Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-06-24, 06:54   #1
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 2
Sharp$: 7
Standard

Bonustrading


Hej!

jag läste en guide om bonustrading här men jag förstod inte hur det fungerar. Räcker det inte att sätta in pengar på två sidor och spela på motsatta utgångar (dvs matcher som ger vinst till endera laget) och inkassera bonusen. Måste man krångla till det med betfair och moneybookers?
Mimias är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 10:28   #2
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Mimias; Läs nedersta delen i genomgången om bonustrading så finner du att man även kan göra det i två olika spelbolag. Nej, du behöver alltså inte krångla till det.


Tacksam för svar här Sharps då jag läst igenom "Bonustrading" i spelskolan nu väldigt många gånger.. Men det är en sak jag inte hänger med på.

Jag har ibland problem med väldigt simpla, logiska matematiska saker så det är kanske inte så värst förvånande men;

Jag öppnade ett nytt konto idag och fick en bonus på 1000 SEK.
Så jag följer Sharps fina guide och lägger totalt 2000 på 1:a från spelbolag A.
Enligt guiden så skall jag sedan räkna ut vad jag ska satsa på arbcruncher. Jag tänkte då spela på X2 till 1.90 på spelbolag B.

Enligt arbcruncher skall jag då satsa 2105,26. Det är bara en sak jag inte kan förstå. Varför kan jag inte satsa även 2000 på spelbolag B? Utfallet blir väl ändå detsamma? Som minst +:ar jag 800 SEK?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 12:29   #3
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Vad är odds på match 1?

Guiden är nog skapad för att inte tappa en enda krona av bonusen.
I ditt fall om odds på match 1 är 2,0 så tappar du en del av bonusen om 1 hos spelbolag A sitter.
2000 * 2,00 = 4000
2105,26 * 1,90 = 4000.

Du plussar omöjligt på detta spel men du kan däremot ha omsatt din kassa med 2000kr.
I värsta fall om spelet sitter hos bolag A hamnar du t.o.m. -105,26kr. Inte hela världen när du fått en bonus på 1000kr men om du ska omsätta säg 6ggr och gör på detta vis är det inte jättemycket kvar av bonusen om du har otur att fel sida sitter varje gång.

Senast redigerad av Cazzius den 2014-06-27 klockan 12:31.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-29, 06:38   #4
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1511
Standard

Orsaken till att du ska boka beloppet med så nära odds som möjligt på Betfair är att du hoppas på förlust hos spelbolaget och alltså vinst hos Betfair. Då slipper du ju spelbolagets omsättningskrav och kan plocka ut pengarna direkt ifrån Betfair.
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 19:57   #5
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 28
Sharp$: 956
Standard

Vad har hänt med sajten oddsoddsodds?
steffosaurus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 10:53   #6
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Jag har några frågor:

Jag har inte 10000 kr, utan snarare runt 3000 som jag kan använda till betting. Jag borde väl kunna ägna mig åt bonustrading ändå, bara det att jag får göra flera spel med mindre belopp istället?

Det kommer förstås ta fler spel innan jag vunnit över allt på "rätt" sida, men det är inte hela världen...

-----

Jag har redan använt bonusen hos Bet365, Nordicbet och William Hill. Två av dem spelade jag bort för flera år sedan, men den tredje är det som nu blivit mina 3000. Så jag är inte helt hopplös, bara halvt.

Nu tänker jag att Unibet eller Betsson vore en rimlig plats att börja bonustradea på. De verkar inte ha några konstiga villkor för sin bonus. Börjar nog med den sistnämnda.

-----

Jag tänker att jag tar ut mina 3000 kr från William Hill, när jag skaffat ett konto på neteller (eller är moneybookers bättre?). Sedan sätter jag in 1000 kr på Betsson och resterande 2000 på Betfair.

