Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-10-15, 13:50   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Genomgång av Europatipset (16/10)


Ännu en svår omgång med matcher från Nations League samt några vänskapsmatcher där vi på senare tiden sett mängder med mer eller mindre stora skrällar. Frågan är åter vilka favoriter som lyckas leva upp till favoritskapet samt vilka ”tioprocentare” som lyckas sno åt sig segern. Lycka till oavsett om ni följer spikarna nedan slaviskt eller om ni enbart ökar på kunskapsnivån från ännu en vinkel.

Se aktuell streckfördelning här


Amaerildes singelstreck: Norge (match fem, en etta)
(5) Norge – Bulgarien 1
Även om Norge inte mött de skarpaste lagen i sina matcher på hemmaplan på slutet så har de likväl sex raka segrar, och ingen förlust på de nio senaste matcherna. Bulgarien å sin sida har mött klart tuffare lag i bl a VM-kvalet och men de har endast 1-1-4 på sina sex senaste bortamatcher. Bulgarien har dock inlett Nations League strålande med tre raka vinster men kommer nog få bekänna färg i den här matchen, trots att man vann med 1-0 mot just Norge i hemmamötet för drygt en månad sen. Norge har en hög vinstchans på runt 60% vilket gör dem till en bra spik trots 69% streck.
Statistik


Omgångens kompletterande spik 1: Ukraina (match 3, en etta)
(3) Ukraina – Tjeckien 1
Tjeckien är verkligen ett lag som blandar och ger i sina insatser. Förlorade med 2-1 hemma mot Ukraina tidigare varpå de spelade en vänskapsmatch borta mot Ryssland som slutade med hela 5-1 i baken. Segrade senast i ”derbyt” mot Slovakien med 2-1 men möter nu Ukraina på bortaplan som åter borde bli för svårt. Ukraina har åtta raka matcher utan förlust även om motståndet inte varit det mest imponerande men 1-1 i en vänskapsmatch borta mot Italien senast får ändå ses som en stark prestation. Högt streckade på 68% så blir en del värdetapp här men de vinner åtminstone runt 55% av gångerna ifall vi förlitar oss på marknaden.
Statistik


Omgångens kompletterande spik 2: Sverige U21 (match 13, en etta)
(13) Sverige U21 – Belgien U21 1
Det här är en match som kommer betyda allt för Sveriges U21 som vid seger blir gruppetta och kvalificerar sig till EM-slutspelet 2019 som avgörs i Italien. Vid oavgjort eller förlust får de förlita sig på lag i övriga grupper för att bli en av de fyra bästa tvåorna (utav nio) vilket ger en Play Off plats för att ta en av de sista två platserna. Mycket står på spel och Belgien kommer sakna incitament för att trycka på framåt i matchen. Kan så klart ge upphov till bra kontringar ju längre matchen går. Svårlöst match men jag väljer att ta ställning här även om det finns flertal lägen där Sverige kan vilja skydda en poäng i slutet av matchen dessutom. Vinner drygt 40% enligt marknaden och är streckade på 46%.
Statistik


Tre viktiga streck att ha med!

(1) Sverige – Slovakien 2
Sverige kommer bli enorma favoriter här och jag är ju beredd att hålla med om att de ska vara favoriter här. Slovakien borde få svårt mot ett bra defensivt spelande Sverige men matchen saknar tävlingskaraktär och då känns Slovakien väldigt intressanta till låga 8%. Ett måste att strecka helt enkelt då de vinner över 20% av dessa matcher. Annars är bägge lagen i rätt dålig form. Sverige har nu fyra raka matcher utan seger med förlusten från VM-kvartsfinalen mot England. Slovakien har en seger på de fem senaste men det var mot Danmarks ”korpspelare” och den kan inte riktigt räknas med. Fördel Sverige men matchen måste helgarderas då det endast är runt 50% chans till ettan här medan streckspelarna lagt hela 72% av pengarna där.
Statistik

(6) Slovenien – Cypern X
Cypern har inget bra bortafacit medan Slovenien har ett rätt bra hemmafacit, men till höga 73% blir ettan iskall här. Formmässigt är det två lag med få segrar. Slovenien en seger på de senaste åtta matcherna medan Cypern har en seger på de tio senaste matcherna. Ljuspunkten för Cypern är dock att segern kom mot just Slovenien på hemmaplan för en dryg månad sen. Kan helt klart stärka upp laget och en poäng tycker jag inte alls är omöjligt här till låga 17%, då det enligt marknaden är mer än var fjärde match som ska sluta oavgjort.
Statistik

(8) Armenien – Makedonien X
Då Armenien överraskande förlorade som gigantiska favoriter hemma mot lilleputtnationen Gibraltar senast med 1-0 så ratas de starkt av streckspelarna. Framför allt när Makedonien dessutom kommer med tio raka matcher utan förlust, och senast det blev en ”nolla i poängen” var mot Spanien i VM-kvalet. När lagen möttes för drygt en månad sen blev det seger för Makedonien med 2-0 på hemmaplan. Jag förlitar mig dock en del på marknaden här och då krysset endast är streckat på 20% blir värdet riktigt fint då det inträffar över 30% av gångerna. Tvåan iskall om den värderingen stämmer då Makedonien ska vinna detta 36% av gångerna men streckade på sanslösa 57%.
Statistik


Korta kommentarer om övriga matcher.

