Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-06-07, 23:52   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

AmaerildeRimfrost analyserar Stryktipset (9/6)


En svårlöst omgång men rätt trevlig även om några stora favoriter känns svåra att gå emot. Hamnat fel på spikarna senaste omgångarna men hoppas det vänder lagom till VM är på gång. Omgångens bästa skräll är streckade på 25% vilket normalt är lite högt och sannolikhetsmässigt är Frankrike bästa spiken men i normalfallet ska man inte spika dessa giganter.

OBS! Strecken i fet skrift är marknadens ungefärliga värdering för de olika tecknen under torsdagen.

Se aktuell streckfördelning här


1. Sverige - Peru
37.5% - 31% - 31.5%
Sverige fick 0-0 hemma mot Danmark i sitt ena genrep nu inför VM men då ska vi mest lägga fokus på att Danmarks bästa spelare saknades. Tror dock Sverige jobbat mest på att verkligen få defensiven att fungera så det var inget överraskande resultat. Peru har å sin sida imponerat resultatmässigt men vi ska komma ihåg att Skottland hade rena nybörjarlaget samt är inte Saudiarabien ett av de bättre lagen. Så deras vinster ska vi allt ha lite distans till.

Sverige är favoriter men kraftigt överspelade. Dels tror jag det beror på nationalismen men även att Peru är relativt okänt för oss och deras motstånd har inte varit så vasst i deras uppladdning. Spontant känns det oavgjorda fint men annars är jag beredd att höja upp segerchansen några procentenheter på Sverige. Samtidigt är det i VM vi ska ge det lilla extra och inte nu. Rent spelteoretiskt kan ju tvåan vara en bra spik. Själv väljer jag att helgardera just eftersom det kommer göras flera byten i lagen.

Utgångstips: X
Gardering: 1 och 2 då det trots allt känns dumt att hoppa över Sverige.


2. Danmark - Mexico
40.5% - 30.5% - 29%
Danmark har sitt sista genrep mot Mexico på Bröndby Stadion. Medan Danmark spelade 0-0 mot Sverige i sitt ena genrep så har Mexico haft två matcher redan. 0-0 mot Wales och den matchen spelades i USA och 1-0 hemma mot Skottland. Målsnålt värre och det är väl först och främst fokus på att defensiven ska sitta inför stundande VM. Känns ändå som Danmark är det bättre laget efter bra defensiv senast. Inför matchen nu kommer även Christian Eriksen spela som det verkar.

Danmark favoriter och de är inte värst överspelade. Står sig den procenten tycker jag det är en fin spik på Stryktipset. Utan Eriksen hade det väl varit ännu en 0-0 men nu tror jag offensiven blir klart bättre även om defensiven prioriteras. Åge Hareide måste ha ett lag som åtminstone gjort mål inför VM. Spika då de bara är streckade på 41% även om det är genrep med flera byten.

Utgångstips: 1


3. Frankrike - USA
80% - 14.5% - 5.5%
Frankrike tog matchen mot Italien på allvar och startade med en riktigt stark elva. Det slutade 3-1 och det är imponerande siffror mot Italien som brukar ha en bra defensiv. Detta även om de nu bara vunnit en av fem vänskapsmatcher i vår men de jobbar för framtiden eftersom de missar VM. Frankrike slog även Irland i ett genrep med 2-0 medan USA förlorade mot samma lag med 2-1. USA som också överraskande nog missar VM kommer få det svårt här med ett ungt och orutinerat lag även om Frankrike inte skulle starta med en kraftfull elva.

Marknaden säger över 80% på Frankrike medan de endast är streckade på 78%. Värde på en storfavorit. Alla regler säger att jag inte ska rekommendera spik på en sådan högt streckad. Det har inte gått bra när jag trots allt gjort det på slutet heller men jag kan inte gå mot här då Frankrike ska spela VM och de kommer ha ett lag bra nog att ta hem matchen på hemmaplan. Vill du spela helt korrekt är det helgardering som gäller. Stryktipset tål oftast inte sådana här favoriter om utdelningen ska vara intressant.

