Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-05-11, 13:12   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

AmaerildeRimfrost analyserar Stryktipset (12/5)


En stryktipsomgång där vi måste vänta till på söndag för de tio avgörande engelska Premier League matcherna då sista omgången dessvärre inte spelas på lördagen. Det är bara att bita i äpplet ändå och försöka få alla rätt även om det är lite trevligare att följa om alla matcher avgörs kl. 16 om lördagen eller kanske med någon hängmatch 18.30. Formen är hyfsad då samtliga ”omgångens” satt på Europatipset i onsdags och det stora systemförslaget faktiskt prickade alla 13 rätt. Det fanns potential i systemet men nu landade utdelningen på blyga 12 000 kronor drygt och i bolagsspelet så finns inte dessa rader med överhuvudtaget. Nu jagar vi 13 rätt åter igen till helgen! Flera stora favoriter gör att omgången känns svår på förhand när det gäller värde och utdelning men vi gör ett försök som vanligt.

OBS! Strecken i fet skrift är marknadens ungefärliga värdering för de olika tecknen under fredagen.

Se aktuell streckfördelning här


1. Burnley - Bournemouth
44% - 28% - 28%
På Turf Moor kommer Bournemouth på besök och ska försöka avsluta säsongen med två raka segrar och förhoppningsvis avancera två placeringar i tabellen och sluta på tionde plats. Burnley hemma har inte mer än hemmapubliken att spela för. Formen är inte den bästa då lagen på sina åtta senaste matcher tillsammans har 1-2-5 (4-15) men motståndet har dock inte varit det lättaste heller men det är inte idel topplag som de stött på.

Burnley har den här säsongen på hemmaplan spelat 7-5-6 (15-15) vilket är drygt 48% av totalpoängen. Bournemouth är dock ett klart starkare hemmalag då de på bortaplan endast får ihop knappt 37% av totalpoängen genom 3-6-9 (17-30)

Bournemouth säkrade kontraktet senast med 1-0 över Swansea och då var det en viktig sexpoängsmatch. Nu är det det fokus nästa säsong och frågan är om det påverkar matchen nu, kan de få fördel av att spela avslappnat eller blir det lite ”effekt Newcastle”? Svårt att sia om men litar vi på marknaden är det att hoppa över ettan och krysset trots relativt hög sannolikhet för hemmaseger men värdet ligger enbart på tvåan här och bra dessutom. Det går att spika tvåan här även om det kan kännas tungt då det enbart blivit tre segrar, men mot Chelsea och hemmastarka Newcastle utöver Stoke.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 i första hand men även X då matchen är helöppen.


2. Crystal Palace - West Bromwich
56% - 24% - 19.5%
Två riktigt formstarka lag möter varandra på Selhurst Park i London. Gästerna West Bromwich fick trots seger mot Tottenham senast ta klivet ner en division då matchen mellan Swansea och Southampton ej slutade oavgjort. Frågan är om detta påverkar deras energi nu i slutomgången eller om de likväl vill avsluta säsongen på ett fint sätt.

Crystal Palace har en fjärdeplats i formligan (sex senaste matcherna) men motståndet har samtidigt inte varit det bästa – även om de var värda segrar mot topplagen också strax innan de senaste matcherna. I den riktiga tabellen ligger de elva just nu och kan klättra en placering men även tappa någon i praktiken även om det i teorin kan bli ett dropp ner till 15e plats. Hemma har de 6-5-7 (27-27) vilket är lite bättre än på bortaplan medan West Bromwich har 3-4-11 (10-25) borta där det enbart skiljer fem oavgjorda från hemmaplan.

Värdet ligger på ettan om än litet ifall vi litar på marknaden. Jag själv kan hålla med då jag tror luften gått ur WBA lite efter att nedflyttningen blev klar men det är inget som är ristat i sten dock att de kommer ställa in skorna här bara. Helt beroende på vilka spikar man väljer så kan tvåan vara väldigt intressant på låga 22% men spikas lag kring 30-45% så bör man kunna spika ettan här också.

Utgångstips: 1
Gardering: På vissa systemkonstruktioner kan X och 2 vara aktuellt.


3. Huddersfield - Arsenal
16% - 21.5% - 62.5%
På John Smith’s Stadium i Huddersfield kommer ”storlaget” Arsenal på besök. En intressant match ut flera perspektiv även om inget av lagen har något speciellt att spela för. Hemmalaget kan avancera en eller tappa en placering från den plats på 16e de just nu innehar.

