Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-24, 10:28   #1
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Ishockey 24/2


Full omgång i ES!

Luleå - Skellefteå
Brynäs - Timrå
AIK - Färjestad
Södertälje - Djurgården
Linköping - MODO
HV71 - Frölunda

Samtliga matcher börjar kl 19


Har lagt ett spel på SAIK till 2.55 @ Bet24.

Tankar inför kvällen?
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 10:39   #2
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 3
Sharp$: 153
Standard

Jag är lite sugen på krysset i skellefteå matchen till 4.30 känns som att det kommer bli en jämn match, skeå har inte riktigt imponerat dom sista matcherna och luleå har en liten pil uppåt i formkurvan.
holmstrm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 10:47   #3
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Jag har spelat följande:

Luleå - Skellefteå U5.5
De fyra senaste mötena har 3 matcher slutat i underspelets favör. Jag tror vi kommer få se ett tight derby där Luleå kommer glänsa med sina defensiva kvalitéer, precis som i föregående matcher.

Luleå mönstrar upp med fullt mannskap och det är Nilsson i sedvanlig anda som vaktar kassen.

Skellefteå kommer, precis som i tisdagsmatchen, med ett något sargat manskap. Majesky och Warg var då skadade. Dock förväntas Warg att spela denna matchen.

Under 5.5 känns sunt i denna derbydrabbning!

Brynäs - Timrå -0.5

Brynäs har inte förlorat de 5 senaste hemmamatcherna mot laget från norr! Brynäs är även ett mycket starkt hemmalag och vill vinna denna matchen lika mycket som Timrå för att komma närmre den där åtråvärda fjärdeplatsen!

Jag tror att ett starkt Brynäs på hemmaplan kan slå Timrå med en eller två puckar och slår till på oddset 2.10!

AIK - Färjestad -0.5

Färjestad är det klart bättre laget, det talar även statistiken för. Värt att notera är att 08:orna endast har gjort 3(!) mål på Karlstadslaget denna säsongen. Färjestad har utöver detta även vunnit samtliga 4 möten mot AIK.

AIK kommer även med en bunt skador till denna match vilket troligtvis kommer att sänka dom.

I mina ögon finns det inget som talar för en AIK-seger mot elitseriens starkaste bortalag!

Färjestad -0.5 spelas till otroligt fina 2.40!

Södertälje - Djurgården FT

Södertälje kommer med 5 förluster i baken till denna match medan Djurgårdens IF kommer med 4 segrar i bagaget. Ser vi till statistiken så tror jag att Videll och grabbarna kommer få svårt att göra mål på elitseriens bästa målvakt, Owuya, som vaktar DIF-kassen ikväll. Djurgården har 35(!) bättre i målskillnad och det säger en hel del om Södertälje som ligger på -33. Att Södertälje ska slå ett lag som både har chans att ta 4e platsen och som dessutom inte är helt 100 på att få spela slutspel ser jag som otroligt. Även om Södertälje har mycket att spela för så tror jag inte att dom denna gången rår på Djurgården. Spelar Djurgården FT till fina oddset 2.40!

HV71 - Frölunda Ö5.5

Kollar man till de 5 senaste mötena så har endast en match slutat under 5.5 mål, lyckas bara Frölunda göra 2 mål så tror jag inte att det ska vara några som helst problem att gå över 5.5 mål ikväll heller. HV 71 är som vi alla vet otroligt målfarliga och ligger på andra plats i PP-statistiken. Jag tror att HV 71 kommer att vara lätta på grillorna ikväll och åka mycket skridskor, det i sin tur kommer leda till en del utvisningar för Frölunda.

Hv71 har i snitt gjort 3,2 mål per match de senaste 5 matcherna och släppt in 3,6 mål.
FHC har i snitt gjort 2 mål och släppt in 3,2 mål. Inte alls långt från målet dvs.

Ö5.5 mål spelas till 2 gånger pengarna.

