Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-06-26, 00:22   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

AmaerildeRimfrost analyserar VM-tipset (26/6)


VM-tipset den här gången bjuder på nio härliga matcher från VM medan de fyra sista på kupongen är hämtade från svensk division 2 fotboll om torsdagen. Fanns väl inte så mycket att göra då det är svårt att förutbestämma åttondelsfinalerna och då skulle inte tipset varit slut förrän på söndag ändå. Vi gör det bästa även om informationen om de svenska matcherna är låg än så länge.

OBS! Strecken i fet skrift är marknadens ungefärliga värdering för de olika tecknen under måndagen.

Se aktuell streckfördelning här


1. Island - Kroatien
27.5% - 28% - 44.5%
Viktig match för Island medan Kroatien redan är klara för åttondelsfinal och med stor sannolikhet även som etta. Det gör att det finns risk att kroaterna vilar flera spelare. Hungriga spelare kommer in på bekostnad av bästa kvalité. Det kan jämna ut sig men även göra lite oreda beroende på hur många spelare som vilas. Kroatien klart bästa laget men tror inte de bryr sig så mycket om vinsten i sig även om spelarna så klart kommer göra sitt men de kommer inte ta det där gula kortet som kan vara nödvändigt etc. Island kan vid seger nå åttondelsfinalen om Argentina inte vinner med fler mål än islänningarna, eller om Nigeria får oavgjort så måste Island vinna med minst två mål.

Oerhört fint värde på Island som endast är streckade på 18% vilket gör att på mindre system är det inte fel att chansspika här. Krysset med knappt värde medan Kroatien är streckade så högt som 56% vilket gör den rätt kall men kan vara dumt att plocka bort helt.

Utgångstips: 1
Gardering: X och 2 tar vi med här då det är osäkert vart det kommer luta.


2. Mexiko - Sverige
39% - 29% - 32%
En match jag faktiskt inte får riktigt grepp om. Ena sekunden lutar jag åt att Sverige borde vara favoriter då de har ett stabilt försvarsspel. I nästa sekund tvivlar jag på om de kan ladda om och Sverige är inte laget som öser in målen framåt, men 1-0 räcker ju. Sen ska jag hålla hjärtat utanför. Sverige kommer antagligen bli tvingade att vinna då Tyskland antagligen inte kommer vika ner sig. Så Sverige måste fram förr eller senare vilket borde göra att chanser kommer uppstå för Mexiko och skulle Sverige ha ledningen så är Mexiko tvingade att satsa offensivt. Svårt avgöra hur det här lutar och jag utgår från ett starkt defensivt Sverige och lämnar inget tecken.

Värdet ligger på Mexiko som enbart är streckade på 33% medan Sverige är överstreckade ungefär lika mycket. Klart förståeligt av patriotiska svenskar och det är väl enda anledningen att spika Sverige genom att det då blir dubbel glädje. Jag går mot den lilla logiken och utgår från det oavgjorda.

Utgångstips: X
Gardering: 1 och 2 då det är en svårlöst match ifall vi tänker spelteori dessutom.


3. Sydkorea - Tyskland
6% - 13% - 81%
Jag lutade mig mot en halvgardering på Tyskland mot Mexiko och fick äta sura äpplen hela den kvällen. Sen spik mot Sverige och det här är en än bättre spik i mina ögon när Tyskland möter Sydkorea. Tyskland måste vinna och visst kan det vara en belastning men de vet att de är mycket bättre samt att de inte presterat på topp hittills. De kommer gå in med full fart och kraft och avgöra det här tidigt. Ser verkligen inte hur Tyskland ska kunna förlora detta faktiskt. Tror inte Sydkorea kan kontra sönder som Sverige och Mexiko försökte med.

Runt 100% värde på både Sydkorea och det oavgjorda ifall man tror marknaden har rätt. Tyskland streckade på hela 91% vilket är högt i normalfallet men omsättningen kommer inte skjuta i höjden så då väljer vi sannolikhet rakt av här.

Utgångstips: 2


4. Serbien - Brasilien
13.5% - 22% - 64.5%
Ett möte där det lutar att endast ett av lagen tar sig till slutspel även om det finns ett flertal möjligheter om vilka som ska gå vidare och vem som kommer etta etc. Serbien kommer kriga till sista blodsdroppe här även om det kanske inte räcker. Brasilien får gälla som favoriter så klart och de spelade bra mot Costa Rica men klarar de pressen nu? Vid förlust kan det vara färdigspelat. Jag vill ha med fler tecken än tvåan här.

Knappt värde på både Serbien och krysset och det gör att Brasilien inte är så mycket överstreckade vilket kan göra att det vore en bra spik på flera systemkonstruktioner. Tar man med samtliga tecken så ha något slags krav för de borde fixa det här även om krysset säkrar avancemanget.

Utgångstips: 2
Gardering: X i första hand men 1 känns intressant just eftersom det är en fin skräll även om värdet är knappt.


