Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-22, 20:20   #1
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 2
Sharp$: 118
Standard

NETELLER växlingskurs?


Jo, det är så att jag har ett konto hos NETELLER i EUR. Tänkte föra över med hjälp av Trustly, från ett bankkonto i SEK, för där är ingen avgift som utgår. Vem bestämmer växlingskursen ? Banken eller NETELLER?

För om jag har förstått det rätt så har NETELLER riktigt lusig växlingskurs? Om man kör kreditkort så blir det kreditkortsföretagets kurs misstänker jag? Plus avgift hos NETELLER och eventuellt hos kortföretaget beroende på kurs?
steff1978 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-22, 20:48   #2
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 101
Standard

Växlingskurserna hos Neteller suger . Försök undvik annars så kommer du förlora några %
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 07:42   #3
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 2
Sharp$: 118
Standard

Jo, att den är dålig förstår jag. Men är det NETELLER som bestämmer växlingskurs alltid? Dvs den drar inte EUR från mitt kort (vilket då inte har valutaavgift) eller bankonto(att banken växlar)? Utan de drar SEK, sen växlar NETELLER det till EUR?

För skall man hantera EUR så får man alltid en växlingsavgift och valutarisk hur du än vänder på det(om du nu inte hedgar på Avanza). Och då vill jag få till växlingen med minsta möjliga kostnad.
steff1978 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 08:21   #4
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Oförskämd länkning: https://www.sharps.se/forums/nyboerja...teller-vad-nu/

Om ni är haja på Neteller så startade jag den här tråden igår kväll. Jag är tacksam för hjälp.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td