Det mest intressanta här är väl Arsenals usla bortastatistik den här säsongen. Och som jag skrev senast var Leicester bästa skrällen till 18% då de mötte just Arsenal på sin egen hemmaplan. Det är inte omöjligt att det upprepas nu för Arsenals rad borta är 3-4-11 (19-31) och det är precis som senast endast tre lag som skrapat ihop färre poäng borta än Arsenal, nämligen Brighton, Swansea och Stoke. Inte så imponerande. Det oroväckande om man nu lutar sig på hemmalaget är att de inte är i någon vidare form och inte är så dominanta hemma även om flertalet poäng kommer därifrån. De har 6-5-7 (16-24) vilket är fina 62% av totalpoängen men målskillnaden är dyster likväl.

Det är megavärde på tvåan här och det vill jag försöka fälla trots allt, åtminstone på större system då jag kan tänka mig att det här blir spiken för samtliga värdespelare och procenten kommer nog öka på strecken från 49 till närmare 56 tror jag. Hudderfield har på de senaste nio matcherna i ligan totalt gjort tre mål. Så det känns svårt att tro på det likväl. Arsenal har dock sju raka förluster i ligan borta.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 och X känns intressant på många systemkonstruktioner även om det är ev minus.


4. Liverpool - Brighton
80% - 13.5% - 6.5%
På Anfield känns det som det är dumt att göra det för svårt för sig trots att det är 78% av pengarna på ettan här. Brighton känns inte riktigt som laget som ska slå Liverpool borta även om Liverpool bara samlat ihop två poäng i de tre senaste ligamatcherna och även däremellen har en förlust borta mot Roma.

Hemma är de dock starka med 11-7-0 (41-10) och de har en Champions League plats i sitt eget avgörande här. Minst Play Off med den fjärdeplats de innehar men de kan ta sig förbi Tottenham – men även falla ned under Chelsea. Men även vid en femteplats får de en ny chans den 26 maj mot Real Madrid i Kiev. Så det kan säkert finnas i bakhuvudet. Angående Brighton är det som jag nämnde tidigare ett av de tre lag som är sämre borta än Arsenal. Att de då ska ta poäng här känns tveksamt även om jag inte utesluter det då vissa saker pekar mot det. Brighton spelar mest för någon placering bättre eller sämre men inget som direkt påverkar.

Det finns faktisk ett knappt värde på ettan här och jag måste rekommendera spik även om det inte är så jag i normalfallet spelar. Men att samtliga giganter ska falla känns inte heller troligt. Tvåan iskall värdemässigt medan krysset ligger i paritet med knappt värde. Spika om ni vill göra det enkelt för er.

Utgångstips: 1


5. Manchester United - Watford
73% - 17% - 10%
På Old Trafford känns ettan nästan lika säker men den har inte lika hög sannolikhet samt så tappar vi inte värde på skrällen här – nämligen Watford som besöker Manchester United. Bortalaget kan vid seger eventuellt avancera fyra placeringar från sin 14e plats. United har sin andraplats säkrad och kan inte förändra positionen alls.

United har dock två raka i ligan utan seger (båda borta), nämligen förlust mot Brighton med 1-0 samt bara 0-0 mot West Ham. Hemma är United dock starka med endast nio insläppta mål, bäst i ligan och totalt har de 14-2-2 med 37 mål framåt. Watford har 4-2-12 (17-32) borta vilket är drygt 34% av totalpoängen. Senast vann de hemma med 2-1 över Newcastle och det var på tiden det blev tre poäng då de hade sju raka matcher innan med endast två oavgjorda och en målskillnad på 3-15.

Svårt att tro på skräll här men det är ett måste att jaga pengar och det här känns som rätt match, dock kan vi inte lämna ettan utanför då det är klart sannolikt med hemmaseger. Matchen är streckad i paritet med marknadens värdering vilket känns helt ok tycker jag.

Utgångstips: 1
Gardering: X och 2 är ett måste på alla systemkonstruktioner om vi inte jagar 3000 kronor för 13 rätt.


6. Newcastle - Chelsea
15% - 23% - 62.5%
Londonlaget Chelsea åker till norra England för att försöka ta hem tre poäng på St. James’ Park mot mina skator. Så skulle Liverpool mot förmodan förlora så blir det Champions League nästa säsong för Chelsea vid vinst här. Det är dock ingen enkel match då Newcastle är hemmastarka – men efter det säkrade kontraktet så har det blivit fyra raka förluster i ligan mot mindre smickrande lag.

