Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-06-23, 13:29   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

AmaerildeRimfrost analyserar Stryktipset (24/6)


En stryktipsomgång som för ovanlighetens skull har söndag som inlämningsdag. Omgången avgörs trevligt nog under samma dag åtminstone, och vi har hela tio miljoner i 13-rättspotten. Det är alltså bara att gnugga händerna och leta fina skrällar.

OBS! Strecken i fet skrift är marknadens ungefärliga värdering för de olika tecknen under lördagen.

Se aktuell streckfördelning här


1. Japan - Senegal
27% - 30.5% - 42.5%
För många var det här två lag som överraskade med seger i första omgången. Jag har dock hela tiden haft det här som en öppen grupp med Senegal som bästa laget och där bakom är det öppet. Japan är väl de som kan få det tuffast att ta sig vidare till slutspelet då de har Polen i sista omgången. Den här matchen mot Senegal kommer de få det ordentligt tufft i. Senegal är tyngre och snabbare. Japan gjorde det dock bra i sin seger med 2-1 över Colombia även om de fick spela med en man mer hela matchen.

Krysset har väldigt bra värde här då endast 24% av pengarna hamnar här. Det gör att jag faktiskt inte spikar Senegal som annars vore det givna även om jag tycker vi kan vikta på det laget. Här får jag ha med krysset helt enkelt. Och då är det lika bra att även strecka halvskrällen Japan.

Utgångstips: 2
Gardering: X för det fina värdet men jag tar även med 1 som en naturlig följd.


2. Polen - Colombia
29% - 28% - 43%
Jag tycker det här är en väldigt jämn match och jag förstår inte marknaden alls. Colombia är inte vad de har varit och Polen lär rycka upp sig flera nivåer jämfört med matchen mot Senegal. Afrikanska lag spelar lite annorlunda och det kan ha varit en rimlig förklaring till resultatet. Här får vi se ett helt annat Polen och nu är det dags att Lewandowski presenterar sig på allvar.

Marknaden menar dock på att det finns ett fint värde på Colombia som är streckade på 38%. Öven krysset bär med sig en del värde här medan Polen är de som är överstreckade med runt åtta procentenheter. Jag köper det dock inte utan väljer att ta ställning här med en halvgardering på Polen.

Utgångstips: X
Gardering: 1 då de har ungefär samma chans att vinna som strecken tyder på.


3. IK Frej - Gefle
47% - 25% - 28%
Frej har spelat upp sig ordentligt på sistone och plockar poäng efter poäng. Ofta har det varit bra värde på dem dessutom och gjort dem spelbara. Jag tror åter att de ska vinna detta eller minst ta en poäng men nu är de inte lika roliga att luta sig mot.

Streckade på hela 62% gör dem nästan iskalla och jag tycker alla bör överväga noga ifall man ens ska ha med dem på kupongen. Formen spikrakt upp på Frej men Gefle med spelvärde är ju klart trevligare. Eller varför inte det oavgjorda som också har fint spelvärde då endast 20% av pengarna hamnat här?

Utgångstips: X
Gardering: 1 och 2 och så låter jag programmet välja till vilka rader respektive tecken ska landa på.


4. Helsingborg - Värnamo
67.5% - 20% - 12.5%
Helsingborg blandar och ger men hemma visar de att poängen inte delas bort så enkelt. Efter sex matcher har de 5-0-1 (12-5) och jag tror Värnamo får det mist lika svårt som flera andra lag haft på Olympia. Bortalaget kommer nämligen med sex raka förluster i bagaget och deras bortafacit är inte alltför imponerande med 0-1-5 (2-16). Det här ska Helsingborg bara vinna.

Sen när vi tittar på strecken ser vi att alla lägger sina ägg i samma korg. Hela 83% ligger på HIF och det gör att jag verkligen tvekar om det är värt att spika dem då de är kraftigt överstreckade. Både kryss och tvåan här har ungefär 100% i värde. Tycker det är en match att ta ställning i genom att antingen spika HIF eller gå mot och köra en halvgardering på Värnamo.

Utgångstips: 1


5. Norrby - Landskrona
36.5% - 28% - 35.5%
Bägge lagen har mött på rätt bra motstånd på sistone men ändå gjort det helt okej. Norrby på elfte plats med 15p slog Brage och Örgryte som ligger sexa respektive femma med 21 och 24 poäng. Landskrona förlorade dock sina två senaste men mot Eskilstuna borta och sen Brage hemma. Det var trean och sexan i serien. Landskrona är ett bättre lag hemma än borta även om det inte skiljer så mycket. Norrby har överraskande nog tagit klart fler poäng borta än hemma.

