Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-09-29, 12:30   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Genomgång av Europatipset (30/9)


Senast träffade jag rätt på samtliga viktiga streck och dessutom var alla tre streckade under 20%. Även de två viktigaste spikarna satt medan Valencia dessvärre tappade sin ledning i slutet av matchen. Nu är det en ny omgång och jag hoppas både form och flyt fortsätter hålla i sig. Omgången känns dock tuff och det är många bollar som behöver studsa rätt. Kommentera gärna vare sig ni håller med i analyserna eller går mot dem. Lycka till mot 13 rätt!

Se aktuell streckfördelning här


Amaerildes singelstreck: AIK (match 1, en tvåa)
(1) Dalkurd – AIK 2
Valet faller på AIK som den bästa spiken i omgången. De sitter i förarsätet på väg mot guldet och då ska inte Dalkurd vara ett hinder på vägen även om de spelat upp sig på slutet. Men AIK har imponerat hela säsongen och även om de inte vinner med mängder med mål så brukar de kunna få in ett åtminstone. Tillsammans med deras stabila försvar borde det kunna räcka långt i matchen. I en svår omgång väljer jag det enkla även om marknaden enbart menar på att AIK vinner detta 68%. Jag tror vi kan höja upp det några procentenheter, men tänk på att de är streckade på 84%.
Statistik


Omgångens kompletterande spik 1: Villareal (match 10, en etta)
(10) Villarreal – Real Valladolid 1
Även om Villarreal har svikit lite, så vände de på steken rejält senast när de körde över Bilbao med 3-0 på bortaplan. Jag tror det kan ha gett dem det lilla extra, och möjligen får vi se samma siffror här hemma mot nykomlingen Valladolid även om de hittills inte varit någon större strykpojke. De är dock tippade sist i ligan medan det är dags att Villarreal att klättra uppåt nu som är tippade runt en sjätteplats.
Statistik


Omgångens kompletterande spik 2: Real Betis (match 11, en etta)
(11) Real Betis – Leaganes 1
Leganes må ha slagit Barcelona senast men det var trots allt på hemmaplan. Det är deras enda vinst hittills och förutom de tre poängen har ytterligare en poäng plockats, på hemmaplan. Jag tror det kommer en reaktion på den segern och att de snart är nere på jorden igen, typ nittio minuter efter matchstart här. För Betis del fick de en jobbig premiär men är sedan dess obesegrade och det här ska de bara vinna. Tråkigt höga 71% men det känns likväl stabilt även om marknaden menar på att det är knappa 60% chans till seger.
Statistik


Tre viktiga streck att ha med!

(4) Malmö – Sundsvall 2
Visst ska Malmö vara stora favoriter här och med tanke på vad de presterat totalt sen Rösler tog över så kunde det varit en tänkbar spik här. Jag vill dock varna för två saker här som kan ställa till det för Malmö. Dels är Sundsvall ett välspelande lag som kommer kunna utmana Malmö med framförallt Batanero och Hallenius. Laget har också bra form även om det orättvist blev förlust borta mot Örebro och de inte lyckades besegra Djurgården senast trots bra spel. Tänk också på att Malmö förlorade senast borta mot Norrköping vilket kan ha gjort att luften gick ur lite då drömmarna nu suddades ut helt om ett ligaguld. Kan de ladda om? Jag tar med alla tecken här.
Statistik

(5) Cardiff – Burnley 2
Bägge lagen här tippas att vara med i den absoluta striden för att försöka undvika nedflyttning. Cardiff som är nykomlingar har ju inte inlett serien på speciellt bra sätt och har minus elva mål efter sex omgångar. Två oavgjorda har de mäktat med, mot Huddersfield och Newcastle. Inget imponerande facit alls och mot Newcastle kom de undan med blotta förskräckelsen. Burnley har rutin från föregående säsong och det kan ha vänt efter den miserabla inledningen. Det blev trots allt vinst senast mot Bournemouth med hela 4-0 hemma. Cardiff ska de kunna äta upp här och jag tycker det är fel favorit i matchen.
Statistik

(8) Parma – Empoli X
En intressant match där nykomlingarna Parma och Empoli möts. Då Parma inlett serien rätt överraskande så har det dessutom blivit alldeles för stora favoriter här. Streckade på hela 55% och den första känslan säger att det är korrekt. Men studerar man lite mer noga så vann Empoli bägge mötena mot Parma i Serie B förra säsongen. Vidare så har Empoli absolut inte gjort bort sig hittills i Serie A och förlusterna har kommit mot nuvarande topplag. Det är liknande för Parma och det här är en klart mer öppen match än vad streckspelarna vill ha det till. Bäst värde har dock tvåan som endast är streckad på 17% men inträffar lika ofta som krysset.
Statistik


Korta kommentarer om övriga matcher.

