Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-06-17, 22:30   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

AmaerildeRimfrost analyserar VM-tipset (18/6)


VM-tipset går nu in i fas två och det gör att det borde bli än enklare att få alla 13 rätt eftersom vi nästan sett samtliga lag i en match. De tre första matcherna får vi hoppas vi hamnar rätt på oavsett. Det som oroar lite är att det är gigantiska favoriter på kupongen, men skräller det bara någonstans så borde det kunna bli bra med pengar ändå. Vilka ska vi försöka fälla den här gången?

OBS! Strecken i fet skrift är marknadens ungefärliga värdering för de olika tecknen under söndagen.

Se aktuell streckfördelning här


1. Tunisien - England
11.5% - 22% - 67%
Tunisien är på världskartan vad gäller fotboll inte den stora nationen. Jämför vi det med England så är de självutnämnda världsmästare inför varje mästerskap. Vi ska dock komma ihåg att England sällan lyckas. Men även jag har svårt att fälla dem den här gången så som deras kvalspel sett ut. Samtidigt har Tunisien tagit sig hit från det afrikanska kvalspelet och något lag från den kontinenten måste väl lyckas? Tunisien kan nog fixa ett kryss här, varför inte 0-0? Samtidigt ska det bli kul att se Wahbi Khazri i Tunisiens anfall om han kan lura upp det stabila försvaret i England.

England är överstreckade med runt tio procentenheter och nästan allt värde ligger på Tunisien. Krysset streckat på 18% just nu och det mest logiska. Jag kommer hålla matchen helt öppen. Sannolikheten säger dock att England vinner och att tipset inleder med en tråkig favorit till 77%.

Utgångstips: 2
Gardering: X och 1 då jag letar pengar och spelar långsiktigt samt vet hur England brukar prestera i VM.


2. Colombia - Japan
57.5% - 25.5% - 16.5%
Japan gjorde det bra i sin senaste träningsmatch inför VM där man slog Paraguay med 4-2. Möter nu ett Colombia som de flesta minns från 2014 men jag tycker inte de lever upp till den nivån längre. De har mycket att bevisa här även om Japan inte är laget som kanske är det tuffaste motståndet. Vill hålla matchen rätt öppen då vi ännu fått se dessa båda lag ännu.

Colombia nästan lika överstreckade som England och det gör att vi även här hittar allt värde på Japan som enbart är streckade på 10%. Krysset är streckat i paritet med chansen. Jag håller matchen öppen men på lite mindre system tycker jag en halvgardering på Japan kan vara en tanke.

Utgångstips: X
Gardering: 2 i första hand men på större system behöver vi nog ha med 1 också.


3. Polen - Senegal
40.5% - 30.5% - 29%
Kanske en av omgångens mest intressanta matcher mellan Polen med Lewandowski på topp mot ett Senegal jag tror kommer överraska positivt i VM. Själv hoppas jag på unge Ismaila Sarr i Senegal men tveksamt om han kommer få så mycket speltid då han bl a konkurrerar med Sane från Liverpool. Fartfylld match med många mål och jag kommer ta med samtliga tecken även om det så klart är fegt.

Jättevärde på Senegal som enbart är streckade på 19% medan Polen är överstreckade med lika många procentenheter. Krysset blir relativt ointressant men har ytterst lite värde ändå, och det ska inträffa runt tre av tio gånger.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 först och främst men jag fegar även här med ett X.


4. Ryssland - Egypten
43% - 30% - 27%
Ryssland vann med fina 5-0 i öppningsmatchen men mot ett oerhört passivt och nonchalant Saudiarabien. Nu ställs de mot ett Egypten som gjorde det riktigt bra mot Uruguay fram till slutet där de blev fega, passiva och sjönk långt ner i banan. Spelar Salah vill jag ha Egypten som favoriter i den här matchen om inte politiken har lagt sig i. Minst en poäng måste Egypten ta ifall det inte ska vara slutspelat redan efter gruppspelet.

Fint värde på Egypten och det finns även lite på krysset. Ryssland blir rätt kalla framför allt om vi tittar på hur övriga kupongen ser ut. Men det där med hemmaplan är viktigt och antagligen har de ett väldigt bra självförtroende nu också med bra energi i truppen. Vore kul för VM om de tar sig vidare men jag tror dessvärre inte det blir så om inte Putin varit inne och petat i det hela – klart han inte har!

Utgångstips: 2
Gardering: Jag nöjer mig med X och vinner Ryssland så må det hända även om hjärtat vill ha vidare bägge lagen.


5. Portugal - Marocko
61.5% - 24% - 14.5%
Marocko gjort det riktigt bra i sin match mot Iran men förlorade på ett väldigt snöpligt självmål i slutet. Det kommer inte få Marocko att falla ihop och att Portugal med en enda spelare i laget ska segla vidare trots 3-3 mot Spanien, nej det köper jag inte. De regerande EM-mästarna kommer få det tufft här. Bara Marocko vågar ligga på med högt tempo och spela på så ska det nog bli bra till slut.

