Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-12, 18:34   #1
Wej
 
Wejs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Småland
Inlägg: 121
Sharp$: 264


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Div 1 2011/2012


Finns det några som är intresserade av div 1 hockeyn i sverige?
Tänkte att vi kunde samla tankar och tips i denna tråd.

Mjörnberg på hockeysverige.se har tippat serierna. Jag uppdaterar när han har tippat resten

DIV 1A

DIV 1B
1. Östersund
2. Örnsköldsvik
3. Sollefteå
4. Härnösand
-----------------
5. Njurunda
6. Kramfors
7. Kovland
8. Ånge

DIV 1C
1. Hudiksvall
2. Borlänge
3. IFK Ore
4. Enköping
-----------------
5. Hedemora
6. Lindlöven
7. Tierp
8. Falu IF
9. Surahammar
10. Söderhamn/Ljusne

DIV 1D
1. Nyköping
2. Huddinge
3. Visby
4. Åkers IF
-----------------
5. Nacka
6. Wings
7. Järfälla
8. Nynäshamn
9. Värmdö
10. Vallentuna

DIV 1E
1. Hästen
2. Skövde
3. Mariestad
4. Arboga
-----------------
5. Tranås
6. Kumla
7. Vimmerby
8. Grästorp
9. Mjölby
10. Gislaved

DIV 1F
1.
2.
3.
4. Nybro
-----------------
5. Mörrum
6. KRIF
7. Pantern
8. Halmstad
9. Kungälv
10. Helsingborg
__________________
Donator till spelbolagen

Senast redigerad av Wej den 2011-09-13 klockan 18:58. Anledning: Uppdaterade Mjörnbergs tippning av serien
Wej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 19:37   #2
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Nordicbet har släppt oddsen på vilka som blir seriesegrare.

Knep Vita Hästen direkt till 2.00, motivering överflödig. Jag eller iaf för de som hänger i den här tråden men kör en liten för att jag inte skall bli bannad(). Man är nu flera år in på sin allsvenska satsning där man har skalat upp klubben för varje år som går. Redan förra året så vann man grundserien med 13 pinnar tillgodo för att sen gå vidare och vinna den absolut tuffaste Allettan med 9 pinnar ner till tvåan. Där skall man även lägga till att man var det enda laget ifrån E-serien som gick vidare...

Inför i år så har man kvar man kvar samma rutinerade tränare(Sune Bergman) vilket givetvis betyder att han har plockat in den typen av spelare som han tycker att laget har saknat. Och ta en titt på de här http://eliteprospects.com/transfer.php?team=322 . Man har utan tvekan den spetsigaste spetsen och den bredaste bredden i den här serien. Och det är nog till och med så att man har samma sak sett över samtliga DIV1-serier.

Nej i den här serien skall Hästen vara minst ett nummer större än de enda två realistiska utmanarna Skövde och Mariestad, och det enda riktiga hotet jag kan se mot spelet är att man skall testa sig fram i grundserien för att man ändå kommer till Allettan på en skridsko. Men borde man inte ha gjort de redan för året i såna fall?

Bedömer Hästens chanser till minst 75%.


Funderar även på Hudiksvall till 3.00...visst ser man absolut starkast ut på pappret, men är ändå ganska orolig för att man precis bytt till en betydligt tuffare serie. Får klura lite till på den.
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 19:56   #3
Wej
 
Wejs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Småland
Inlägg: 121
Sharp$: 264


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tycker också att Hästen till 2ggr fläsket är ett bra spel.
__________________
Donator till spelbolagen
Wej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-17, 07:05   #4
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Mora
Inlägg: 2
Sharp$: 10
Standard

Det lät som en riktigt bra ide, tror man kan göra fina slantar på division 1 hockeyn i vinter
Kerman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-17, 07:07   #5
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Mora
Inlägg: 2
Sharp$: 10
Standard

Det låter som en riktigt bra ide, tror man kan göra fina pengar på division 1 hockeyn i vinter!!!
Kerman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-17, 08:37   #6
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Här har ni facit för DIV 1 A

1. Björklöven
2. Asplöven
3. Piteå
4. Kiruna
----------------
5. Boden
6. Teg
7. Kalix
8. Clemensnäs
9. Luleå-Rebels

Jag har spelat Björklöven som seriesegrare. Finns till runt 2ggr pengarna nu. Det är egentligen bara Asplöven som kan hota i den här ojämna serien.
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-17, 09:24   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boden Visa inlägg
Här har ni facit för DIV 1 A

