Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-08, 21:05   #1
Adi
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 7
Sharp$: 23
Standard

Bonustrading


Hej !

Jag har läst tråden om bonustrading här på Sharps. Min fråga handlar om bonusen hos de olika spelbolagen. Om jag tar betsafe till exempel. Dom har ju 100% bonus upp till 1000kr. Så lägger jag in 1000kr så har jag 1000 kr låst hos dom. Pga deras omsättningskrav på 3x för bonus+insättning så måste jag omsätta 6000kr. Om jag då placerar ett spel för 1000kr på betsafe och förlorar, så har jag 0 på kontot. Då har jag omsatt 20% av bonusen, måste man då lägga in 5000 kr till för att omsätta dom sista 80 %

Jag pratade med dom på deras live chat och dom sa att om jag har 0 kr på kontot så försvinner bonusen kan det verkligen stämma?

Hoppas jag formulerat mig tillräckligt bra för att ni ska förstå vad jag menar
Tack på förhand!

Senast redigerad av Adi den 2013-01-13 klockan 21:17.
Adi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 21:16   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Nu vet jag inte hur deras villkor ser ut men de flesta bolag ger dig din bonus direkt att spela med. Dvs deposition = 1000kr och du får 1000kr till. Så 2000kr har du att spela med. Däremot kan du inte göra uttag förrän du omsatt dessa pengar 3x. Men totalt bör du ha 2000kr att spela bort och inte 1000kr. Din bonus bör endast vara låst för uttag och inte för att spela med.

Kolla upp din fakta igen för säkerhetsskull samt bolagets regelverk för bonusen.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 21:26   #3
Adi
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 7
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Nu vet jag inte hur deras villkor ser ut men de flesta bolag ger dig din bonus direkt att spela med. Dvs deposition = 1000kr och du får 1000kr till. Så 2000kr har du att spela med. Däremot kan du inte göra uttag förrän du omsatt dessa pengar 3x. Men totalt bör du ha 2000kr att spela bort och inte 1000kr. Din bonus bör endast vara låst för uttag och inte för att spela med.

Kolla upp din fakta igen för säkerhetsskull samt bolagets regelverk för bonusen.
Tack för snabbt svar!
Det var iaf så jag tolkade norrmannen Min norska är dock inte den bästa. Men om jag nu får 1000kr direkt att spela för så behöver jag inte bry mig om omsättningskraven? Eftersom jag vill förlora den där och vinna på betfair istället. Om jag nu råkar vinna på betsafe ändå så har jag närmat mig omsättningskraven. Eller förbiser jag någonting ?
Adi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 21:48   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Det spelar väl egentligen ingen roll?

Får du 1000 kronor som är din "bonus" och inte din insättning och du förlorar på betsafe men vinner på betfair så har du ju flyttat de 1000 kronorna på betsafe till betfair.

Har du både din insättning och din bonus så placerar du spelet för 2000 sek på betsafe och motsvarande på betfair.

Du måste ju absolut inte sätta in 5000 till om ditt spel förloras, inte under några omständigheter kan några regler tvinga ytterliggare en insättning.

Däremot så kan du ha dina omsättningskvar kvar på kontot OM du väljer att i framtiden sätta in mer pengar där. Det skulle jag vara noga med att kolla upp innan jag fyller på aktuellt konto igen.

Om du har omsättningskrav kvar så blir det bökigt, då skulle jag avstå, eller ställa ett ultimatum till bolaget att för att du ska fylla på igen efter förlust så får din konto ses som nollställt igen.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 21:49   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Adi Visa inlägg
Tack för snabbt svar!
Det var iaf så jag tolkade norrmannen Min norska är dock inte den bästa. Men om jag nu får 1000kr direkt att spela för så behöver jag inte bry mig om omsättningskraven? Eftersom jag vill förlora den där och vinna på betfair istället. Om jag nu råkar vinna på betsafe ändå så har jag närmat mig omsättningskraven. Eller förbiser jag någonting ?
Du har förstått det hela korrekt så brukar det vara. Så in med 1000, få din 1000. Spela 2000 / 2000 och hoppas du förlorar bort de på betsafe så slipper du omsätta de vidare till deras urkassa 90% payout. Men för säkerhetsskull så kolla villkoren för bonusen igen samt kontakta supporten för att bekräfta att det jag säger stämmer på just betsafe.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 21:53   #6
Adi
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 7
Sharp$: 23
Standard

