Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-06-09, 13:53   #46
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6016
Standard

Nu har jag inte alls lika bra koll på det som Cc men dagens odds är till största del marknadsstyrda. Gör en "fel" gör alla fel, det är även här limiteringar kommer in. Oddsen justeras sedan efter vart pengarna kommer in, bolagen vill ha pengar på båda sidor. Spelar du bara spel på tex Unibet där dom ligger marknadshögst kommer du med största sannolikhet att åka på en limitering.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-09, 17:04   #47
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Varför tror du att det är så? Det omsätts väl ganska bra med pengar på golf numera?
1.) Det plankas friskt!
2.) Dansken jag nämnde satte odds åt 4 olika bolag senast jag pratade med honom.

Jag känner inte till värst många som bettar "seriöst" på golf. Mina erfarenheter på andra sidan "boken" är att Joe Public gärna spelar på den de tror vinner en H2H utan att egentligen analysera saken värst noga. Det finns oerhört mycket statistik man kan titta på som de flesta golfpunters (förmodar jag iaf) aldrig kollar upp. Ett bra exempel är Henrik Stensson på Masters. Den banan passar honom otroligt illa om greenerna är hårda då hans närspel inte är i klass med de bästa på den fronten. Hans järnslag är dessutom höga vilket innebär större vindavdrift än om man håller bollen lågt. Han hamnar väldigt ofta "mellan klubbor" vid inspelen till green vilket innebär att han får slå 3/4 swingar med sina korta järnklubbor vilket han inte heller gillar. Med tanke på att han sätts H2H mot spelare som Justin Rose med 50/50 viktning så finns det nästan alltid värde att spela mot honom.

Tidigare var även Jim Furyk en man att gå emot när det var blött och mjuka greener på Augusta. Hans drives var/är kortare än Annika Sörenstams men han ar alltid i topp vad gäller puttning, GIR och Fairway-hits. Men var det blött stannade bollen direkt vid nedslag vilket för hans del betydde Järn2 som inspelsklubba vilket är långt ifrån ett precisionvapen. Osv...

Så visst går det att göra pengar på den sporten
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+3)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td