Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-06-13, 15:29   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

AmaerildeRimfrost analyserar VM-tipset (14/6)


Äntligen är VM här och vad är då bättre än ett VM-tips? Ingenting säger jag. Nu ljuger jag förvisso men att sätta 13 rätt på det här tipset är alltid lite speciellt. Oftast ger det dock lite sämre då många favoriter brukar infria sitt favoritskap. Men jag tycker ändå vi går igenom det och ser vilka favoriter som kommer hålla och vilka som kommer falla tungt - eller åtminstone riskerar att göra det. Dessutom kryddas tipset med en jackpot, så det ligger runt 5 miljoner totalt till de med 13 rätt.

OBS! Strecken i fet skrift är marknadens ungefärliga värdering för de olika tecknen under onsdagen.

Se aktuell streckfördelning här


1. Ryssland - Saudiarabien
68% - 22% - 10%
VM:s invigningsmatch mellan Ryssland och Saudiarabien kommer förhoppningsvis sätta färg på hela VM även om matchen i sig inte låter så spännande på förhand. Två lag som haft det tufft i sin uppladdning inför mästerskapet med få vunna matcher. Det kan dock förklaras med att motståndet inte varit det enklaste men det är oroväckande. Nu kommer vi ju inte ha två förlorare här och gåtan vi ska lösa är vilket lag som har störst chans att vinna. Det är ändå hemmaplan för Ryssland och med eller utan domarens hjälp borde de dra längsta strået men ska verkligen araberna ha så låga procent som de nu har?

Hemmalaget är streckade exakt i paritet med vinstchans. Saudiarabien har värdet då de endast är streckade på sju procent medan krysset tappar värdet. Då tipset är över flera dagar vill vi ju så klart leva även om det skräller dag ett. Jag tycker dessutom att eftersom det förväntas bli en målsnål match kan det mycket väl bli 0-0 eller varför inte 0-1? Ryssland är oavsett rätta favoriter och logiskt är väl 2-0? Strecka på dock.

Utgångstips: 1
Gardering: X och 2 är självklara tecken för att försöka roffa åt oss hela potten.


2. Egypten - Uruguay
13.5% - 26.5% - 60%
Egypten mot Uruguay är väl den match som är mest intressant i grupp A. Vinnaren här skaffar sig ett perfekt utgångsläge för att avancera vidare. Kan det påverka matchen så mycket att det istället blir en match där det är så viktigt att inte förlora så det begränsar viljan framåt? Öppningsmatcherna i ett VM är nämligen viktiga och vem vill sätta sig i sitsen som Spanien VM 2010? Inget av lagen har imponerat i sin uppladdning även om Uruguay vunnit sina matcher men mot rätt skralt motstånd.

Matchen är helt streckad i paritet med de olika chanserna för respektive tecken. Det gör att vi inte kommer hitta värde här så att spika Uruguay kan vara det rätta men jag känner att Egypten kan skrälla här. Jag kommer fortsätta sitta med skrällarna, även om det kostar på systemet, ifall favoriterna lever upp till det alla förväntar sig.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 och X är lika givna tecken här om det ska bli några pengar att tala om.


3. Marocko - Iran
42.5% - 32.5% - 25%
Ännu en jämn match på förhand – nu i grupp B, mellan de två nederlagstippade lagen. Marocko tror jag dock är klart bättre än folk förväntar sig och att Iran ska göra något väsen av sig tror jag är långsökt. Marocko har haft en bra uppladdning med flera segrar mot väl så bra lag medan Iran tagit sina vinster mot klart klenare nationer.

Då favoriten inte är överstreckad med mer än drygt en procentenhet så är det bara att singelstrecka. Jag tror Iran nollar i VM om de inte får med sig en poäng mot Portugal. Så nu får det räcka med att bekosta kupongen med skrällar och en skräll till 23% är inte så rolig ändå.

