Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-06, 14:01   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 44
Sharp$: 1093


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jaga egna spel..


HejHej!
Har hållt på med Betting ett tag nu, fast nästan enbart ryggar och det har visat sig plus i längden..
Men vill nu jaga egna vinster, egna spel. Har stora problem i hur jag ska börja, har läst spelskolan mm.
Var ska man lägga krutet? Gillar fotboll mest, ska man börja fokusera på nån enstaka liga? Känns som det finns så oerhört mycket olika spel man kan spela på..
Vilka matcher ska man välja?? Om man tex ska hitta överodds, letar man igenom 10? 20? 30? 100? matcher innan man hittar något... Känns som det kommer ta en evighet att hitta ett bra spel
Hoppas ni försår mitt problem..
MVH
Snorkvalpen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-06, 16:43   #2
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Beror lite på vad ditt mål och din bakgrund är. Jag skulle säga att sannolikhet måste du läsa på och sen grundläggande statistik och gå vidare i regression och modellering. Det var min inkörsport och därifrån kan man modellera sporter och hitta värdespel.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-06, 17:09   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 44
Sharp$: 1093


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sannolikhetslära, uträkningar och sånt har jag inga problem med...
Men hur vet jag vilka matcher jag kan hitta spelvärde i? Man kan ju inte bearbeta hur många matcher som helst=/
Snorkvalpen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-06, 17:30   #4
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Du testar vilka parametrar som kan prediktera resultat genom multipelregressioner och bygger en modell. Backtesta modellen och om du slår bookmakern där era prediktioner skiljer sig som mest är det bara att betta på den sida som din modell föreslår.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-06, 20:29   #5
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snorkvalpen Visa inlägg
Sannolikhetslära, uträkningar och sånt har jag inga problem med...
Men hur vet jag vilka matcher jag kan hitta spelvärde i? Man kan ju inte bearbeta hur många matcher som helst=/
Hörru Snorkvalpen, det finns inga genvägar till framgång.

Eller för att citera vår regent Carl XVI Gustaf;

"Det kommer inga stekta sparvar flygande om du inte själv bemödar dig om att göra ditt bästa."

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+5), kingscania (+5)
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-07, 10:01   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 44
Sharp$: 1093


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Hörru Snorkvalpen, det finns inga genvägar till framgång.

Eller för att citera vår regent Carl XVI Gustaf;

"Det kommer inga stekta sparvar flygande om du inte själv bemödar dig om att göra ditt bästa."

Jo det är väl sant=P
Men känns bara så jävla svårt, vette fan hur jag ska börja
Snorkvalpen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-07, 10:54   #7
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Skumma igenom en matchlista, se om någon match fångar ditt intresse. Börja jaga info på hemsidorna/läs olika previews och bilda dig en uppfattning. Du kan pappersspela i början, sedan följer du matchen och ser hur det hade gått.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 17:44   #8
 
pojkrummets avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 39
Sharp$: 635


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har ungefär samma fråga. När det gäller fotboll, så sitter jag med betexplorer tills jag hittar odds/statistik som passar mig. Därefter kollar jag previews och predictions, är det något mer jag ska tänka på och gå igenom innan bet?

Jag är även intresserad av lära mig mer om basket, hockey och baseboll. Någon som kan peka var man ska börja? Jag är beredd att lägga ner mycket tid och engagemang för att lära mig.

Förövrigt, otroligt bra forum och spelskolan är utmärkt för mig som färsking. Tack.
pojkrummet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td