Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-05-05, 12:15   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

AmaerildeRimfrost analyserar Europatipset (6/5)


Som vanligt en omgång där streckspelarna lever sitt egna lilla liv jämfört med marknaden med det är ju tack vare dessa omgångar som Europatipset blir ett så bra spel i längden. Bara tacka, ta emot och sen räkna pengarna på väg hem från banken. Dessutom har vi en jackpott vilket gör att vi har 3.5 miljoner ungefär för den som blir ensam med alla 13 tecknen. Finns flertalet både troliga spikar samt de med fint värde trots att de är favoriter. Så det är bara att välja och vraka från smörgåsbordet och jag tänkte vägleda er på resan.

Här spelar du på Europatipset

OBS! Strecken i fet skrift är marknadens ungefärliga värdering för de olika tecknen under fredagen.

Här hittar du aktuell streckfördelning


1. Arsenal - Burnley
62.5% - 22.5% - 14.5%
På Emirates Stadium har vi två lag som mest slåss om vem som ska komma sexa och sjua i tabellen och bägge lagen kommer ta sig till Europa League dessutom så matchen kan kännas lite avslagen. Frågan är om Arsenal nu har kraft att ladda om efter uttåget av Europa League mot A Madrid och göra det fansen kräver, att avsluta hemma med en seger. Kanske vi ska höja varningens finger då matchen inte betyder speciellt mycket.

Arsenal är annars ett hemmalag utav rang den här säsongen då de har 14-2-2 (49-20) vilket är över 77% av samtliga ihopspelade poäng. Hade bara matchen gällt något tror jag ettan varit så säker den bara kan men som nämnts så är det en betydelselös match och Arsenal lär inte vara på topp i humöret. Burnley i sin jämförelse har 7-7-4 (20-17) på bortaplan och de lär kämpa in i kaklet då en sjätteplats så klart är finare.

I skrivande stund är strecken på höga 77% vilket gör att även om jag så klart tror de vinner hemma så tycker jag vi måste plocka det stora värdet på de två övriga tecknen. Är man dessutom riktigt våghalsig så kör man en halvgardering rakt av och blundar för sannolikheten här.

Utgångstips: 1
Gardering: X och 2 på allt i stort sett.


2. Chelsea - Liverpool
44.5% - 26.5% - 29%
Till Stamford Bridge kommer ett Liverpool som är finalklart i Champions League på besök. Hur mycket det påverkar är svårt att sia om. Det kan ge en positiv effekt och de kör över Chelsea eller kommer bakslaget då de kan andas ut. Oavsett så har matchen en del betydelse då Chelsea jagar bl a Liverpool om en biljett till Champions League, alternativt play off dit. Det skiljer sex poäng men Chelsea har då en match mindre spelad och vid vinst så är chanserna hyfsade att ta sig förbi även om de måste förlita sig på att Brighton tar poäng borta mot Liverpool i sista matchen och Liverpool har som vi vet imponerade 11-7-0 (41-10) hemma. Även Tottenham behöver Chelsea passera om de ska ha en direktplats och där ligger de fem poäng bakom med tre omgångar kvar.

Liverpool kan ju vid seger över Real Madrid i den stora finalen ta sig direkt till gruppspel i Champions League men de vill nog inte chansa och tredjeplatsen i ligan kämpar de i första hand med Tottenham om. I nuläget en en poäng mer men även en match mer spelad, dock knappt bättre målskillnad som de antagligen tar sig vidare på vid samma antal poäng.

Och känner jag Klopp rätt så kommer de fortsätta köra på även om det är lite oklart vilka spelare som exakt är tillgängliga på söndag. Jämför vi sen strecken mot marknaden så har vi ett knappt värde på ettan och krysset känns rätt kallt medan tvåan är streckad i paritet med segerchansen. Jag tycker vi går hyfsat kort här och jobbar fram en vinnare för 20% på Liverpool känns rätt lågt om jag får bestämma.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 måste vi ha med då de med rätta är favoriter men lite väl stora tycker jag.


3. Brommapojkarna - Djurgården
18.5% - 24.5% - 56.5%
Brommapojkarna har en seger på de sex inledande och den kom hemma på Grimsta IP mot Häcken där de fick spelade med ett par man mer och Häcken hade allt annat än en rolig dag på jobbet. Utöver den 2-0 segern så har vi noll poäng och en målskillnad på 2-15 vilket så klart inte håller. Fokus borde vara att i första hand nu täppa igen hålen i osten men jag är tveksam till om det räcker även om de åter har hemmaplan.

