Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-17, 09:46   #1
 
omwttms avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 1219
Standard

2011-02-17 Skellefteå AIK - Modo Hockey (Elitserien)


Datum: 2011-02-17
Tid: 19:00
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: Elitserien
Match: Skellefteå AIK - Modo Hockey

Spel: Skellefteå AIK -0.5
Insats: 4
Odds: 1.86
Bolag: bet365

Motivering:
Jo..

Skellefteå möter modo hemma denna omgång.

Historik
lagen har mötts fyra gånger tidigare under säsongen och vunnit två vardera. Skellefteå först med 4-1 (hemma) och 5-1 (borta), sedan MODO Hockey med 4-1 (borta) och 3-2 (hemma).
sedan 02/11/2006 har lagen mötts 13ggr. skellefteå-10 X-1 Modo-2

Truppen
Modo kommer med fullt lag till skellefteå. Josefsson och Svartvadet tillbaka efter rehabträning.
från SAIKs hemsida:Fyra spelare saknades mot HV71. Men till torsdagsmatchen finns möjligheten att återse ett par ansikten.
- Tim tränade idag och spelar troligast imorgon. Ivan är definitivt inte med imorgon, och vi har frågetecken kring Söderström och Mattias Lindström som varit sjuka och tränade inte idag.

Formen
Starkt av skellefteå att börja nystarten mot hv med en seger, och klev upp på delad förstaplats i serien. Modo har inte spelat nån match sedan 05/02/2011, och de är dom nog glada för.. för dom var riktigt dåliga och uppehållet kunde inte kommit mer lägligt för dom efter 4raka förluster.

Tankar
Jag tror även att ha en match i benen är en fördel här, och ännu mer när man vann mot just 1an hv. Att ett "gammalt" och trött modo ska komma upp till ett yngre hungrigare skellefteå kommer att bli tufft, riktigt tufft.
Tex. Medans Skellefteå möter hv hemma med ett skadedrabbet lag och krigar till sig en vinnst så läser man att Anders Eriksson har varit hemma i värmen i Florida hos familjen. Detta kommer spegla av sig på isen tror jag.

Matchbild
Tror att modo kommer att spela tight hemmåt och försöka spela på skellefteås misstag. Men de tror jag inte kommer att hålla, tror inte att modo kommer orka stå emot skellefteås offensiv. + att jag inte alls är imponerad av modos målvakt Tuomas Tarkki. Så även om skellefteå skulle släppa till nått misstag här och där så tror jag inte att modo kommer ha kraften att kunna göra nånting utav de. Får skellefteå in en tidig puck så tror jag att detta är klart ganska snabbt..

Oddsen finns säkert högra någon annan stans och ett hcp spel är inte helt dumt heller skulle jag tro. Mycket hänger på att dom får hål på modo tidigt.
Spela själva efter egen risk och insats =)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
O12 (+1)
omwttm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 09:57   #2
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Skellefteå hemma är oftast Autobet
Jag själv skulle själv sätta ett odds runt 1.7 på Skellefteå, så jag tager detta

Senast redigerad av O12 den 2011-02-17 klockan 10:02.
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 10:59   #3
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

All cred till dig för reken, mycket info och bra tankar.

Men det är några saker som gör att jag spelat Modo ikväll.

1. Du säger att Modo är gamla och trötta och möter unga hungriga skellefteå:

Modo har som sagt fått ett litet uppehåll nu, sista matcherna i serien kommer alla vara måstematcher för ö-vikslaget. Visst har Skellefteå också lite att spela för, förstaplatsen är ju en morot. Men jag både tror och hoppas Modo kommer vara mer hungriga i den här matchen.
I en vanlig serielunk hade ettan varit mycket starkt motiverat. Men nu är det andra saker man måste tänka på.

2. Du skrev att ett skadedrabbat Skellefteå krigar sig till en vinst mot topplaget HV:

Det man får ha i tankarna är att HV71 saknade inte mindre än 7 spelare i den matchen...varav två var Voutalainen och Davidsson.

Håller dock med om att Skellefteå ska vara lite favoriter här, man är riktigt bra på hemmaplan. Men att få ett så högt odds på ett modo som (förhoppningsvis) kommer vara heltaggade och mer eller mindre måste vinna för att ha chansen på slutspel, då hittar jag värdet på bortalaget.

Det var mina tankar. BOL
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 11:44   #4
 
omwttms avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 1219
Standard

Visst har hv ett skadedrabbat lag också, och de där med krigandet kanske är lite överdrivet Men tror mest att att just dom har spelat en match kan vara till fördel för skellefteå, att dom har "kommit in i de igen" och har lite mer fart i sig än vad modo som inte spelat match kommer att ha.
självklart kommer modo kriga för sin plats i slutespelet, dom säger tex i dagens tidning att nu börjar vårat slutspel, vi ska spela som om de var slutspel redan nu, minska misstagen och ta vara på deras osv.. då tänker jag mig ett "försiktigare" modo som kommer dit och ska försöka spela 0-1 ungefär, och de tror jag inte kommer hålla..

jag kommer livespela om det ser ut som nått annat än vad jag tänkt, så vi får se ikväll BOL
omwttm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 20:12   #5
 
Redbulls avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 2858
Standard

Satt fint. 4-1 Tack för denna!
Redbull är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 20:32   #6
 
omwttms avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 1219
Standard

ja den satt fint! Skönt att första "reken" man lägger ut sitter så då blir de lite lättare att ta sig för att lägga ut nån fler framöver.
Grattis alla som ryggade och bättre lycka till Boden nästa gång =)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boden (+20)
omwttm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td