Senast redigerad av oggeb den 2011-02-24 klockan 16:23.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 11:52   #4
 
raaabins avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 198
Sharp$: 1442


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

[QUOTE=oggeb;108212]AIK - Färjestad -0.5

Färjestad är det klart bättre laget, det talar även statistiken för. Värt att notera är att 08:orna endast har gjort 3(!) mål på Karlstadslaget denna säsongen. Färjestad har utöver detta även vunnit samtliga 4 möten mot AIK.

AIK kommer även med en bunt skador till denna match vilket troligtvis kommer att sänka dom.

I mina ögon finns det inget som talar för en AIK-seger mot elitseriens starkaste bortalag!

Färjestad -0.5 spelas till otroligt fina 2.40![QUOTE=oggeb;108212]


RYGG!
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 15:02   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Tänk på att AIK har mer att spela för än FBK.
Dessutom saknas Dick Axelsson ikväll, ihop med Salak, Junland och Sanny Lindström.
Mattias Sjögren är dock tillbaka.
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 15:07   #6
 
snickarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 122
Sharp$: 118
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piturek Visa inlägg
Tänk på att AIK har mer att spela för än FBK.
Dessutom saknas Dick Axelsson ikväll, ihop med Salak, Junland och Sanny Lindström.
Mattias Sjögren är dock tillbaka.
Salak , Junland , Lindström saknades redan mot linköping samt att Axelsson gick av efter halva matchen och ändå klarade färjestad av att resa sig från underläge och kvittera för att sedan avgöra i sudden. och att Salak saknas gör inte så jätte mycket då Nihlstorp har visat upp att han är en fullgod ersättare!

Edit: på 21 matcher har Nihlstorp 91,97% i räddningsprocent och GAA på 2.27 jmf Salak 92,46% och GAA 2,04 på 32
samt att färjestad har fortfarande en chans att ta seriesegern ( även om den inte är stor ) alternativt sno andra platsen från HV71 och i år är det ju extra viktigt att få en bra placering då lagen får välja vem de vill möta
__________________
Man kan inte bli full om glaset inte blir tomt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av snickarn den 2011-02-24 klockan 15:13.
snickarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 15:30   #7
 
Redbulls avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 2858
Standard

Spelar Södertälje - Djurgården +0AH 1.943 @ Pinnacle

Djurgården verkar ha fått igång sitt spel på allvar och jag tror man blir riktigt farliga nu. Även målvaktsspelet har fungerat utmärkt den senaste tiden.

Djurgårdens Josef Boumedienne har nyligen gått ut och sagt att DIF har det bästa spelarmaterialet i Elitserien. Jag kan nästan hålla med till 100%, tillsammans med HV71 och SAIK. Jag tror att DIF kommer vara riktigt motiverade inför denna match. Det är länsderby, det står 2-2 i inbördesmöten och man är nära 4:e platsen vilket innebär en eventuell extra hemmamatch i kvartsfinalen. Dock fegar jag och spelar +0AH eftersom vi vet att DIF har underpresterat en hel del i år och kanske tappar fokus...

I SSK är Petri Pakaslahti borta. Sist kom DIF till spel utan Mika Hannula. Nils Ekman och Jimmie Ölvestad är fortfarande långtidsskadade.
Redbull är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 16:12   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 315
Standard

Svensson ger sin syn på ES ikväll


Luleå – Skellefteå 1 (2,30)

Det kommer bli en jämn match uppe i norr ikväll, men jag tror Luleå drar det längsta strået.
Bröderna Abbott har en kanon form ihop och de kommer ställe till det för Skellefteå försvaret.
Luleå bröt senast Timrås segersvit på 4 raka matcher med 2-4 borta.

Skellefteå leder serien däremot, men har inte spelat som de brukar de senaste matcherna. Man vann senast mot Södertälje men försvarsspelet är inte det bästa då man bjöd in gästerna i matchen alldeles för enkelt. Skellefteå gjorde helt bort sig när man åkte ner till Göteborg för att ta 3 poäng mot Frölunda, även där gjorde man många tabbar i försvarsspelet och förlorade matchen med 4-1.