Djurgården har börjat lite halvrisigt rent resultatmässigt men motståndarna har inte varit de enklaste. Tre förluster har det blivit men mot AIK, Hammarby och Malmö som ligger etta, tvåa och fyra. Inte mycket att säga om och kvalitén kommer bli avgörande här. Förra säsongen var nämligen inte Djurgården mycket sämre borta än hemma och fick till sist 7-4-4 (26-16) borta vilket var drygt 47% av totalpoängen.

Marknaden menar på 56% segerchans medan streckspelarna dragit upp den till 76% så väljer jag att spika och ta det negativa värdet här då vi har flera andra matcher att hämta igen det förlorade värdet i och som jag nämnt tidigare så tål Europatipset en del storfavoriter. Dels för att omsättningen är lägre men raden blir ofta svår nog för gemene man och det är här pengarna finns att hämta.

Utgångstips: 2


4. Dalkurd - Kalmar
43.5% - 28.5% - 28%
Pa Gavlevallen har vi ett Dalkurd som bara har fått ihop en poäng på de fyra senaste matcherna (fyra totalt på sex matcher) men samtliga tre förluster har varit i svåra bortamatcher, dels två gånger i Göteborg samt senast mot Örebro som inlett piggt. Det oavgjorda kom mot ett Sundsvall som faktiskt spelar rätt bra fotboll i förhållande till vad som förutspåddes inför säsongen.

Så nu är det ”hemmaplan” igen mot ett Kalmar som är överlägset mycket bättre hemma än borta då de förra säsongen hade 2-3-10 (11-32) vilket summerades ihop till drygt 28% av totalpoängen. Så den här matchen borde på förhand bli svår för Kalmar och Dalkurd har lite sista chansen nu att bevisa att de är lika bra som ”de snackar om”. Notera dock att Kalmar har två raka segrar, dock mot Trelleborg borta men även hemma med 3-0 mot Malmö.

Tacksamt är även att streckspelarna kollar i tabellen och sen har de bestämt sig att Kalmar måste vara bättre. Detta gör att i nuläget endast 38% hamnar på hemmalaget vilket gör det till en bra spik. Nu tror jag förvisso procenten kommer öka och säkert komma upp i runt 43% vilket är deras chans enligt marknaden. Men jag tycker vi spikar och sen får strecken landa där de gör för upp mot 50% kommer de aldrig ändå.

Utgångstips: 1


5. Elfsborg - AIK
29% - 28% - 43.5%
På Borås Arena kommer topplaget som snart är favoriter att vinna Allsvenska - nämligen AIK - på besök. Obesegrade med 4-2-0 (11-4) på de inledande matcherna och mycket talar för att det blir minst en poäng även här. Elfsborg har startat allt annat än bra även om man trodde uddamålsförlusten mot Malmö i premiären var bättre än det har visat sig. Enda segern för boråsarna kom mot jumbon Brommapojkarna och det ska vi inte hissa upp för högt i flaggstången.

Elfsborg är dock klart bättre hemma än borta och förra säsongen spelade de 7-4-4 (30-21) vilket är över 64% av sina poäng. AIK var dock också bättre på bortaplan förra säsongen med 9-4-2 (26-10) vilket för deras del betydde nästan 58% av totalpoängen. Så ett defensivt AIK som släpper in få mål måste ses som favoriter här. Endast 22 insläppta på 30 matcher förra säsongen gjorde de bäst i Allsvenskan.

Det positiva är dock att streckspelarna lägger samtliga ägg i korgen som väger över till AIK:s fördel. För några 61% kan de inte bära och det gör att vi får ett kanonvärde på hemmalaget Elfsborg som för närvarande endast är streckade på 15% men det kommer närma sig 20% är vad jag förutspår. Oavsett så är det bara att öppna upp matchen helt och vill man komma billigare undan så ta bort AIK och hämta in både pengar och värde på den här matchen.

Utgångstips: X
Gardering: 1 för det fantastiska värdet men självklart även 2 som är det troliga här.


6. Trelleborg - Häcken
18.5% - 25% - 56%
Storskrällen Trelleborg besegrade Norrköping senast och det har samtliga spelare tagit notis om och helt plötsligt har inte Trelleborg i närheten av samma värde som senast. Visserligen hemma nu men det är ett offensivt Häcken som helt klart underpresterat hittills som kommer på besök till Vångavallen.

