Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-27, 07:50   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Dagens ishockey 27/1


Elitserien Torsdag 2011-01-27
Tid: 19:00

Luleå - AIK
Djurgården - Södertälje (Canal+ Sport 1)
Färjestad - Brynäs
Linköping - Skellefteå
HV71 - MODO
Frölunda - Timrå

Jag tycker Luleå och Frölunda ser ut som vinnare idag.
Cam Abbott lär spela på ren glädje de första matcherna efter skadan och det såg ju bra ut i tisdags då en viktig trea togs.
Luleå har dock haft svårt mot AIK denna säsong, tre segrar för visso men det har suttit hårt åt:

9 dec: 2-1 OT vs AIK
26 okt: 3-0 @ AIK
5 okt: 1-0 vs AIK

Känns ändå som att det ska bli Luleå vinst här. Ikväll saknas endast Konstantin Komarek.

Omvänt är det när det gäller Frölunda - Timrå.
Där är det Timrå som vunnit alla tre möten den här säsongen med sammanlagt 16-7 i målskillnad och har överlag 5 raka mot Frölunda. Det är en svit som jag tror tar stopp i Scandinavium ikväll.

Göteborgarna har 7 matcher i rad med poäng på hemmaplan och spelar sin tredje raka match på hemmais. Det ska bli seger mot jumbon Timrå då!


Vad tror ni om kvällen?
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 08:03   #2
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Boxen
Inlägg: 582
Sharp$: 4126


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Skellefteå måste ha riktigt bra chans mot LHC. Vunnit klart hittills alla tre mötena.
Enda hotet är att LHC "måste" vinna efter förra hemma förlusten mot HV. Då var de alldeles för ineffektiva.

Under 5,5 känns som ett riktikt bra spel.

0-2,1-2 eller 1-1
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 09:15   #3
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 25
Sharp$: 714
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stall 4 Visa inlägg
Skellefteå måste ha riktigt bra chans mot LHC. Vunnit klart hittills alla tre mötena.
Enda hotet är att LHC "måste" vinna efter förra hemma förlusten mot HV. Då var de alldeles för ineffektiva.

Under 5,5 känns som ett riktikt bra spel.

0-2,1-2 eller 1-1
SAIK har vunnit dem två första matcherna mot LHC, men LHC vann senast borta mot SAIK med 2-1 (efter straff)
Musse_husse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 09:57   #4
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 8
Sharp$: 29


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

SAIK känns svagt nu på slutet..
iBOT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 10:17   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Coop Arena
Inlägg: 606
Sharp$: 663


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iBOT Visa inlägg
SAIK känns svagt nu på slutet..
Dom har ändå en förmåga att hänga kvar, tycker dom är ett riktigt dödgrävarhockeygäng. Tror på en tight match.
Fangtastic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 10:19   #6
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iBOT Visa inlägg
SAIK känns svagt nu på slutet..
Svagt? Vet inte hur du vill/tror att SAIK ska vara...men man har 4vinster på dom 6 senaste. Vinst senast på OT mot SSK på bortaplan (som varit i bra form).

LHC har två tunga förluster (Frölunda 1-5, HV 1-4) bakom sig. Så det är nog LHC som är i en svacka...oddset på Saik känns spelvärt enligt mig.
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 10:27   #7
 
simonsankens avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Piteå
Inlägg: 58
Sharp$: 117

Simon sankens höst
Stats: 40 - 28 - 2
ROI: 135.91%
Vinstprocent: 58.82%

Standard

Underspel i Luleå - Aik?
simonsanken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 10:29   #8
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 248
Standard

Klipper detta från min speldagbok.

Citat:

Ogiltigt spel-ID: 257301


Timrå har fem raka fullpoängare mot Frölunda. Därmed vansinnigt att spela på hemmaseger? Nja. Frölunda slåss för en slutspelsplats, vilket man helt klart har trupp för att kunna klara. Man tog en viktig seger hemma mot Djurgården i måndags, och nu får man, som det verkar, tillbaka Jesper Mattsson och Robin Lindqvist också. Enda som saknas är Andreas Karlsson. Man har dessutom tagit poäng i sju raka hemmamatcher. Förutom segern över Djurgården slog man även tillbaka Linköping med hela 5-1 två dagar innan. Det känns som att de börjar hitta formen.

Timrå har det riktigt tufft. Man har rasat ned till sistaplats och det är inte mycket som fungerar. Tung förlust i slutminuterna senast mot Luleå, där man trots en tuff start lyckades kämpa sig kvar i matchen länge. Man saknar Pärssinen, Pitkämäki, Hynning, Axelsson och nu även viktige Pär Styf. Man har endast en seger på de fem senaste (mot Brynäs med 1-0).