Förutom förlusten i senaste hemmamatchen med 0-1 mot WBA så har Newcastle åtta raka där utan förlust varav sju var i ligan. Manchester City var näst senaste laget som vann över skatorna på deras hemmaplan och det var den 27 december. 7-4-7 (18-17) är hemmafacit vilket är tre vinster fler än på bortaplan, annars samma förutom insläppta mål som är 30 (borta) istället för 17. Chelsea är starka borta också med drygt 47% av totalpoängen inspelad.

En match där jag tycker krysset kan kastas bort. Chelsea har endast seger för näsan och det oavgjorda hjälper föga. Sen är frågan om Newcastle trots det kan avgöra vid en ev panikanstormning från gästerna på slutet. Även ett scenario där Liverpool leder stort gör ju att Chelsea har mindre att spela för även om det inte är säkert att spelarna får reda på men det kan likväl märkas. Fint värde enligt marknaden på tvåan som endast har 55% streck på sig. Jag kör halvgarderingen här trots stort negativt värde på ettan medan krysset har knappt negativt värde.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 är en trevlig skräll och Newcastle kommer nog kämpa för att avsluta säsongen fint på hemmaplan.


7. Southampton - Manchester City
14% - 20% - 65.5%
På St. Mary’s Stadium kommer nästa storfavorit och gästar, som dessutom har värde, nämligen Manchester City. Southampton är i praktiken klara för Premier League spel även nästa säsong tack vare segern över Swansea senast. Men i teorin går Swansea om ifall de hämtar in de nio mål som skiljer dem åt om Southampton förlorar medan Swansea vinner över Stoke. I realiteten är det tio mål som skiljer då Southampton har klart fler gjorda mål. Så vid 0-6 här kan det ju börja bli lite svettigt men allt annat än det så ska det vara klart.

City jagar ju dessutom nytt poängrekord (vilket de redan säkrat) men nu vill de säkert nå den magiska gränsen 100 poäng vilket de lyckas med vid seger. De stormar fram både hemma och borta där de på resande fot har 15-2-1 (44-13) vilket betyder att de tar exakt lika många poäng hemma som borta vid seger här. Hemmalaget i sin tur har 4-7-7 (20-25) vilket är snäppet bättre än på bortaplan.

Då värdet ligger på tvåan och det inte finns så mycket att spela för vad gäller hemmalaget (mer än att hålla ner siffrorna i första hand) så tycker jag tvåan är en bra spik då den i nuläget endast är streckad på 51%. Spika, spika, spika och gå sen vidare! Den lär öka mot 58% men det är ändå en bra spik. Jag förstår verkligen inte hur streckspelarna tänker här.

Utgångstips: 2


8. Swansea - Stoke
52.5% - 25.5% - 22%
På Liberty Stadium lever ett sista litet hopp om Swansea kan vinna stort över Stoke samtidigt som Manchester City hjälper till vad de kan i sin match. Tio mål behöver de äta upp i realiteten och då är det bara full fart fram som gäller. Helt klart intressant kan jag tycka och då ser jag inte krysset som speciellt intressant. Stoke har redan åkt ur och om de gör det som lag 18, 19 eller 20 tror jag inte de bryr sig mycket om.

Oroväckande formsvaga lag då Swansea nu har åtta raka utan vinst och endast tre ihopsamlade poäng med en målskillnad på 2-12. Lägg därtill Stokes senaste 13 matcher där de också varit segerlösa men sju oavgjorda och en målskillnad på 8-17. Hemma över hela säsongen för Swansea har det blivit 6-3-9 (16-22) vilket är rätt bra trots att de riskerar åka ur nu. Med sina 21 poäng hemma så är det nästan 64% av totalpoängen medan Stoke borta har 1-7-10 (13-37) vilket betyder exakt en tredjedel av totalpoängen.

Marknaden håller ju hemmalaget som klara favoriter och streckspelarna har exakt samma bedömning på samtliga tecken. Den här matchen får en segrare även om de inte verkar kunna vinna. Nu kommer den statistiken att brytas, frågan är bara vilka som vinner och hur det ska gå till. Men halvgarderingen är given och jag hoppas Stoke tar hem segern här pga 22% streck bara.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 men det kunde varit tvärtom istället men försöker tvinga in skrällar på ”enkelraden”.