5. Schweiz - Costa Rica
54.5% - 29.5% - 15.5%
Schweiz känns som klart rätta favoriter här och eftersom de måste vinna för att vara säkra på avancemang tror tydligen samtliga streckspelare att det räcker för tre poäng. Costa Rica har dock försvarat sig bra även om Brasilien skapade mycket. Latinamerikanerna har dock inte varit helt ofarliga framåt och hedern står på spel att få med sig något mål eller pinne med sig hem från VM.

Dock ligger allt värde här på de andra tecknen. Krysset streckat på 15% vilket gör att vi har 100% värde där när det sker nästan var tredje match. Tvåan streckad på så lite som 6% vilket gör att vi har över 150% värde där. Två tecken som jag tycker vi utgår från, men ta med ettan på stora system där man kan sätta krav och ha olika uppbyggnader.

Utgångstips: X
Gardering: 2 och 1 i den ordningen just eftersom vi letar efter bra utdelning med bra värde.


6. Senegal - Colombia
22% - 27% - 51%
Här är jag inte riktigt överens med marknaden att Colombia ska vara så stora favoriter mot Senegal. Senegal har både fart och tyngd samt är de hyfsat taktiskt duktiga. Colombia imponerade dock senast mot Polen men det är mycket tack vare polackernas spel som varit helt under isen trots hyfsade inledningar. Senegal har allt i egna händer här och oavgjort räcker för en åttondelsfinal. Jag tror dock de kommer gå för segern, men ju längre matchen lider, ju mer defensiva och försiktiga kommer de bli om de har sin poäng och avancemang. Vid underläge kan det här bli en målrik historia men där de också kan bli sönderkontrade.

Tror vi på marknaden är det Colombia som gäller och spik dessutom då de enbart har 44% streck på sig just nu. Jag håller som nämnt inte med och tycker det här är en klart jämnare match, nästan en 50/50 om vi bortser från det oavgjorda. Men att slå marknaden så stort är inte logiskt men jag stångar mig blodig och hävdar att det finns värde på Senegal som är streckade på 30%. Hade dock helfel på Polen men var nog mer det laget som underpresterade.

Utgångstips: 1
Gardering: X och 2 kan väl vara med här även om jag tvekar mycket på Colombia.


7. Japan - Polen
39% - 30% - 31%
Japan har sett mycket roligare ut i Vm än Polen och att det ska ändras inför sista matchen tror jag inte. Polen har väl haft några inledningsminuter som sett bra ut men det finns inget i det laget nu som talar för seger. Det här tar Japan relativt enkelt som har bra offensiva kvalitéer och de kan dessutom resa sig från underläge som de visade mot Senegal Här gör jag det enkelt.

Krysset är det som har värde här då endast 25% av pengarna ligger här. Så det skulle kunna vara ett intressant singelstreck då Japan är klara vid en poäng här. Men Polen tänker jag inte lita på innan de visat mer. Både ettan och tvåan är knappt överstreckade här enligt marknaden. Gör det enkelt och logiskt.

Utgångstips: 1


8. England - Belgien
33.5% - 31% - 35.5%
En ren gruppfinal som kan komma att avgöras på vilket lag som fått flest kort i turneringen. Just nu har Belgien tre kort medan England endast har två kort. Så i nuläget tar England hem gruppsegern men vid ett gult kort blir det Fifas ranking som kliver in och då leder Belgien. Smått komiskt läge. Två lag som verkligen visat upp bra kvalitéer även om motståndet inte varit det tuffaste. Ska vi hitta en vinnare här? I så fall blir de gruppsegrare. Vill de vinna gruppen ens? De spelar nämligen efter motståndarna i de kommande åttondelsfinalerna och de kan avgöra lite vem de helst vill möta. Ska jag säga något lag som borde dra det längsta strået får det bli England.

Det lilla värdet här ligger på England och det rimmar bra med min egen åsikt så vill man ta ställning eller ha en halva är det mot England ni ska luta er. Jag utgår från krysset för att göra det enkelt, och lagen kan välja att bli tvåa genom något gult kort etc – inte för att jag tror det kommer ske.

Utgångstips: X
Gardering: 1 känns som det viktigaste här men hittar man trevligare tecken så ta även med 2 här.


9. Panama - Tunisien
21.5% - 26% - 52.5%
En match Tunisien känns klart hetare i. Visst, organisationen på plan har varit bedrövlig och det läcker bakåt. Nu handlar det dock om att undvika sistaplatsen och motståndet är inga de behöver ha den största respekt för. Det finns dock en del offensiva kvalitéer i bägge lagen även om Tunisien varit de som gjort några fler baljor och varit lite hetare än Panama som mest fick ett tröstmål mot England. Sen kan det här sluta exakt som mellan Saudiarabien och Egypten.

