Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-07-04, 15:50   #1
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 14
Sharp$: 450
Standard

Frågor ang. bonustrading.


Har börjat att bonustrada.
Tyvärr vann jag första spelet på bookien och får således fortsätta lägga bets på bookien för att antingen omsätta bonusvilkoren eller få över pengarna till betfair.

Mitt första bet jag la var på 3000kr (1500kr insättning + 1500kr match-up bonus)
La ett spel på 3.0 i odds hos bookien och bokade samma spel till 3.1 hos betfair men tyvärr vann jag på det spelet hos bookien. Så nu sitter jag med 9000kr på bookien.

När jag nu hittar spel att spela på hos bookien och betfair så vill jag ju lägga så stora bets som möjligt för att antingen få över allt till betfair eller omsätta bonuskraven hos bookien så fort som möjligt.
Det jag märker nu när jag räknar ut mina insatser på ArbCruncher är att jag går ca 300kr minus om jag lägger ett bet på ca 6000kr med 97% closeness. Skulle jag då vinna hela tiden på bookien och tillslut cleara bonusen genom omsättning så kommer jag ju knappt tjäna något på bonusen.

Gör jag något fel? Ska jag inte lägga så stora bets som möjlig?
Eller handlar det bara om att hitta typ 100% closeness när jag måste lägga större bets?

Detta blev rörigt men jag hoppas ni förstår vad jag menar.
mollekyl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-04, 16:05   #2
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

97% är hemskt att trada med, aldrig under 99% någonsin, gör allt för att hitta surebets.

Kolla oddsmonkey för aktiva surebets.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-04, 16:46   #3
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 14
Sharp$: 450
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
97% är hemskt att trada med, aldrig under 99% någonsin, gör allt för att hitta surebets.

Kolla oddsmonkey för aktiva surebets.
Okey, då vet jag det. Läste någonstans att allt från 95% och uppåt är okej. Men jag ska börja köra från 99% nu. Kommer bli svårt att hitta sånna spel dock. Kommer ta tid att cleara hela listan jag har med bonusar som väntar

En annan fråga; hur är det med spel där bookien har högre odds än exchangern och closenessen är över 100%? Är det så hög procent som möjligt som gäller eller är det så nära inpå 100% man ska leta efter?

Senast redigerad av mollekyl den 2016-07-04 klockan 16:53.
mollekyl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-04, 16:51   #4
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Ska plocka bonus från Coolbet (till Betfair) men har lite svårt att hitta bra spel då sidan inte finns med på oddsjämförelsesidor. Har ni något bra tips hur man lätt hittar dessa spel så nära 99% som möjligt?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-04, 17:36   #5
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mollekyl Visa inlägg
Okey, då vet jag det. Läste någonstans att allt från 95% och uppåt är okej. Men jag ska börja köra från 99% nu. Kommer bli svårt att hitta sånna spel dock. Kommer ta tid att cleara hela listan jag har med bonusar som väntar

En annan fråga; hur är det med spel där bookien har högre odds än exchangern och closenessen är över 100%? Är det så hög procent som möjligt som gäller eller är det så nära inpå 100% man ska leta efter?
Ju högre % desto bättre. Är den tillräckligt hög tjänar du till och med några kronor på spelet.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-04, 17:39   #6
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Ska plocka bonus från Coolbet (till Betfair) men har lite svårt att hitta bra spel då sidan inte finns med på oddsjämförelsesidor. Har ni något bra tips hur man lätt hittar dessa spel så nära 99% som möjligt?
Dom brukar ligga bra på favoriterna i em-matcherna, kolla samma dag som dom spelas.
2,9 nu på Frankrike mot 2,88 i lay hos Smarket.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-04, 17:41   #7
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Själv tradar jag bara mellan bolag, har man 6-7 bolag behöver man inte använda betfair, kostar bara onödigt mycket i avgifter.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-04, 17:44   #8
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Själv tradar jag bara mellan bolag, har man 6-7 bolag behöver man inte använda betfair, kostar bara onödigt mycket i avgifter.
Smarket tycker jag funkar bra där det bara är 2%. Matchbook finns också där det är 1% men då på både spel man vinner och förlorar.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-04, 18:02   #9
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 14
Sharp$: 450
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Själv tradar jag bara mellan bolag, har man 6-7 bolag behöver man inte använda betfair, kostar bara onödigt mycket i avgifter.

