Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-09, 09:44   #1
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Dagens ishockey 9/12


Vad har ni för tankar om dagens hockeymatcher?

Skellefteå-Södertälje känns ju som en givet 1:a, men då är ju oddset därefter.
"pinnacle" öppnade med linan -1 @ 1.79 och det var ett riktigt bra odds, men den är borta för länge sen, och -1,5 ligger nu på runt 1,85-2.00...får fundera en stund på det, är inte bara att gå in och krossa ett motstånd i elitserien även om det ser bra ut inför matchen.

Frölunda-Modo känns också som en etta, Frölunda har ju faktiskt vaknat till och Modo känns inte heta. runt 2.00 ligger raka ettan på här, känns spelvärd.

Luleå-AIK : Två lag som imponerat stort hittils, men har dom senaste omgångarna varit svala. AIK dras dessutom med flera skador och här känns spelet -1 för runt 1.85 riktigt bra. Luleå är ett riktigt starkt hemmalag och trots den lite dåliga formen så blir det nog vinst hemma mot AIK.

Övriga matcher hoppar jag över...hittar inget intressant spel där.

Det var mina tankar och funderingar om dagens matcher i elitserien. Ska suga på karamellen ett tag och se vad mina slutgiltiga spel blir.
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 10:35   #2
 
Emileans avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 79
Sharp$: 153
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boden Visa inlägg

Frölunda-Modo känns också som en etta, Frölunda har ju faktiskt vaknat till och Modo känns inte heta. runt 2.00 ligger raka ettan på här, känns spelvärd.

.
Modo har förlorat de två senaste, men det var mot två "topplag". Även om frölunda har blivit bättre tycker jag att 1.9x(unibet) på frölundaseger är alldeles får lågt... pga deras ojämnhet
Emilean är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 10:43   #3
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emilean Visa inlägg
Modo har förlorat de två senaste, men det var mot två "topplag". Även om frölunda har blivit bättre tycker jag att 1.9x(unibet) på frölundaseger är alldeles får lågt... pga deras ojämnhet
Jo, funderar själv lite i dom banorna. Frölunda är ojämna, men har som sagt blivit bättre och bättre. visserligen var det två bra lag modo förlorade mot, men det ökar ju inte deras självförtroende med förluster, samtidigt som göteborgarna fått lite luft under vingarna.
Ska avvakta iaf innan (om) jag lägger spel där, vet heller inte hur det blir med Byron Ritchie...

från modos hemsida:
Hur det blir med avstängde Byron Ritchie var inte klart i samband med onsdagsträningen.
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 10:44   #4
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Ritchie spelar inte ikväll.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle8248769.ab
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 10:44   #5
 
perrys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 438
Sharp$: 4064

Perry
Stats: 42 - 37 - 1
ROI: 109.42%
Vinstprocent: 53.16%

Standard

Gillar även jag Luleå ikväll! Dock skulle jag vilja veta om de osäkra spelarna i AIK kommer till start innan jag lägger nått spel, någon som vet mer än jag om det?

Över i Frö-Modo känns intressant till 2.15! Frölunda har gått över 4/5 senaste, Modo 3/5 senaste och matcherna som gick under blev det 5 mål i.

Ryggade Qirren på Timrå också!
perry är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 10:51   #6
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag spelar: rak på skellefteå, rak på modo, rak på HIFK
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 12:19   #7
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Spelat SAIK 1st period @ 2.05
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 12:40   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 120
Sharp$: 1180


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Som AIK:are är jag glad att läsa att vi får tillbaka Tärnström och Engblom till kvällens bortafajt mot Luleå. Saknas gör dock fortfarande vad jag vet: Nemeth, MacNevin och ny-signade Svensson. Tre tunga avbräck som gör att jag väljer att spela mot hjärtat och tippa Luleå som segrare ikv.
Freee123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 12:45   #9
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 314
Standard

Lirar en dubbel med Skellefteå och Luleå samt en singel på Brynäs mot Timrå! Timrå har haft svårt mot Brynäs. Timrå har för visso en bra bortastatistik men tror de får svårt mot ett hemmastarkt Brynäs! Vad det gäller dubbeln tror jag varken Aik eller Södertälje har något att hämta mot två riktigt starka lag!
svelander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 14:14   #10
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har spelat 3 spel hittills, SAIK -1 1.80, Luleå -1 1.91 och Frölunda 2.00. Funderar på om jag ska spela Brynäs och LHC
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 14:15   #11
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lite skadeinfo från ab

Frölunda-Modo

Frölundacentern Andreas Karlsson blir borta året ut. Riku Hahl, Carl Klingberg, Linus Fagemo och Robin Lindqvist har alla haft småskavanker tidigare i veckan.

– Lindqvist och Fagemo kan spela. Däremot är det 50-50 för Riku och Klingberg. De ska testa på matchvärmningen. Vi hoppas de ska kunna vara med, säger Stephan Lundh, Frölundas assisterande tränare.