(2) Djurgården – Östersund 2
Djurgården blir större och större favoriter ju längre veckan går vilket jag anser vara felaktigt. Måhända de ska vara favoriter men nu börjar det bli lite väl överdrivet och det kan vara storstadssyndromet som gör att de haussas. Jag har tvivlat länge på Djurgården och slutar inte med det enbart för att de slog TFF på bortaplan med 3-0. För i matchen efter så var de inte värda poängen mot Sundsvall. Östersund har tagit två raka segrar mot mediokert motstånd men det kan vara början på en bra vändning.
Statistik

(3) Kalmar – Brommapojkarna X
Två lag som gör allt annat än spelar bra fotboll. Att då utse en vinnare är inte enkelt även om Kalmar ska vinna detta. Men 62% på ett lag som nu har fem raka matcher utan seger samt endast två gjorda mål är för mycket även om det är BP på andra sidan. Brommapojkarna har slagit både Örebro och Djurgården borta vad gäller deras fyra senaste på resande fot.
Statistik

(6) Lille – Olympique Marseille 1
Svårlöst match där jag svänger mycket mellan ettan och tvåan. Bägge lagen tippas i topp men där Marseille är det bättre laget i grunden. De bägge har inlett serien som förväntat och de har bägge tretton poäng efter sju spelade matcher. Inbördes måste vi tillbaka till 2013 och tio matcher sen för att hitta en seger för Lille. Samtidigt så har de tre raka hemmasegrar i årets serie medan de även avslutade med två segrar hemma föregående säsong. Marseille har ej heller imponerat fullt ut hittills då det senast på bortaplan blev förlust med 4-2 mot Lyon. Pendeln svänger och krysset uteblir!
Statistik

(7) Fiorentina – Atalanta 1
Det hände något med Atalanta efter att de åkte ut på straffar mot Köpenhamn i Europa League. De får inte till det och nu blir det en svår bortamatch mot Fiorentina som inlett med full pott på hemmaplan efter tre matcher och en målskillnad på 10-1. Matchen är dock felstreckad och det gör att vi bör ta med tvåan i första hand då allt värde ligger där. Endast streckad på 15% men inträffar runt 30% av gångerna.
Statistik

(9) Levante – Deportivo Alaves 2
Jag är helt oense med marknaden här och sällar mig till streckspelarna. Fastän jag vet att marknaden inte borde ha så fel i sin värdering att de ger hemmalaget 43% att vinna medan bortalaget ligger runt 30%. Inledningen för Levante var en seger borta mot Betis men därefter har det endast blivit en poäng och man är indragna i bottenträsket direkt. För Alaves har serien börjat riktigt fint med elva poäng på sex matcher och det var bara i premiären som det blivit förlust, 3-0 borta mot Barcelona.
Statistik

(12) Augsburg – Freiburg 1
Freiburg vann en match borta förra säsongen och de har alltså redan tangerat det då de besegrade Wolfsburg med 3-1 för en vecka sen. Det följdes upp med en seger mot Schalke 04 i veckan och jag tycker vi ska respektera formen här. Trots det är Augsburg stora favoriter och enligt marknaden har de bättre segerchans än vad strecken visar. Att de kvitterade och tog poäng borta mot Bayern Munchen i veckan har nog sin förklaring i det, men jag köper det inte fullt ut då de inte visar sig mycket bättre hemma än borta.
Statistik

(13) Eintracht Frankfurt – Hannover 96 1
Två lag i behov av poäng då säsongen startat på nästan mest bedrövliga sätt. Frankfurt ska precis som strecken pekar på vara klara favoriter här. Hannover med tre raka förluster, dock mot bra motstånd förutom Nurnberg borta. Frankfurt med seger i Europa League borta mot Marseille, som följdes upp med ett oavgjort mot Leipzig innan de fick kapitulera mot topptippade Mönchengladbach. Bör segra här mot bottentippade Hannover, men bra värde på tvåan som är intressant tack var det.
Statistik



Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 3456 rader på Liverättning

1. 2
2. x2
3. 1x2

4. 1x2
5. x2
6. 12

7. 12
8. x2
9. 1x2

10. 1
11. 1
12. 12
13. 12


För den som vill komma billigare undan. 108 rader på Liverättning

1. 2
2. x2
3. 1x2

4. 1
5. 2
6. 1

7. 12
8. X
9. x2

10. 1
11. 1
12. 12
13. 12

Här lämnar du in dina egna rader på Europatipset
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 09:51   #2
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 13
Sharp$: 1055
Standard

Tyvärr är BP och Sundsvall betydligt bättre på plastmattor än dom är på naturgräs. Hade BP och Sundsvall lirat hemma så hade chansen vart betydligt större att ta poäng.
JANNEGULL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 10:07   #3
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JANNEGULL Visa inlägg
Tyvärr är BP och Sundsvall betydligt bättre på plastmattor än dom är på naturgräs. Hade BP och Sundsvall lirat hemma så hade chansen vart betydligt större att ta poäng.
Det påverkar så klart, men skulle jag skjutas om jag tippade fel i matcherna så hade jag alltid lagt mig på favoriten Nu är det ju 13 rätt som ska hittas - samtidigt som det ska finnas värde, och utdelningen måste blir respektabel.

62% på lag i dålig form är oftast för mycket. Trodde Kalmar skulle komma igång med Rasmus Elm innan men det hände inte så mycket.

Vad gäller Malmö så hade det varit en spik alla dagar om de inte gått på pumpen senast. Men Norrköpings blunder mot Sirius kan ge Malmö det lilla extra för att nå ikapp. Skiljer ju en seger bara för att gå upp på andraplatsen vid vinst idag! Men tror de var ute efter att ha gulddrömmarna vid liv!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td