Hemmalaget kraftigt överstreckade på hela 46% vilket gör att jag tycker det här är en klockren halvgardering på Landskrona även om känslan inte är lika säker. Men jag måste få in värde i kupongen samt skrällar. Nästan allt värde ligger på Landskrona då krysset är streckat i paritet med chansen.

Utgångstips: 2
Gardering: X måste vi ha med för att öka sannolikheten att träffa.


6. Varberg - GAIS
31% - 27.5% - 41.5%
GAIS har fem raka matcher utan förlust nu varav de tre senaste slutat oavgjort. Detta mot kvalificerat motstånd och formen är verkligen bra. Varberg inledde serien bra men har på slutet gått ner i en liten svacka med fem raka förluster innan de senast spelade 3-3 hemma mot topplaget Helsingborg. Starka kort och kan de har gett lite extra energi när de nu möter betydligt enklare GAIS?

Helt okej värde på både ettan och krysset här medan GAIS hamnat på relativt höga 47%. Jag tycker dock matchen är så öppen att vi inte enbart kan luta oss på värde utan vi streckar rakt över och gör det enkelt genom att fega oss ur.

Utgångstips: X
Gardering: 1 och 2 så sitter vi hyfsat säkert i båten.


7. Öster - Eskilstuna
35% - 27.5% - 37.5%
Eskilstuna tappade senast viktiga poäng mot topplagen då de förlorade borta mot tvåan Halmstad. Nu är det en ny bortamatch och mot formtoppade Öster som kommer med två raka segrar och 7-2 i målskillnad. Visserligen mot Norrby och Gefle men det kan vara sådana matcher som får det att lossna lite extra även framöver. Eskilstuna är starka defensivt med totalt sju insläppta på 13 matcher. Dock klart starkare hemma där de ännu är obesegrade.

Här ligger värdet på krysset även om det inte är med gigantiska marginaler. Streckat på 25% medan Öster är överstreckat ungefär lika mycket medan Eskilstuna är streckade vad de bör vara. Då Eskilstuna är så målsnåla bakåt väljer jag att rikta in största fokuset på det oavgjorda resultatet då jag förväntar mig en målsnål match här.

Utgångstips: X


8. Akropolis - Syrianska
41.5% - 24% - 34.5%
Bortalaget Syrianska verkar ha hamnat i en liten formsvacka när de först besegrade bottenlaget Skellefteå som då endast hade fem poäng inspelade och i matchen efter fick de stryk med 1-0 hemma mot ett annat bottenlag, nämligen Karlslund. Akropolis kommer med två raka segrar samt slog de ut Lidingö ur cupen. Klart starkare form på hemmalaget och marknaden är nog rätt ute här om vi inte ytterligare borde höja upp hemmalaget någon procentenhet.

Streckspelarna höjer dock upp Akropolis till hela 57% vilket gör att det är en iskall spik så som vi redan spikat på kupongen. Krysset får snävt med värde här medan allt värde ligger på Syrianska och jag måste bara plocka det värdet.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 då jag inte vill lämna dem ute helt från kupongen trots allt.


9. Assyriska - Umeå
41.5% - 24.5% - 34%
En relativt jämna match verkar det som när vi tittar i tabellen och sen Assyriska på åttondeplats med 5-2-5 (25-24) och Umeå på sjundeplats med 4-6-2 (15-13). Det skiljer sig dock en del i antalet gjorda och insläppta bollar. Det lite oroväckande är möjligen Umeås bortafacit där det efter sex matcher är 0-4-2 (5-8). Det gör att den spontana känslan vill luta sig på hemmalaget här även om Assyriska inte tar fler poäng där än borta den här säsongen. Förra säsongen blev det dock att 72% av totalen spelades in på hemmaplan.

Allt värde hamnar på Umeå här som endast är streckade på 23% medan båda de andra tecknen är överstreckade där hemmalaget utmärker sig mest med hela 51%. På mindre system är det bara att spika Umeå som passar bra in med t ex Helsingborg.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 och X får vi ha med här men det beror lite på vilka andra lag vi lutat oss mot i omgången så var noga här innan beslut fattas.


10. Team Thorengruppen - Sandviken
50.5% - 25% - 24.5%
En intressant match där hemmalaget verkligen inte imponerar just nu. Två raka 1-0 förluster och endast en seger på senast fem matcherna. Nu möter de ett Sandviken som är upp och nedvända världen. Endast en förlust borta men fortfarande ingen seger hemma. Nu är det bortamatch och vi kanske inte ska glömma bort dem hel. Senast i serien förlust hemma med 3-0 mot topplaget Carlstad United. Förlorade sen en träningsmatch mot Djurgården med 2-1 men här tror jag nog de ska kunna vara med och utmana.

