Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-12-07, 23:31   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Lazlos genomgång av Stryktipset V.49 (9/12)


Eftersom Calatan har fullt upp med att baka både pepparkakor och lussekatter så här i juletider så kommer jag avlasta honom med stryktipsetanalyserna någon vecka. Senast jag satte tänderna i stryktipset och gjorde analys för det här på sharps så blev det faktiskt 13 rätt så vi får hoppas att formen håller i sig nu 11 veckor senare.

Helgens omgång är helengelsk med 6 matcher från premier league och 7 matcher från championship, precis som det ska vara på det klassiska stryktipset. Det är också jackpotomgång med ca 13 mijloner i jackpot enligt svenska spel vilket såklart är trevligt för oss spelare.

Så här ser jag på helgens 13 matcher:


1. Newcastle - Leicester

Newcastle har haft det mycket svårt på slutet då man endast har 1 seger på sina senaste 10 matcher och det var på hemmaplan mot bottenlaget Crystal Palace. Leicesters form är den precis omvända då man har endast förlorat 1 match av sina senaste 10 och det var mot serieledande Manchester City. Hemmaplan är såklart är fördel för Newcastle då man är 3-1-3 hemma (vinst-oavgjord-förlust) samtidigt som Leicester har problem att vinna på bortaplan med 1-4-2 på sina 7 bortamatcher. Fördel Leicester i form och spelkvalitet men det hela jämnar ut sig en aning med hemmaplansfördelen. Enligt oddsen och streckprocenten en öppen match och jag tycker att krysset ligger nära till hands vilket också är tecknet som är minst spelat i skrivande stund. Man bör gardera tidigt och jag tar hellre med 2:an först eftersom Leicester spelat betydligt bättre än Newcastle senaste veckorna och fortsätter den trenden så kan inte Newcastle vinna men möjligen kriga till sig ett kryss.

Statistik


2. Burnley - Watford

Två lag med väldigt olika spel hittills denna säsongen då Watford är ett av ligans mest highscoring lag med ett snitt på 3.4 mål per match och på bortaplan är det ännu högre då man bombat in 15 mål på 7 bortamatcher. Burnley är det laget i ligan som har minst mål i sina matcher med ett snitt på 1.7 mål per match och på hemmaplan är det ännu lägre med ett snitt på 1.1 mål per hemmamatch. Vilket lag får sin önskade matchbild här blir ju då frågan? Hemmalaget brukar sätta tonen men Watford har visat många gånger under säsongen att dom kör sitt race oavsett spelplats och motstånd. Generellt sett så känns det som att lag som har lätt att göra mål har större chans att vinna än lag som är duktiga på att stänga ner matcher. Watford bör få en del chanser, frågan är om defensiva Burnley får det. Ganska jämna lag som båda överraskat en del hittills denna säsongen och det känns väldigt öppet så denna ska garderas tidigt men jag tror att det kan vara klokt att utgå ifrån krysset även här och sedan gardera. Jag tar nog hellre med 2:an först eftersom man vill gå efter lite större pengar och då är det ju bättre att tecknet som är streckat till 28% sitter än att 43% sitter om det ändå är mer eller mindre 50-50 vilket håll matchen ska gå åt.

Statistik


3. Crystal Palace - Bournemouth

Här har vi två lag som haft en riktigt tung inledning på säsongen och man är inte alls där man hade hoppats på förhand. Båda lagen har dock spelat upp sig en hel del på slutet då båda endast har 1 förlust senaste 4 matcherna. Crystal Palace har stora problem med offensiven då man endast mäktat med 8 mål på 15 matcher och senaste 2 matcherna har slutat 0-0. Bournemouth sågs som lite av en dark horse inför säsongen då många trodde att man skulle vara med och kriga lite på den övre halvan men det har inte blivit så då man ligger på en 14:e plats just nu. Spelet har ju blivit bättre mot slutet och faktum är att man på sina 3 senaste bortamatcher så har man vunnit 2 och spelat 1 oavgjord mot lag i Crystal Palace's kaliber. Ser man till historiken när lagen mötts i premier league senaste 2 säsongerna så har hemmalaget inte vunnit en enda match, det har blivit 2 oavgjorda och så har man vunnit 1 varsin match som bortalag. Crystal Palace är ganska stor favorit här vilket för mig är helt obefogat eftersom Bournemouth förmodligen har högre grundkapacitet och man har också kommit igång spelmässigt på slutet. Bra skrällvarning här tycker jag och den modige kör bara X2!