Utgångstips: 1


4. Ungern - Australien
33.5% - 31% - 36%
Ungern som missar VM tar emot ett Australien som gjorde det bra i sitt genrep senast. 4-0 skrev siffrorna till mot ett Tjeckien som sen tog revansch mot Nigeria. Det är inte lätt att förutse vinnare alltid. Här vill jag åter lägga äggen på laget som ska spela VM före ett Ungern som ska bygga upp ett kommande lag till nya mästerskap. Ungern mötte Vitryssland senast och fick 1-1.

Marknaden menar att Australien är knappa favoriter och streckspelarna lägger sig exakt på samma procent. Dock överspelar de ettan lite så det värdet landar på det oavgjorda resultatet. Tror vi på marknaden är matchen svårlöst och jag slår inte marknaden speciellt stort här tror jag men ska vi snåla med tecknen så börja strecka på det kommande VM-laget.

Utgångstips: 2
Gardering: X och 1 får väl komma med även om ettan känns lite tveksam.


5. Brage - Varberg
57% - 25% - 18%
Brage som fick en 2-0 förlust borta mot Norrby senast tar nu emot Varberg hemma på Domnarvsvallen. Ett Varberg som kommer med fyra raka uddamålsförluster men ändå med fem gjorda framåt. Brage har nu 3-6-2 (16-14) som nykomlingar i Superettan. Förra säsongen hade de fina 10-3-0 (32-14) hemma. Tycker ändå bortalaget ska ha ögonen på sig då en nykomling som börjar vackla lite enklare trillar in i sämre form. Varberg var dock segerlösa på bortaplan med 0-5-10 (8-26) förra säsongen medan de har 1-1-3 (8-11) i år. Klart bättre redan alltså. Visserligen kom vinsten mot jumbon Frej men jag tycker inte vi ska luta oss för mycket på hemmalaget här.

Litet värde på krysset här då övriga tecken är i paritet med värdering eller strax över. Skulle kupongen byggas på att fälla andra favoriter är det väl inte helt fel att spika Brage här men jag tycker även 59% streck på laget är för mycket för att spika generellt på Stryktipset. Känns hårt att gå helt emot men börja med krysset här.

Utgångstips: X
Gardering: Både 1 och 2 och i valfri ordning beroende på hur övriga matcher streckats.


6. Halmstad - IK Frej
63% - 21.5% - 15.5%
Halmstad hemma på Örjans Vall får gästerna Frej på besök. De senaste matcherna Halmstad spelat har jag gått mot och försökt få in värdet då Halmstad varit klart överstreckade om vi tror på mig och marknaden. Men efter en halvknackig inledning på serien har de nu sju raka matcher utan förlust och fem av dessa är segrar. Frej ska vi dock komma ihåg har spelat upp sig och vändningen har verkligen kommit. Först vinst mot Landskrona och därefter oavgjort mot Brage, bägge på hemmaplan. Därefter knapp förlust borta mot GAIS med 2-1 och nu senast slog de Öster med 3-2. Alltså sju poäng på de fyra senaste matcherna. Jämför det med de åtta poäng de samlat ihop på de totalt elva inledande matcherna.

Streckspelarna glömmer helt bort Frej här och jag kommer åter gå för värde här. Speciellt eftersom kupongen ser ut som den gör och Frankrike ser i nuläget ut som en bra spik. Halmstad streckade på hela 74%. Den som vill spika här ska välja krysset då allt värde ligger där nästan även om tvåan bara är streckad på 13%.

Utgångstips: X
Gardering: 2 räcker ändå hyfsat långt då halvan ska sitta 37% av omgångarna.


