Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-06, 16:16   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 251
Sharp$: 811


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dagens ishockey 6/12


Odds från Betsafe 17:00
Citat:
18.30 Dinamo Riga - Spartak Moscow KHL 1,95 4,25 3,01

19.00 AIK - Färjestads BK Elitserien 2,60 4,30 2,20

19.00 Troja-Ljungby - Rögle BK HockeyAllsvenskan 3,75 4,90 1,60

19.00 IK Oskarshamn - IF Sundsvall Hockey HockeyAllsvenskan 1,55 4,90 4,00

19.00 Almtuna IS - VIK Västerås HK HockeyAllsvenskan 2,15 4,40 2,45

AIK har förlorat de fyra senaste matcherna (hemma och borta)
Färjestad har vunnit de tre senaste matcherna (hemma och borta)
Färjestad har åtta raka segrar mot AIK (hemma och borta)


Troja såg jag personligen borta mot Västerås och jag utser härmed Troja till seriens sämsta lag.
Innan säsongen så skrev jag följande på min blogg:

Citat:
Jag tror man får kriga ordentligt för att hålla sig kvar i Hockeyallsvenskan.

För Trojas del så måste Sebastian Idoff ha en riktigt bra säsong för att hålla dem kvar i matcherna. Samt att gamlingen Daniel Håkansson måste fortsätta göra poäng.


Idoff har inte vart superbra och Håkansson gör inte lika mycket poäng som tidigare, Troja åker ur iår hoppas jag, och Rögle har stor chans att ta hem 3 pinnar ikväll.

Laget får tillbaks Victor Panelin-Borg i spel efter avstängning, i övrigt spikas inte kedjeformationerna förrän senare idag eftersom det finns en del frågetecken. Borta är Jesper Jensen som ska spela JVM med Danmark.


Det är lite av en kris i Oskarshamn, laget som startade serien så fint har kommit ner på jorden nu.
Bakåt har man oftast Jens Holmström som tidigare stått i VIK, en riktigt darrig målvakt enligt mig.,
Framåt har man tappat Gråhns (4 i interna poängligan) till Leksand, man har även tappat sin sportchef Tommy Salo, även han till Leksand.

Om det inte vore nog så ryktas det att flera spelare är på väg att lämna Oskarshamn innan juluppehållet.

Sundsvall har haft ett långt uppehåll, vilket kom lägligt eftersom man hade en hel del skador innan.

På frånvarolistan nu finns backarna Daniel Wågström och Nicklas Westerlind.

Erik Thorell, nyss uttagen i den stora JVM-truppen på 30 man kommer att spela.

Skall Sundsvall vinna borta mot Oskarshamn så är det läge nu.



Almtuna
borta brukar vara riktigt knepiga matcher att spela.
Man saknar ikväll några backar så man har tagit in Lennhammer från Djurgårdens J-20. Lennhammer har gjort 10 matcher för VIK denna säsongen och har vart allt annat än stabil, flera av VIKs supportrar hade hoppats att han försvann från VIK redan tidigare!


Jag åkte bil ner till Borås för att se VIK vinna över Borås i lördags och blev riktigt imponerad av vårat försvarsspel. Vet inte hur länge Borås hade PP men dem var riktigt uddlösa och skapade knappt något.

VIK kommer ikväll sakna Dennis Rasmussen som åkte på en ful tackling senast, och väntas vara borta minst 1 vecka.
In kommer 2 grabbar från J-20 som imponerat riktigt mycket där.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=22027
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=19432


Skulle jag tipsa om något spel skulle det vara raka 2an på Rögle, X2 på Sundsvall och X2 på VIK.

Almtuna - VIK på Viasat Hockey ikväll.
Wanghao är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 16:35   #2
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Fin info! tack.

Jag är också inne på sundsvall idag. Oddset lockar verkligen.

Färjestad är redan lagd.
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 16:40   #3
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Testar +1 Sundsvall 2.10 Pinnacle 3 u
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 17:32   #4
 
mazzys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 398
Sharp$: 924

mazzys hockeyspel 13/14
Stats: 58 - 125 - 0
ROI: 96.49%
Vinstprocent: 31.69%

Standard

2010-12-06 19:00ElitserienAIK IF vs Färjestads BK +0 FT 2 1.813

AIK saknar sina tre kanske viktigaste backar i Josh MacNevin, Dick Tärnström och Patrik Nemeth. Men Färjestad saknar också viktiga spelare i form av Alexander Salak, Jonas Junland, Jonas Frögren och Rickard Wallin. Färjestad har vunnit båda av de två inbördes mötena. Visserligen spelades dessa i Karlstad, men det är värt att tänka på att AIK bara är det tionde bästa hemmalaget samtidigt som Färjestad är det näst bästa bortalaget.

2010-12-06 19:00ElitserienAIK IF vs Färjestads BK ÖVER Ö 5 FT 2 1.926

Jag tycker även överspelet ser intressant ut. Hela fem ordinarie backar saknas alltså i den här matchen. Fyra av AIK:s fem senaste matcher har gått över 5 mål. Två av Färjestads fem senaste matcher har gått över 5 mål, och en match har slutat på exakt fem mål. Det som talar emot är att det varit målsnålt i de tidigare inbördes mötena, men nu är det andra förutsättningar och jag förutsätter att denna match går över.

Senast redigerad av mazzy den 2010-12-06 klockan 21:19.
mazzy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 17:35   #5
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Lutar åt hcp Rögle. Har en dålig känsla när det gäller Färjestadmatchen, som ju annars borde vara den solklara 2:an idag. Det, plus att jag har bestämt mig för att inte lira Elitserien...ja, vi lämnar det där.

Troja suger.
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 17:41   #6
 
pepphes avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Umeå
Inlägg: 21
Sharp$: 1503
Standard

Tror inte Sundsvall räcker till tyvärr.. Oskarshamn lär vara taggade till tusen i kvällens drabbning.
pepphe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 20:25   #7
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Gick ju fin-fint ikväll...Färjestad gjorde vad dom skulle och Sundsvall klarade +1,5
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 21:21   #8
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Turtlewax Visa inlägg
Lutar åt hcp Rögle. Har en dålig känsla när det gäller Färjestadmatchen, som ju annars borde vara den solklara 2:an idag. Det, plus att jag har bestämt mig för att inte lira Elitserien...ja, vi lämnar det där.

Troja suger.
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td