Statistik


4. Huddersfield - Brighton

Nykomlingsmöte i Premier League mellan två lag som kanske lyckats helt okej denna säsongen med tanke på att båda förväntades ligga i botten. Brighton är helt klart laget som visat bäst spel enligt mig och majoriteten av förlusterna har kommit mot storlagen medans man i matcherna mot resterande lag i ligan lyckats riktigt bra. Huddersfield har bara gjort 9 mål framåt på 15 matcher vilket är näst sämst i ligan och med 26 insläppta bakåt är man också det bland det sämsta av alla lag. Således känns det lite turligt att man fått ihop 15 poäng på 15 matcher och laget som alla hade som sämsta laget i ligan inför säsongen kommer förmodligen tappa ju längre säsongen lider, vi har redan sett tecken av det. Klara förluster mot bottenlag är klena resultat att ha med sig, 0-2 mot Swansea, 0-2 mot West Ham som båda ligger på nedflyttningsplats samt 0-4 mot Bournemouth är tunga resultat emot sig. Huddersfield har 4 raka förluster där man i 3 matcher inte lyckats göra mål och enligt mig är man alldeles för stor favorit i denna matchen. Hemmaplan visst, men Brighton känns som det starkare laget även om det är ganska jämnt overall. Återigen så lutar jag åt krysset med att tidigt gardera med en 2:a för där finns spelvärdet enligt mig!

Statistik


5. Swansea - West Bromwich

Detta känns som en väldigt svår och öppen match mellan två usla lag, i klen form där det är svårt att veta vilket lag som kan dra det längsta strået. Swansea ligger sist i ligan med endast 2 segrar denna säsongen mot bottenkonkurrenterna Huddersfield och West Ham. Senaste 8 matcherna för Swansea har slutat med 1 oavgjord och 7 förluster. Läget för West Bromwich är inte roligare då man har spelat 14 raka matcher utan att vinna, till skillnad från Swansea så brukar man kunna kriga sig till 1 poäng i matcherna iaf vilket alltid är något. Swansea har 4-10 i målskillnad på 7 hemmamatcher och West Bromwich har 4-9 i målskillnad på 7 bortamatcher så det är på det stora hela så jämnt som det kan bli här mellan två lag som man verkligen inte kan lita på. Historiskt sett är denna matchupen hemmabetonad då hemmalaget vunnit 5 av dom senaste 6 mötena mellan lagen och det 6:e mötet slutade oavgjort. Jämnt, ovisst och två usla lag som man inte kan lita på gör att man gärna helgarderar. Annars utgå från krysset och hitta avgör vilken faktor som känns mest avgörande och gardera åt det laget som har störst fördel där! Jag? Ingen skräll att jag återigen helst garderat åt det mest spelvärda i denna öppna matchen vilket blir 2:an.

Statistik


6. Tottenham - Stoke

Omgångens största favorit enligt oddsen och tråkigt nog så känns väl detta som en väldigt lämplig spik också även om man såklart gärna fäller en storfavorit för en bra utdelning. Tottenham kommer från en enkel seger i Champions League i veckan där man som redan klara gruppsegrare kunde vila sina viktigaste spelare så att dom ska vara fit for fight till denna matchen vilket såklart är ett stort plus. Tottenham vinner Champions League gruppen före Real Madrid och Dortmund vilket är imponerande men har faktiskt haft det lite svårt i Premier League då man inte vunnit på 4 raka matcher. CL gruppspelet är nu avklarat och fokus bör ligga helt på att klättra i Premier League vilket gör att denna matchen blir mycket viktig så skärpan bör vara på topp efter en rad sämre prestationer i ligan som man varvat med lysande matcher mot tuffare motstånd i Champions League, så kapaciteten finns ju bevisligen där för annars slår man inte Real Madrid med 3-1. Stoke brukar kunna hota storlagen på hemmaplan men har sällan någon chans borta och med lagets usla defensiv med 30 insläppta på 15 matcher så blir det svårt att stänga ner ett offensivt lag som Tottenham på deras hemmaplan. Stoke har släppt in 16 mål på 4 matcher mot storlagen Liverpool, Chelsea, Manchester United+City denna säsongen och risken finns att ett laddat Tottenham också dom får bra utdelning mot Stoke's klena defensiv. Historiskt sett har också Tottenham haft lätt för Stoke då Londonlaget vunnit 3 raka matcher med 4-0 mot Stoke varav 2 av dessa har varit på bortaplan där Stoke normalt sett är starkare! Spiketta!