Utgångstips: 1


4. Portugal - Spanien
23% - 30% - 47%
Den andra matchen i grupp B är ”derbyt” mellan Portugal och Spanien. En fest utan dess like och det är mycket prestige här. Enligt mig är det dock klasskillnad på lagen och det förvånar mig inte om det skulle bli klara 3-0 till Spanien. Att Portugal vann EM säger inte så mycket – minns hellre tillbaka till 2014 när Tyskland krossade dem i öppningsmatchen. Jag tror det blir något liknande här. Helt felstreckad enligt mig.

Då streckspelarna är ute och cyklar i det fina sommarvädret så tackar vi och plockar hem Spanien som är favoriter men understreckade, endast 42% i nuläget! Nu tror jag förvisso att folk hinner nyktra till innan spelstopp och värdet kanske försvinner men det är likväl en av de bästa spikarna på kupongen.

Utgångstips: 2


5. Frankrike - Australien
76.5% - 16% - 7.5%
Kattens lek med råttan eller harens lek med sköldpaddan passar bättre. Frankrike ska enligt alla bara vinna detta och det är väl stor chans att de gör det också. Men minsta underskattning så kan det straffa sig och Australien brukar prestera helt ok när det väl gäller. Tycker att bägge lagen haft en bra uppladdning på våren då de mött helt okej motstånd och presterat. Lite oroväckande att Frankrike inte slog ett ungt USA senast, trots överlägsen statistik på plan.

Här har vi fantastiskt värde på Australien, över 100%! Detta eftersom de är så lågt betrodda och på strecken endast tre ynka procent. Det gör att jag inte vill lämna de utanför kupongen men nog ska Frankrike ta hem det här. Krysset är ju intressant men rent spelteoretiskt det sämsta tecknet här men 0-0 eller 1-1 går ju att få fram rent logiskt i sitt huvud. Det troliga är nog en 2-1 vinst här då inget lag kommer vika ner sig i första omgången.

Utgångstips: 1
Gardering: 2 då det är ett mycket bättre tecken än X som vi dock måste ta med då det sker var sjätte gång.


6. Argentina - Island
71% - 20% - 9%
I grupp D har vi storfavoriten Argentina som inleder mot Island och rent spontant tycker jag de är streckade på för tok höga procent. Även marknaden är alldeles för optimistiska på Messis lag här. Argentina har blandat och gett i förberedelserna samtidigt som de med nöd och näppe kvalificerade sig hit. Ska de då vara så stora favoriter innan vi sett dem prestera i VM? Island må haft en tuffare uppladdning men jag tror vulkanen kan få de flesta lag att skaka. Och till fyra procent! Är folk tokiga? Solsting eller vad händer? Island har gjort det riktigt bra i kvalet och var en frisk fläkt i EM för två år sen. De är inte sämre nu när VM inleds.

Värdet ligger rakt av på tvåan här som har över 100% i rent värde. Krysset är det som är streckat mest likt i paritet med chansen. Argentina är överstreckade och landar just nu på 78%. Jag tror dock att vi ska sänka Argentina här till under 66% vinstchans vilket gör att de är klart tråkiga att strecka men vinner de vill vi så klart inte åka på tipset här.

Utgångstips: X
Gardering: 1 och 2 ska med på alla uppbyggnader.


7. Peru - Danmark
29% - 30.5% - 40.5%
Peru tar sig an Danmark i öppningsmatchen och här ligger det nära till att spika den danska dynamiten. De har sett stabila ut i sin uppladdning och har en riktigt bra tränare i Åge Hareide. 0-0 mot Sverige när de saknade sin storstjärna. Sen vann de komfortabelt med 2-0 mot Mexiko, och Peru är inte bättre än landet söder om USA. Peru har annars haft en strålande uppladdning och ser starka ut. Bägge lag släpper in ytterst få mål och det här kan nog bli en 0-0 match men jag tror Christian Eriksen lyckas med minst en frispark framåt.

Det lilla värdet här ligger på Peru och det på bekostnad av det oavgjorda resultatet som fått streckspelarna att likt mig tro för starkt på 0-0. Danmark har inget negativt värde åtminstone och kan vara en trevlig spik på mindre system.

Utgångstips: 2
Gardering: X tycker jag vi kommer långt med här och det är inte en gardering på en storfavorit tack och lov då jag helst avstår sådana kryssgarderingar.


