Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-03, 06:08   #1
 
hultass avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 297
Sharp$: 1500

Hultas Hockey
Stats: 115 - 79 - 6
ROI: 125.76%
Vinstprocent: 59.28%

Standard

RT eller ML


Har funderat en hel del på detta. Nu har jag visserligen så bra koll så att jag på ett ungefär vilket lag som har övertaget i en eventuell straffläggning men det känns ändå inte som att det är värt det med tanke på hur mycket bättre odds man kan få.

RT höjer oddset med lite drygt 0.3-0.5. Och efter en kortare period (någon månad eller två) testande kom jag fram till att jag skulle ha tjänat mycket mer på att omvandla mina ML-spel som vunnit (exkl de som vunnits i OT/SO) till RT-spel.

Är det någon annan som har reagerat eller gjort studier?
hultas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 06:18   #2
 
mazzys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 398
Sharp$: 924

mazzys hockeyspel 13/14
Stats: 58 - 125 - 0
ROI: 96.49%
Vinstprocent: 31.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hultas Visa inlägg
Har funderat en hel del på detta. Nu har jag visserligen så bra koll så att jag på ett ungefär vilket lag som har övertaget i en eventuell straffläggning men det känns ändå inte som att det är värt det med tanke på hur mycket bättre odds man kan få.

RT höjer oddset med lite drygt 0.3-0.5. Och efter en kortare period (någon månad eller två) testande kom jag fram till att jag skulle ha tjänat mycket mer på att omvandla mina ML-spel som vunnit (exkl de som vunnits i OT/SO) till RT-spel.

Är det någon annan som har reagerat eller gjort studier?
Jag tror du har en poäng. Samtidigt måste man komma ihåg att det har varit väldigt få kryss i den här säsongen om vi pratar NHL. Visst känns det bättre med ML i och med att det är säkrare, men jag tror faktiskt som du att det är mer lönsamt i längden att spela RT. Frågan är då varför jag själv spelar klart mest på ML.
mazzy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 07:40   #3
sox
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 219
Sharp$: 1361


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Wunderdog verkar ju köra mest ML har jag sett, så jag har funderat och fråga om detta men inte fått något bra svar.

Att köra Penguins ML för 1.635 på hemmaplan mot Trashers som inatt istället för RT @ 2.05 kändes skumt. Speciellt på hemmafavoriter ifrågasätter jag att det är värt 0.4 i odds på kryssrisk + att de faktiskt måste vinna i OT/SO. Visst kan det finnas jämna matcher där ett visst lag har övertag i OT/SO och då kan det vara värt med ML, på en dog i alla fall. Men att hela tiden köra ML rakt över känns som man förlorar i värde. Min känsla som sagt.

Vore kul med lite siffror som visar på det ena eller andra.
sox är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 16:52   #4
 
hultass avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 297
Sharp$: 1500

Hultas Hockey
Stats: 115 - 79 - 6
ROI: 125.76%
Vinstprocent: 59.28%

Standard

Tack för svar. Fler som reflekterat?
hultas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 17:24   #5
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Ja det har funnits i tankarna, men det blir ändå ofta till att jag spelar ML när det kommer till NHL. Skulle vara kanon med någon som bokfört RT vs ML under några hundra spel, gärna mer.

Känslan hos mig är att de inte är värt med de points du förlorar vid ett ML-spel nästan oberoende på hur bra/effektiv OT-lineup ena laget spelar. Har de inte lyckats vinna under 60 min men ska göra det i OT så måste det vara ovärt med en 40 punkters förlust i längden. Det som dock talar emot är att man nästan bara ser ML spel från "större" cappers inom ligan. Kollar man WD t ex så körs det enbart ML spel, så finns det en tanke bakom eller är det för att snygga till träffprocenten?
Jag vet inte
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 18:13   #6
 
hultass avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 297
Sharp$: 1500

Hultas Hockey
Stats: 115 - 79 - 6
ROI: 125.76%
Vinstprocent: 59.28%

Standard

Personligen så tycker att ett schysst ROI är bra mycket viktigare än träffprocenten när jag bedömer hur bra en capper verkar vara.
hultas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 18:38   #7
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hultas Visa inlägg
Personligen så tycker att ett schysst ROI är bra mycket viktigare än träffprocenten när jag bedömer hur bra en capper verkar vara.
Visst är det så! Men WD är ju lite halvkänd för att visa upp siffror som ser bra ut. Inte oäkta utan bara häva fram att det gått 6-1 sista 7 spelen eller att 65% i NOV. Är du med?
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 19:21   #8
 
