Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-10-20, 09:42   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Genomgång av Europatipset (21/10)


En trevlig europatipsomgång där vi åter får se några storfavoriter bli kraftigt överstreckade. Det blandas matcher från sex europeiska ligor med Allsvenskan i fokus. Främst är det Stockholmsderbyt som inleder kupongen men även det italienska derbyt mellan Inter och Milan är fotbollsmässiga höjdpunkter. Formen är god och det visar även träffprocenten på mitt singelstreck på slutet. Även den första kompletterande spiken sitter relativt ofta medan den andra har haft lite mer stolpe ut och det är mer förklarligt. Lycka till med komponerandet av systemet.

Se aktuell streckfördelning här


Amaerildes singelstreck: AIK (match 1, en tvåa)
(1) Djurgården – AIK 2
AIK får bli omgångens singelstreck helt enkelt. De har sett stabila ut hela säsongen och kontrollerar matcherna på ett bra sätt. Senast lyckades dock Örebro jaga i kapp en kvittering efter att AIK fått en man utvisad i slutet och två poäng flaxade iväg från guldstriden som likväl ska vara avgjord. Fram till att det är definitivt att inget lag ens teoretiskt kan jaga ifatt tror jag vi får se ett fokuserat AIK. Matchen lär säkert bli försenad men jag hoppas det inte ska påverka utgången. Inbördes är det klar fördel för AIK, som även vann vårens möte, då med 2-0. Djurgården slog måhända Hammarby i ett derby senast för sex omgångar sen men efter det har inte resultaten varit mycket att jubla över. En enda seger och det mot Trelleborg som inte bjudit till någon fest på flera månader. Spika till stabila 56% vilket får ses som bra då de vinner åtminstone hälften av dessa matcher.
Statistik


Omgångens kompletterande spik 1: Häcken (match 2, en etta)
(2) Häcken – Östersund 1
Det får till sist bli Häcken som kompletterande spik nummer ett då de är ruskigt hemmastarka, trots att de möter ett Östersund med fyra raka segrar. Nu tror jag förvisso jämtlänningarna är lika starka formmässigt som matcherna på slutet visar trots att de mött tre av de fyra jumbolagen på slutet, men även Djurgården fick vika ner sig på hemmaplan med 2-0. Häcken borde likväl bli tuffa att arbeta ner men jag ser så klart några varningstecken. Dock blundar jag för dessa och hoppas Häcken ökar på sina fina 8-4-0 (34-7) som de har på hemmaplan. Vinner 55% enligt marknaden och är inte så farligt överstreckade, i nuläget enbart på 61%.
Statistik


Omgångens kompletterande spik 2: X mellan Everton och Crystal Palace (match 6, ett kryss)
(6) Everton – Crystal Palace X
Everton har blivit streckade på galet höga 74% och det kommer de aldrig kunna leva upp till. Visserligen två segrar på slutet men mot ett Fulham som inte alls får till det och segern borta senast över Leicester är väl mer okej även om Leicester inte gör många glada just nu heller. Crystal Palace får inte riktigt till det och har främst problem med målskyttet när man inte ens kunde avgöra hemma mot Newcastle för tre omgångar sen. Kommer prioritera försvaret här men är inte borta för att jaga ikapp en kvittering vid underläge. Luktar 1-1 här till galet låga 16%, där även marknaden värderar det oavgjorda klart högre, runt 27%.
Statistik


Tre viktiga streck att ha med!

(3) Elfsborg – Sundsvall 2
Här tycker jag faktiskt att både streckspelare och marknad är lite snett på det. Sundsvall blir undervärderade ofta den här säsongen och trots fina resultat och bra spel får de sällan ett riktigt förtroende hos spelarna. Det saknas visserligen den sista udden för att plocka de extra poängen mot absoluta toppen men dit tillhör inte Elfsborg. Boråsarna kommer nämligen med två raka nederlag med en målskillnad på 2-7 mot Häcken och Sirius, och då hade de ändå Häcken på hemmaplan. Nej, två ynka segrar hemmaplan på tolv matcher håller inte, speciellt inte med 8-14 i målskillnad. Efter cupsegern med 4-0 över Motala fanns det lite positiva vibbar i flertalet matcher men här är de felaktiga favoriter till 39%. Jag spikar Sundsvall på de små systemen här och tackar för 34%.
Statistik

(5) Trelleborg – Sirius 2
Senast var Trelleborg så nära att ta med sig tre oerhört viktiga poäng från bortamötet mot Göteborg men en frispark i sista sekunden drog ner rullgardinen. Jag tycker dock inte vi ska fokusera så mycket på att Trelleborg var nära en seger för dels är inte Göteborg alls i form och dessutom passade det Trelleborg rätt bra att ligga på kontringar i just den matchen. Här känns det som de själva blir mer bollförande och måste ta tag i det då paniken hos hemmaspelarna är klart större än hos Sirius som ligger på säker mark och kan avvakta lite extra. Endast en förlust för bortalaget i de fem senaste matcherna och då har motståndet varit riktigt kvalificerat. Kan helt klart vara ett spikalternativ till relativt låga 49% här då det inte är omöjligt att det kan sluta 0-3, även om det är troligare det blir en målsnål historia. Men om modet går ur Trelleborg finns risken att det kan rinna iväg.
Statistik