Häcken endast två förluster borta under hela förra säsongen och ska de klara det i år så får de helt enkelt inte få fler då de senast fick 2-1 i baken mot ”storebror” Göteborg men även en snöplig 2-0 förlust borta mot Brommapojkarna där dock ”halva laget” inte var kvar på plan. Trelleborg som nykomlingar hade fina 9-5-1 (37-14) i Superettan förra säsongen och de ska nog tas på lite mer allvar då deras förluster inte varit så stora och segern senast imponerar.

Till 17% känns de helat klart spelvärda och hade inte marknaden värderat ner laget så mycket skulle det kunna ha varit en tänkbar chansspik på vissa systemuppbyggnader om man kombinerar den med t ex AIK och Djurgården som ju är klart överstreckade. Nu är det knappa värden på både ettan och krysset medan Häcken är streckade på 61%. Ta med alla tecknen här för att täcka upp det mesta.

Utgångstips: X
Gardering: 2 i första hand då det sker så pass ofta men 1 måste med då jag tror Trelleborg är lite underskattade trots allt.


7. Barcelona - Real Madrid
56.5% - 21% - 22.5%
El Classico på Camp Nou med redan klara spanska mästarna Barcelona. Självklart vill Real göra vad de kan för att visa vilka som är bäst trots att de endast ligger trea i tabellen och vinsten här är klart mer prestigefyllt än att visa upp en buckla från Champions League för barcelonaspelarna. Jag tycker krysset känns ointressant ur flera aspekter men vi återkommer till det.

14-2-0 (45-8) är starka siffror på hemmaplan för Barcelona men då är det just Real och Villarreal som inte kommit på besök ännu. Men nog kommer hemmaplan vara en fördel här och jag tror nog de vill hålla förlustnollan intakt. Real på bortaplan har 10-4-2 (34-17) vilket är lite sämre än hemma men med två färre matcher spelade. Formmässigt har de här lagen allt som oftast ”bra form” och inget undantag nu. Men Real hade problem hemma mot både Juventus och Bayern Munchen och segrarna på slutet har endast varit med uddamålet.

Det är så klart rätt favorit i matchen och vi hittar faktiskt ett knappt värde på ettan om än inte stort medan tvåan har lite större värde. Krysset är som oftast överspelat när topplag möts. Streckspelarna tror att då blir det jämnt och det är svårare att hitta en segrare. Faktum är så är det ofta tvärtom, det blir klart fler mål generellt vilket minskar krysschansen och ett lag med bra flow kommer kunna ösa på vidare. Jämför toppmatcherna i Champions League – även om de inte är lika studerade då de inte möts lika ofta så klart. Det här mötet avverkas ju oftast ett flertal gånger per säsong. Enda märkliga är väl att Barcelona inte vunnit inbördes i de tre senaste hemmamatcherna. Luta er mot ettan men ta med Real på en del systemuppbyggnader.

Utgångstips: 1
Gardering: 2 eftersom det finns lite värde här och Real vill nog visa vilka som är bäst och det är ett tag kvar till finalen i Champions League så den stör inte.


8. Las Palmas - Getafe
25.5% - 27.5% - 47%
Bottenlaget Las Palmas tar emot Getafe hemma på Estadio de Gran Canaria och det här kan faktiskt bli en intressant match även om hemmalaget sedan länge redan tagit hissen ner i Segunda Division. Getafe krigar för att behålla sjundeplatsen som ger en Europa League plats (åtminstone kval dit) men det intressanta här är att de har halva laget avstängda pga gula och röda kort, hela fem spelare alltså!

I inbördes matcher i nutid sen de åter spelade i högsta ligan tillsammans så har vi tre raka hemmasegrar. För två säsonger sen vann de bägge med 4-0 och den här säsongen blev det 2-0 till Getafe. Las Palmas är normalt klart starkare hemma på sin ö än när de ska flyga iväg. Den här säsongen har de 4-2-11 (14-35) vilket är nästan 64% av de inspelade poängen. Getafe klart sämre borta med endast knappa 37% inspelade där. Så även om Las Palmas har sex raka hemma utan vinst varav de fyra senaste är förluster med noll mål framåt så har motståndet varit i det tuffaste laget allt som oftast.

