchen.

Synd att det inte blev fler mål i BIF - DIF under ordinarie tid. Det saknades ju inte chanser i alla fall. Nu är det dags att jobba in överspelet i TIK - LHF. Det har börjat bra.
mazzy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 19:10   #13
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

[QUOTE=kingscania;83289]Rögle - Malmö klockan 16:00 ska INTE glömmas denna ishockeydag!

Har lirat Rögle rak, har dock Röglesympatier.

Men malmö kommer till spel med enbart 5 backar. Rögle har en bättre målvakt, samt seriens just nu hetaste pp, 32,1% i utdelning senaste 6 matcherna. Lägg då också till att jag tror på en tempofylld match med en hel del utvisningar....något som i längden kommer tära mera på mif än Rögle....2.3 på Rögle är spelat!

Skrev en liten text om matchen innan i egen tråd, infogar den här under:

Spoiler:
Tänkte ta mig friheten att skriv lite om dagens derby mellan de båda Skånska/Danska rivalerna Rögle BK och Malmö Redhawks.

Matchen kommer gå av stapeln 16:00 i Lindab Arena (Rögles himmaplan) och kommer sändas live på viasat-hockey.

Det ska också tilläggas att då mina sympatier ligger hos Rögle, kommer texten också vara väldigt vinklad från Rögles synpunkt....men har vi något malmö-fan här inne, eller vem som helst egentligen, så är det bara att fylla på med text....

Då Rögle under de senaste 2 säsongerna spenderat sin tid i elitserien, samtidigt som Malmö varit kvar i allsvenskan är det ett tag sedan lagen har mötts i Lindab Arena under tävlingsformer....

Derby tidigare under säsongen i Malmö vann Malmö 7-3,efter bland annat 3 mål av Jesper Daamgard. Matchen då var att Malmö hade första perioden, och också ledningen med 1-0, medan Rögle hade andra perioden, och vände då också matchen. Dock, efter en uppryckning av Malmö, och darrigt spela av Gistedt i sista perioden kunde Malmö gå ifrån och vinna ganska komfortabelt, och fullt rättvist.

Inför dagens match råder dock en hel del speciella omständigheter.

Malmö kommer till spel med enbart 5 stycken backar, medan Rögle kommer till spel med full trupp, så när som på unge Jonathan Zaar som är långtidsskadad.

I kassarna får då båda lagen kommer ni att få se två av seriens bästa målvakter. I mål för Rögle Jonas Fransson, med rutin från bland annat Linköping, och i mina ögon seriens bästa målvakt, ihop med Zaijkowski i Örebro. Fransson leder just nu seriens räddningsprocent-liga, med de imponerande siffrorna 93,03%. I mål i Malmö har vi Markus Svensson, vilken också ligger på en bra räddninsprocent, 90,91%.

Kollar vi då in hemmalaget Rögle så har man efter en VÄLDIGT dålig inledning nu börjat hitta spåret igen....Man stoltserar med hela sex raka matcher hemma utan förlust, enda matchen utav dem som inte vunnits under ord.tid är den mot Mora, som man vann på straffar, efter att ha hämtat upp 0-4.

PP har för Rögle har under långa delar av säsongen fungerat riktigt uselt, och är mycket av förklaringen varför laget har gjort så pass få mål som man har gjort. Dock har en ENORM förbättring skett de senaste matcherna, de sex senaste matcherna stoltserar man med seriens bästa PP, 32,1%. Då jag tror att matchen kommer att bli väldigt tempo-fylld, intensiv och små-grinig, med en hel del PP som följd tror jag att ett bra PP mycket väl kan komma att avgöra matchen....

Rögles senaste fem matcher är:

Rögle - Mora 5-4,eft straffar
Oskarsham - Rögle 4-1
Bofors - Rögle 1-0
Rögle - Västerås 4-2
Sundsvall - Rögle 1-4

Rögle kommer att ställa upp med följande lag (spikat):

M: Fransson (Gistedt)
1: Bødker, Glimmenvall - J.Johansson, A.Johansson, P.Bergström
2: Persson, Bengtsson - Liljewall, Brithén, Olsson
3: Bartley, Panelin-Borg - Björklund, Hobson, Brendheden
4: - Lindgren, N.Bergström, Gustafsson
R: Jensen - Everberg

Spelar att hålla ett extra öga på här är:

Bartley - en väldigt utpräglad offensiv back. En fint spelsinne, bra skridskoåkning och väldigt bekväm med puck. Har dock en tendens att spela med extrem små marginaler....