Hur mycket tycker ni att jag ska spela varje gång hos Betsson?
Jag kommer alltså ha 2000 kr att bli av med därifrån, men jag har bara 2000 kr att röra mig med hos Betfair, och inga stålars i reserv.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 11:33   #7
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Jag har några frågor:

Jag har inte 10000 kr, utan snarare runt 3000 som jag kan använda till betting. Jag borde väl kunna ägna mig åt bonustrading ändå, bara det att jag får göra flera spel med mindre belopp istället?

Det kommer förstås ta fler spel innan jag vunnit över allt på "rätt" sida, men det är inte hela världen...

-----

Jag har redan använt bonusen hos Bet365, Nordicbet och William Hill. Två av dem spelade jag bort för flera år sedan, men den tredje är det som nu blivit mina 3000. Så jag är inte helt hopplös, bara halvt.

Nu tänker jag att Unibet eller Betsson vore en rimlig plats att börja bonustradea på. De verkar inte ha några konstiga villkor för sin bonus. Börjar nog med den sistnämnda.

-----

Jag tänker att jag tar ut mina 3000 kr från William Hill, när jag skaffat ett konto på neteller (eller är moneybookers bättre?). Sedan sätter jag in 1000 kr på Betsson och resterande 2000 på Betfair.

Hur mycket tycker ni att jag ska spela varje gång hos Betsson?
Jag kommer alltså ha 2000 kr att bli av med därifrån, men jag har bara 2000 kr att röra mig med hos Betfair, och inga stålars i reserv.
Hut mycket du satsar har ingen betydelse, risken är ändå där att du står med pengar hos Betsson och omsättningskrav kvar. Möjligtvis att du har större chans att sätta något spel om du kör lägre insatser men du riskerar fortfarande hela summan utan täckning.
Alltså sätter du 2000kr på ett spel eller 10 spel á 200kr kan du stå där med samma resultat i vilket fall.
Jag tycker du ska spara ihop så du kan matcha bonusen fullt ut om du nu ska bonustrada.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 12:09   #8
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Hut mycket du satsar har ingen betydelse, risken är ändå där att du står med pengar hos Betsson och omsättningskrav kvar. Möjligtvis att du har större chans att sätta något spel om du kör lägre insatser men du riskerar fortfarande hela summan utan täckning.
I så fall behöver jag hjälp med att tänka, för jag förstår inte varför det skulle gå till så. Jag formulerar mina frågetecken nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Jag tycker du ska spara ihop så du kan matcha bonusen fullt ut om du nu ska bonustrada.
Bonusen matchar jag ju fullt ut, i alla fall i betydelsen att jag sätter in 1000 kr för att få maximal bonus. Eller menar du helt enkelt "matcha fullt ut" som i "satsa allt på en gång"?

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Alltså sätter du 2000kr på ett spel eller 10 spel á 200kr kan du stå där med samma resultat i vilket fall.
Jag tänker dock att det är mindre risk för problem om jag spelar flera mindre spel.

Lägger jag 2000 kr på ett spel kan jag A) lyckas eller B) stå där med nästan 4000 kr på fel sida, och inga pengar kvar att försöka igen med. 4000 kr som måste omsättas.

Spelar jag mindre belopp, säg 400 kr åt gången, kan jag förstås också hamna med alla pengar på fel sida, men då detta eventuellt händer kommer jag vara betydligt närmare att klara omsättningskraven.

Eller gör jag en tankevurpa? I så fall var?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 16:33   #9
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Glöm inte bort att NOGA kolla bonusvillkoren på dom olika sidorna, hade du tänkt sätta in pengar med Neteller/Moneybookers så är det inte många siter som ger nån bonus då utan det är insättning via kreditkort eller banköverföring som gäller då. Men sätta in till Betfair och betta med dom där går ju bra
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 17:32   #10
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
I så fall behöver jag hjälp med att tänka, för jag förstår inte varför det skulle gå till så. Jag formulerar mina frågetecken nedan:


Bonusen matchar jag ju fullt ut, i alla fall i betydelsen att jag sätter in 1000 kr för att få maximal bonus. Eller menar du helt enkelt "matcha fullt ut" som i "satsa allt på en gång"?


