Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-26, 06:47   #1
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 250
Sharp$: 1186


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hockeylördag 26/11


KHL
14:00 Severstal Cherepovec - Yekaterinburg 1.55 5.30 5.30
14:00 Spartak Moscow - Barys Astana 2.40 4.50 2.80
14:00 Vityaz Chekhov - Tractor Chelyabinsk 4.10 4.55 1.70
17:00 HC Lev - Torpedo Novgorod 2.58 4.50 2.40

Elitserien
16:00 Skelleftea - Frolunda 2.15 4.40 3.15 39
18:30 Farjestads - Brynäs 2.06 4.35 3.10

HockeyAllsvenskan
16:00 Leksands - Rogle 1.60 5.40 4.60 28
16:00 Malmö - Mora 1.50 5.35 5.75 28
16:00 Orebro - Boras 1.15 9.00 13.65 27
16:00 Sodertalje - Almtuna 1.55 5.10 5.01

Mina spel hittar ni som vanligt här https://www.sharps.se/forums/speldagb...ptainmorgan-7/




Påminnelse om forumets riktlinjer för "dagens"-trådar.

Citat:
  • Det är tillåtet att efterfråga andras synpunkter på en match.
  • Kommentera eller motivera varför ni tror eller inte tror på ett lag.
  • Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet.
  • Vill ni tacka, visa att ni rygga eller visa uppskattning för någon annans inlägg, ge Sharp$.
  • Har ni ett spelförslag/REK att ge, tryck då på "Svara med REK"-knappen som finns i toppen eller starta en ny tråd.
  • Efterhandssnack samt att diskutera resultat/matchbild/andras kommentarer efter matchens slut är tillåtet. Vill ni göra det under matchens gång så har vi en livechat för det.
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-26, 08:21   #2
qL
 
qLs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Gävle
Inlägg: 38
Sharp$: 205
Standard

Brynäsmatchen känns svår. Är från Gävle och har barndomskompisar i laget. Dem kan lika gärna vinna som att förlora och det känns väldigt ovisst. En tight match och mot Färjestad brukar det kunna öppna upp sig när dem spelar. Jag provar över 4,5 till 1,72 BET365. (Finns säkert högre?). Det som talar emot mitt spel är väl 0-1 matchen förra veckan men har svårt att se Brynäs vara så oeffektiva åter igen. Får dock Brynäs till det som mot Färjestad förr matchen i Gävle bör dem vinna. Men spelar dem som mot AIK i 2a och tredje perioden lär Färjestad vinna. Tilläggas ska att alla verkligen brinner för att spöa Czarnecki. Tycker också att oddset på X2 var bra som du skrev i andra tråden men vågar inte riktigt.

Första inlägget här för mig, såga mig inte alltför mycket ;-)

Senast redigerad av qL den 2011-11-26 klockan 09:29.
qL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-26, 11:45   #3
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 71
Sharp$: 295


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Då gårdagens rekar/tips gick ok, med Riga OT vinst, Atlants OT och FT vinst samt Tingsryds vinst, medans Bofors gick i stöpet efter en sen 3-2 puck i baken kändes lite snöpligt och onödigt.
Men 3 av 4 lag vann och en skaplig vinst därtill, så lägger jag ut mitt/mina drag för dagen här igen:

14:00 KHL:
Spartak Moscow-Barys Astana 2 2,55. 2 FT+OT 1,95


Spartak är seriens sämsta hemmalag med 3 Vinster, 7 Förluster och 2 oavgjorda (1+1)
De har svårt att göra mål och läcker bakåt. De brukar vara ok i början av matcherna, men ju längre de lider så tappar de mer och mer, sista perioden är de rent ut sagt bedrövliga med 13 mål gjorda och 27 insläppta.
Spelare som Ruzicka och Marcel Hossa får dra ett tungt lass i offensiven vilket inte räcker långt.

Barys borta facit är 6 Vinster, 4 Förluster och 1 OT förlust.
Vilket får ses som mycket godkänt med tanke på inledningen av deras säsong som var usel. De har problem med defensiven och släpper en ganska mycket mål, vilket de även förra säsongen, men de räddades då av deras offensiv som börjar komma igång nu igen.
Spelare som Lukas Kaspar, Bochenski, Novotny mfl. vittnar om en god offensiv med ett skapligt pp.
Denna match vinner Barys bara de hänger med i början, för ju längre matchen går och det står lika så vickar vågskålen över till Barys fördel.
Barys kommer att klättra en del i tabellen och då skall matcher som denna vinnas.

Reusltat 2-4,2-5 känns som troligt

14:00 KHL
Severstal Cherepovec-Avtomibilsk Yekaterinburg -1 1a 1,74

Inget spel att rekommenderas direkt men vad jag tror och känner iaf.
Yeakterinburg är ett botten lag som precis sparkat hela träningstrojkan, nyss fått in Tommy Warg ifrån Yugra. Med uselt pp med 10% och ett mindre bra boxplay 74%.