Tack så mycket båda två för er hjälp!
Ska ge mig ut i bonustrading världen nu till helgen, hoppas jag inte klantar till nått bara, haha
Adi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 13:50   #7
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

En sak att tänka på är att vissa bolag har som krav att du måste omsätta din insättning X antal gånger innan du får tillgång till din bonus. Det betyder att du t.ex. inte kan spela 2000kr direkt och "förlora" allt på första spelet.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 14:56   #8
Adi
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 7
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
En sak att tänka på är att vissa bolag har som krav att du måste omsätta din insättning X antal gånger innan du får tillgång till din bonus. Det betyder att du t.ex. inte kan spela 2000kr direkt och "förlora" allt på första spelet.
Håller man sig borta från de bolagen eller går man runt det på nått sätt? Eftersom man inte alltid hittar jämn lika odds på betfair och de bolaget man nu spelar på samt att betfair tar sina 5%. borde inte stora delar av bonusen redan vara borta tills man ens kan lösa ut den?
Adi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 15:27   #9
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Adi Visa inlägg
Håller man sig borta från de bolagen eller går man runt det på nått sätt?
Du behöver inte hålla dig borta, utan enda skillnaden är att bonusen aktiveras inte förrän du omsatt din insättning X antal gånger.

Om jag minns jag rätt så har Bet365 detta krav där insättningen ska omsättas 1 gång. Sätter du in 1000kr, får du 1000kr i bonus. Du har alltså totalt 2000kr. Bonusen är låst tills du har omsatt minst 1000kr, alltså har kan du bara utnyttja din insättnig fram tills den är omsatt 1 gång. När du väl har omsatt 1000kr, får du tillgång till din bonus på 1000kr.

Skulle det visa sig att du har hittat ett bra tradeobjekt och vill satsa hela köret, tror jag att du kan komma runt det genom att lägga två spel (1000kr vardera). Det första spelet matchar kravet för upplåsningen och andra spelet körs med bonusen.

Citat:
Ursprungligen postat av Adi Visa inlägg
Eftersom man inte alltid hittar jämn lika odds på betfair och de bolaget man nu spelar på samt att betfair tar sina 5%. borde inte stora delar av bonusen redan vara borta tills man ens kan lösa ut den?
Kör du bonustrading mellan spelbolag och betfair, kommer minst 5% av insättning+bonus att gå förlorad så länge du inte har arbitrage. Som du säger så hittar man inte alltid jämnlika odds eller arbitrage.

Alternativet är att köra bonustrading mellan två olika spelbolag och försöka hittar jämnlika odds eller arbitrage. Detta leder till minimal förlust eller kanske till och med vinst. Nackdelen är att denna väg leder till snabbare limiteringar.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 15:43   #10
Adi
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 7
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Du behöver inte hålla dig borta, utan enda skillnaden är att bonusen aktiveras inte förrän du omsatt din insättning X antal gånger.

Om jag minns jag rätt så har Bet365 detta krav där insättningen ska omsättas 1 gång. Sätter du in 1000kr, får du 1000kr i bonus. Du har alltså totalt 2000kr. Bonusen är låst tills du har omsatt minst 1000kr, alltså har kan du bara utnyttja din insättnig fram tills den är omsatt 1 gång. När du väl har omsatt 1000kr, får du tillgång till din bonus på 1000kr.

Skulle det visa sig att du har hittat ett bra tradeobjekt och vill satsa hela köret, tror jag att du kan komma runt det genom att lägga två spel (1000kr vardera). Det första spelet matchar kravet för upplåsningen och andra spelet körs med bonusen.


Kör du bonustrading mellan spelbolag och betfair, kommer minst 5% av insättning+bonus att gå förlorad så länge du inte har arbitrage. Som du säger så hittar man inte alltid jämnlika odds eller arbitrage.

Alternativet är att köra bonustrading mellan två olika spelbolag och försöka hittar jämnlika odds eller arbitrage. Detta leder till minimal förlust eller kanske till och med vinst. Nackdelen är att denna väg leder till snabbare limiteringar.
Tack så mycket för svaret! Har dock en sista fråga angående betfair som jag inte blir klok på.

Låt oss ta Zaragoza- Levante som exempel.

På bwin har levante oddset 3.50 vilket jag lägger 1000 kr på (insättning + bonus)
Samtidigt så bokar jag Levante till 3.90 på betfair. Enligt Arb Cruncher så ska jag alltså lägga 897 kr och går då back med 97.