(8) Inter – Milan 2
Glöm inte att plocka med tvåan här om man nu inte väljer att spika den rakt av istället. Visst, Inter går som tåget just nu med fyra raka segrar i ligan och ytterligare två från Champions League. Men även Milan gör det bra med åtta raka utan förlust varav sex av dessa är i ligan. Två segrar i rad med 7-2 i målskillnad och spelar ju även de hemma i den här matchen. Tre av de fem senaste inbördes har slutat oavgjort och före dessa har vi nio möten i rad mellan lagen med max ett mål för något av lagen. Men det är historia nu och endast sju av av tjugosju matcher med Inter hemma har slutat oavgjort. Så bort med krysset här som är streckat galet högt, hela 35%. Milan klart mer intressanta till låga 19% och enligt marknaden har de nästan 32% chans att segra.
Statistik


Korta kommentarer om övriga matcher.

(4) Kalmar – Norrköping X
Kalmar normalt sett hemmastabila men i år verkar inte mycket fungera. Hemmafacit hittills är 4-4-4 (11-10). För Norrköping försvann gulddrömmarna ordentligt efter 1-1 mot Sirius för två omgångar sen. Blev inte mycket bättre att de bara lyckades få 1-1 mot Djurgården i omgången efter. En målsnål match är att vänta och jag väljer att börja med det oavgjorda. Svårlöst om vi måste hitta en vinnare. Norrköping är dock iskall att strecka då de har drygt 50% chans att segra men har över 70% streck på sig.
Statistik

(7) Bologna – Torino X
Torino fortfarande obesegrade på bortaplan men det är egentligen bara mot Inter som det varit ett riktigt bra resultat. Bologna har hittills 2-0-2 (4-5) på hemmaplan. Knapp fördel Torino om man vill ha en vinnare i matchen. Streckmässigt korrekt och ingen match vi behöver leta värde i. Oavgjort känns logiskt.
Statistik

(9) Hertha Berlin – Freiburg 1
Trots att huvudstadslaget är enormt överstreckat tycker jag det kan vara en sund utgång. Tre raka segrar på hemmaplan den här säsongen med 7-2 i målskillnad. Har slagit både M’gladbach och Bayern Munchen. Freiburg en okej inledning men har normalt svårt borta och förra säsongen fick de ihop 1-6-10 (15-39). Om inte Berlin helt klappar ihop ska det här bli en enkel seger! Riktigt fint värde på både kryss och tvåa här om marknadens värdering stämmer.
Statistik

(10) Nice – Marseille 1
Olympique Marseille verkar vara ett lag hemma och ett annat borta men nu möter man ett klart mer överkomligt lag. Jag vill dock se mer av laget innan de får huvudtipset till 55%. Nice har hittills tagit 73% av sina poäng på bortaplan och det är väl mest en tidsfråga innan det ska jämna ut sig ordentligt. Förra säsongen klart starkare på hemmaplan. Ettan till 20% smakar fint när den inträffar knappt 30% av matcherna.
Statistik

(11) St Etienne – Rennes 1
Mycket oavgjorda mellan de här lagen. Hela nio av tjugo stycken när Etienne haft hemmaplan och totalt är det sjutton av trettionio. Sex matcher sen Etienne vann inbördes på hemmaplan och vi ska tillbaka till 2012. Dags att de vänder den dåliga trenden. Inlett med 3-10 (6-2) på hemmaplan den här säsongen men allt värde ligger på Rennes för den som letar efter det i kombination med högre utdelning. Tvåan endast streckad på 14% men inträffar nästan det dubbla.
Statistik

(12) Eibar – Athletic Bilbao 2
Måste gå på tvåan först i den här matchen trots att laget inte vunnit sen premiären för sju omgångar sen. Dock har de mött Barcelona borta och Real Madrid hemma och lyckats plocka poäng i bägge vilket är starkt. Samtidigt 0-3 hemma mot Villarreal och endast 1-1 hemma mot jumbon Huesca. Eibar tillhör inte toppen även om de gjorde en klart bättre säsong än Bilbao senast. Inbördes är det fyra segrar till bortalaget i de fem senaste medan det slutade 1-1 mellan lagen senast. Tycker matchen är streckad rätt i förhållande till vinstchans.
Statistik

(13) Real Betis - Valladolid X
Två defensivt duktiga lag som hittills endast släppt in sex mål var. Bara Atletico Madrid är bättre i ligan än detta. Nykomlingen Valladolid tog en stark trepoängare borta mot Villarreal för två omgångar sen. Betis tokhöga 73% streck på sig och jag tycker nästan att även marknadens värdering på 59% känns högt. Kan vara en match att verkligen gå för de större pengarna eller åtminstone hämta hem värde här. Endast 9% på tvåan smakar fint. Ska vi gå för 1-1 här tro?
Statistik



Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 3888 rader på Liverättning

1. 2
2. 1
3. x2

4. 1x2
5. x2
6. X

7. 1x2
8. 12
9. 1

10. 1x2
11. 1x2
12. x2
13. 1x2


För den som vill komma billigare undan. 72 rader på Liverättning

1. 2
2. 1
3. 2

4. 1x
5. 2
6. X

7. 1x2
8. 2
9. 1

10. 1x
11. 1
12. x2
13. 1x2

Här lämnar du in dina egna rader på Europatipset

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2018-10-20 klockan 18:44.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td