Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-23, 09:11   #1
Banned
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 93
Sharp$: 324
Standard

Ishockey 23/1


Era tankar här
YOUSAIDWHAT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 09:27   #2
 
Chings avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne
Inlägg: 133
Sharp$: 1927
Standard

precis börjat med att lägga ut egna spel, så ska försöka lära mig detta i framtiden.

Ogiltigt spel-ID: 251866


Men kan säga så här mycket att Lillehammer möter ett klart sämre lag som på dem 8 senaste matcherna har 2 vinster och 6 förluster. 2 senaste är vinster men då har man mött sista och nästsista laget. Hemma ska Lillehammer vinna. Stavanger har också ett klart övertag mot frisk/asker, 3-0 h2h denna säsong, samt att man har 6 vinster 2 förluster senaste 8 matcherna.

Ogiltigt spel-ID: 251858


Går helt och hållet på form och h2h här. Lorenskog senaste 8, 2vinster och 6 förluster. Storhamar senaste 8, 6 vinster och 2 förluster. Då har man även vunnit över tabelltvåan Vålerenga. H2h denna säsongen är det 3-0 till Storhamar.

Ogiltigt spel-ID: 251848


Gillar HV sista tiden och samtidigt som AIK har radat upp förlust efter förlust. Tror att HV klarar hcp här. Mer ett spel på känsla och senaste formen
har lagt dessa idag

Senast redigerad av Ching den 2011-01-23 klockan 11:05.
Ching är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 09:32   #3
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Kan man inte lägga lite info iaf när man lägger ut sina spel? Känns lite meningslöst att bara lägga ut vad man har, är ju inte direkt så man ryggar utan att veta någon info..
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+1)
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 10:04   #4
 
Chings avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne
Inlägg: 133
Sharp$: 1927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boden Visa inlägg
Kan man inte lägga lite info iaf när man lägger ut sina spel? Känns lite meningslöst att bara lägga ut vad man har, är ju inte direkt så man ryggar utan att veta någon info..
fixade det till det lite nu
Ching är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 10:28   #5
 
Hockeynerwds avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 16
Sharp$: 102


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

HV71 som rak tvåa och med ett minus mål.

HV har vunnit alla tre möten mot AIK i år och dem två senaste har dem vunnit med flera mål. Sedan har HV en bra form med vinst 4 av dem 5 senaste matcherna. AIK har dessvärre riktigt dålig form med förlust dem 5 senaste matcherna.
Hockeynerwd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 11:23   #6
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ching Visa inlägg
fixade det till det lite nu
finemang Blir så mycket roligare och intressantare läsning i tråden när det finns lite info.

Jag har också lirat HV idag, dock den raka. Har samma motivering som er andra....AIK inte alls bra nu, och jag tror det kommer fortsätta rasa, HV är stabila och är ett klart bättre lag. Känns som en bra 2:a (får jag säkert käka upp...).
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 11:28   #7
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boden Visa inlägg
finemang Blir så mycket roligare och intressantare läsning i tråden när det finns lite info.

Jag har också lirat HV idag, dock den raka. Har samma motivering som er andra....AIK inte alls bra nu, och jag tror det kommer fortsätta rasa, HV är stabila och är ett klart bättre lag. Känns som en bra 2:a (får jag säkert käka upp...).
Funderar också på Hv71 idag faktiskt, känns som att AIK är numret för små för ES i skrivande stund och snart får de nog börja planera för Kvalserien istället.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 12:30   #8
 
Reg.datum: nov 2010
Ort: Stockholm.
Inlägg: 72
Sharp$: 205
Standard

Tycker oddsen är lite väl höga på AIK, trots deras usla poängform. De spelade emellertid bra mot Skellefteå och Södertälje. Men det börjar bli dags för gnaget att plocka poäng på hemmaplan nu.

HV saknar Davidsson (http://www.svenskafans.com/hockeyzon...71-389297.aspx) och är inte superstabilt på bortais. Inte för att AIK är det på hemmais, men jag tror att det kan bli en jämn drabbning på Hovet. Blir väl 2-9 bara för att jag skriver detta men det är snart sista chansen för AIK om man vill slippa Kvalserien.

Vet dock inte om det blir något spel för mig. Om det blir det tror jag att jag ryggar er som lirar på HV, även om jag tror att AIK kommer göra ytterligare en bra hemmamatch. Vi får se om kvaliteten slår motivationen och poänghungern i eftermiddag eller vice versa.
Iamaweakishspeller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 12:38   #9
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Iamaweakishspeller Visa inlägg
Tycker oddsen är lite väl höga på AIK, trots deras usla poängform. De spelade emellertid bra mot Skellefteå och Södertälje. Men det börjar bli dags för gnaget att plocka poäng på hemmaplan nu.

HV saknar Davidsson (http://www.svenskafans.com/hockeyzon...71-389297.aspx) och är inte superstabilt på bortais. Inte för att AIK är det på hemmais, men jag tror att det kan bli en jämn drabbning på Hovet. Blir väl 2-9 bara för att jag skriver detta men det är snart sista chansen för AIK om man vill slippa Kvalserien.

Vet dock inte om det blir något spel för mig. Om det blir det tror jag att jag ryggar er som lirar på HV, även om jag tror att AIK kommer göra ytterligare en bra hemmamatch. Vi får se om kvaliteten slår motivationen och poänghungern i eftermiddag eller vice versa.
Att Hv71 saknar Davidsson har inte påverkat alls sedan det blev klart att lagkaptenen skulle bli borta ett tag, tycker spelet stundtals har sett lika bra ut som med honom i laget. Givetvis ett avbräck för laget, men det påverkar inte alls lika mycket som många vill påskina här.

