Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-22, 21:51   #1
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

skuld på betfair


Hej, har precis gett mig in i betfairdjungeln och börjat bonushora. Men en sak förstår jag inte riktigt. Hittade ett odds på bolaget som låg högre än boka oddset på betfair, vilket så vitt jag förstår är ganska ovanligt och det som vi vill uppnå. Men när jag bokar på betfair till samma summa som jag spelat till på bolaget så dras ett större belopp från mitt betfairkonto. Vad hände? gjorde jag något fel?

Fyllde bara i samma belopp i rutan "insats köpare" som jag satsat på bolaget och sen står det något om total exponering som är runt 10% högre än beloppet jag skrev in. Skulle jag gjort något annat, fyllt i ett annat belopp, eller hittat någon inställning? Nu räknade jag iofs lite på det och vinner jag på bolaget plussar jag lite och vinner jag på betfair går jag +-o minus kommision, men förstår ändå inte riktigt vad som hände. Om jag lägger in en viss summa förstår jag inte varför min totala exponering är högre?

Helt Lost in translation. detta är säkert en korkad fråga, men jag skulle då gärna få ett begåvat svar på min korkade fråga
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 22:07   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

När du bokar ett spel så tillåter du någon annan spela på det spelet till det angivna oddset.

Villarreal 1.95 imorn, om du bokar 1000 SEK så riskerar du 950

Man Utd ca 2.20, om du bokar 1000 SEK så riskerar du 1200
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Semicolon (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 22:36   #3
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ok, så jag gjorde egentligen inget misstag då? Eller ska jag alltid sikta på ett lägre odds? eller i vart fall ett odds som ligger precis på 2x pengarna. Efter vad jag räknade ut går jag ju i värsta fall +-0 bortsett från 5% commision då. Men den blir ju iofs lägre med en mindre summa.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 22:43   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

http://www.arbcruncher.com/

Bara att knappa in siffrorna så vet du exakt vad du vinner/förlorar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Semicolon (+2)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 23:04   #5
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för det svaret, blev bra mycket klarare nu. Framgår ju faktiskt också helt av guiden. Men i grund och botten är det ju faktiskt då en smula felaktigt som många här på forumet verkar slänga ur sig att man ska boka till exakt samma pris. Stämmer ju inte även om oddset är exakt samma.

Hur som, tack för bra svar. Är ju inte precis något jättemisstag det handlar om. I värsta fall backar jag 50 spänn på kommisionen och vinner jag på bolaget blir det lite plus.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 13:48   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Tack för det svaret, blev bra mycket klarare nu. Framgår ju faktiskt också helt av guiden. Men i grund och botten är det ju faktiskt då en smula felaktigt som många här på forumet verkar slänga ur sig att man ska boka till exakt samma pris. Stämmer ju inte även om oddset är exakt samma.

Hur som, tack för bra svar. Är ju inte precis något jättemisstag det handlar om. I värsta fall backar jag 50 spänn på kommisionen och vinner jag på bolaget blir det lite plus.
Jag som har skrivit guiden, så ja det framgår av guiden

Du ska boka till samma pris efter att du dragit av kommissionen om du vill gå break even. Men i regel så får man räkna med 5-10% loss via betfair.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td