1. Björklöven
2. Asplöven
3. Piteå
4. Kiruna
----------------
5. Boden
6. Teg
7. Kalix
8. Clemensnäs
9. Luleå-Rebels

Jag har spelat Björklöven som seriesegrare. Finns till runt 2ggr pengarna nu. Det är egentligen bara Asplöven som kan hota i den här ojämna serien.
Rebels ser riktigt dåliga ut iår, man har tappat i stort sett allt. (1,2,3,4 i poängligan och även den duktige fransmannen som var något skadedrabbad ifjol, men ändå kom 7a i interna poängligan). Ska bli intressant att se oddset på tex Boden i matcherna mot Rebels. Boden ska ju vara rejält mycket bättre än Rebels iår.

Håller med om att det endast står mellan Björklöven och Asplöven även iår.
Jag hade själv tankarna på att spela Asplöven som segrare. Men nu när Jonte inte är kvar längre så är jag tveksam. Man har även förlorat den så duktige Eric Przepiorka.

Jag tror dock att Asplöven kommer att ta in någon riktigt bra spelare. Man borde ha en hel del pengar i klubbkassan efter att Jonte lämnat: (http://www.bet365.com/news/sv/bettin...vag-till-timra)
I dag tillhör forwarden division 1-laget Asplöven – som han signerade för 28 april.
"Det enda som kan ändra det är en stor fet säck med pengar. För rätt pengar släpper vi vem som helst", säger Asplövens sportchef Magnus Lehto till NSD.

Senast redigerad av oscar4122 den 2011-09-17 klockan 09:25.
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-17, 09:32   #8
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Klart att Asplöven kommer att ta in fler bra spelare, kolla på truppen, inte direkt bred. Men i denna serien där Björklöven troligen inte kommer att tappa många poäng gäller det att vara med direkt!

För övrigt tycker jag att Kristianstad IK till 3.2 som vinnare av 1F är riktigt bra. Man har värvat riktigt bra, har en bra tränare, bra målvakt OSV. Det stora hotet kommer från Karlskrona.
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-17, 09:58   #9
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oscar4122 Visa inlägg
Rebels ser riktigt dåliga ut iår, man har tappat i stort sett allt. (1,2,3,4 i poängligan och även den duktige fransmannen som var något skadedrabbad ifjol, men ändå kom 7a i interna poängligan). Ska bli intressant att se oddset på tex Boden i matcherna mot Rebels. Boden ska ju vara rejält mycket bättre än Rebels iår.

Håller med om att det endast står mellan Björklöven och Asplöven även iår.
Jag hade själv tankarna på att spela Asplöven som segrare. Men nu när Jonte inte är kvar längre så är jag tveksam. Man har även förlorat den så duktige Eric Przepiorka.

Jag tror dock att Asplöven kommer att ta in någon riktigt bra spelare. Man borde ha en hel del pengar i klubbkassan efter att Jonte lämnat: (http://www.bet365.com/news/sv/bettin...vag-till-timra)
I dag tillhör forwarden division 1-laget Asplöven – som han signerade för 28 april.
"Det enda som kan ändra det är en stor fet säck med pengar. För rätt pengar släpper vi vem som helst", säger Asplövens sportchef Magnus Lehto till NSD.
Boden borde vara några snäpp bättre än förra året, och får man ordning på defensiven finns faktiskt möjligheter att man är och fightas om en all-ettan plats. Dock tror jag man får inrikta sig på playoff i vår.

Tror också Asplöven kommer ta in fler "dyra" och bra spelare. Men dom ska också in i laget och passa, och det kan ta tid. Så i den här serien ser jag B-Löven som stora favoriter.
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 11:21   #10
 
omwttms avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 1219
Standard

Spelar en peng på Sollefteå borta idag mot kovland.
Sollefteå har blandat och gett på försässen men har ändå gjort de bra, vunnit dm bl.a.
Kovland brukar vara bra hemma, fast brukar komma igång lite senare på säsongen.. Så 2.7 på Sollefteå är ett bra spel med mycket värde!
4 av 5 units testas
omwttm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 17:29   #11
 
omwttms avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 1219
Standard

Det är därför man inte lirar 5units på div1 hockey.. Sollefteå tog ledningen med 4-1 men lyckades strula bort de till en 6-4 torsk.. (sista i tom bur) bra jobbat..
Aja, tanken var god, nya tag
omwttm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td