Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-26, 00:38   #1
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4
Sharp$: 80
Standard

Nackdel att registrera via affiliate?


Hej, tack för vad som verkar vara en bra sida!
helt ny här men kommer förhoppningsvis återkomma ofta

Sökt utan att finna så här kommer en fråga,

registrerade mig tidigare idag på Betfair via en promotionkod på en blogg för att få 200 kr eller något i den stilen.

Undrar nu, påverkar detta mig negativt på något sätt, höjs min commision för att affiliaten ska få sitt? Eller är jag opåverkad som i att det är Betfair som helt enkelt delar med sig till bloggaren av sin inkomst från mig?

Vill givetvis betala minimalt med avgifter etc.
losingmoney är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 06:25   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Finns inga direkta nackdelar för dig som användare.
Du bidrar nu från den avgift du betalar till betfair så får han någon procentsumma utav den. Så av den avgift du betalar får betfair en del av kakan samt personen som är affilliaten.
Nu gäller detta betfair, när det kommer till andra sidor så får affilliaten en procentsumma (10-40%) på dina nettoförluster. Än en gång påverkar inte detta dig som användare utan spelbolaget betalar ut de pengarna från den vinst de gör på dig.

Det enda som kan skilja är att vissa sidor kan ha bonuskoder för speciella bonusar, då får du även andra omsättningskrav/regler gällande den bonusen. Några sidor erbjuder tex 1500 bonus hos Nordicbet tex, men då ska du veta att den bonusen måste omsättas på tripplar. Avstår du den sista 500ingen och kör på deras egna bonus på 1000kr så räcker det med att omsätta den på singlar. Detta gör en stor markant skillnad i värdet på bonusen. Dessutom kan du vid enkla omsättningskrav tradea ut din bonus.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
losingmoney (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 07:48   #3
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4
Sharp$: 80
Standard

Tack för ett väldigt informativt svar! Skönt att veta att man inte dras med högre commision. Ska komma ihåg att omsättningskraven skiljer, tack för tipset.
losingmoney är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 09:06   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Finns inga direkta nackdelar för dig som användare.
Nu vet jag inte om detta stämmer men så här skrev Boone om ämnet för något årsedan.

Citat:
Jag kan enligt egen erfarenhet säga att Unibets lojalitetssystem behandlar folk som är reggade via affiliate lite sämre, eftersom de måste betala ut pengar till affiliaten.

Bet365 betalar även ut färre lojalitetsbonusar till de medlemmar som är rekryterade via affiliate. Det är en del av de pengarna som skulle gått till affiliaten som används för att betala till lojalitetsbonusen. Väldigt smart business om du frågar mig.

Man ska också veta att det i 99,9% av fallen går att få exakt samma bonus, om inte bättre om man tar kontakt med spelbolaget i fråga. Det där med "exklusiva bonusar" existerar inte. Det finns egentligen INGEN fördel med att regga sig genom en affiliate, om du själv inte får en del av affliate-kakan.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 09:50   #5
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Unibet har slutat med detta efter klagomål.

Vet inte om Bet365 fortfarande håller på.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td