Xamdams avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 115
Sharp$: 6
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Visst är det så! Men WD är ju lite halvkänd för att visa upp siffror som ser bra ut. Inte oäkta utan bara häva fram att det gått 6-1 sista 7 spelen eller att 65% i NOV. Är du med?
Fördelaktig statistikredovisning. Den mesta statistiken går att använda till din fördel om du presenterar den på rätt sätt. Det här är WD expert på.
Xamdam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-04, 04:01   #9
 
hultass avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 297
Sharp$: 1500

Hultas Hockey
Stats: 115 - 79 - 6
ROI: 125.76%
Vinstprocent: 59.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mazzy Visa inlägg
Samtidigt måste man komma ihåg att det har varit väldigt få kryss i den här säsongen om vi pratar NHL.
Hur vet du det? Har du någon bra sida du kan tipsa om där man kan titta på liknande statistik för NHL?

Idag körde jag RT istället för ML på mina två spel och just nu ser jag ut att ha tjänat 0.7 i odds sammanlagt (alltså snudd på ett gratis vinstspel).
hultas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-04, 06:49   #10
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag håller med dig och jag spelar själv RT de få gånger jag hittar ett objekt själv. Just av OT känns lite lotto för min del samtidigt som att man får bättre odds.

Däremot har man åkt dit på det flera gånger när man ryggat Qirren/WD tex. Valde då RT av samma anledning som ovan, det som hände var att dom gick 1-1 medan jag gick 0-1-1 den dagen just pga ena laget vann i overtime.

Så det jag har lärt mig är att ryggar man någon, ska man rygga dennes spel fullt ut, dvs ML = ML. Annars kan man råka ut för samma sak som jag gjort. Cappar man själv så kan man applicera RT. My 2 cent, å andra sidan spelar jag inte mycket hockey alls.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-04, 07:49   #11
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag själv brukar titta på over/under spelen. Är oddset lägre på under 5.5 så brukar jag lira ML med en gång, men är oddset lägre på över 5.5 så börjar jag fundera på att spela rak. Jag antar då felaktigt att om lagen går till OT och straffar så har lagen båda 50% sannolikhet att vinna. Sen är det bara lite beräkningar kvar för att få fram alternativet med mest spelvärde. Om någon vet om och var det finns statistik på ot och straffar skulle jag med glädje ta del av detta.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-04, 10:04   #12
 
mazzys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 398
Sharp$: 924

mazzys hockeyspel 13/14
Stats: 58 - 125 - 0
ROI: 96.49%
Vinstprocent: 31.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hultas Visa inlägg
Hur vet du det? Har du någon bra sida du kan tipsa om där man kan titta på liknande statistik för NHL?

Idag körde jag RT istället för ML på mina två spel och just nu ser jag ut att ha tjänat 0.7 i odds sammanlagt (alltså snudd på ett gratis vinstspel).
Nej, har ingen bra sida för det, och det är bara någonting som jag har upptäckt.

Hade inget bättre för mig, så jag gick in på nhl.com och räknade. 77 av 378 matcher har slutat oavgjort efter full tid, vilket är ungefär 20%. Förra säsongen vid den här tiden på året hade 110 matcher slutat oavgjort efter full tid.
mazzy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-04, 22:02   #13
 
hultass avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 297
Sharp$: 1500

Hultas Hockey
Stats: 115 - 79 - 6
ROI: 125.76%
Vinstprocent: 59.28%

Standard

Hade Habs ML nyss. RT skulle gett mig 0.7 bättre i odds. Surt.
hultas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 02:54   #14
 
hultass avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 297
Sharp$: 1500

Hultas Hockey
Stats: 115 - 79 - 6
ROI: 125.76%
Vinstprocent: 59.28%

Standard

Hade även Pens ML som vann med råge. Surt.
hultas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td