9. Tottenham - Leicester
73% - 17% - 10.5%
Som om storfavoriterna hittills inte varit nog så kliver Tottenham in på Wembley Stadium med 71% streck vilket känns för mycket om man frågar mig. Klara favoriter ska de vara men det finns en del som tyder på att det blivit för mycket fokus på att de tar en direktplats till Champions League vid en tredjeplats men bara får kvala vid en eventuell fjärde – och Liverpool ”har ju redan vunnit” enligt mig. Då måste Tottenham också vinna för att bevara sin tredjeplats.

Även om Leicester inte har något att spela för här och de har haft svag form med en enda poäng på ”fem senaste” matcherna innan de ”till slut” slog Arsenal med 3-1 i veckan så är de hyfsat stabila. Borta har de 5-5-8 (27-33) vilket är knappt 43% av totalpoängen och hyfsat lika med snittet av lagen. Tottenham starka hemma med 12-4-2 (35-12) vilket betyder drygt 54% av totalpoängen. Men kom ihåg att de endast vann med 1-0 mot Newcastle senast och förlorade mot dåvarande jumbon West Bromwich med 1-0 näst senast. Det luktar ingen storform precis med sju poäng på fem senaste matcherna där de även förlorade i FA-cupen mot Manchester United med 2-1 trots ledning.

Skulle man mot mitt bättre vetande tro hela på marknaden här så är det litet värde på ettan medan tvåan förlorar samma värde. Krysset är i paritet med sannolikheten. Jag tycker det bästa här är att öppna upp och jobba in skrällen då vi måste ha dessa om utdelningen ska upp över 5000 kronor. Strecka på, hoppas på det bästa och scrolla vidare.

Utgångstips: 1
Gardering: X i första hand men 2 är minst lika intressant.


10. West Ham - Everton
41% - 28.5% - 30.5%
På London Stadium tar West Ham emot ett Everton som har fem raka i ligan utan förlust även om de har halva laget skadade här. En match som mest ska spelas av i väntan på kommande säsongen och det laget med mest energi har stört sannolikhet att vinna menar jag. Frågan är bara hur vi ska komma fram till ett svar.

Oavsett så har West Ham också hyfsad form med 2-3-2 på de sju senaste. I senaste matchen blev det 0-0 hemma mot United. I ligan över hela säsongen har de på hemmaplan 6-6-6 (21-25) medan Everton har 3-6-9 (15-33) på bortaplan. Det betyder för West Ham knappt 62% av sin totalpoäng medan det endast är knappa 31% av Evertons totalpoäng.

Jag personligen spelar hellre tvåan här än något annat tecken och trevligt nog är det där det finns ett litet värde om än inte mycket. Krysset mest kallt och jag håller med då matchen ska spelas av och som jag nämnde handlar det om energinivå här. Jag kör halvgardering i grunden men har full förståelse för helgardering också beroende på hur systemet konstrueras. Spika tvåan som chans är också klart intressant.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 får komma med då de trots allt inte förlorar allt för ofta hemma.


11. GIF Sundsvall - Brommapojkarna
56% - 25% - 19.5%
Brommapojkarna lyckades på något märkligt sätt slå Djurgården hemma senast med 1-0 men jag tror inte vi får se en upprepning här när resan styrs norrut mot Sundsvall och Norrporten Arena. Detta Sundsvall som överraskat i inledningen av Allsvenskan och var så nära att få behålla sin förlustnolla trots underläge med 4-0 borta mot Hammarby senast. Matchen slutade 4-3 och de hade även ett fjärde mål inne som dessvärre ej godkändes.

Även om BP fått ihop två segrar är det på hemmaplan mot Häcken och Djurgården, vilka så klart är bra lag men framför allt mot häcken var det utvisningar etc som lättare fastställde resultatet. Bortaplan för detta BP har varit tuffare med 2-9 i målskillnad på de tre matcherna hittills. I Superettan förra säsongen hade de 7-4-4 (25-12) vilket de kommer få mycket tufft att ens vara i närheten av nu i Allsvenskan. Sundsvall å sin tur var inget starkt hemmalag förra året i Allsvenskan utan fick 3-5-7 (14-27) vilket var 45% av poängen bara.