Portugal galet överstreckade då 79% av alla pengarna ligger här. Det gör att vi plockar bort och kör en halva här på alla systemkonstruktioner. Fem procent på Marocko är en skänk från ovan och ett värde på nästan 200%. Krysset också väldigt fint med 50% värde.

Utgångstips: 2
Gardering: X och det är vi så klart nöjda med om vi ska få utdelning på alla rätt.


6. Uruguay - Saudiarabien
83.5% - 11.5% - 5%
Uruguay hade en tuff match där de till sist likväl lyckades vinna med 1-0 mot Egypten. En match de på förhand enkelt skulle vinna. Samtidigt minns alla hur dåliga Saudiarabien var i sin inledningsmatch. Det alla glömmer är att Saudiarabien i en mycket defensiv uppställning endast förlorade med 2-1 mot Tyskland strax innan VM. Aldrig att de skulle uppträda på samma sätt igen som mot Ryssland i sin öppningsmatch. Jag tror på 0-0 och är seriös. Ett hårt krigande försvar är första prioritet för att inte skämma ut sig helt. Sen får andra – likt mig spontant i deras match – tro att detta blir 5-0 till Uruguay.

100% värde på krysset och 150% värde på Saudiarabien är fint. Faller Uruguay här så kommer 13 rätt ge fruktansvärt bra oavsett vad som sker i övriga matcher. Jag kommer ta med samtliga tecken här – även Uruguay som har 92% vilket så klart är på tok för högt.

Utgångstips: X
Gardering: 1 så klart men även 2 trots att det känns långsökt.


7. Iran - Spanien
4.5% - 13% - 82.5%
Ett Iran som skrällde rejält mot Marocko bör ju få svårt att göra om det, men medgång föder medgång. Kommer fortsätta slita men ska de hoppas på ett nytt självmål för att kunna ta tre poäng? Jag tror det blir enormt svårt att ens ta poäng mot ett Spanien som gjorde det riktigt bra mot Portugal i sin öppningsmatch. Nu blev det enbart 3-3 mot Ronaldo men det här måste Spanien vinna om de vill avancera. Men Spanien tackade för sig snabbt i senaste VM och det är inte omöjligt att det kan ske igen. Spika på de mesta men ha några tecken på krysset kvar på vissa konstruktioner.

Cirka 50% värde på Iran och lite drygt detsamma på krysset. Står sig strecken så är Spanien en bra spik trots 89% men några skrällar mår tipset bra av och i omgång ett blev det väldigt många till sist. Här blir det dock åter spik på Spanien för mig trots att det föll i förra VM-tipset.

Utgångstips: 2


8. Danmark - Australien
51.5% - 28% - 20.5%
Danmark var det laget som stal tre poäng mest av samtliga vinnare. Var knappt förtjänta att få med sig en poäng mot Peru, och det var en underprestation utan dess like av danskarna som jag har trott mycket på i VM. Frågan är nu om Åge får ordning på den danska dynamiten eller om Danmark inte kommer prestera bättre i VM. Australien ska vi inte räkna bort även om luften måste gått ur dem lite efter förlusten mot Frankrike trots en bra match. Oerhört svårbedömt och normalt rekommenderar jag att ta ställning. Får Danmark ordning på spelet vinner dem och då spikar vi, eller så kör vi en halvgardering på Australien.

Danmark streckade i paritet med deras chans att vinna medan krysset fått alldeles för mycket streck på sig. Hela 33% och det gör att värdet hamnar på Australien här. Spikar man de tre giganterna på kupongen måste man gå mot Danmark här. Jag kommer dock att fega och inte ta ställning.

Utgångstips: 1
Gardering: X och 2 och sen hoppas jag att det blir rätt tillsammans med övriga matcher.


9. Frankrike - Peru
65% - 22% - 13%
Frankrike övertygade inte helt även om det till slut blev seger med 2-1 över Australien. Nu möter de ett Peru som spelade riktigt bra mot Danmark. Frågan vi måste ställa oss är om det var Danmark som var dåliga eller om Peru gjorde dem dåliga. Jag vill definitivt inte luta mig mot Frankrike här även om de behöver vinna för att hamna på den säkra sidan för Danmark i sista omgången kan sluta illa. På tok för högt streckade enligt mig.

Värdet är klart över 100% på Peru och det kan vara spik på mindre system som ändå är ute efter pengar. Frankrike överstreckade och har i nuläget runt 77% av pengarna på sig. Iskall menar jag spelteoretiskt och som kupongen är uppbyggd borde vi rata dem helt. Krysset har knappt 30% i värde.

Utgångstips: X
Gardering: 2 i första hand eftersom vi måste jaga skrällar men 1 får plats på en del uppbyggnader.


