Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-22, 14:13   #1
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 4
Sharp$: 14
Standard

Stensäkert bet?


Tjenare, är helt ny här på forumet och är även en färsking på bettande. Håller på att läsa på för tillfället och var precis inne på Odds Online och kikade runt. Hittade då fotbollsmatchen Porto - Vitória Guimarães där oddsen var 1.3 vid vinst för Porto, 14.25 vid lika, och 218.5 vid vinst för V.G.

Oddsen vid lika och vid vinst för V.G. kommer från Betfair. Dessa odds var grymt mycket högre än alla andra spelbolagen medan deras odds ifall Porto vann var 1.01 vilket är det överlägset lägsta. Hur kommer det sig att de ligger så långt ifrån de andra? Borde inte detta innebära att jag kan lägga ett helt säkert bet (1.3-oddset var inte från Betfair utan från Ladbrokes)?

Säg att jag totalt satsar 500kr. 36 kr lägger jag på (x) (36*14,25 = 500) och 3kr på att V.G vinner (3 * 218,5 = 655,5).

Resten av de ursprungliga 500 lägger jag på Porto (500 - 36 - 3 = 461kr). Om Porto vinner får jag alltså 599,3 (461 * 1,3) tillbaka vilket blir en vinst på 100 kr.

Vad gör jag för fel? För om detta gällde innebär det att jag inte kan förlora pengar. Om de spelar lika får jag pengarna tillbaka och vid något av de andra alternativen tjänar jag pengar. Hur går det är ihop egentligen?

Tack på förhand.
Ekburger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 14:56   #2
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Har du räknat med Betfairs kommision på ~5%?
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 15:28   #3
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 4
Sharp$: 14
Standard

Nej, det har jag inte. Innebär det att 5% av insatsen går direkt ner i fickan hos Betfair? 5% blir ju inte mycket med tanke på hur lite pengar som sätts hos Betfair (totalt 39 kr) så borde det inte gå runt ändå?

Ligger de så långt ifrån de andra spelbolagen pga kommisionen på 5%?

Hittade också detta: http://www.oddsonline.se/oddsjamfore...v-mainz-38664/ Det här måste vara ett fel väl?
Ekburger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 15:32   #4
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Det handlar inte om någon kommision utan felet ligger i att oddsen från Betfair omöjligt kan stämma. Hade oddsen sett ut som i ditt exempel skulle du ha kunnat viktat insatserna och tagit hem en vinst på detta, ja.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 15:36   #5
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 4
Sharp$: 14
Standard

Okej, det var det jag misstänkte. Tack för svar
Ekburger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 16:05   #6
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ekburger Visa inlägg
Nej, det har jag inte. Innebär det att 5% av insatsen går direkt ner i fickan hos Betfair? 5% blir ju inte mycket med tanke på hur lite pengar som sätts hos Betfair (totalt 39 kr) så borde det inte gå runt ändå?

Ligger de så långt ifrån de andra spelbolagen pga kommisionen på 5%?

Hittade också detta: http://www.oddsonline.se/oddsjamfore...v-mainz-38664/ Det här måste vara ett fel väl?
Det är 5% av vinsten som betfair tar, blir lite större summa i detta fall alltså.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 19:03   #7
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 4
Sharp$: 14
Standard

Aha, jo 5% av vinsten blir ju en större summa såklart. Tack för hjälpen!
Ekburger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td