Jag säger att Skellefteå har det svårt just nu och inte går 100 % som man vill, samt att de har en stor press om att hålla kvar serieledningen från HV71. Ikväll tror jag att vi får se en ny serieledare i elitserien.

Brynäs – Timrå 2 (3,10)

Detta är väl kvällens drag i elitserien då jag tycker att 3,10 i odds på Timrå är otroligt högt. Timrå som har gått som tåget senast, men hade det lite svårt mot Luleå och bröderna Abbott som storspelade.

Brynäs där emot spelade nog den tråkigaste hockeyn senast då de mötte ett formsvagt AIK borta där man förlorade borta med 4-1. Även om det är hemma is ikväll så tycker jag inte att Brynäs har något flyt just nu varken i offensiven eller defensiven.

Kvällens drag till fina 3,10

AIK – Färjestad 2 (2,35)

Detta känns som en kvällens säkraste matcher då Färjestad är elitseriens bästa borta lag. Lagen har mötts 4 gånger under 2010/11 och Karlstadlaget har vunnit 4 av 4 möten. Man har spelare som Dick Axelsson som gjorde grymt bra ifrån sig i landslaget senast och Färjestad är en av elitseriens bästa defensiva lag, men även offensiva.

AIK där emot ligger på gränsen att få spela playoff, men jag tror de kommer få det alldeles för tufft ikväll. Då jag ser AIK som mycket formsvagt lag. Man hade tur senast som vann med 4-1 mot ett katastrofalt Brynäs.


Södertälje – Djurgården 2 (2,35)

Södertälje har inte vunnit på de 5 senaste matcherna och laget har haft det svårt att ta poäng nere i bottenstriden. Tyvärr så tror jag att det blir ytligare en förlust ikväll mot ett mycket roligt och offensivt Djurgården som gästar.

Djurgården vann senast med solklara 5-1 mot Frölunda och jag tror att Djurgårdens form håller i sig och vinner enkelt mot ett virrigt Södertälje.


Linköping – MODO 2 (3,50)

Linköping är ett bra hemmalag, men jag skulle aldrig i veckan tippa dem till oddset 1,77 hos Expekt. Mot ett otroligt kämpande MODO som vill spela rolig och offensiv hockey. Dock har man haft det lite svängigt under några matcher nu, men ikväll kommer det en vinst känner jag på mig.

Linköping är ett lag som har haft det lite tungt nu senast med utvisningar och det kommer hålla i sig ikväll med. Detta gör att Modo kommer att sätta en och annan puck i powerplay. Modo till överoddset 3,50 är taget alla dagar i veckan!

HV71 – Frölunda 1 (1,70)

Rolig match som väntar, men HV71 ska vinna alla dagar i veckan mot ett urdåligt Frölunda. HV71 har haft det svårt nu en liten längre period då det har varit mycket skador och även spelare som har varit sjuka. Men nu är ytligare 2 spelare tillbaka och vad kan inte vara mer passande att möta ett katastrofalt Frölunda för att spela ihop sig mer inför playoff, samt ta över serieledningen i elitserien ikväll.
Svensson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 16:22   #9
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 10
Sharp$: 253
Standard

Snickarn att FBK slog LHC har inget med styrka att göra får man 12 pp i en match bör man vinna större, sämre domarinsats får man leta efter.

LHC var det bättre laget trots 12 st 2 minutare.
Tomten123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 16:25   #10
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av snickarn Visa inlägg
Salak , Junland , Lindström saknades redan mot linköping samt att Axelsson gick av efter halva matchen och ändå klarade färjestad av att resa sig från underläge och kvittera för att sedan avgöra i sudden. och att Salak saknas gör inte så jätte mycket då Nihlstorp har visat upp att han är en fullgod ersättare!
Jag vet mycket väl att trion varit borta ett tag. Det tar dock på krafterna att vara utan så viktiga kuggar.
Nihlstorp storspelade mot LHC och utan honom hade FBK inte vunnit. Att han gör en lika bra match idag står jag mig tveksam till. Viktor Fasth är en mycket bättre målvakt, men visst är FBK ett bättre lag.