Eftersom Tunisien är så kraftigt överstreckade ser jag inget som talar för att spika dessa här då vi redan lutat oss mot en del favoriter tidigare. Panama till 12% eller krysset på 19% är klart mer intressant både utdelningsmässigt och värdemässigt. Vid små system där vi redan hittat bra värde och några kul spikar så fungerar dock favoriten här.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 och X så vi inte missar sådana här karameller.


10. Gottne IF - Piteå IF
Finns ingen chansvärdering ännu
Efter lite VM-matcher avslutar vi tipset med några division-2-matcher på torsdagen. Gottne har 2-3-1 (7-6) på hemmaplan och det är klart starkare än på bortaplan där de har tre förluster. Piteå är också klart mer hemmastarka där de har plus nio i målskillnad medan de på bortaplan har följande facit, 3-1-2 (10-10). Piteå har dock tagit poäng och vunnit mot flera andra topplag på slutet. Lutar själv mer på ettan här än andra tecken men svårlöst.

Hittar inga odds på matchen ännu då den avgörs på torsdag och det gör att jag inte vet hur marknaden eller bolagen värderar chanserna. Så här tycker jag ni själva ska avvakta så länge det går för att även få den informationen. Strecken är dock höga på Piteå då 52% av pengarna ligger där. Jag menar dock att det borde vara bra värde på hemmalaget som borde ha runt 36-38% chans att vinna, men det är verkligen inte min liga detta.

Utgångstips: 1
Gardering: X och 2 är givet här även om jag tror det kan vara ett bra spel med endast en etta på många konstruktioner.


11. Gauthiod - Nordvärmland
64% - 21% - 15%
Två formlag med sex respektive sju raka matcher utan förlust. Hemmalaget är dock stora favoriter här och med rätta när vi tittar närmare på vilka motståndare lagen här har haft. Bortalaget har mest mött lag i botten med både vinster och oavgjorda men mot de två topplagen har det blivit klara förluster med 0-3 i bägge matcher. Nordvärmland har på bortaplan 0-4-2 (6-10) den här säsongen och det ska beaktas. Gauthiod starka hemma med 5-0-1 (12-5) men det har varit enkla motståndare. Dock har de med sig 0-0 mot topplaget Karlstad. Det här bör hemmalaget fixa även om jag ser orosmoln.

Gauthiod är streckade på 71% och med det lite överstreckade. Krysset har ca 10% i värde bara medan det större värdet ligger på tvåan, runt 50%. Totalt behöver vi göra det enkelt då vi har flera andra favoriter garderade så här litar vi på målrika matcher från division 2 där förhoppningsvis det räcker för hemmalaget.

Utgångstips: 1


12. Nora BK - Linköping
53% - 20% - 27%
Nora är ett lag hemma och ett helt annat borta när vi studerar poängen som är inspelade. Hemma är det 5-1-0 (17-6) medan de borta har 1-0-5 (7-13). Klar skillnad men lagen i toppen har de undvikit på sin hemmaplan än så länge. Linköping har ungefär samma facit hemma som borta men gör lite färre mål på bortaplan. Inte heller de har mött topplagen på bortaplan ännu och jag håller med marknaden här att hemmalaget ska vara favoriter.

Hemmalaget är överstreckade med ca 10% och det är inte så farligt. Detta medan krysset har hela 25% pengar på sig och är iskallt. Tvåan med 16% är det mest spelvärda och ska med på allt. Bort med krysset så sitter vi bra med på det.

Utgångstips: 1
Gardering: 2 ska med pga det fantastiska värdet.


13. Bromölla - IFK Hässleholm
63% - 23% - 14%
Bromölla ligger tvåa i serien medan IFK Hässleholm haft det lite tyngre. Tycker dock inte det ska vara så stor skillnad mellan dem som marknaden gör gällande. Bromölla starka hemma med 4-1-1 (10-3) medan IFK går kräftgång på bortaplan med 0-2-4 (5-12). Bromölla vann dock enbart med 1-0 hemma mot Hässleholms IF som är likvärdiga med IFK från samma stad. Här vill jag ha med flera tecken.

Bromölla är klart överstreckade då 74% av alla pengar ligger där. Övriga har bra värde där bortasegern är lite mer spelvärd. Men strecka på och hitta andra matcher att luta er mot en favorit.

Utgångstips: 1
Gardering: X och 2 är givna även om det är mindre än 40% chans.



Omgångens bästa spik: Tyskland (match 3, en tvåa)
Omgångens bästa streck: X mellan Schweiz och Costa Rica (match 5, ett kryss)
Omgångens bästa skräll: Gottne IF (match 10, en etta)


Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 2916 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 1x2
3. 2

4. 1x2
5. 1x2
6. 1x

7. 1
8. X
9. 1x2

10. 1
11. 1
12. 12
13. 1x2


För den som vill komma billigare undan. 72 rader på Liverättning

1. 1
2. x2
3. 2

4. 2
5. x2
6. 1

7. 1
8. X
9. 1x2

10. 1
11. 1
12. 12
13. 1x2

Här lämnar du in dina egna rader på VM-tipset
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+5)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td