Vilka bolag rekommenderar du att använda som lay-bookie?

Jag tänkte testa med Pinnacle här om dagen men tyckte sidan va väldigt krånglig.
mollekyl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-04, 18:26   #10
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mollekyl Visa inlägg
Vilka bolag rekommenderar du att använda som lay-bookie?

Jag tänkte testa med Pinnacle här om dagen men tyckte sidan va väldigt krånglig.
Sidan är väldigt simpel när du väl lärt dig den.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-04, 20:11   #11
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 14
Sharp$: 450
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Sidan är väldigt simpel när du väl lärt dig den.
Såg nu att jag hade varit på den deras "Asian layout" därför det va så krångligt. Blev lättare när jag ändrade till "Beta layout".

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
97% är hemskt att trada med, aldrig under 99% någonsin, gör allt för att hitta surebets.

Kolla oddsmonkey för aktiva surebets.
Har sökt runt på google för att lära mig vad surebets är. Men fattar inte helt. Är surebets helt enkelt dom spel som ligger på 100%+ i closeness-spalten på Oddsmonkey?

Senast redigerad av mollekyl den 2016-07-04 klockan 20:45.
mollekyl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-04, 20:12   #12
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 22
Sharp$: 165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Själv tradar jag bara mellan bolag, har man 6-7 bolag behöver man inte använda betfair, kostar bara onödigt mycket i avgifter.
Är risken inte stor att man blir limiterad om man tradar mellan bolagen?
sebval är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-04, 23:51   #13
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sebval Visa inlägg
Är risken inte stor att man blir limiterad om man tradar mellan bolagen?
Är inte chansen att man får än mer erbjudanden och högre limits?

Borde ju vara drömkunden för bolagen med någon som väljer spel mer eller mindre slumpmässigt... Edit: eller rent av de där de väljer att sticka ut...

Har en tanke själv att "risken att bli limiterad", om man nu inte är en känd spelare, är större om man ryggar vinnande spelare etc.

Nåja jag har alltsdå inget svar på frågan utan ställer en annan

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-07-04 klockan 23:57.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-05, 07:04   #14
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 14
Sharp$: 450
Standard

Finns det något sökverktyg likt oddsmatchers så att man kan hitta spel mellan två bookies? I mitt fall vill jag ha ett spel där jag t.ex. spelar den raka 1an hos Guts.com och sedan spelar jag 2an +05 (asian) hos Pinnacle.
Eller måste man sitta och kolla igenom spelen själv, manuellt för att hitta något?
mollekyl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-05, 07:19   #15
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 22
Sharp$: 165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Är inte chansen att man får än mer erbjudanden och högre limits?

Borde ju vara drömkunden för bolagen med någon som väljer spel mer eller mindre slumpmässigt... Edit: eller rent av de där de väljer att sticka ut...

Har en tanke själv att "risken att bli limiterad", om man nu inte är en känd spelare, är större om man ryggar vinnande spelare etc.

Nåja jag har alltsdå inget svar på frågan utan ställer en annan

Jag tänker att bolagen vill inte ha några vinnande kunder. När man spelar mellan bolagen så kommer du att vinna på något av bolagen.

Matchar man mot en spelbörs och vinner över pengarna till spelbörsen så vinner man aldrig på bolagen och blir därmed inte limiterad. Mycket möjligt att jag har fel, har inte hållit på med detta någon längre tid.

Hur länge har du hållit på? Har du någon erfarenhet av att bli limiterad?
sebval är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td