(2) Frankrike – Tyskland X
Tyskland har stora problem. Det började redan i träningsmatcherna inför VM men fortsatte över mästerskapet samt in på hösten trots att de rensat upp lite i laget. Gjorde en bra match hemma mot Frankrike som de borde vunnit men förlorade klart med 3-0 mot Holland i senaste matchen. Oerhört svårbedömt och jag är inte helt nöjd med hur jag värderade Tyskland senast. Men Tyskland till 16% känns för lågt oavsett om de visat upp usel form eller inte. Tyskland kan när som helst ta sig i kragen och få ordning på detta men då Frankrike i grunden är riktigt bra samt regerande världsmästare så finner jag krysset mest intressant här till 27% trots att marknaden ligger lägre i sin bedömning. Tyskland största problem just nu är nämligen anfallsfotbollen och inte försvaret i första hand även om de ställde upp med en 4-1-4-1 uppställning senast vilket är ovanligt.
Statistik

(4) Irland – Wales 1
Irland fick sig en rejäl utskåpning senast de mötte Wales. Det blev förlust med 4-1 på bortaplan men de verkar ha repat mod och spelade 1-1 i en vänskapsmatch borta mot Polen som följdes upp med 0-0 hemma mot Danmark i Nations League. Först och främst behövs det en seger här för att undvika sistaplatsen men vid tre poäng finns också hoppet om att kunna ta hem förstaplatsen i gruppen. Normalt starka på hemmaplan och Wales känns inte som det tuffaste motståndet trots förlusten senast. Inbördes är det annars klar fördel för irländarna. Wales förlorade med 4-1 hemma mot Spanien i en vänskapsmatch vilket inte är så mycket att säga om men det blev även förlust i matchen innan, borta mot Danmark med 2-0.
Statistik

(7) Lettland – Georgien X
Lettland är inte mycket för fotbollsvärlden även om det känns som ett lag som borde matcha de flesta direkt under den absoluta toppen. Nu är de dock långt från den nivån när vi ser svart på vitt och det har endast blivit två vinster på de tjugotvå senaste matcherna, mot Andorra och Estland, på hemmaplan dessutom. Inte ens de flertalet oavgjorda matcher de har under den här perioden har varit mot några speciellt starka lag. Georgien kommer med idel segrar på de senaste nio matcherna förutom i plumpen borta mot Luxemburg. Men det har inte varit några topplag landet mött och vi behöver inte höja georgierna till skyarna här. De gjorde dock ett stabilt VM-kval trots att det inte blev några segrar, men åtminstone fem oavgjorda mot bl a Irland och Wales på bortaplan samt Österrike på hemmaplan. Jag tycker dock 53% är för högt här trots två raka segrar inbördes för Georgien de senaste åren, men det har varit på hemmaplan ska vi tänka på.
Statistik

(9) Gibraltar – Liechtenstein X
Gibraltar må ha vunnit senast borta över Armenien men det är likväl inte en fotbollsnation av de större måtten. Visserligen även en seger för fyra matcher sen när de besegrade Lettland med 1-0 hemma i en vänskapsmatch. Men det är mycket förluster utöver detta, liksom det är för Liechtenstein. Möjligen ger hemmaplan en lite fördel här som Gibraltar kan behöva då de förlorade bortamatchen mot Liechtenstein med 2-0 för drygt en månad sen. Oerhört svårlöst match men värdet ligger framför allt på krysset här som inträffar runt 33% men endast är streckat på 28% just nu.
Statistik

(10) Brasilien – Argentina 1
Det går inte att ranka den här matchen annorlunda än att Brasilien ska vara relativt stora favoriter. Trots att VM senast inte blev någon succé så har Brasilien ett stabilt facit på sina 38 senaste matcher. Endast tre förluster har det blivit men en av dessa var mot just Argentina förra sommaren och jag tycker nog det är en intressant match att gardera då det inte är ofta Argentina endast har 7% på sig. Matchen spelas i Saudiarabien och någon hemmaplansfördel finns det alltså inte att tala om här. Brasilien rätta favoriter som nämnt men iskalla att spika till 70% ifall man jagar värde och utdelning.
Statistik

(11) Belgien – Holland 1
Belgien visar strålande form och har på de senaste 29 matcherna endast en enda förlust, mot Frankrike i VM-semifinalen i somras. Oerhört starka kort och det är få lag som kan stå emot det här laget offensivt. Visserligen kunde äventyret i somras redan tagit slut i åttondelsfinalen mot Japan men det blev en sen vändning i matchen och det visar även på en stark moral. Holland besegrade visserligen Tyskland i Nations League för några dagar sen men jag vet inte hur mycket vi ska höja upp det. Mot Belgien har de det traditionellt svårt och det är nu sju raka matcher där utan seger och jag tror det följs upp med en åttonde nu. Streckade på 61% men väldigt spelvärd etta då den ska inträffa drygt 58% av gångerna enligt marknaden.
Statistik

(12) Danmark – Österrike 1
Jag tycker Danmark är klara favoriter här men dessvärre håller streckspelarna med och har lagt 62% av pengarna på ettan här. Bortser vi från Danmarks ”korplagetmatch” mot Slovakien samt de vänskapsmatcher som inte är FIFA-sanktionerade så har Danmark på sina tjugo senaste matcher endast släppt in åtta mål vilket är ett snitt på 0.4 per match. Speciellt hemma känns de starka med fem raka utan ett insläppt mål. Österrike är förvisso ett bra lag men i den här vänskapsmatchen tror jag inte de kommer ha energin för att segra då de generellt sett har ett klart sämre resultat borta än hemma de senaste två åren. Jag tar ställning trots värdetappet och litar på Åge Hareides manskap.
Statistik



Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 3888 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 1x2
3. 1

4. 1x
5. 1
6. 1x2

7. 1x2
8. 1x
9. x2

10. 1x2
11. 1x
12. 1
13. 1


För den som vill komma billigare undan. 72 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 1x2
3. 1

4. 1
5. 1
6. 1x

7. 1x
8. X
9. X

10. 12
11. 1
12. 1
13. 1

Här lämnar du in dina egna rader på Europatipset
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td