Statistik


7. Aston Villa - Millwall

Aston Villa hakar på i toppen av tabellen och ska gälla som klar favorit här. Kan dock tycka att det är väldigt konstigt att det enligt streckprocenten endast skiljer 5% mellan Tottenham och Aston Villa men det enligt oddsen är 20% större chans att Tottenham vinner sin match. Således kanske Aston Villa är en favorit i fara här? Nja... Aston Villa har spelat bra nästan hela säsongen och på hemmaplan har man endast 1 förlust på 10 matcher. Millwall är lite upp och ner, senast vände man en klen trend genom att slå topplaget Sheffield United med 3-1 men det var på hemmaplan för Millwall. På bortaplan har man ännu inte en enda seger på 10 matcher och man har bara mäktat med 5 mål framåt på dessa 10 matcherna. Man har förvisso krigat sig till 5 kryss på bortaplan och det är såklart planen även för denna matchen, stänga ner defensivt och kriga sig till ett kryss. Med segern mot Sheffield United i ryggen så kanske man kan störa här men enligt mig borde 1X räcka långt här och vill man inte gardera så känns det som Aston Villa bör ha goda segerchanser här!

Statistik


8. Barnsley - Derby

Barnsley har det riktigt tufft nu och senast blev det förlust med 1-3 mot bottenlaget Bolton vilket innebar 4:e raka förlusten för Barnsley trots att spelet många gånger sett bättre ut än vad resultatet blivit. På sina senaste 15 matcher har man endast vunnit 3 stycken vilket gjort att man sjunker som en sten i tabellen och harvar nu snart i botten trots en ganska bra start på säsongen. För Derby är det precis tvärt om då formen på slutet varit lysande, senaste 10 matcherna har slutat med 7 segrar, 1 oavgjord och endast 2 förluster. På bortaplan har man endast 2 förluster på 10 matcher vilket också det är riktigt bra. Barnsley kan bättre än resultatraden men frågan är om man kan få ut det mot ett formtoppat Derby när man inte fick ut det mot bottenlaget Bolton senast? Känns som det är stor risk att Barnsley inte kommer vara "bättre i spelet" mot ett starkt Derby och då kan man inte skylla på att marginalerna inte är med en längre. Derby är omgångens bortalag med högst vinstchans enligt oddsen och jag är beredd att hålla med, gardera gärna med krysset om man har råd!

Statistik


9. Fulham - Birmingham

Fulham förväntades vara ett topplag denna säsongen så deras 15:e plats efter 20 omgångar är en stor besvikelse. Att nå en direktplats till Premier League känns nu långsökt men man kan absolut kriga sig till en playoff plats om man börjar leverera mer enligt den kapacitet som många trodde fanns i laget inför säsongen. Hemmaspelet har varit en stor besvikelse då man är ett av få lag som tagit mindre poäng hemma än borta, 6 kryss på hemmaplan gör att man får svårt att hänga med i toppen. Birmingham har haft en dyster säsong och försöker med allt för att vända trenden men det vill sig inte, framförallt offensiven är urusel med totalt 10 mål på 20 matcher vilket är sämst av alla lagen i ligan, på bortaplan är det ännu värre då man har 4-20 i målskillnad på 10 bortamatcherna där man ännu inte vunnit utan har 8 förluster och 2 oavgjorda. Birminghams vinster är 1-0 krigasegrar på hemmaplan. Samtidigt har Fulham svårt att vinna på hemmaplan. Jag tycker dock att det finns klart högre kapacitet i Fulham och 1:an är det givna utgångstecknet enligt mig men visst kan Birmingham ordna ännu ett kryss åt Fulham på deras hemmaplan om man har tur, så en kryssgardering kan rensa bra här. Annars känns 1:an väldigt stark och det är underligt att den är lägre streckad än 1:an i Aston Villa trots att Fulham är större favorit enligt oddsen.

Statistik


10. Hull - Brentford

Hulls 7:e raka match utan seger gjorde att tränaren fick gå och svenska folket verkar tro att det gör susen för laget då man är favorit enligt streckprocenten men absolut inte enligt oddsen. Brentford spelar riktigt bra och har endast förlorat 1 av sina senaste 12 matcher och det var borta mot topplaget Cardiff. Oddsen sitter garanterat mer rätt än streckprocenten här vilket gör att X2 känns som ett solklart spelval i denna matchen då det kan rensa bra. Utgångstipset för min del blir krysset mellan ett Hull som vill täppa till defensiven med sin nya tränare och Brentfords 9 kryss på 20 matcher är mest i hela ligan där Hull inte är långt efter med 7 oavgjorda matcher.

