Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-08-21, 22:46   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Bundesliga start!




En jätte och 17 stycken David som ska försöka förgöra giganten Bayern Munchen. Senast de övriga tillsammans lyckades fälla storklubben var säsongen 2011/2012. Det sker alltså inte så ofta och tittar vi historiskt sen Bundesliga startade 1963 så har Bayern Munchen vunnit mästerskapet 27 gånger. Av samtliga 1806 matcher de spelat har de endast förlorat 18%. Siffror som talar för sig själv alltså. Men de är faktiskt inte det laget som spelat flest säsonger i högstaligan utan den bedriften står Hamburger SV för som varit med samtliga 55 säsonger fram till nu då de tillfälligt(?) trillade ur Bundesliga. Vi hoppas snart få se dem igen!

Det här är ligan som gömmer sig lite i skymundan, men borde vara mycket mer i rampljuset. Offensiv fotboll och väldigt sällan några tråkiga matcher. Publikfest på varje arena som går rakt genom tv:n dessutom. Dock är vi så vana vid att bli matade med den engelska ligan och därför ser vi ofta den som den mest underhållande. Samtidigt så spelar de största profilerna ofta i England, Spanien eller Italien och därav blir även de två övriga ländernas ligor klart mer belysta. Men Spanien borde förtvina sakta framöver med tanke på att Ronaldo lämnat. Så det är Bundesliga som framför allt slåss med Serie A och Ligue 1 vem som framöver ska ta rygg på England först och främst.

Följer du inte den tyska ligan rekommenderar jag verkligen att försöka se lite matcher med framför allt topplagen, men de flesta matcher är underhållande och oftast är det endast brist på kunskap om spelarna som gör att intresset inte ligger på topp. Vilka, förutom Bayern Munchen, som den kommande säsongen kommer tillhöra toppen är det lika svårt att sia om som alltid, då det ofta skiftar mellan uppstickarna. Men börja följ ligan så kommer det garanterat dyka upp intressanta spel under säsongens gång.

Ligan tjuvstartar på fredag när jätten själv tar emot Hoffenheim hemma på Allianz Arena. Men hur kommer ligan sluta? Hur den startar vet vi redan.

Vad gäller intressanta övergångar till eller från, alternativt inom den tyska ligan så är det inte så mycket som vi kan lyfta på ögonbrynen åt. Bayern Munchen har värvat sparsamt och av de två som tillkommit är det främst Leon Goretzka, den 23-årige tyska landslagsspelaren som känns intressant. Han kommer närmast från Schalke 04 där han tidigare spelat i fem säsonger. Från Vancouver kommer den 17-årige Alphonso Davies också att anlända men det sker först den 1 januari 2019. Väldigt intressant när en sådan här spelare går till en sådan storklubb som Bayern Munchen. Det borde alltså finnas en del potential i honom! Enda större förlusten är Arturo Vidal som lämnar för spel i Barcelona.

Dortmund som får ses som den förste utmanaren har dock haft ett klart mer aktivt transfer-fönster. De har tappat en del spelare till framför allt engelska klubbar. Yarmolenko, Sokratis, Merino, Shurrle och Durm för att nämna några. Ersättarna blir främst Abdou Diallo och Thomas Delaney som tillsammans kostade 48 miljoner Euro. Men den här klubben brukar veta vad de ska göra och det kommer alltid fram någon ung talang som blommar ut här. Hade den här klubben fått behålla alla sina spelare så hade de så klart haft mycket större framgångar men fotbollen har sin näringskedja och den är svår att bryta. Men med tillräckligt mycket pengar så kan vilket lag som helst lyckas.

Övriga klubbar och nyförvärv som kan vara intressanta att titta lite närmare på är i klubbväg, Bayer Leverkusen, RB Leipzig samt Schalke 04 som är de tre utmanarna om topplaceringarna. Jag är dock inte så säker på att Leipzig kommer ha en säsong med framgång. Som nykomlingar säsongen 2016/2017 kom de på en fantastiskt fin andraplats men senaste säsongen blev det bara en sjätteplats och ligan är så jämn precis under översta skiktet att det krävs väldigt mycket för att kunna ligga kvar i toppen utan att verkligen förstärka upp truppen. Den viktigaste övergången är att Naby Keita lämnat för spel i Liverpool för prissumman 60 miljoner Euro. En spelare som inte ersätts hur som helst och vem vet om Forsberg kommer vara kvar hela säsongen, trots kontrakt till 2022. Tre 18-åringar är uppflyttade från ungdomsleden samt har de värvat in två 20-åriga ytterbackar samt en 19-årig forward. Jag tror det krävs mer för att kunna vara med på allvar och slåss om topp 4 eller topp 6 placeringarna.

