Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-12-23, 14:14   #1
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 5
Sharp$: 14
Standard

Sida/App för info och statistik om lag och matcher


Vill veta vilken sida eller app ni vänder er till för att få information och data om matcher och lag innan ni lägger ett bet.

När ni hittat all info ni vill ha, hur vet ni om det är överodds eller inte?

Cheers!
Waern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-23, 14:49   #2
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3617
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Waern Visa inlägg
Vill veta vilken sida eller app ni vänder er till för att få information och data om matcher och lag innan ni lägger ett bet.

När ni hittat all info ni vill ha, hur vet ni om det är överodds eller inte?

Cheers!
Surfa in på Google Play och sök på Spelbloggare.se (appen)...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-23, 17:19   #3
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Waern Visa inlägg
Vill veta vilken sida eller app ni vänder er till för att få information och data om matcher och lag innan ni lägger ett bet.
Jag har börjat använda http://www.statto.com/football/stats/ efter att Juan's sida (H2hstats) lades ned. Gratis, utmärkta statistikfunktioner och bra nyhetsflöde.

Citat:
Ursprungligen postat av Waern Visa inlägg
När ni hittat all info ni vill ha, hur vet ni om det är överodds eller inte?
Det vet vi inte, det vet ingen, vi förmodar! Inte förrän vi summerar efter ett stort antal spel och spreadsheetet visar plus så vet vi att vi spelat till överodds totalt sett. Odds är ingen absolut vetenskap, odds är en subjektiv uppfattning om ett utfalls sannolikhet!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-23, 17:29   #4
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 73
Sharp$: 379
Standard

För de större fotbollsligorna tycker jag om www.flashscore.com samt www.whoscored.com väldigt mycket. Men det skall nämnas att jag samlar in datan till mina egna databaser för att effektivt kunna använda den i mina modeller.
Snitch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-23, 17:45   #5
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 5
Sharp$: 14
Standard

Det vet vi inte, det vet ingen, vi förmodar! Inte förrän vi summerar efter ett stort antal spel och spreadsheetet visar plus så vet vi att vi spelat till överodds totalt sett. Odds är ingen absolut vetenskap, odds är en subjektiv uppfattning om ett utfalls sannolikhet![/QUOTE]

Tack för svar !

Jag har ju hört att dom bästa och mest seriösa spelare håller till på sharps! Men den sidan du länka till (statto) verkar lite gammalmodig och inte så lättnavigerad. Den saknar bland annat målgörare och och skadade spelare mm.

Men som jag fattat det så antar man hur en match slutar och baserat på vad man tror jämför man det med oddset för att se om det är ett överodds eller inte?
Waern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-23, 17:49   #6
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 5
Sharp$: 14
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Surfa in på Google Play och sök på Spelbloggare.se (appen)...
Kolla in den appen nu men det var bara personliga åsikter. Vill bara fakta svart på vit så jag kan göra en egen bedömning! Men annars var den bra
Waern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-23, 17:58   #7
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 5
Sharp$: 14
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snitch Visa inlägg
För de större fotbollsligorna tycker jag om www.flashscore.com samt www.whoscored.com väldigt mycket. Men det skall nämnas att jag samlar in datan till mina egna databaser för att effektivt kunna använda den i mina modeller.
Flashscore var okej men whoscored verkar ju klockren!

Använder du nåt speciellt system då för att räkna ut överoddsen?
Waern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-23, 23:45   #8
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Waern Visa inlägg
Flashscore var okej men whoscored verkar ju klockren!

Använder du nåt speciellt system då för att räkna ut överoddsen?
En del använder statistiska modeller (jag bland annat) som beräknar en procent (jag gör 10000 försök med samma värden och viss varians) och sen jämförs den med oddset för att se om oddset är högre än min procent anser.

Andra sätter odds baserat på annat och så länge det man anser vara rätt odds är lägre än det oddset man får så har du svart på vitt ditt förmodade överodds.

Problemet är om modellen eller din uppfattning är helt fel och du spelar till underodds eftersom du då troligen aldrig kan gå plus i det långa loppet.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-24, 06:43   #9
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

soccerway.com samt whoscored.com för mig
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-24, 11:33   #10
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 5
Sharp$: 14
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
En del använder statistiska modeller (jag bland annat) som beräknar en procent (jag gör 10000 försök med samma värden och viss varians) och sen jämförs den med oddset för att se om oddset är högre än min procent anser.

Andra sätter odds baserat på annat och så länge det man anser vara rätt odds är lägre än det oddset man får så har du svart på vitt ditt förmodade överodds.

Problemet är om modellen eller din uppfattning är helt fel och du spelar till underodds eftersom du då troligen aldrig kan gå plus i det långa loppet.
okej låter intressant! hade gärna snackat mer om det med dig men förstår om du inte vill avslöja allt!
Waern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-25, 23:25   #11
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Waern Visa inlägg
okej låter intressant! hade gärna snackat mer om det med dig men förstår om du inte vill avslöja allt!
Ställ frågor så får vi se hur utförligt jag kan svara men som du säger kommer jag inte att ge ut hela min uträkning eftersom jag då eventuellt kommer att tappa en viss edge om elefanter spelar innan jag hinner spela
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td