8. Kroatien - Nigeria
56.5% - 26.5% - 17%
Kroatien kommer med ett av de starkaste mittfälten till detta VM och normalt ska de flesta lagen på andra sidan få det svårt. Modric och Raketic är namn som även får Gandalf och Sauron att framstå som lite bleka – vilket de förvisso är rent grafiskt. Nigeria kommer i de flesta fall få åka från matchen med noll poäng men jag vill varna för deras 19-årige målvakt som allt hänger på. En bra dag/turnering av honom så ska vi inte räkna bort det här laget. Afrikanska lag är inte så dåliga trots allt även om de inte nått hela vägen ännu. Kroatien har haft det lite bättre resultatmässigt i sin uppladdning även om Nigeria inte gjort bort sig heller, bara 1-2 borta mot England t ex. Starkt att ens göra mål på dessa.

Ettan är streckad i paritet med chans medan värdet hamnar på tvåan då streckspelarna åter garderar med krysset i för stor utsträckning. Jag kommer själv helgardera här på de större systemen men annars är det Kroatien som får gälla som spik. För er som vill halvgardera tycker jag ni ska ta bort krysset.

Utgångstips: 1
Gardering: 2 i första hand och vi kommer långt på detta men på stora system ska även X med.


9. Costa Rica - Serbien
20% - 29% - 51%
I grupp E har vi nästa land från Balkan – nu Serbien som kommer möta ett Costa Rica som överraskade många för fyra år sen. Nu går dock VM i Ryssland och det kommer så klart bli tuffare för dem. Uppladdningen inför VM har varit hyfsat smärtsam för Costa Rica som fick 0-2 och 1-4 i baken mot England och Belgien. Glädjande nog fick de med sig 3-0 mot Nordirland. Men lag som inte ska spela VM bjuder oftast inte upp till samma motstånd. Serbien blandar även de och 5-1 mot Bolivia kan kännas bra men mot Chile blev det 0-1.

Serbien hittar vi faktiskt lite värde i överraskande nog. Detta medan krysset återigen får för mycket streck på sig. Även Costa Rica är överspelade om än knappt. På mindre system är det bara att luta sig mot serberna som kan vinna detta med 4-0 men jag vill ha med 21%-aren från Latinamerika.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 och X måste ju med här trots allt då Serbien inte är laget som vinner på beställning.


10. Tyskland - Mexiko
64.5% - 22.5% - 13%
Tyskland och Mexiko är två lag som inte rosat marknaden i sin uppladdning men vad gäller Tysklands del ska vi inte vara för oroliga. Löw vet vad han gör och är nog en av topp tre vad gäller bästa tränare i VM. Trots ett svagt 2-1 resultat mot Saudiarabien senast så har de mött starka lag under våren. Nu möter de förvisso ett ettrigt Mexiko men att det blir förlust här finns inte på kartan. Mexiko må göra det bra totalt i VM men inledningen kommer vara mörk i de flesta fall. Visst når de ett kryss ibland men så ofta som 22.5% vet jag inte…

Ettan är överstreckad enligt marknaden och allt värde hamnar då på Mexiko men jag säger här att streckspelarna är mer rätt ute i matchen än den samlade marknaden. Låt mig vara ”loco” här men Tyskland kan jag väldigt bra. Det här går väl att redigera sen? Troligen slutar detta 2-0 eller 3-0 och att slösa massa onödiga tecken här känns dumt. På stora system kan krysset dock få en viss roll även om jag i grunden inte gillar att gardera så.

Utgångstips: 1
Gardering: Endast i få fall är det värt att ta med X här, övriga tecken är slöseri.


11. Brasilien - Schweiz
67.5% - 21% - 11.5%
Två lag som imponerat i sin uppladdning här. I kvalet så var det ett överlägset Brasilien som tog sig till VM medan Schweiz gjorde det nästan lika bra. Svårt att säga men Schweiz förlorade bara en match – den siste mot Portugal på bortaplan. Det gjorde att de kom tvåa i gruppen på sämre målskillnad av de två lag som i övrigt sopade rent. Normalt blir det här en seger för Brasilien men Schweiz har skrällt förr i inledningsmatchen – t ex mot Spanien 2010!

