Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-08-13, 19:33   #1
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Videor: Bettingmatte från grunden


För den som vill förkovra sig i matte och viktiga koncept för bettare så kommer jag med ojämna mellanrum lägga upp videor här, med stegrande svårighetsgrad:

https://www.youtube.com/channel/UCLu...q1bubz6OrtJTsw

Förslag på ämnen mottages varmt. Synpunkter och diskussioner naturligtvis välkomna.

Videor så här långt:
* Decimalodds
* Räkna på varians
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+50), Seebbo (+25), zorba (+25), bjoernanders (+1), imnr59 (+1), Kirderf (+25), Jolt92 (+25), Nixlas (+15), Cc (+25)

Senast redigerad av Juret den 2014-08-13 klockan 19:34.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 19:27   #2
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Läser överallt om regression men har ingen riktig kläm på vad det är och att försöka läsa sig till det gör mig nästan bara mer förvirrad så om du har lust att slänga upp en video på det så vore det väldigt uppskattat!

Kanske är ett jättestort ämne men nu har jag iallafall föreslagit det
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 21:03   #3
 
zorbas avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 101
Sharp$: 1263

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 49 - 31 - 3
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 61.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Läser överallt om regression men har ingen riktig kläm på vad det är och att försöka läsa sig till det gör mig nästan bara mer förvirrad så om du har lust att slänga upp en video på det så vore det väldigt uppskattat!

Kanske är ett jättestort ämne men nu har jag iallafall föreslagit det
Regression är ett väldigt stort ämne, men kortfattat kan man säga att det går ut på att undersöka hur en variabel påverkas av en eller flera andra variabler.

Ett exempel på en väldigt enkel (och med allra största sannolikhet olönsam) regressionsanalys skulle kunna vara att titta på hur antalet mål i en match påverkas av de båda lagens målsnitt. Kan göras i excel men allra smidigast med statistikprogramvara som tex R.

Juret kan säkerligen förklara bättre och mer utförligt.
__________________
"It's a numbers game, but shit don't add up somehow"


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zorba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 11:04   #4
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4942
Standard

Trevligt med videor.

Du använde dig av bl.a oddset 1,90 när du räknade marginalen hos bookien.
1/1,90 + 1/1,90= 105,2. Här ska väl marginalen vara exakt 5 %. Det får man om man även inverterar 105,2 (1/105,2= 95 %).
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td