Jag ser inte hur de ska kunna rå på Frölunda imorgon, och ett odds på runt 1.82 får 8 units från mig.

Ogiltigt spel-ID: 257304


Skadelistan på forwards börjar bli lång. Teemu Laine, Jukka Voutilainen, André Petersson och Johan Davidsson har varit borta en stund. Nu är även Jesper Fasth borta. Det har inte gått särskilt dåligt trots skadorna. Man tog en storseger mot LHC borta senast t ex. Nu borde det dock börja märkas att vissa forwards får dra ett tungt lass, och i mitt tycke ska man inte vara så stor favorit mot ett formstarkt (trots förlusten senast) och skadefritt Modo. Jag vet att HV inte förlorat hemma på 11 hemmamatcher, men här spelar jag helt enkelt på att jag tycker oddset 3.60 på Modo är för högt med tanke på förutsättningarna och kan inte låta bli att syna det. 3 units på bortaseger. Nagy avgör?
__________________
Vinci per noi!
forzawes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 10:50   #9
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Är helt på samma linje som dig med dom två matcherna forzawes

som jag skrev innan så tycker jag även att SAIK är spelvärt, så högt odds i en toppmatch där LHC varit sega två sista matcherna.

SSK +1...litet derby där DIF inte imponerat sista tiden medan SSK gjort det riktigt bra...
1.87 känns riktigt bra här.

Även AIK ml och +1,5 liras.
AIK har spelat upp sig lite samtidigt som man inte alls vet var man har Luleå. Oddset på AIK riktigt fint och testas.

Oddsen på dogsen i denna omgång kändes riktigt höga...
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 13:17   #10
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 10
Sharp$: 253
Standard

Boden såg LHC-HV/71 på plats i CC tycker LHC gör en bra match i 2 perioder, andra perioden känns som spel mot ett mål.

Men HV´s PP var 100 % (2/2) samt att man vinner målvaktsmatchen klart.
Skotten 41-22 om jag inte minns fel.

Norrena känns halvkall efter skadan dock.

Men att LHC är i en svacka köper jag inte!

Knapp fördel LHC i en målsnål match ikväll.

Lycka till....
Tomten123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 13:32   #11
 
alexybts avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 231
Sharp$: 431
Standard

Modo till det högt odds känns intressant.
alexybt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 14:29   #12
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Borlänge/Sthlm/Marbella
Inlägg: 366
Sharp$: 703


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Luleå & Modo får sig en dänga!
Iamthelegion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 14:55   #13
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Färjestad–Brynäs

Dragan Umicevic var bänkad senast mot Modo. Och allt talar för att han får se kvällens match mot Brynäs från avbytarbänken.

– Om (Anders) Bastiansen är tillbaka tar han den fjärde centerplatsen. Annars kör vi nog på samma lag, säger Samuelsson Värmlands Folkblad

VF: Så Dragan Umicevic bänkas igen?

– Vi vill inte ändra på ett vinnande lag och vi vill fortsätta spela både Per Åslund och Patrik Lundh som ytterforwards.

Eftersom det på Färjestads hemsida står att både Martin Sevc och Anders Bastiansen är tillbaka lär Dragan Umicevic bänkas.

Den 26-årige Färjestadsforwarden, som på 39 matcher har gjort 23 poäng (7+16), är besviken men hävdar att han inte är på väg att lämna klubben.

– Det är inte roligt att inte få spela men det är tränarnas beslut och jag kan bara acceptera det, säger Umicevic till Värmland Folkblad.

– Jag har kontrakt med Färjestad och kommer att ge 100 procent för att spela i Färjestad. Det är det jag utgår ifrån i dag. Det är bara att kämpa på och försöka ta chansen när den kommer.

FBK får klara sig utan Mikael Johansson, Oscar Klefbom och Anton Grundel.

Efter ett par matcher på bänken är Brynäs Magnus Kahnberg med från start igen. Han går in med Alexander Sundström och Mads Hansen. JVM-forwarden Sebastian Wännström börjar som 13:e forward. Niklas Svedberg står i mål.

Frölunda–Timrå

Både Jesper Mattsson och Robin Lindqvist utgick i Frölundas senaste match, men spelar i kväll.

Andreas Karlsson saknas sedan tidigare.

Frölunda gör om en del i backparen. Pavel Skrbek går in med Tobias Viklund. Henrik Tömmernes spelar med Christian Bäckman. Mikko Mäenpää fortsätter med Oscar Hedman och John Klingberg inleder som sjundeback.

– Senast gick vi på sju backar och det kan nog bli så nu också, lite beroende på hur matchbilden blir, säger lagets assisterande tränare Stephan Lundh.