Som helhet gör det här beslutet enkelt då streckspelarna är helgalna och enbart studerar tabellen och ölagets få inspelade poäng (totalt 22). Bort med Getafe på allt och skulle utfallet bli annorlunda är det bara att kasta tärningarna igen om några dagar. Både ettan och krysset har kanonvärde eftersom tvåan är streckad på hela 68% vilket är galenskaper. Tror dock den kommer sjunka till 64% ungefär.

Utgångstips: X
Gardering: 1 måste så klart med på alla system.


9. Chievo - Crotone
40.5% - 30.5% - 29%
En riktigt viktig match på Stadio Marc’Antonio Bentegodi för två lag som vill undvika nedflyttning. Det återstår tre omgångar och Chievo som just nu är första laget under nedflyttningsstrecket behöver minst en poäng för att ha chansen att passera SPAL som innehar 32 poäng medan Cagliari har 33 och självaste Crotone har som de nu möter har 34 poäng. Så en vinst för hemmalaget sätter de i en riktigt bra sist inför de två avslutande omgångarna, där de har jumbon Benevento hemma i sista omgången.

I förra mötet mellan lagen vann Crotone med 1-0 och de har faktiskt tre raka segrar sen de båda hamnade i högsta divisionen inför förra säsongen. Chievo har 5-6-6 (19-23) hemma vilket är över 67% av totalpoängen medan Crotone borta har 3-2-12 (15-37) vilket är drygt 32% av totalpoängen bara. Formmässigt är det dock en klar fördel bortalaget som ryckt upp sig ordentligt på slutet med tre segrar på de fem senaste och bara en förlust. Fick starka 1-1 hemma mot Juventus bl a.

Streckspelarna hamnar på ettan här och möjligt de ska vara favoriter men snarare 36/31/33 än hur marknaden värderat vilket gör att de är än mer överstreckade ifall vi litar på mig. Det gör att värdet hamnar på tvåan framför allt men även lite på krysset. Jag tycker att det här kan vara en match att gå snålt i för att spara streck till tuffare matcher men likväl ska vi veta att det är hemmalaget som har den vassaste kniven mot sin strupe även om läget kan vara helt annorlunda efter de 90 minuterna.

Utgångstips: X
Gardering: 2 tycker jag räcker långt och går kort här men vill man så strecka på.


10. Genoa - Fiorentina
25% - 27.5% - 47.5%
Favoriterna Fiorentina jagar här en Europa League plats när de gästar Stadio Comunale Luigi Ferraris och med sig i ryggsäcken har de en 3-0 seger över självaste Napoli. Sju segrar på de senaste tio har de men matcherna före Napoli så blev det två raka förluster mot Lazio och Sassuolo. Genoa som inte har så mycket att spela för går ändå rätt bra – framför allt hemma – och har säkrat nytt kontrakt tack vare de fina resultaten på slutet.

Genoa är under säsongen snäppet bättre hemma än borta om än marginellt och detsamma gäller Fiorentina så matchen får anses vara helt jämn ur den synvinkeln. Det blev 0-0 i höstas och det är fem matcher sen Fiorentina vann, då med 1-0 hemma men totalt sett är det ofta oavgjort mellan lagen. Tolv av 26 matcher totalt medan det är sju av 13 när Genoa haft hemmaplan. Så ska vi luta oss mest mot form, viktighet i matchen, hemmaplan eller bara lita på marknaden här? Eller blir det en ny oavgjord?

Värdet om vi tror på marknaden ligger på ettan medan både kryss och tvåan är överstreckat om än inte med mycket. Jag utgår från krysset men kommer gardera med ettan här men vågar knappt ta bort tvåan då de ändå ska vinna nästan hälften av mötena och har mest att spela för då Genoa riskerar spela av säsongen bara.

Utgångstips: X
Gardering: 1 då värdet ligger här men ta med 2 på de stora systemen för att säkra upp.


11. Sassuolo - Sampdoria
40.5% - 27.5% - 32%
Hemmalaget Sassuolo har i princip säkrat nytt kontrakt då jag inte tror att samtliga lag kommer passera och Chievo måste ta minst sex poäng dessutom. Även här har den fina formen varit grunden för det nya kontraktet med åtta raka matcher i ligan utan förlust innan det blev rullgardin ner senast med 4-1 borta mot Crotone. Sampdoria är annars i lite av samma läge som Fiorentina där de jagar en plats till Europa League där de resultatmässigt blandar och ger. Ofta med seger hemma och förlust borta.