7. Öster - Norrby
55% - 24% - 21%
I Växjö spelar Öster på Myresjöhus Arena mot Norrby. Ett smålandslag som det går riktigt trögt för just nu. Tre raka förluster mot lag som GAIS, Halmstad och nu senast Frej. Nu är det åter hemma efter de två senaste matcherna men det krävs en uppryckning då de har 0-2-3 (5-10) där. Förra säsongen var de likvärdiga hemma och borta. Norrby fick en efterlängtad seger senast med 2-0 hemma mot Brage. Detta efter endast två poäng på de sju matcherna i rad innan. Intressant att inbördes möten är det 9-0 till Öster, dock med endast 13-1 i målskillnad. De har mötts i samma serie de tre senaste säsongerna.

Matchen är väldigt nära streckad i hur marknaden bedömer den. Inte mycket till värde gör att vi får tänka sannolikhet eller utdelning i större utsträckning ifall vi inte ser något eget värde här. Galen inbördes statistik men den kan väl inte pågå för evigt? Svårbedömt och jag börjar strecka det oavgjorda och hoppas på 0-0.

Utgångstips: X
Gardering: 2 i första hand då vi behöver höja svårighetsgraden på raden för att hitta någon utdelning men ta med 1 i nödfall.


8. Eskilstuna - Landskrona
58% - 24% - 18%
Två lag som gjort det bra i de inledande elva omgångarna. Eskilstuna hemma på Tunavallen där de är obesegrade med 3-3-0 och hela 14-3 i målskillnad. Låter kanske bättre än vad det är då de i stort sett enbart mött bottenlagen. Degerfors och Brage ligger förvissa sexa och sjua men övriga under elfte plats. Landskrona räds dock inga motståndare i serien och har en bra pressfotboll. Hade islossning borta mot Gefle där det blev 5-1 till skåningarna. På tiden efter tre raka förluster borta mot rätt mediokra lag. Inte omöjligt för en skräll trots allt.

Streckspelarna håller med mig i det stora hela. Ingen gigantisk hemmafavorit som gör valet enkelt. Endast 60% på ettan gör att det inte är helt uteslutet att spika då sannolikheten är hög men fortfarande ingen optimal spik på de större systemen som gillar utdelningar värt namnet. Stryktipset med stor omsättning tål favoriter sämre än Europatipset.

Utgångstips: X
Gardering: 1 och 2, det är bara att måla på om pengarna räcker men jag blir tvungen att snåla.


9. Nyköping - Sandviken
44.5% - 24.5% - 31%
På Rosvalla IP tar Nyköping emot Sandviken i division 1 norra. Två lag på tio poäng efter tio matcher. Bägge inledde också friskt men blandar och ger nu. Det som är mest intressant här är att Sandviken plockar sina poäng borta då de har 2-2-1 (7-6) där mot 0-2-3 (7-12) hemma. Personligen tycker jag ettan är för högt värderar här.

Strecken är i paritet med hur marknaden värderar och det lilla värde vi hittar är på bekostnad av ett överstreckat kryss. Vanligt i matcher med lag på samma poäng där inget visar toppform. Glöm krysset om ni inte väljer att köra en halva på bortalaget. Jag väljer andra halvan istället då marknaden ligger bättre på det och även om jag omvärderar så sitter matchen 75% av gångerna.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 tycker jag vi tar med där vi har råd. Men kan vara rätt att välja bort ettan helt också.


10. Rynninge - Forward
39.5% - 25% - 35%
Derby i Örebro på Grenadjärvallen när Rynninge och Forward möts. Ett Rynninge som hade två raka segrar men som inte kunde hålla i formen mot Nyköping som låg klart sämre till i tabellen än de två tidigare matcherna. Forward har börjat droppa lite nu i poängsnittet även om de vann hemma mot bottenlaget Karlslund med 3-1 senast. Annars bara en poäng på de tre matcherna innan. Två nykomlingar i serien men kom ihåg att Forward bara snabbt var nere och vände.