Den finländske backen Ville Mäntymaa är utanför truppen.

– En kanonkille som kör fullt på träningarna. Det är jämnt på backsidan, men vi får se vad som händer. Det kan bli skador, Skrbek har precis kommit tillbaka och Bäckman också. Alla behövs, säger Lundh.

Timrå har fem raka matcher utan trepoängare. Men medelpadingarna har ett bra ett bra facit mot Frölunda – fem raka segrar.

Till kvällens match får Timrå klara sig utan lagets rutinerade back Pär Styf, som är fotskadad. Sedan tidigare saknas, Anton Axelsson, Fredrik Hynning och Timo Pärssinen. Juha Pitkämäki och Fredrik Sonntag är kvar i Timrå.

Fredrik Pettersson-Wentzel vaktar kassen.

HV71–Modo

Jesper Fasth skadade sig senast och HV71 får klara sig utan JVM-forwarden i sex veckor framöver. Laget saknar också Lance Ward, Teemu Laine Johan Davidsson, André Petersson och Jukka Voutilainen. Närmast comeback är Teemu Laine.

– Teemu blir bättre och bättre i sin axel och jag räknar med att han spelar på lördag. För Jukka är det smärtan i foten som avgör när han är tillbaka, vilket troligtvis är ganska snart, säger HV:s läkare Lars-Göran Hassel till jnytt.se.

Daniel Larsson fortsätter i målet.

Modo kommer återigen till spel utan skador och sjukdomar. Tuomas Tarkki står i mål.

Luleå–AIK

Senast mot Timrå avgjorde Joonas Vihko matchen med två minuter kvar. Men i kväll får Luleå klara sig utan matchhjälten från i tisdags.

– Han har en ledbandsskada i foten och testade på is i förmiddags, men det funkade inte. Vi hoppas han kan spela på lördag, säger Luleås assisterande tränare Roger Åkerström.

Som meddelar att Vili Sopanen går in med bröderna Abbott. Daniel Mannberg, 18, tar Sopanens plats med Kim Karlsson och Sebastian Enterfeldt.

Backen Robin Jonsson utgick i tisdags handskada. Och inte heller han kommer till spel mot AIK.

– Inget är brutet, och vad jag förstår är det sena som ligger och hoppar. Eventuellt kan det bli tal om en operation efter säsongen. Men vi hoppas även att Robin ska kunna spela på lördag, säger Åkerström.

Konstantin Komarek (hjärnskakning) saknas sedan tidigare.

Anders Nilsson fortsätter i målet.

AIK får klara sig utan Christopher Heino Lindberg, Josh MacNevin och Patrik Nemeth. Frågetecken för Daniel Bångs medverkan.

Djurgården–Södertälje

Djurgårdens målvakt Mark Owuya tränade i går för fullt efter sin skada. Även Andreas Holmqvist tränade i går och närmar sig comeback.

Nils Ekman och Jimmie Ölvestad – som måste opereras – saknas sedan tidigare.

SSK å sin sida saknar Petri Pakaslahti.

Linköping–Skellefteå


LHC saknar Mikael Håkanson, Andreas Jämtin och Jari Tolsa, som blir borta i fyra veckor efter att ha skadat ledbandet i tisdags. Enligt corren.se är den tjeckiske backbjässen Josef Melichar tillbaka.

Skellefteås Oscar Lindberg är inte längre avstängd, men är kvar i Skellefteå och kommer inte till spel mot Linköping.

Adam Larsson är på väg tillbaka efter skada. Han gjorde sin första träning på is i går.

– Det kändes bra, jag känner lite, men inte mycket, säger Larsson till Norrans hockeyblogg.

Aftonbladet
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 16:21   #14
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 314
Standard

Tror FBK vinner ganska klart hemma mot Brynäs idag! Sevc tillbaka som en del sagt. Spelar den stort till 1.71!
svelander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 17:26   #15
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 74
Sharp$: 3151
Standard

Luriga matcher idag i elitserien. Tror att dagens säkraste är Färjestad. Nyvunnet självförtroende o Brynäs dåliga bortaspel avgör!! Tror även att Frölunda vinner mot Timrå. Frölunda har spelat bra i flera matcher nu. O Timrå har dåligt självförtroende o flera skador!! Senaste på Styf!! Målvakten desutom oprövad i elitserien. Dagens avslag är Djurgården. Dålig form o möter ett formstarkt Södertälje. Hv-Modo lurig match då Hv saknar många forwards!!! Hv har grym efektivitet i sina matcher. Modo gynnas av att inte föra matcher. 50/50 i dagens match vem som vinner!! X?
Kackerlackan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td