Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-11-12, 08:42   #1
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 7
Sharp$: 32
Standard

Betfair/Smarkets - kommer spelet bli matchat?


Hejsan

Har googlat lite utan framgång. Antingen är jag dålig på att googla eller så var frågan inte så uppenbar. Ber om ursäkt om detta är något som kommit upp förut.

Jag undrar, kan jag INNAN jag lägger ett spel på betfair eller smarkets veta om det kommer bli matchat eller inte? Beroende av hur mycket pengar det är i omlopp på just den marknaden? Det står ju en SEK-summa under oddset, kan man använda sig av den och i så fall hur? Ofta är det ju en förutsättning för att lyckas att man får satsa exakt så mycket som man vill.

Vänligen,
Billy
Billyju är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-12, 14:01   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Du kan välja att spela och du kan välja att lägga en order som väntar på matchning.
Du ser likviditeten innan du spelar, detta belopp kommer matchas direkt.



Spelar du på Rubio kommer du få matchat 331kr direkt till odds 5.70, 594kr direkt odds 5,60, 13050kr direkt odds 5,50.

Allt annat hamnar sen på högra sidan under den rosa delen. Där måste du vänta på att någon vill boka dig för att få den matchad.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 11:45   #3
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Tänkte hora över min 100% bonus på 2000:- till smarkets från betfair men blir lite nojig över att bli upptäckt. Dom två bolagen lär väl knappast sammsrbeta på något sett... eller?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 14:14   #4
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Tänkte hora över min 100% bonus på 2000:- till smarkets från betfair men blir lite nojig över att bli upptäckt. Dom två bolagen lär väl knappast sammsrbeta på något sett... eller?
Vad menar du med "upptäckt"?

Du gör inget som strider emot reglerna och 2000kr är microsummor för dem.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 14:51   #5
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Vad menar du med "upptäckt"?

Du gör inget som strider emot reglerna och 2000kr är microsummor för dem.
Det brukar dock stå i de flesta bonusregler att det är förbjudet att omsätta med spel som ger garanterad vinst. Om det ska tolkas som att man inte får lägga ett surebet där ena halvan av spelet ligger på en annan sida är i och för sig oklart.

Sedan hur de skulle veta vilka spel man lagt på en annan bookie, såvida det inte är samma ägare, är så klart en annan femma.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td