18-årige Paulinho från Vasco Da Gama är kanske annars en av de mest intressanta övergångarna i ligan. Brasilianaren som nu går till Bayer Leverkusen får vi allt hålla några extra ögon på. Kan det här vara årets överraskning måhända? En annan ung spelare som kommer till Bundesliga är 20-årige Hamzy Mendy, marockanen som senast spelade i Lille men som blev klar för Schalke 04 i fredags. En väldigt mångsidig ytterback som vi också bör hålla våra ögon lite extra på. För att jämna ut det lite med alla ynglingar så nämner jag även peruanen Claudio Pizzaro, som fyller 40 om en dryg månad och tidigare spelat mängder med matcher för Werder Bremen (dit han nu återvänder) men även Bayern Munchen. Antagligen hans sista säsong som professionell och frågan är mest hur mycket den gamle målskytten kommer få spela. Men är man en legend så ska man självklart också ha lite plats inför kommande uppstarten.

Övriga nyförvärv som är värda att nämnas lite kort och som jag tycker ni kan följa under säsongen är Alassane Plea, forward, som kommer spela för Bourussia Mönchengladbach, Davy Klaassen, mittfältare, Werder Bremen, samt backen Kasim Adams i Hoffenheim.

Utöver alla nyförvärv så innehåller ligan mängder med stjärnspelare men de största håller alla till i Bayern Munchen och därför blir ligan lite vad den är just nu. En enmansshow – eller ”ettlagsshow” om det passar bättre. Manuel Neuer, Mats Hummels, Jerome Boateng, David Alaba, Joshua Kimmich, Sebastian Rudy, Thiago, Thomas Muller och Robert Lewandowski för att nämna några. Övriga lag får knappt ihop en elva tillsammans vad gäller namnkunniga spelare. Kan Timo Werner eller Salomon Kalou utmana vad gäller skytteligatiteln? Vilka fler profiler finns det enligt er? Shinji Kagawa?

Jag tycker sammanfattningen ovan räcker som en liten aptitretare och så får spelarna själva presentera sig under säsongen. Som avslutning så nämner vi att lagen som får oerhört svårt att klara sig kvar är nykomlingarna Fortuna Dusseldorf och FC Nurnberg, men satsar man en slant på dessa som vinnare så ger de dock 2000 i odds och Leicester har ju vunnit som nykomling!


Joshua Kimmich att slå flest assist i ligan till 15.00 i odds hos Unibet. Insats 4 units

Förra säsongen kom den stora talangen på delad fjärde plats med tio assist och två av spelarna före honom var Muller och Rodriguez, bägge från Bayern Munchen. Att spela i Bayern Munchen är bara det en stor fördel för att samla ihop mycket poäng på plan. Laget gjorde hela 92 mål förra säsongen och det var hela 26 mål fler än Hoffenheim som var näst bäst vad gäller mål framåt.

Visst, det här är en spelare som inte är inblandad direkt i anfallen utan håller mest till på högerbacksplatsen även om det kan bli det centrala mittfältet eller som mittback. Men likväl är han ofta med högt upp på offensiv planhalva med fantastiska inlägg först och främst som målkungen Lewandowski kan ta hand om. Därför samlas det mängder med assist och då han fortfarande är under utveckling tycker jag 15.00 i odds är för bra för att inte syna.

Inget talar för att Bayern Munchen inte hamnar högst upp i ligan i år igen och med flest gjorda mål dessutom. Det finns inte så många i storklubben som då är direkt aktuell för att konkurrera om den här titeln. Muller var bäst förra säsongen men jag är inte så övertygad om att han kommer leverera för att bära favoritskapet.