Hemmalaget knappt överstreckade och det lilla värdet hamnar nästan i stort på Sandviken som endast är streckade på 21%. Jag tycker vi kan utgå från de mindre systemen här med en halva på bortalaget. Men vi tänker inte åka på Team Thorengruppen på de större konstruktionerna.

Utgångstips: X
Gardering: 2 i första hand men även 1 på större system så klart.


11. Grebbestad - Kristianstad
30% - 26% - 44%
Grebbestad som befinner sig vid botten slog ju näst senast bottenkonkurrenten Åtvidaberg med 3-1 vilket gjorde att de lämnade över jumboplatsen. Senat blev det dock förlust borta mot Ljungskile med 2-0 och jag tror de kommer få svårt nu när Kristianstad som har två raka segrar kommer på besök. Skånelaget har dock endast en seger borta hittills i serien den här säsongen och det blev fyra bortasegrar förra säsongen. Nykomlingen Grebbestad är dock klart bättre hemma även om de kommer få det tufft här.

Knappt värde på både ettan och krysset här. Kristianstad är streckade på 48% och det är väl i kraftigaste laget tycker jag. Oviss match där bortalaget ska vara knappa favoriter. Jag väljer samtliga tecken här.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 och X och sen går vi vidare.


12. Husqvarna - Eskilsminne
33% - 25.5% - 41.5%
Husqvarna klart starkare hemma än borta vilket de även visade förra säsongen. Nu kommer Eskilsminne från Helsingborg på besök och det är i grunden ett bättre lag även om de lite överraskande förlorade hemma mot Lund för två omgångar sen. Förutom den plumpen har de fem vinster på slutet. Ligger femma som nykomlingar och är starkare hemma än borta. Tycker inte vi bör luta oss på tvåan här. Svårlöst match!

Knappt värde på både ettan och krysset medan Eskilsminne är streckade på 44%. Inte så mycket att hämta värdemässigt men Husqvarna är laget som är mest intressant då de av sina tio poäng tagit nia av dessa i de fem senaste matcherna. Utgå från ettan här och se vad det finns pengar till i uppbyggnaden.

Utgångstips: 1
Gardering: X och 2 där det oavgjorda känns mer intressant.


13. Ängelholm - Oskarshamn
28% - 25.5% - 47%
Ängelholm är ett bra lag på hemmaplan medan de har det klart tuffare borta, där de har 1-0-5 (6-15). Oskarshamn är en av kandidaterna som kommer slåss om uppflyttning den här säsongen och hittills utmärker de sig varken på hemma- eller bortaplan. Förra säsongen var de dock väldigt dominerande hemma där de samlade ihop nästan tre fjärdedelar av totalpoängen. Mjällby må ha slagit både Utsikten och Mjällby hemma men det kommer ta stopp förr eller senare mot de bättre lagen. Jag rekommenderar tvåan i första hand här.

Samtidigt tackar vi för värdet vi får på tvåan här även om det är knappt – streckade på 44%. Vi tar och spikar och gör det inte mycket svårare här. Ettan överstreckad medan krysset är helt i paritet med chans att inträffa.

Utgångstips: 2



Omgångens bästa spik: Helsingborg (match 4, en etta)
Omgångens bästa tecken: Oskarshamn (match 13, en tvåa)
Omgångens bästa skräll: Syrianska (match 8, en tvåa)


Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 3888 rader på Liverättning

1. 2
2. 1x
3. 1x2

4. 1
5. x2
6. 1x2

7. X
8. 12
9. 1x2

10. 1x2
11. 12
12. 1x2
13. 2


För den som vill komma lite billigare undan. 96 rader på Liverättning

1. 2
2. 1x
3. x2

4. 1
5. x2
6. X

7. X
8. 2
9. 2

10. x2
11. 12
12. 1x2
13. 2

Här lämnar du in dina egna rader på Stryktipset
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-25, 00:08   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Det blev alltså ändå fyra tior på det lilla systemförslaget för 96 kronor, vilket hade gett 572 kronor. Saknar fortfarande fullträffen här men hamnade rätt på åtta av matcherna vad gäller utgångstipsen. Sen blev det fel på de matcherna garderingarna föll vad gäller det stora systemförslaget. Kommer en bättre sammanställning senare är tanken. Men då dessa pottspel är långdistanslopp ligger man oftast minus en bra summa en längre tid innan det blir utdelning.

Samtliga "omgångens" satt åter igen och det känns bra då det ändå är hyfsat liten sannolikhet nästan oavsett vilka lag man väljer. Runt 8.2 procents chans om marknaden hade rätt. I det långa loppet är ju tanken att det ska sitta än mer än så.

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2018-06-25 klockan 00:11.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td