Severstal med poängliga ledarna i laget både på forwards sidan och backsidan. Inget topplag direkt att räkna med men spöar detta bortasvaga lag som endast mäktat med en seger och en oavgjord på 10 matcher.
4-1 Resultat känns troligt eller kanse rentav en nolla i Yekaterinburgs kolumn.

Traktor borta vs Vityaz borde vinna men hemmalaget har varit starkt på just hemmaplan och de tar sina fighter för att hålla stånd och kanske inte det lättaste att komma dit och bara köra över ett lag som har MMA fighters i laget.
Traktor känns dock oerhört stabila. 2-4 kanske

Torpedo borta emot emot Lev Poprad har jag inte hunnit läsa om ännu och hoppas hinna kunna granska den, men skall iväg nu så kan bli taight.
återigen en borta seger lutar det åt då Torpedo hållit tätt de senaste 2 matcherna emot bra mostånd, och oddset 2,35 lockar. Men som sagt ingen djupare analys ännu.
Torpedo börjar inte spelaa förräns 17:00

Lycka till med spelen!
MVH/Merlot

Senast redigerad av Merlot den 2011-11-26 klockan 11:52. Anledning: Tidsändring på Torpedo matchen!
Merlot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-26, 15:14   #4
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 71
Sharp$: 295


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Svettiget blev det då Barys tappade sin "stabila" ledning 0-3 till 2-3 inom loppet av mindre än minuten. så sista 10 minuterna av matchen var en nagelbitare, men till slut kom 2-4 målet i tom kasse och var ett av resultaten jag var inne på.

Severstal måste ha tagit alldeles för lätt på uppgiften och släppt in 2 mål tidigt innan upphämtningen till 2-2 o sudden, men var ett tveksamt spel.

Traktor var stabila och körde över Vityaz i sista med 4 snabba mål till en 1-5 seger.
Flytet håller sig!

Tror en del på HIFK idag igen emot Pelicans, matchen har börjat och blir nog livebetting för egen del..

MVH/Merlot
Merlot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-26, 15:53   #5
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 71
Sharp$: 295


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Snart spelstopp. 17:00
Lev Poprad-Tordeo Novgorod 2 2,35


Lev är nykomlingar och har varit väldigt ojämna. På hemmaplan har de 4 vinster, 7 Förluster och en vinst i OT. De har förlorat senaste 5 matcherna och på hemmaplan senast emot Spartak Moscow som är riktigt dåliga. Uselt PP, 10% och inget vidare boxplay 76% kommer att få svårt emot ett formstarkt Torpedo.
20% i pp och 86% i boxplay.

Torpedo har hållit nollan senaste 2 matcherna och har 4 vinster, 4 förluster samt 4 oavgjorda på bortaplan som facit.
Hoppas ni hinner ta till er detta, om ni finner det "matnyttingt" annars tar vi nya tag senare.

Lycka till alla spelare.
MVH/Merlot
Merlot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-26, 16:29   #6
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 71
Sharp$: 295


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Elitserien 18:30
Färjestad-Brynäs 2a 3 gånger pengarna


De möttes för ca vecka sedan och Färjestad vann med 0-1 på bortaplan, Brynäs spelade mycket bra och borde gjort minst 3 mål i den matchen. Nilsthorp som höll nollan visste knappt att han tog puckarna. Brynäs FOrtsätter spela bra i pp men inte gjort mål i den spelformen på senaste 3 matcherna, men det kommer snart nog. Färjestad har i mina ögon ingen naturlig målskytt för tillfället (Ingen Hannes Hyvönen i laget) och även fastän de gjorde 6 mål senast emot Växjö så släppte de in 4 stycken.

Färjestad lever på defensiven och vinner oftast matcherna med uddamålet och målsnåla matcher.
Brynäs har i år visat att de kan slå alla lagen och oftast bättre mot just bättre motstånd, vilket Färjestad är även om tabell läget säger annat.
Honken I kassen och tror han fortsätter i fin form som sist emot Skellefteå.

Senast lagen möttes i Karlstad vann Brynäs med 1-5 om jag inte miss minner mig helt.
3 gånger lockar och därför läggs ett mindre spel på detta.

Återigen en hastig "rek" men lite info om tankar och ideer.


Lauritzen kommer inte till spel idag, Brynäs poängkung men spelet testeas ändå

MVH/Merlot

Senast redigerad av Merlot den 2011-11-26 klockan 16:43.
Merlot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-27, 10:15   #7
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Riktigt synd att Brynäs inte vann på ordinarie! Av det lilla jag såg (halva andra och hela sista) var det en jämn och tight match med mycket kamp i hörnen. Kändes dock som om FBK var bättre mot slutet, eller var det Brynäs som backade hem och inte orkade försvara sig bra nog. Straffarna vann ju dock Brynäs helt utan problem!
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td