Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-29, 18:40   #1
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

NHL-streaming


Förr fanns Gamecenter live vilket gav tillgång till alla matcher till ett humant pris, 100 SEK i månaden om jag inte missminner mig? Nu finns detta inte som ett val för svenskar utan man hänvisas till Viaplay, dubbelt så dyrt och endast 1-2 matcher per natt - man kan alltså inte själv välja så som jag uppfattar det.
Finns det någon som kommit runt det här med proxys eller dylikt och fått tag på ett vanligt Gamecenter Live-konto? Är det möjligt att använda amerikansk proxy men regga ett konto med svensk adress och få GCL?

Börjar lessna på gratisstreams med värdelös kvalité. Ber om ursäkt om tråd som diskuterar ämnet redan existerar.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 18:50   #2
 
ohlzons avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 110
Sharp$: 1075
Standard

Viaplay erbjuder NHL Gamecenter där alla matcher visas. Logga in på viaplay (om man har sportpaketet dvs), gå in på en NHL match, scrolla ner lite och klicka på länken "NHL Gamecenter" (eller något liknande).
ohlzon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 21:14   #3
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ohlzon Visa inlägg
Viaplay erbjuder NHL Gamecenter där alla matcher visas. Logga in på viaplay (om man har sportpaketet dvs), gå in på en NHL match, scrolla ner lite och klicka på länken "NHL Gamecenter" (eller något liknande).
Det var det värsta, åtminstone en positiv punkt. Dock spökar priset för mig som pluggar och inte har extrajobb, har redan blivit lurad till medlemsskap på Fitness 24/7 som drar 200 SEK i månaden med 1 års jävla bindningstid, har verkligen inte råd eller lust att betala 200 SEK för Viaplay.

Därför undrar jag fortfarande om det finns möjligheter till att gå runt avskärmningen av svenskar? Blir mycket billigare.

Stod inte ut med gratis skitstreamsen, gick över till the dark side och köpte Viaplay.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2011-11-30 klockan 00:22.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 09:00   #4
 
ohlzons avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 110
Sharp$: 1075
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Stod inte ut med gratis skitstreamsen, gick över till the dark side och köpte Viaplay.
hehe, du kommer dock inte ångra dig
ohlzon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 09:24   #5
 
Penns avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 3
Sharp$: 207


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Därför undrar jag fortfarande om det finns möjligheter till att gå runt avskärmningen av svenskar? Blir mycket billigare.
Det går att ordna om du till exempel skaffar en VPN-tjänst som har sin bas på andra sidan Atlanten. Dock så åker du på en extra månadskostnad för den tjänsten. Det kanske finns något gratisalternativ, men det är mer än jag vet!
Penn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 10:28   #6
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

hockeystreams funkar utmärkt. kan se alla matcher live och i repris i HD.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 11:13   #7
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 72
Sharp$: 674
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Penn Visa inlägg
Det går att ordna om du till exempel skaffar en VPN-tjänst som har sin bas på andra sidan Atlanten. Dock så åker du på en extra månadskostnad för den tjänsten. Det kanske finns något gratisalternativ, men det är mer än jag vet!
Vad jag hört så behöver du bara ta dig genom VPN för att komma till betalning av GCL, när du väl har det så behöver du inte VPN längre.

De finns de som registrerade sig till GCL innan Viasat kom in i bilden och de får ha kvar sina konton så jag tror inte att dom scannar efter Svenskar och bannar deras konton men jag skulle vara försiktig ändå.
Det stog någonstans att om man åker dit för att man fifflar med GCL så åker man på en straffavgift samt att din årsbetalning går i deras ficka och ditt konto stängs.

I övrigt så finns det en PS3 app som jag varmt kan rekommendera om du har GCL, vet inte hur det funkar med Viasats länkning till GCL.
Om man gör ett playstationnetwork konto med amerikansk adress så kan man dra hem den från PS Store (Var gratis för några veckor sen men innan dess har den kostat).
Den fungerar skitbra och är väldigt användarvänlig med näst intill HD kvalitet till din TV!
De enda "problem" jag stött på är att den i vissa sändningar vid 1-3 tillfällen under matchen kan hoppa tillbaks 3-20 sekunder i matchen antar att det har med buffring att göra.
Samt att den verkar inte "uppdatera" så ofta när streams drar igång utan det smidigaste är att via någon annan media typ flashscore eller nhl.com se när en match startat och därefter starta PS3 appen så finns streams med båda borta och hemma feed.
Efter du installerat det på ditt playstation kan du vara inloggad med ditt vanliga PSN konto.
Efter matchens slut så brukar det ta några timmar så kommer matchen upp så du kan se full repris med borta/hemma feed, highlights eller condensed game (nerkortad till ca 12 minuter) utan reklam-/periodspauser.
Det finns även i options där du kan ställa in att du inte vill visa resultat så du inte råkar se slutresultatet av någon match!

Om någon har GCL och skulle vara intresserad av PS3 appen så kan jag skriva ett mer utförligt sätt hur ni tar hem den och kopplar den till GCL.

Senast redigerad av roon den 2011-12-01 klockan 11:16.
roon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 22:49   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 37
Sharp$: 260


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Funderar på att skaffa Viaplay för att kunna se sporten. PL, NHL osv men hur är kvaliten på det? Kan man t.ex koppla en 42" tv till datorn och få ut en helt okej stream?