Liljewall-Brithe-Olsson: En ungdomskedja som har det mesta, finess,fysik och tempo....Olsson står för tekniken och dragningarna, medan Liljewall och Brithen jobbar livet av sina motståndare....

A. Johansson: Ny från Troja inför säsongen, påminner väldigt mycket om Mattias Sjögren, vilken gör succe i Färjestad och även fick chansen med Tre kronor nu senast i Karjala. A.Johansson är en utpräglad två-vägsspelare som jobbar konstant över banan....

Malmös fem senaste är:

Malmö - Tingsryd 6-1
Malmö - Sundsvall 4-1
Malmö - Örebro 4-3,eft straffar
Bofors - Malmö 2-1, eft sudden
Malmö - Almtuna 2-3,eft straffar


Det lag som Malmö kommer till spel med (troligen) är:

Svensson (Bjurö)

Lundström - Weihager
Nevalainen - Grönholm
Hersley - (Ev. Schultz)

Söderberg - Wahlberg - Larsson
Alvarez - Green - Olsson
Svensson - Mattsson - Dyk
Sandström - Johansson - Öhman/Ilestedt

Att hålla ögonen på här är:

Söderberg: Killen med en talang utöver det vanliga. Han har dock "valt" tryggheten i Malmö under flera års tid, framför elitserien. Ett underbart spelsinne och en spelare som ALLTID är ett hot mot motståndarnas kasse....lätt att känna igen då han spelar med Galler-hjält....

Matsson: Den gamla fbk-räven är tillbaka i Malmö. Skridskoåkningen är väl inte så mycket att hänga i granen, men rutin och ett RUGGIGT skott har gubben än. Livsfarlig när det vankas PP.

Larsson: En norrländs retsticka med en fin skridskoåkning och som hela tiden ger allt. Har varit utlånad en kort period till Rögle, då han spelade i Saik....


Båda lagen har gjort sina bästa matcher mot de bättre lagen i serien. Malmö har varit väldigt duktiga att på bortaplan kunna spela tajt och diciplinerat....dock förväntar jag mig ett annat Malmö under den här matchen, då det inte är en "vanlig" borta match.

Båda klubbarna har valt att satsa en hel del på sina yngre talanger, vilket också medför att många av spelarna har spelat massvis med ungdomsmatcher mot respektive lag, vilket gör att rivaliteten på plan nu kan kännas lite extra....

Matchen kommer att vara utsåld, så när som på borta-ståplats, vilken ännu inte är slut....Trycket kommer vara grymt, vilket förhoppningsvis Viasat kan visa upp på ett rättvist sätt för er tittare....

Tror på en tempofylld, tidvis grinig och intensiv match, där domarna kommer att räckar upp armen för utvisningen en hel del gånger varje period....Det laget som får sitt PP att fungera kommer att få ett rejält övertag....Då malmö bara har fem backar gäller det för Rögle att sätta fart direkt, vilket man vanligtvist gör hemma. För malmös del är det viktigt att hålla sig undan utvisningar i början, samt att kunna dra ner tempot när man känner att man behöver det....


Hoppas på en underhållande och välspelad match....

Om ni undrar vad jag ska tippa så blir det en liten slant, för en gångs skulle med hjärtat, Rögle rak till 2.3!

Vill ni läsa lite inför matchen kommer här lite länkar:

Rögle länkar:

http://www.roglebk.se/natmagasinet/v...t_infor_derbyt

http://www.roglebk.se/natmagasinet/v...ta_derbyminnen

http://hd.se/sport/2010/11/25/rogle-...-infor-derbyt/

Malmö länkar:

http://mrmadhawk.se/

http://www.malmoredhawks.com/Blog/10...for%20RBK.aspx

http://www.sydsvenskan.se/sport/isho...icle560285.ece


:c lap:

6-0

UNDERBART!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 19:43   #14
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Hahaha, sjukt det, kingscania. Grattis!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+1)
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 19:55   #15
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Hahaha, sjukt det, kingscania. Grattis!
Tackar, detta kan man nästan leva på resten av säsongen
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td