Brasilien alldeles för högt streckade på 81%, men det är ändå ett ”Europatips”, och vi inte vill åka på just den här favoriten och av den anledningen rekommenderar jag inte en halvgardering på Schweiz som jag annars skulle gjort rent spelteoretiskt. Visst, kastar du in 16 kronor så blir du tvingad att plocka bort storfavoriten i VM här. Jag helgarderar och spelar ni med krav så kan ju Brasilien ingå med bl a Frankrike att max x antal av dessa får segra. Fantastiskt värde på alplandet med nästan 200% medan krysset har lite mer blygsamma 40% i värde.

Utgångstips: X
Gardering: 1 och 2 är helgivet här.


12. Sverige - Sydkorea
47% - 30.5% - 23%
Sverige gör äntligen entré i VM igen efter 12 långa år. Nu som favoriter mot ett Sydkorea som inte haft någon vidare bra uppladdning. Senast förlust med 2-0 mot Senegal – som jag dock tror kan bli en stor överraskning i VM. Sverige visar att när det är allvar så är det stängt bakåt. 1-0 och 0-0 mot Italien i Play Off och i de två senaste 0-0 mot Danmark och Peru. Nu kommer det med stor sannolikhet ligga nära till hands med ännu ett 0-0 men en förlust här skulle inte vara mycket sämre än ett oavgjort så Sverige kommer göra vad som krävs för att ta hem alla tre poängen här. Den spik på systemet som är mest osäker anser jag och då är jag ändå relativt avslappnad.

Väldigt överraskande att patrioterna i landet inte streckat upp Sverige till mer än 50% vilket gör att vi inte ens tappar speciellt mycket i värde här. Krysset är dock helt ospelbart även om jag förstår logiken i att det kan bli 0-0 igen. Men 35%? Hallå! Det här vinner Sverige med 1-0. Den som litar blint på marknden hittar fint värde på Sydkorea som är streckade på låga 15%

Utgångstips: 1


13. Belgien - Panama
81.5% - 14% - 5%
Sista matchen på kupongen hämtar vi från Sochi där Belgien möter Panama – som antagligen blir årets fiasko i VM. Inte omöjligt att de presterar bland de sämre någonsin. Belgien är alltid uppsnackade inför mästerskap men lyckas aldrig. Men oavsett så blir det tre poäng här. Må vara de enda i VM men i den här matchen kommer inga poäng delas med några andra. Belgien har ångat på i uppladdningen och 0-0 mot Portugal är väl mest oroväckande men Portugal är väl bara de i jämförelse med Panama ca 3-0 starkare. Panama har inte släppt in mängder med mål bakåt och 0-0 är det som är deras mål i matchen. Möjligt de kan leva länge men förr eller senare får de kapitulera – om så på en felaktigt dömd straff. Klaraste spiken på kupongen.

Må hända att de är streckade på 93% och att värdet ligger på både kryss och tvåan här som når över 150% i värde. Men chansen är ändå över 80% att Belgien vinner detta och nog är den 85%? Och skulle ni leva inför sista matchen och ha en bra utdelning på gång är det bara att gratulera för då går det att motspela på både kryss och Panama här.

Utgångstips: 1



Omgångens bästa spik: Belgien (match 13, en etta)
Omgångens bästa tecken: Spanien (match 4, en tvåa)
Omgångens bästa skräll: Schweiz (match 11, en tvåa)


Systemförslag för den som har en halvtjock plånbok. 4378 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 1x2
3. 1

4. 2
5. 1x2
6. 1x2

7. x2
8. 1x2
9. 1x2

10. 1
11. 1x2
12. 1
13. 1


För den som vill komma billigare undan. 36 rader på Liverättning

1. 1x2
2. x2
3. 1

4. 2
5. 1
6. 2

7. 2
8. 12
9. 2

10. 1
11. 1x2
12. 1
13. 1

Här lämnar du in dina egna rader på VM-tipset

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2018-06-13 klockan 21:24.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td