Har marknaden rätt här ligger det ett fint värde på bortalaget då streckspelarna hamnar på tok för mycket på krysset här men även ettan är lite överstreckad på sina 41%. Slavisk spelteori gäller det att spika tvåan här men den känns inte så kul likväl och jag sållar mig halvt till streckspelarna. Jag tror på hemmalaget här men väljer att ta med värdet och det ska sitta 75% av gångerna.

Utgångstips: 1
Gardering: 2 då jag inte kan blunda helt för marknaden här.


11. Grebbestad - Åtvidaberg
40.5% - 25.5% - 34%
Grebbestad mot Åtvidaberg är rena bottenmötet i den södra ettan. Visserligen har de varsin vinst i serien men mycket mer är det faktiskt inte. Två oavgjorda för hemmalaget medan bortalaget har ytterligare en men två av dessa kom i de två första i serien, visserligen mot bra lag. Svårt veta var bortalaget står formmässigt efter segern senast hemma mot Karlskrona med 2-0. Kom dock ihåg att borta har de 5-13 i målskillnad på de tre senaste. Hemmalaget klart stabilare då de inte låter det rinna iväg.

Hemmalaget knappt överstreckat på bekostnad av tvåan här. Jag tycker inte det är så farligt med 43% på hemmalaget och väljer att luta mig mot det. Det enda lilla som oroar är just att det blev en första seger för Åtvidaberg i tionde omgången.

Utgångstips: 1


12. Ljungskile - Ängelholm
45% - 27% - 28.5%
Ängelholm som nu besöker Uddevalla Arena stormar fram i serien och lyckades vända ett underläge den sista kvarten hemma mot serieledarna Mjällby. Starka kort och det vara andra raka trepoängaren. Lite oroväckande bortastatistik med 1-0-3 (5-8) jämfört med hemma där det är 4-1-1 (9-5) men vinsten senast gör att de vet att de kan slå de bästa. Ljungskile nu med tre raka utan seger och det har inte varit den absoluta toppen de mött precis.

Jag tycker hemmalaget övervärderas rejält av marknaden här men inte nog med det. Streckspelarna skjuter upp dem till höga 51% vilket gör valet väldigt enkelt. Bort med ettan och luta halvan mot skåningarna. Den som sen vill veta lite inbördes matcher så är det fem oavgjorda och en vinst till Ängelholm i de sex senaste mötena sen säsongen 2015. Liknande värde både på kryss och två.

Utgångstips: 2
Gardering: X och så är vi nöjda med både värde och utdelning.


13. Torns IF - Tvååker
42.5% - 27.5% - 29.5%
Två lag på tjugo poäng i tabellen efter tio spelade omgångar. Tvååker har två raka nu utan seger i serien medan Torns senast slog serietvåan Oskarshamn hemma med 2-1. Torns har 3-1-1 (6-5) hemma medan Tvååker har ett bra bortafacit med 4-0-1 (8-4) men motståndet där har inte varit det bästa förutom i inledningen mot Oskarshamn. Visserligen har inte Torns överlag haft det tuffare.

Matchen är helt streckad i paritet med chansvärderingen vilket gör det svårt. Ska jag rekommendera något så är det hemmalaget som jag tycker lever upp till sina procent men det förvånar mig inte om de ska ligga lite högre upp dessutom vad gäller värderingen. Spika ettan ifall ni måste banta.

Utgångstips: 1
Gardering: X och 2 på en del konstruktioner där det finns pengar över.



Omgångens bästa spik: Danmark (match 2, en etta)
Omgångens bästa tecken: X mellan Halmstad och Frej (match 6, ett kryss)
Omgångens bästa skräll: Ängelholm (match 12, en tvåa)


Systemförslag för den med halvtjocka plånboken. 3888 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 1
3. 1

4. 1x2
5. 1x2
6. x2

7. 1x2
8. X
9. 12

10. 12
11. 1
12. x2
13. 1x2


För den som vill komma billigare undan. 144 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 1
3. 1

4. 2
5. X
6. x2

7. x2
8. X
9. 2

10. 12
11. 1
12. x2
13. 1x2
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
holsso10 (+10)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td