10. Argentina - Kroatien
49.5% - 28.5% - 22%
Argentina mot Kroatien kan bli hur bra och sevärd som helst om lagen bara släpper lite på bromsen. Samtidigt är det en viktig match för framför allt Argentina som kan vara borta ifall det först och främst inte blir en poäng här. Oddsen tyder på en målsnål match medan jag tror att det kan bli målkalas här. Tungt för bägge finalister från 2014 i sin öppningsmatch och Argentina måste få mer fart om det ska bli seger här. Jag är tveksam då Kroatien gjorde det bra och har väl VM:s bästa mittfält.

Knappt värde på seger här oavsett vem som tar hem det medan krysset är överstreckat. 32% på det oavgjorda just nu och jag tycker vi väljer skrällen här först och sen om det finns pengar tar vi med övriga tecken.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 i första hand för värdet men även X då det känns hyfsat sannolikt.


11. Brasilien - Costa Rica
84% - 12.5% - 4%
Brasilien har hamnat i ungefär samma läge som Argentina, och möter nu ett Costa Rica som inte var helt ofarliga i sin förlustmatch mot Serbien. Brasilien hade bra fart i sitt spel och skapade mängder mot Schweiz. Costa Rica kommer så klart få det enormt tufft här men de är inte helt ofarliga och jag vill varna lite här trots att Brasilien ska vinna detta 84% av gångerna enligt marknaden.

Brasilien streckade på skyhöga 94% och det kommer jag inte spika och ingen nästan som spelar korrekt. Det går så klart men då måste man ha bra tankar på övriga matcher också. Här kan vi möjligen ställa något krav på Brasilien tillsammans med någon annan rätt stor favorit men ska vi hitta värde och utdelning så är detta en kanonmatch. Costa Rica har runt 300% i värde vilket är groteskt eftersom de bara är streckade på en procent. Det kan hända. Krysset har runt 150% i värde.

Utgångstips: 1
Gardering: X och 2 men ettan är så klart oerhört sannolik.


12. Nigeria - Island
33% - 31% - 36%
Nigeria fick se sig besegrade med 2-0 mot Kroatien och nu är frågan om de orkar ladda om. Antingen kommer de in med bra energi och tror på seger och gör det bra. En motståndare jag tror Island kommer ha klart svårare för än de som de mött i EM samt VM-kvalet. Dock gjorde Island det bra mot Argentina men det är nog enklare att ställa upp och spela likt Island mot ett så stort lag än mot Nigeria. Blir inte förvånad om Nigeria springer hem matchen rätt enkelt, men det kan sluta med sura miner och två röda också.

Matchen streckad nästan exakt i paritet med marknaden värdering. Litet värde på Island om vi letar med förstoringsglaset. Ska man hålla storfavoriter som Uruguay, Frankrike och Brasilien öppna så måste vi ta ställning här.

Utgångstips: 1


13. Serbien - Schweiz
31.5% - 32% - 36.5%
Ett riktigt tufft möte avslutar kupongen. Schweiz som gick in och gjorde det klart bättre än jag förväntat vad gäller spelet mot Brasilien. Större bollinnehav och mer presspel än förutspått. Serbien gjorde det som förväntades genom 1-0 mot Costa Rica men det var inte en överlägsen seger. Den här matchen kommer avgöras i det mentala. Vilka har mest energi för dagen och vilka vågar mest samt behåller fokus? Oerhört svårt att lista ut och jag väljer att gå på krysset här. Ett resultat bägge kommer vara rätt nöjda med trots allt. Sen har serberna det helt i egna händer i sista matchen.

Även den här matchen är streckad i stort sett helt i paritet med marknadens värdering. Inte mycket till värde här och skräller det bara lagom i övriga matcher där vi garderat och får rätt här så sitter vi bra på det. Skillnad på matematiska system kontra enkelrader som beräknas fram spelteoretiskt dock.

Utgångstips: X



Omgångens bästa spik: Spanien (match 7, en tvåa)
Omgångens bästa tecken: X mellan Portugal och Marocko (match 5, ett kryss)
Omgångens bästa skräll: Senegal (match 3, en tvåa)


Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 5832 rader på Liverättning
Tänk dock på att ramen är ett förslag. Det måste begränsas i storlek genom att ställa krav på några favoriter som garderats för att det ska finnas tillräckligt med pengar att kunna vinna med tanke på svårighetsgraden om alla skräller.

1. 1x2
2. 1x2
3. 1x2

4. x2
5. x2
6. 1x2

7. 2
8. 1
9. 1x2

10. x2
11. 1x2
12. 1
13. X


För den som vill komma undan lite billigare. 108 rader på Liverättning

1. 1x2
2. x2
3. 2

4. 2
5. x2
6. 1x2

7. 2
8. 1
9. X

10. 2
11. 1x2
12. 1
13. X

Här lämnar du in dina egna rader på VM-tipset
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td