Hv71 ligger trea i "bortatabellen" så det skulle inte skada om du kan utveckla ditt resonemang angående deras bortaspel denna säsong.

1-3, 2-4 känns som rätt stabila siffror idag. Tror på något åt det hållet.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 13:06   #10
 
Reg.datum: nov 2010
Ort: Stockholm.
Inlägg: 72
Sharp$: 205
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Att Hv71 saknar Davidsson har inte påverkat alls sedan det blev klart att lagkaptenen skulle bli borta ett tag, tycker spelet stundtals har sett lika bra ut som med honom i laget. Givetvis ett avbräck för laget, men det påverkar inte alls lika mycket som många vill påskina här.

Hv71 ligger trea i "bortatabellen" så det skulle inte skada om du kan utveckla ditt resonemang angående deras bortaspel denna säsong.

1-3, 2-4 känns som rätt stabila siffror idag. Tror på något åt det hållet.
Klart de har bra bortaspel, annars leder man inte Elitserien och är regerande mästare. Men de vinner ungefär varannan match på bortaplan och av de fem senaste bortamatcherna har tre slutat oavgjort efter full tid.
Iamaweakishspeller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 14:01   #11
AIK
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 26
Sharp$: 147
Standard

HV saknar Davidsson, Pettersson, Laine, Vouitlainen, Ward + 2a keepern i mål

Gyllene tillfälle för AIK som kommer kämpa tills sista blodsdroppen, Zednik lirar.

AIK blir giftiga i afton, ni som lirat HV till uselt odds borde vara nervösa

Spelvärdet ligger på AIK i denna match med dagens förutsättningar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Iamaweakishspeller (+3)
AIK är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 14:16   #12
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AIK Visa inlägg
HV saknar Davidsson, Pettersson, Laine, Vouitlainen, Ward + 2a keepern i mål

Gyllene tillfälle för AIK som kommer kämpa tills sista blodsdroppen, Zednik lirar.

AIK blir giftiga i afton, ni som lirat HV till uselt odds borde vara nervösa

Spelvärdet ligger på AIK i denna match med dagens förutsättningar
Har Zednik varit bra så här långt för AIK?

Johan har varit borta ett tag, gått bra utan honom. Lance är borta pga personliga skäl med familjen, ser inte det som ett avbräck då han varit borta väldigt länge.

Förstakedjan blir alltså Thörna, Falken, Kamil. Tror det kan slå väl ut idag faktiskt, finess blandat med fart. Att Teemu saknas, det innebär ju givetvis att vi tappar en speedig spelare som kan göra det där lilla extra som behövs i tajta matcher och André tycker jag varit upp och ner.

1a: Thörna, Falk, Piros (Puistola, Hietanen)
2a: Bremberg, Beech, Fasth (Luoma, Almqvist)
3e: Ledin, Sund, Lindström (Grillfors, Torp)
4e: Lillthörna, Önerud (Rahimi, Björk)

Andersson vaktar kassen, en stabil backup bakom förstemålvakten Larsson. Till sist ska sägas, Hv71 har en av seriens bredaste trupper och det finns alltid bra folk att plocka in vid diverse skador och sjukdomar.

Efter att ha funderat lite så kommer jag inte spela något på matchen, kanske något LIVE-spel men icke pregame. Kommer antagligen bara njuta av jumbokross idag.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 14:21   #13
AIK
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 26
Sharp$: 147
Standard

Spelvärdet ligger hur som helst på AIKs sida,Hv har kännbara avbräck+ ställer klart sämre Andersson i mål säger ju en del om deras inställning i just denna match anser jag iaf, tror HV har tankarna mer på Tisdagens möte med Linköping, AIK har nog mer vilja just i denna match.

Klart HV är bättre i grund och botten, men många andra faktorer som avgör utfallet i enskild match
AIK är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 14:25   #14
AIK
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 26
Sharp$: 147
Standard

"Har Zednik varit bra så här långt för AIK?"

Är killen blåst?!

Rent logiskt borde det vara dags snart för Zednik att börja visa sitt rätta jag, klart han behöver nägra matcher för komma in i laget och hitta rätt i spelet.

Tror på en bättre match från Zednik idag, han har fått veta att supportrarna börjar kräva att han visar lite av sitt kunnade av chef Gozzi
AIK är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 14:27   #15
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AIK Visa inlägg
Spelvärdet ligger hur som helst på AIKs sida,Hv har kännbara avbräck+ ställer klart sämre Andersson i mål säger ju en del om deras inställning i just denna match anser jag iaf, tror HV har tankarna mer på Tisdagens möte med Linköping, AIK har nog mer vilja just i denna match.

Klart HV är bättre i grund och botten, men många andra faktorer som avgör utfallet i enskild match
Klart sämre Andersson? Där är vi inte eniga för att hålla det kort.

Det är mycket möjligt, men Hv71 har fortfarande en serieledning att försvara och en serieseger att jaga och alla poäng är välkomna i den jakten.

Mer vilja vet jag inte, vi får se efter matchen med facit i hand. Jag skulle faktiskt dock vilja sticka ut hakan och säga att samtliga spelare i dagens matchtrupp för Hv71 skulle ta en plats i AIK's dito.

Så pass mycket tycker jag personligen att det skiljer mellan dessa lag.

Hur som, tror på en spännande och bra match, lycka till om du nu spelar.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td