Jag tänker dock att det är mindre risk för problem om jag spelar flera mindre spel.

Lägger jag 2000 kr på ett spel kan jag A) lyckas eller B) stå där med nästan 4000 kr på fel sida, och inga pengar kvar att försöka igen med. 4000 kr som måste omsättas.

Spelar jag mindre belopp, säg 400 kr åt gången, kan jag förstås också hamna med alla pengar på fel sida, men då detta eventuellt händer kommer jag vara betydligt närmare att klara omsättningskraven.

Eller gör jag en tankevurpa? I så fall var?
Nej du gör ingen tankevurpa. Självklart finns det en risk att du "förlorar" 10 småspel i rad så att pengarna hamnar på spelbolaget och att du har kvar omsättningskrav, men risken är låg.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-26, 21:26   #11
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

EDIT: Jag förstår nu, tror jag. Ni behöver inte svara.

Nu kommer jag med en fråga här!

Jag har pengar hos betsson och betfair.
Vi gör det enkelt för oss och säger att jag ska försöka tradea 1000 kr, för det är jämnt och bra.

Jag letar upp odds där Betsson är marknadshögst. Exempelvis hemmaseger i matchen BP - Åtvidaberg imorgon. Oddset på BP står där i 2.60.

På betfair står det samtidigt så här:



Okej? Bokas till 2.66, är det bra eller?

arbcruncher deklarerar följande, om jag skrivit in allt rätt vill säga:



Okej? Vad gör jag med den här informationen?

De huvudsakliga frågorna:

1. Är spelet jag föreslog ett lämpligt objekt?
2. Om ja, varför?
3. Bör jag även ta hänsyn till vad siffrorna på betfair visar, eller speglar de alltid bolagens odds?
4. Vad ska jag läsa ut från informationen från arbcruncher?

Rikligt med Sharp$ och än mer tacksamhet kommer ösas över den som hjälper mig att förstå mig på det här!

Senast redigerad av Rehn108 den 2014-07-27 klockan 16:11.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-11, 19:25   #12
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Hej!

Tänkte testa detta med bonustrading snart, jag har läst den 30 sidor långa tråd om bonustrading samt guiden. Men jag har lite frågor trotts det.

1. Jag tänkte testa med de låga bonusarna först, hittade då 2 stycken; sportingbet.com samt betway.
på SB står det: " Endast "förlorande” spel räknas i detta erbjudande." vad menar man med detta? samt har någon annan kört på sidan?

2. På betway står det: "Efter att en första insättning har gjorts aktiveras gratisspelet med exakt samma värde som den första insättningen. Gratisspelet är tillgängligt på kundens sportkonto direkt efter att en första insättning har gjorts."
Menar dom då att jag först måste spela för 500, sen får jag 500 till?

Min andra fråga gäller omsättningen, säg att jag kör på bet365. bettar 2000 med odds på 2.0. Jag vinner här och har då 4000. Jag kör igen med odds 2.0 och 1000, vinner igen och har då 6000. Har jag nu uppfyllt mitt omsättningskrav på 6x?

Blev en lång text, ledsen för det!
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-11, 20:55   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 282
Sharp$: 1362


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Se upp för betway lömska regler som ej är tydliga blev själv blåst på ca 12000kr därifrån för ca 1-2 år sedan. supporten hävisade till en regel som DÅ ej stod med i reglerna=)
joppoe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-13, 22:11   #14
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Okej, kanske får strunta i dom små bonusarna då.. Kan någon svaret på min andra fråga angående omsättning?

Citat:
Min andra fråga gäller omsättningen, säg att jag kör på bet365. bettar 2000 med odds på 2.0. Jag vinner här och har då 4000. Jag kör igen med odds 2.0 och 1000, vinner igen och har då 6000. Har jag nu uppfyllt mitt omsättningskrav på 6x?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-13, 22:20   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Har du fått 1000kr i bonus och den skall omsättas 6x så måste du SPELA för 1000x6 = 6000kr
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td