Sampdoria på bortaplan har nämligen 4-3-10 (19-36) vilket är knappt 28% av samtliga poäng och på de tolv senaste har de bara två vinster och en oavgjord. Formstarka Sassuolo har på sin hemmaplan MAPEI Stadium – Città del Tricolore 3-7-7 (10-21) och det innebär drygt 43% av totalpoängen bara men inget starkt hemmalag med endast tre segrar. Inbördes blir det ofta oavgjort även om Sassuolo har två raka segrar.

Det här är en helt öppen match där jag åter utgår från krysset som är streckat i paritet med sannolikheten medan ettan har bra värde om marknaden är rätt på det men jag vill höja upp tvåan lite från sina 32% på bekostnad av ettans sannolikhet. Men det är en omöjlig match att lösa så gardera på här.

Utgångstips: X
Gardering: Både 1 och 2 måste med här pga värde och sannolikheter.


12. Köpenhamn - Bröndby
33% - 26% - 40.5%
De två giganterna möts här på Telia Parken även om Köpenhamn har gått lite knackigare i år än vad vi normalt är vana att se dem göra. Bröndby sitter i förarsätet, fem poäng ner till Midtjylland som kan utmana om platsen till Champions League med fyra omgångar kvar. Och i nästa omgång möter de Bröndby vilket gör att de kan ta sig förbi. Tveksamt om Bröndby är så intresserade av att hamna i en sådan viktig sexpoängsmatch.

Bröndby har den här säsongen fyra raka segrar inbördes medan de förra säsongen inte fick mer än en oavgjord på fyra försök. Det är även en viktig match för Köpenhamn ifall de vill ut i Europa till höst. Bröndby har dock 26 raka matcher utan förlust och av dessa var 21 segrar. Det var mest i inledningen av säsongen som det hackade i maskineriet och de har kapacitet framåt att göra mycket mål. Men det här mötet är lite speciellt och på de fyra inbördes är det 5-1 i målskillnad t ex. Så mycket står på spel här och det kan åter bli en tillknäppt match resultatmässigt.

Allt värde ligger dock på tvåan eftersom folk i allmänhet går på att storlaget Köpenhamn fortfarande är bäst. Det tar tid för dem att ställa om och det måste vi profitera på här. Spika Bröndby rakt av är förslaget då de har 32% streck bara, men finns det pengar och streck kvar så kan krysset finnas med. Ettan är iskall även om det är hemmaplan här.

Utgångstips: 2


13. Marsielle - Nice
56% - 24% - 20%
Sista matchen på kupongen avgörs på Stade Vélodrome där hemmalaget krigar om en Champions League plats och bortalaget slåss om Europa League plats. Så nog är det full motivation inför matchen där det återstår tre omgångar i franska ligan.

Två formstarka lag där O Marseille gör en riktigt bra säsong med endast fem förluster hittills. Hemma har de 10-5-2 (40-17) vilket är starkt men likväl exakt 50% av totalpoängen vilket gör de starka även borta. Nice kommer hit med 5-6-6 (21-24) från sina bortamatcher vilket är drygt 41% av sina poäng vilket är lite sämre än generellt. Även om Nice har starka forwards i Balotelli och Pléa så är det ändå hemmalaget som stänker in mål med ett snitt på 2.09 per match medan Nice får nöja sig med 1.31. Inbördes har hemmalaget klar fördel, framför allt hemma. Dock vann de även borta i höstas med 4-2.

Marknaden är helt rätt här med sina 56% och streckspelarna förstår det men bromsar inte alls upp här då strecken hamnat på höga 74% men på de flesta systemkonstruktioner tycker jag likväl spiken kan vara bra. På Europatipset behövr vi inte göra det svårt i varje match och det klarar en del storfavoriter. Bara hoppas vi hamnar rätt i övrigt dessutom.

Utgångstips: 1


Sätt dina egna streck hos Svenska Spel här



Omgångens bästa spik: O Marsielle (match 13, en etta)
Omgångens bästa tecken: Bröndby (match 12, en tvåa)
Omgångens bästa skräll: Las Palmas (match 8, en etta)



Systemförslag för den halvfeta plånboken. 3888 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 12
3. 2

4. 1
5. 1x2
6. 1x2

7. 12
8. 1x
9. x2

10. 1x2
11. 1x2
12. 2
13. 1


För den som vill komma lite billigare undan. 144 rader på Liverättning

1. 1
2. 12
3. 2

4. 1
5. 1x2
6. 1x2

7. 1
8. 1x
9. X

10. 1x
11. 1x
12. 2
13. 1
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td