Nån som vet vad upplösningen ligger på? Sen tycker jag att det är lite fult att man måste köpa filmpaketet för att kunna få sportpaketet.... Men visst är det bra filmer med bra kvalitet som man kan dra över till tvn kanske det är värt i slutändan. Med mitt schema har jag ändåså aldrig någon tid att se nån film t.ex kl 21.

En annan fundering som uppstod är ifall man bara har viaplay behöver man då betala tv-licens? (A.k.a rånartjänst) Isåfall finns det pengar att spara i långa loppet.
lordhenrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 22:54   #9
 
ohlzons avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 110
Sharp$: 1075
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lordhenrik Visa inlägg
Funderar på att skaffa Viaplay för att kunna se sporten. PL, NHL osv men hur är kvaliten på det? Kan man t.ex koppla en 42" tv till datorn och få ut en helt okej stream?

Nån som vet vad upplösningen ligger på? Sen tycker jag att det är lite fult att man måste köpa filmpaketet för att kunna få sportpaketet.... Men visst är det bra filmer med bra kvalitet som man kan dra över till tvn kanske det är värt i slutändan. Med mitt schema har jag ändåså aldrig någon tid att se nån film t.ex kl 21.

En annan fundering som uppstod är ifall man bara har viaplay behöver man då betala tv-licens? (A.k.a rånartjänst) Isåfall finns det pengar att spara i långa loppet.
Kvaliteten beror på ditt internet. Går tyvärr inte o ställa in utan den väljer själv vilken kvalité som gäller (iaf inte vad jag hittat). Och ja, jag tycker man får en helt OK stream. Jag brukar streama via laptop som är kopplad via HDMI in i 42" TV. Det är ju inte direkt HD kvalité men det funkar.

Och TV-licens betalar man så fort man har en TV, så nej, tyvärr kommer man inte undan rånartjänsten
ohlzon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 23:11   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 37
Sharp$: 260


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Skulle du jämföra kvaliten med "vanlig" tv sändning? Eller kanske en långfilm intryckt på en 700 mb divx fil?

Jobbigt läge, antar att man får gå runt med en snigel på ögat då.
lordhenrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-05, 00:12   #11
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ohlzon Visa inlägg
Kvaliteten beror på ditt internet. Går tyvärr inte o ställa in utan den väljer själv vilken kvalité som gäller (iaf inte vad jag hittat). Och ja, jag tycker man får en helt OK stream. Jag brukar streama via laptop som är kopplad via HDMI in i 42" TV. Det är ju inte direkt HD kvalité men det funkar.

Och TV-licens betalar man så fort man har en TV, så nej, tyvärr kommer man inte undan rånartjänsten
Man kan ju visst ställa in? Ställer alltid in på 3000 Kb.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-05, 00:24   #12
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 96
Sharp$: 1233

2013/2014
Stats: 348 - 309 - 22
ROI: 144.63%
Vinstprocent: 52.97%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Man kan ju visst ställa in? Ställer alltid in på 3000 Kb.
Hur ställer du in?

Jag kollar alltid nhl matcherna på viaplay, och så som jag har märkt så beror det på uppkopplingen då jag surfar på internet samtidigt så blir det sämre kvalite..
__________________
"We want to follow a dream... yes, it's true, but one thing is to follow the dream, another thing is to follow an obsession... and this is not an obsession, it's just a dream." Jose Mourinho
Omid_ad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-05, 00:33   #13
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Omid_ad Visa inlägg
Hur ställer du in?

Jag kollar alltid nhl matcherna på viaplay, och så som jag har märkt så beror det på uppkopplingen då jag surfar på internet samtidigt så blir det sämre kvalite..
Samma här, den anpassar automatiskt efter tillgänglig lina. Jag har det också kopplat med HDMI till min 42'' och tycker att det är helt ok bildkvalitet. Sen är ju 200 spänn/månaden (eller tom 100, delar med brorsan då man får ha ett abonnemang på två datorer, men har hört rykten om så mycket som 8 pers som delar på ett abonnemang utan problem) totalt värt för all PL, CL, mycket NHL och självklart mitt kära Leksands IF.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-05, 00:44   #14
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lordhenrik Visa inlägg
Funderar på att skaffa Viaplay för att kunna se sporten. PL, NHL osv men hur är kvaliten på det? Kan man t.ex koppla en 42" tv till datorn och få ut en helt okej stream?

Nån som vet vad upplösningen ligger på? Sen tycker jag att det är lite fult att man måste köpa filmpaketet för att kunna få sportpaketet.... Men visst är det bra filmer med bra kvalitet som man kan dra över till tvn kanske det är värt i slutändan. Med mitt schema har jag ändåså aldrig någon tid att se nån film t.ex kl 21.

En annan fundering som uppstod är ifall man bara har viaplay behöver man då betala tv-licens? (A.k.a rånartjänst) Isåfall finns det pengar att spara i långa loppet.
För PL är det väldigt lätt att använda Wiziwig.tv, ladda hem sopcast å sen ere bara att hitta en sopcast stream, skulle föreslå vår allas hjälte Bloodzeed, han är en hurrare på att streama, och han gör de bra med! när han kör hd-streamsen dräglar man lite X_X!
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 13:44   #15
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Omid_ad Visa inlägg
Hur ställer du in?

Jag kollar alltid nhl matcherna på viaplay, och så som jag har märkt så beror det på uppkopplingen då jag surfar på internet samtidigt så blir det sämre kvalite..
Uhm, http://imageshack.us/photo/my-images/85/viaplay.jpg/
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td