Statistik


11. Middlesbrough - Ipswich

"Turlaget" Ipswich, sist det begav sig för mig med stryktipsetanalyserna så lyckades Ipswich vinna matcher med typ 3-2 när man hade 4 avslut mot mål och motståndaren hade 47 avslut och den otroliga turen visste inga gränser flera omgångar i rad. Nu några månader senare så har Ipswich klamrat sig kvar ganska högt upp i tabellen och kanske är spelet aningen bättre nu ändå? Nja, det verkar finnas en fortsatt ruggig effektivitet hos laget vilket iofs är en styrka när den är så långvarig. Man har 2 raka segrar där motståndarna haft ca 70% bolinnehav men Ipswich har trots det 5-2 i målskillnad på dessa 2 segrarna. Middlesbrough ligger 3 poäng efter Ipswich i tabellen men 2 raka förluster och 1-5 i baken för att formen känns tveksam. På hemmaplan har man också bara mäktat med 11 mål framåt på 10 matcher vilket är uselt. Halvskum match, 1:an är spelvärd sett till oddsen kontra streckprocenten eftersom Middlesbrough är stor oddsfavorit men "bara" streckad på 50% att jämföra med Aston Villa som har högre odds men är streckad på 70%. Så egentligen är 1:an spelvärd men känslan är att matchen är helöppen och helst vill man helgardera. Jag tror dock Middlesbrough har bättre kapacitet i grunden och om man måste välja ett tecken så blir det 1:an och valet är mest baserat på spelvärdet vilket man såklart ska utgå ifrån främst.

Statistik


12. Queens Park Rangers - Leeds

Väldigt oviss match sett till både streckprocent, odds och analys och det blir inte lätt att hitta åt vilket håll man ska vikta denna åt. Således helgardera om du har möjlighet så slipper man ha huvudbry över denna matchen. Leeds gick som tåget i början av säsongen när jag analyserade deras matcher, nu har man tappat rejält även om man såklart ha häng på toppen fortfarande och det gäller bara att pricka rätt igen vilket man har kapacitet för. QPR var en bottenkandidat inför säsongen och man är också med där nere och tampar. Senaste 5 matcherna för QPR har slutat med 4 förluster och 1 oavgjord så formen är usel. Leeds har högre kapacitet och får därför mitt utgångstips även om man gärna garderar denna tidigt och rejält!

Statistik


13. Wolverhampton - Sunderland

Vi avslutar omgången med ännu en mycket stark hemmafavorit som känns som en riktigt stabil spik på kupongen. Wolverhampton är suveräna serieledare med totalt 15 vinster på 20 matcher denna säsongen. 41 gjorda mål framåt är klart mest i ligan och defensiven med 17 insläppta är också det bland dom bättre i ligan. Formen är lysande med 9 segrar senaste 10 matcherna och på hemmaplan är man urstarka med 8 vinster, 1 oavgjord och endast 1 förlust på 10 matcher med 24 mål gjorda framåt. Sunderland är totalt under isen, näst sist i tabellen med endast 2 vinster på 20 matcher vilket är sämst av alla lag i ligan och till råga på det så har man enorma skadeproblem inför denna matchen. Precis allt talar för Wolves här och om man inte vill spela på att det osannolika ska inträffa, vilket det givetvis kan, så ska man lägga sina tecken på andra matcher och spika 1:an på stabila Wolves här!

Statistik



Enkelraden:

1. 2
2. X
3. X
4. X
5. X
6. 1
7. 1
8. 2
9. 1
10. X
11. 1
12. 2
13. 1



Lilla systemet: 64-rader

1. X2
2. X2
3. X2
4. X2
5. X2
6. 1
7. 1
8. 2
9. 1
10. X2
11. 1
12. 2
13. 1


Mellansystemet: 256-rader

1. X2
2. X2
3. X2
4. X2
5. X2
6. 1
7. 1
8. X2
9. 1
10. X2
11. 1
12. X2
13. 1


Stora systemet: 1024-rader

1. X2
2. X2
3. X2
4. X2
5. X2
6. 1
7. 1X
8. X2
9. 1
10. X2
11. 1X
12. X2
13. 1


BOL!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Calatan (+50), Greven13 (+100), sportnisse (+20), holsso10 (+20)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-08, 04:02   #2
 
Reg.datum: aug 2013
Ort: Västra Götaland
Inlägg: 755
Sharp$: 5416

Calatans rekar
Stats: 23 - 68 - 0
ROI: 107.35%
Vinstprocent: 25.27%

Standard

Snyggt! Helt klart värt 50 pepparkakor. Eller jag menar Sharp$.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Calatan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-08, 10:43   #3
 
Greven13s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 13
Sharp$: 606


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Stort tack för grymma analyser!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Greven13 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td