Jag nöjer mig med en lägre medelinsats på fyra units då det här är en av Tysklands största talanger som dessvärre inte fick chansen att slå igenom med dunder och brak i VM i somras. Möjligen blommar han ut än mer i den inhemska ligan istället. Svårt att värdera exakt hur stor chans det är att han vinner men det krävs sju procent eller bättre. Vilka ska vara de största utmanarna?

RB Leipzig att inte sluta topp 4 i Bundesliga till 2.10 i odds hos Unibet. Insats 10 units

Helst ville jag leta odds på att de skulle missa topp sex men hittade inte just det spelet och att de skulle missa topp tio till 12.00 i odds kändes mer som ett hån. Jag väljer dock att kliva in här då det endast är tre lag som kommer placera sig i topp fyra förutom Bayern Munchen. Ska verkligen Leipzig vara favoriter till att göra detta? Visst, de har några vassa spelare i främst Emil Forsberg och Timo Werner men de har blivit av med kanske sin mest viktiga spelare i Keita. Jag ser inte att de fått in tillräckligt starka spelare för att kliva upp i tabellen från sin sjätteplats förra säsongen, även om de bara var två poäng efter.

Den här ligan är enligt mig alldeles för jämn för att plocka ut några lag och sänka oddsen på att de ska placera sig i absoluta toppen. Enligt mig så borde förutom BM även Dortmund placera sig i toppen och då finns det bara två platser kvar. Dortmund känns som ett bättre lag på pappret den här säsongen än förra faktiskt, då de precis placerade sig före Leipzig.

Sen har vi ett helt gäng med lag som kan hamna i toppen. För mig är det nu mer ett slumpspel än att det ska handla om kvalité rakt av. Shalke 04, Bayer Leverkusen, Werder Bremen, Hertha Berlin och Borussia Mönchengladbach är det mest att kasta in i en tombola och sen dra de två resterande platserna. Då skulle de ha 33% chans bara men visst, deras trupp är lite starkare men det finns fler överraskningar. Det här utnämner jag till årets flopp i Bundesliga.

Jag väljer maxbet då jag tycker det här borde stått i drygt 1.80 i odds istället. Sen får vi se om det blir dumstrut på eller om det betalas ut redan vid jul när spelbolagen förstår vart hän det barkar.


Bayern München vinner ligan till 1.15 hos Bethard med 10 units

Sex år sedan. Det var senast ett lag snodde förstaplatsen från de tyska giganterna. Sedan dess har man gjort rent hus, och det med 10-20 poängs marginal ned till tvåan. Varje år. I fjol hade man 21 poäng ned till Schalke, och serien var avgjord redan i halvtid. Det går inte att blunda för vilken klasskillnad som egentligen råder i Bundesliga. Jag tror stenhårt på något liknande även denna säsong.

Man har tappat Arturo Vidal till Barcelona, och Douglas Costa, som tidigare varit på lån, är nu klar för Juventus. I övrigt har det varit lugnt. Truppen är välbehållen, och ryktena kring Thiago Alcantara har lugnats. Att man skulle tappa förstaplatsen i år har jag väldigt svårt att se. Vilka skulle det vara till - Dortmund, Leipzig, Schalke? Skulle inte tro det. Lag som dessa köps sönder så fort det kommer fram någon bra spelare. Det såg vi tydligt hur Leon Goretzka köptes från Schalke, och Sandro Wagner från Hoffenheim.

Många topplag dras med VM-feber, där många toppspelare varit på semester och är något slitna. Spelarna brukar vara trögstartade i säsongsinledningarna, men vad det gäller Tyskland floppade man rejält och åkte ur gruppen med huvudet före. Man fick alltså semester tidigare, och har kunnat träna mer och dessutom lär många av spelarna ha en enorm revanschlust, och en rivstart på säsongen är inte helt otänkbart.

Med en trupp värd 7,5 miljarder, och en topptrio med Sandro Wagner - Robert Lewandowski - Thomas Müller har jag svårt att se en annan utväg. Man har en löjlig bredd, och 1.15 på att man vinner ligan är riktig bankränta. Spelet läggs som maxinsats, men bör spelas så högt man bara kan. Låna på hus och bil om möjligt!

__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td