Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-30, 12:15   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 52
Sharp$: 13
Standard

Modo - Frölunda 30/1 spelstopp 15:55


I torsdags mäktade Modo med en storseger (5-1) hemma mot självaste serieledarna HV71. Det var ett kvitto på att Modo absolut inte är uträknande. Imorgon (lördag) väntar Frölunda, som också knep tre poäng i senaste omgången och säkerligen är sugna på revansch efter senaste mötet med Modo – så räkna med ännu en het match i Fjällräven Center.

Lite otippat var det Modo som gick segrande (och det med besked!) ur striden när man i torsdags tog emot serieledarna HV71. Hela 5-1 blev resultatet och Sportbladet basunerar ut att nu tar Modo minsann SM-guld. Förväntningarna är alltså höga inför nästa match, även den på hemmaplan, mot Frölunda. Ett Frölunda som lyckades knipa en välbehövlig seger hemma mot Skellefteå senast. För nästan precis en vecka sedan fick man på nöten av ett hårt kämpande Modo och nu är det alltså dags för ännu en drabbning, den här gången i Ö-vik. I skrivande stund skiljer det endast en poäng mellan de båda lagen. Inför förra matchen var glappet betydligt större – hela elva poäng. Det svänger snabbt i ishockey, det har vi verkligen fått erfara den senaste veckan.

Förra hemmamatchen mot HV71 var en riktigt festlig tillställning och nye tränaren Hannu Aravirta kunde knappast ha fått en bättre start i sin nya klubb. Tio poäng på fyra matcher är ju ett ganska hyfsat facit. I torsdags var Aravirta mest nöjd med Modos aggressiva spel.
- När vi spelar så här blir motståndarna tvungna ta utvisningar för hakningar och holding. Nu fick vi ju också igång vårt power play riktigt bra, säger Aravirta till klubbens officiella hemsida.
Han berömde även målvakten Roman Malek, som såg stabil ut mellan stolparna:
- Han har varit mycket lugn och säker och gett laget trygghet. Men samtidigt har vi också spelat bättre och bättre i egen zon. Något annat som jag tycker är bra är att vi förbättrat oss framför båda målen.

Man ska inte ropa hej, men det ser onekligen väldigt ljust ut för Modo just nu och jag räknar iskallt med en riktig toppmatch mot Frölunda. Jag vill ha fart, fläkt och tuffa tacklingar och ett rejält drag i en fullsatt arena. Orkar Modo följa upp torsdagens störtsköna seger och krossa Frölunda? Jag hoppas (och tror) det. Blir det seger imorgon seglar Modo upp på slutspelsplats och sedan ska det förhoppningsvis mycket till innan man släpper den.

Modo ställer upp med följande lag mot Frölunda:

Målvakt:
45 Roman Malek
(1 Niklas Svedberg)

Backpar:
18 Per Hållberg
7 Mattias Timander

48 Hannu Pikkarainen
80 Samuli Suhonen

4 Tomas Mojzis
5 Hans Jonsson

Kedjor:
19 Markus Näslund
24 Niklas Sundström
21 Peter Forsberg

10 Per-Åge Skröder
39 Per Svartvadet
36 Mats Zuccarello Aasen

13 Marco Tuokko
27 Josh Green
58 Dan Hinote

17 Morten Madsen
20 Oscar Steen
6 Magnus Häggström

Extraspelare:
44 Daniel Sondell
26 Kristian Forsberg
Moggelito är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 12:15   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 52
Sharp$: 13
Standard

resultat?
Moggelito är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 12:36   #3
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moggelito Visa inlägg
resultat?
Orkar Modo fortsätta köra på säger jag 4-2 Modo.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 12:42   #4
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Tyvärr läcker Frölunda rätt mycket bakåt och det blir upp till Honken detta. MODOs PP är ju inte dåligt nu och det blir till att hålla sig från utvisningar.

Lycka till med spelet, själv håller jag mig borta från denna matchen som blir som en slutspelsmatch.
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 13:07   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Jag tippar sällan Hockey. Sist jag gjorde det själv var när Frölunda spelade ute på Ullevi mot Färjestad. Det gick vägen.

Satt och funderade på denna match när jag läsa tidiningen igår. Får man över 2.00 på rak MoDo-vinst så skulle jag spela denna utan att tveka. Guldläge att ta grepp om slutspelsplatsen.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 15:03   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 6
Sharp$: 0
Standard

någon som vet en sida man kan streama elitserie matcher?
hockeyshark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 15:05   #7
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hockeyshark Visa inlägg
någon som vet en sida man kan streama elitserie matcher?
http://www.csports.se/ om du betalar för det.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 15:27   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 72
Sharp$: 26
Standard

Håller mig långt borta.
Lillis-effekt för Frölunda?
Och AB jinxar Modo: http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle6517971.ab
http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle6509503.ab
scwee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td