I mål väljer Lundh och ”Lill-Kenta” Johansson att ge Joakim Lundström nytt förtroende.

Sedan tidigare saknas Joel Lundqvist och Christian Bäckman.

Modos Kristian Forsberg och Ole-Kristian Tollefsen är skadade och Byron Ritchie är avstängd.

Luleå–AIK


Luleås Niklas Olausson har ryggproblem och Joonas Vihko har varit krasslig, men de kan mest troligt spela i kväll.

– Vihko har åkt lite på förmiddagen och tror sig kunna spela. Även Olausson tror på spel. Men det är fortfarande frågetecken kring dem. Vi får se hur det blir i kväll, säger Luleås assisterande tränare Roger Åkerström.

Pierre Johnsson är spelklar efter en lång tids skadefrånvaro.

Cam Abbott är skadad.

David Rautio ersätter Anders Nilsson i mål.

AIK:s saknar den långtidsskadade duon Christopher Heino-Lindberg (ljumskproblem) och Josh MacNevin (brutit benet). Patrik Nemeth och Fredrik Svensson kommer inte heller till spel. Dick Tärnström har ryggproblem men spelar ändå i kväll.

– Det känns bättre, jag spelar, säger backveteranen till Sportbladet.

Tar du smärtstillande?

– Nä, det ska nog gå bra ändå.

David Engblom är också tillbaka i truppen.

Skellefteå-Södertälje

Ivan Majesky är tillbaka i Skellefteås lag. Det har även funnits frågetecken kring Erik Forssell och Yared Hagos medverkan. Forssell fanns med på dagens värmning, men det gjorde inte Hagos.

– Vi kommer att kalla alla spelare som var på värmningen så får vi se om vi får ihop 22 spelare, säger Anders Forsberg till Norrans hockeyblogg.

Johan Forsberg är långtidsskadad.

SSK:sMarkus Seikola är ännu inte redo för spel efter sin hjärnskakning. Martin Chabada saknas också. Därför kommer Tim Heed att finnas med. Heed spelade med allsvenska Växjö i gårkväll.

Linköping–Djurgården

Hemmalaget har fortsatta skadeproblem. Andras Jämtin är långtidsskadad och Robin Persson kommer inte till spel. Andreas Pihl och Mikael Håkansson, som utgick senast, är osäkra kort. Däremot är Jari Tolsa och Erik Andersson friskförklarade.

– Ur ett medicinskt perspektiv kan de spela, sedan är det upp till tränarna att bestämma om de ska göra det eller inte, säger lagets läkare Iannis Magounakis.

Djurgården saknar två viktiga kuggar. Nils Ekman är avstängd och Mathias Tjärnqvist är skadad. Dessutom är det osäkert i fall Marcus Nilson, som har varit sjuk, kan spela mot LHC.

Färjestad–HV71

I Färjestads saknas Alexander Salak, Rickard Wallin, Jonas Frögren och Anton Grundel. Jonas Junland, som missade förra matchen, och Mikael Johansson, som fick en lårkaka mot AIK, testas på matchvärmningen.

HV/1 saknar Jukka Voutilainen, Lance Ward, Johan Björk och Fredrik Bremberg.

Brynäs–Timrå

Magnus Kahnberg är den ende som saknas i Brynäs. Thomas Greiss står i mål.

Timrås skadelista är desto längre. Sedan tidigare saknas Magnus Åkerlund, Gabriel Karlsson, Mikko Jokela, Elias Granath, Fredrik Hynning och Fredrik Sonntag. Efter matchen mot Skellefteå i tisdags får tränaren Perra Johnsson även klara sig utan Anton Axelsson som skadade knäet.

Daniel Corso har sparkats från klubben.
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 16:01   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 306
Standard

Jag tänkte lämna in en Powerplay idag och funderar vilka mina två spikar ska bli, Skellefteå, Luleå, Brynäs eller Oskarshamn, någon som kan hjälpa mig lite på traven?
domert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 16:08   #13
 
perrys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 438
Sharp$: 4064

Perry
Stats: 42 - 37 - 1
ROI: 109.42%
Vinstprocent: 53.16%

Standard

Skulle ha tagit SAIK och Luleå själv.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
domert (+1)
perry är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 16:11   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 306
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av perry Visa inlägg
Skulle ha tagit SAIK och Luleå själv.
Tack, är väldigt osäker på AIK känns som att dom kan skrälla vilken match som helst. Visst dom har 6 förluster irad nu och möter Luleå men AIK har slagit dom förr. Blir nog Oskarshamn samt SAIK. Riktigt jobbig omgång.
domert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 16:13   #15
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Tänkte jag som du att AIK skräller här och där...
Men verkar som det är slut med det nu, känns som om dem är påväg att göra en Rögle nu..
Och ramla ner ner ner i tabellen....

Därför tror jag på Luleå.
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td