Höjde bara ett varningens finger och önskar er all lycka som lirar på kvällens ES!
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 16:25   #11
 
Redbulls avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 2858
Standard

Edit: Det jag skrev har redan skrivits i tråden. Kan någon ta bort detta inlägg?

Senast redigerad av Redbull den 2011-02-24 klockan 16:27.
Redbull är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 16:30   #12
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Svensson Visa inlägg
Brynäs – Timrå 2 (3,10)

Detta är väl kvällens drag i elitserien då jag tycker att 3,10 i odds på Timrå är otroligt högt. Timrå som har gått som tåget senast, men hade det lite svårt mot Luleå och bröderna Abbott som storspelade.

Brynäs där emot spelade nog den tråkigaste hockeyn senast då de mötte ett formsvagt AIK borta där man förlorade borta med 4-1. Även om det är hemma is ikväll så tycker jag inte att Brynäs har något flyt just nu varken i offensiven eller defensiven.

Kvällens drag till fina 3,10
Såg du matchen? Matchen slutade 4-1 på grund av en tidig chansning av brynäs och en storspelande Fasth i AIK-målet. Brynäs hade otroliga chanser och Fasth vad gudomlig i kassen. Matchen hade slutat 2-1 till AIK om Brynäs inte hade plockat målvakten 2 gånger för att försöka knappa in.

AIK's 2-1 mål var förövrigt ett turmål som heter duga.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 16:42   #13
 
Jozzers avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 31
Sharp$: 170


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag väljer att spela Djurgården ikväll till 2.35 då jag tror att det är kvällens "drag" i Elitserien. Södertälje är i usel form medans djurgården har visat mycket fin form och är verkligen på väg upp i seriesystemet. Djurgården vann senast starkt mot Frölunda med 5-1 samtidigt som Södertälje har svårt att hålla tätt bakåt. Lagen har möts fyra gånger denna säsong och båda lagen har två segrar var. Södertälje har hemma is men jag tror inte det kommer stoppa Djurgården ikväll.
Jozzer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 16:43   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 315
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Såg du matchen? Matchen slutade 4-1 på grund av en tidig chansning av brynäs och en storspelande Fasth i AIK-målet. Brynäs hade otroliga chanser och Fasth vad gudomlig i kassen. Matchen hade slutat 2-1 till AIK om Brynäs inte hade plockat målvakten 2 gånger för att försöka knappa in.

AIK's 2-1 mål var förövrigt ett turmål som heter duga.
Jag har sett på lite highlights från matchen. Men som jag skrev i mitt inlägg så tycker jag inte Brynäs har något flyt just nu, därför spelar jag Timrå till fina 3,10. Sen får man tänka på att Greiss står i kassen för Brynäs ikväll och han är lite för ojämn tycker jag!
Svensson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 16:56   #15
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 21
Sharp$: 104
Standard

Södertälje - Djurgården

Jag vill påminna om att Södertälje gjorde en riktigt bra match senast mot SAIK då jag såg matchen live. Södertälje är som tidigare skrivet, piskade att vinna den här livs viktiga matchen, men rent statistiskt så bör Djurgården såklart krossa dom.
En hälsning från Peter Larsson från igår (ass. tränare i SSK) hopp det kommer en hel del folk. Vi ska vinna imorgon, så enkelt är det och det är upp till bevis lite grann.[/I]
Den här matchen kan nog sluta lite hur som helst men från min sida så tror jag Södertälje kommer att dra det längsta strået vid tanke på att DIF (så som jag upplever dom) kan många gånger känna sig allt för bekväma och det har dom inte råd med i den här matchen. Andra saker att påminna är att både Tim och Mikka är tillbaka och kommer att åka där ute på is med DIF loggan på axeln, dock är J.Ölvestadt fortsatt borta (beräknas vara tillbaka till slutspel).
troyme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td