Så det troliga är väl ettan här men kanske ska vi inte lura oss alltför mycket. De känns som lite väl stora favoriter här då det trots allt är Allsvenskan och de har inte överpresterat nämnvärt och vid förlust här så har de lika antal poäng. Matchen är relativt likt streckat som marknaden bedömer men med ett litet värde på tvåan på bekostnad av ettan. 17% på bortalaget kan få värdet uppåt på en annars favoritbetonad omgång.

Utgångstips: X
Gardering: 1 och 2 då jag tycker alla tecken här är av intresse speciellt då BP höll nollan senast mot självaste Djurgården.


12. Eskilstuna - Varberg
65% - 22% - 13%
Eskilstuna har fyra raka segrar samt har de hållit nollan i fem av de sex inledande matcherna i årets Superettan. Endast förlust borta mot Falkenberg får kännas som en stabil inledning och jakten mot återförening i Allsvenskan är i full gång. Nu är det klart mer överkomliga Varberg som dessutom kommer på besök till Tunavallen.

Ett Varberg som förra säsongen hade 0-5-10 i Superettan på bortaplan vilket betydde knappt 14% av totalpoängen vilket är bland det sämsta jag sett ett lag prestera. I år har de inlett lite bättre men en 3-2 seger borta mot jumbon Frej är inget jag hänger upp i julgranen. Frej som har fått ihop en enda poäng på de sex inledande matcherna även om motståndet varit rätt tufft. Hemma för Eskilstuna förra säsongen i Allsvenskan blev det 3-5-7 (17-23) vilket ändå betyder 70% av totalpoängen vilket är starkt. Klart enklare motstånd nu.

Knappt värde på ettan här vilket jag tackar för om vi litar på marknaden men jag vill själv ha Eskilstuna till klara favoriter, sen om det ska vara 60% eller 70% vet jag inte. Marknaden menar på 65% och det är nästan två av tre matcher och det gör de till en stabil spik på omgången. Vinst blir det säger jag lite kaxigt med rädslan att få hakan avslagen. Gör det enkelt men försök hitta de matcherna där det verkligen finns incitament för skrällarna att uppstå.

Utgångstips: 1


13. Brage - Falkenberg
33% - 28.5% - 38.5%
Nykomlingarna Brage har visat sig vara svårslagna i Superettan där de överlevt i sex omgångar nu och har förlustnollan intakt. Då har de mött både HIF hemma och Eskilstuna borta bl a men det har inte varit ett enkelt spelschema. Nu tar de emot Falkenberg hemma på Domnarvsvallen.

Detta Falkenberg som inledde med fyra raka segrar men sen endast fick med sig 0-0 i derbyt borta mot Halmstad och senast blev det 0-2 hemma mot Öster. Förra säsongen spelade de 5-8-2 borta vilket är stabilt vad gäller antalet förluster. Bättre målskillnad och nästan lika många poäng som hemma är inget att blunda för. Brage i division 1 var förlustfria på hemmaplan med 10-3-0 (32-14) vilket innebär 56% av totalpoängen. Ett stabilt lag som jag vill hålla som favoriter här trots att de kommer från en division lägre men så länge de kan hålla ångan uppe kommer de vara svårslagna.

Jag har streckspelarna med mig här och det känns oftast inte bra även om jag försöker se lite ”trygghet” i det. Allt värde om man litar på marknaden hamnar på tvåan så här får man avgöra lite utefter hur resterande matcher har streckats. Vad vi än väljer ligger strecken mellan 31 och 37 procent här. Hade jag varit tingad till en halvgardering så hade den varit 1x men det är en öppen historia och tvåan är så klart intressant.

Utgångstips: X
Gardering: 1 men på en del uppbyggnader tycker jag även att 2 måste med pga värdet framför allt om marknaden har rätt.



Omgångens bästa spik: Liverpool (match 4, en etta)
Omgångens bästa tecken: Manchester City (match 7, en tvåa)
Omgångens bästa skräll: Bournemouth (match 1, en tvåa)


Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 3888 rader på Liverättning

1. 2
2. 1x
3. 1x2

4. 1
5. 1x2
6. 12

7. 2
8. 12
9. 1x2

10. 12
11. 1x2
12. 1
13. 1x2


För den som vill komma billigare undan. 162 rader på Liverättning

1. 2
2. 1
3. 1x2

4. 1
5. 1x2
6. 12

7. 2
8. 2
9. 1x2

10. 2
11. 1x2
12. 1
13. X

Här lämnar du in dina egna rader på Stryktipset

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2018-05-11 klockan 13:16.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td