Hur betalar jag in det på betfair? För jag bokar 2an på Levante och placerar mina 897 kr, då hamnar min exponering på 2601 kr. Jag tolkar det som att då blir jag "skyldig" 2601 kr. Så spelar man efter exponering eller utbetalning?

Hoppas inte jag rörde till allt för mycket, tack på förhand
Adi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 16:35   #11
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Adi Visa inlägg
Tack så mycket för svaret! Har dock en sista fråga angående betfair som jag inte blir klok på.

Låt oss ta Zaragoza- Levante som exempel.

På bwin har levante oddset 3.50 vilket jag lägger 1000 kr på (insättning + bonus)
Samtidigt så bokar jag Levante till 3.90 på betfair. Enligt Arb Cruncher så ska jag alltså lägga 897 kr och går då back med 97.

Hur betalar jag in det på betfair? För jag bokar 2an på Levante och placerar mina 897 kr, då hamnar min exponering på 2601 kr. Jag tolkar det som att då blir jag "skyldig" 2601 kr. Så spelar man efter exponering eller utbetalning?

Hoppas inte jag rörde till allt för mycket, tack på förhand
Du har nästan rätt. Tankesättet är korrekt, men uträkningen av totala förlusten är fel. Oavsett resultat, kommer du att gå ungefär 102kr i förlust och inte 97kr. Din exponering är vad du kan gå i förlust. 897kr * (3.9 - 1) = 2601 = din exponering ifall ditt vad går förlorat.

Tänk dig två scenarion.

Scenario 1: Låt säga att Levante inte vinner (1X), detta leder till att du hos betfair vinner 897kr (jag har inte dragit av 5% för enkelhetens skull). Samtidigt förlorar du 1000kr hos bwin. Alltså går du 103kr i back.

Scenario 2: Levante vinner matchen (2), detta leder till att du går 2500kr i plus (nettovinst) hos bwin. Samtidigt förlorar du 2601kr hos betfair. Alltså går du 101kr i back.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 18:29   #12
Adi
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 7
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Du har nästan rätt. Tankesättet är korrekt, men uträkningen av totala förlusten är fel. Oavsett resultat, kommer du att gå ungefär 102kr i förlust och inte 97kr. Din exponering är vad du kan gå i förlust. 897kr * (3.9 - 1) = 2601 = din exponering ifall ditt vad går förlorat.

Tänk dig två scenarion.

Scenario 1: Låt säga att Levante inte vinner (1X), detta leder till att du hos betfair vinner 897kr (jag har inte dragit av 5% för enkelhetens skull). Samtidigt förlorar du 1000kr hos bwin. Alltså går du 103kr i back.

Scenario 2: Levante vinner matchen (2), detta leder till att du går 2500kr i plus (nettovinst) hos bwin. Samtidigt förlorar du 2601kr hos betfair. Alltså går du 101kr i back.
Just fan! Hade helt glömt bort att torskar jag på betfair så vinner jag på bwin. Fick de inte att gå ihop hur det var möjligt att jag förlorar 2600 men kan vinna cirka 400 på att föra över bonusen
Nu är allting på sin plats. Tack ska du ha för hjälpen!

Dock så kanske jag fiskar ett tag efter bättre odds, känns sådär att förlora 100 kr på en 500kr bonus
Adi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 23:17   #13
Adi
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 7
Sharp$: 23
Standard

Första bonus tradingen satt direkt! Stort tack till er som tog er tid att förklara hur det går till !

Hur tidigt i förväg brukar ni sätta era matcher? Betssons odds på Stoke - CHelsea ligger på 1.99 på en 2a. Bokar man den på Betfair så är det 2.04.
Har jag förstått det hela rätt så blir det inte mycket bättre än så ?
Adi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-10, 07:43   #14
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Adi Visa inlägg
Första bonus tradingen satt direkt! Stort tack till er som tog er tid att förklara hur det går till !

Hur tidigt i förväg brukar ni sätta era matcher? Betssons odds på Stoke - CHelsea ligger på 1.99 på en 2a. Bokar man den på Betfair så är det 2.04.
Har jag förstått det hela rätt så blir det inte mycket bättre än så ?
Gå in på okeyno.com och kolla det är ganska ofta du kan hitta bra odds. Du ska försöka boka lägre på betfair så "förlorar" du ju mindre..
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-10, 18:14   #15
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 12
Sharp$: 220
Standard

Hej! Lånar tråden för en kvick fråga; hur gör ni med Sportingbet? Hittar varken den sidan på okeyno eller oddsoddsodds... ägs den av något annat bolag som har samma odds? Tacksam för svar!
viRioL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td