Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-10-26, 10:36   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Genomgång av Stryktipset (27/10)


Ännu en omgång av tacksamhet riktar jag till Svenska Spel som ser till att omgången avgörs samtidigt med tretton matcher med matchstart 16.00. Fem matcher är plockade från Premier League medan övriga som vanligt hämtas från Championship. En småtrevlig omgång där det finns mängder med lag streckade under 20%. Lycka till på vägen mot tretton rätt oavsett om ni följer några av mina idéer eller går helt på egen hand.

Se aktuell streckfördelning här


Amaerildes singelstreck: Liverpool (match 3, en etta)
(3) Liverpool – Cardiff 1
Det går inte att leta skräll här hur mycket man än vill då Liverpool är streckade på 87%. Det har ungefär samma chans att vinna och jag ser inte mycket som skulle kunna stå i vägen. Visst, Cardiff vann senast över Fulham men det laget läcker bakåt nu och även om Cardiffs spelare växt några centimeter i snitt vad gäller självförtroende så tror jag de får se sig besegrade av ett av Englands bästa hemmalag. Liverpool har hittills 4-1-0 (8-0) och den mållösa matchen var mot City. Åt upp Röda Stjärnan i veckan och lär göra detsamma med Cardiff trots att det var några matcher tidigare som inte sett så bra ut. Back on track! Spika!
Statistik


Omgångens kompletterande spik 1: Bristol City (match 13, en etta)
(13) Bristol City – Stoke 1
Jag går mest på hemmalaget fina form där man först besegrade Brentford borta med 1-0 och sen med samma siffror slog ett klart beskedligare Hull på hemmaplan. Stoke kommer med två matcher utan seger och på bortaplan nu lär det inte bli mycket enklare att plocka en trepoängare. Stoke 1-4-2 (10-12) på bortaplan och det är långt ifrån vad förhandstipsen visade. Det kommer bli en svettig säsong för laget som snabbt skulle tillbaka upp en division. Kommer bli en tuff match där jag tror Bristol City till sist ytterligare får in en vinnande boll framåt. Något överstreckade och jag tror streckspelarna är mer rätt på det än marknaden nu.
Statistik


Omgångens kompletterande spik 2: X mellan Watford och Huddersfield (match 5, ett kryss)
(5) Watford – Huddersfield X
Huddersfield är riktigt indragna i bottenstriden redan och fullt fokus lär ligga på att i första hand försvara sig och med lite flyt uppstår kontringarna för att kunna skapa lite farligare chanser framåt. Watford är det nog ingen som kan förstå sig på då de först blir utskåpade hemma mot Bournemouth med 4-0 men snabbt reser sig igen efter formsvackan som infann sig efter den fina inledningen på säsongen. De slog självaste storsatsande Wolves med 2-0 borta och borde så klart vinna det här. Men jag är osäker på var laget står och tycker 17% på krysset motiverar spik då det sker mer än var fjärde gång.
Statistik


Tre viktiga streck att ha med!

(1) Brighton – Wolverhampton 2
Med tanke på att Wolves förlorade lite överraskande mot Watford senast så ratar genast streckspelarna dem samtidigt som Brighton visar upp bra form med två raka 1-0 segrar. Segrarna är dock tagna hemma mot West Ham och borta mot Newcastle. Senast var det nästan ett rån dock och speglar inte matchen alls. Men segrar har det likväl blivit. Svårlöst match där jag tycker tvåan måste med till hyfsat låga 34%. Spika på mindre system för värde.
Statistik

(4) Southampton – Newcastle 2
Möjligen är jag lite färgad av att skatorna är mitt lag men deras katastrofala säsong hittills måste få ett slut snart. Vinner sparsamt borta mot Southampton men det är väl då statistiken vänds upp och ner och de lyckas ta sin första seger i tionde matchen för säsongen dessutom? Självklart kan vi inte spika tvåan men den måste med då laget möjligen har lite nytta av att spela borta då pressen minskar något och de samtidigt slipper bli bollförande. Solklar halvgardering och bägge tecknen har värde enligt marknaden dessutom. Bort med det oavgjorda även om Newcastle skulle vara smånöjda med det.
Statistik

(9) Norwich – Brentford 2
Även den här matchen känns som klockren att halvgardera där krysset får stå åt sidan. Brentford i fritt fall med sju raka utan seger i ligan nu men endast streckade på låga 18% pga detta. Helt klart spelvärt då de vinner närmare var tredje match här. Samtidigt om de fortsätter kräftgången måste Norwich som uppvisar form med så klart. Två raka segrar mot starka Nottingham och Aston Villa. Samtidigt höjs de upp lite väl av streckspelarna då 59% av pengarna ligger här medan marknaden menar på drygt 42% chans att segra.
Statistik


Korta kommentarer om övriga matcher.

(2) Fulham – Bournemouth 1
Fulham har bra målskyttar och ett lag som borde kunna avgöra fler matcher men det går tungt för laget som nu senast åkte på sin tredje raka förlust och det mot Cardiff med 4-2. Totalt tolv insläppta mål på dessa matcher men det kan vända när som helst. Speciellt då Bournemouth överpresterar å det grövsta, och möjligen var 0-0 hemma mot Southampton början på ett litet fall senast. Hemmaplan och endast 32% på Fulham känns bra och de presterar faktiskt bättre där. Samtidigt är Bournemouths fina placering helt avhängig på deras hemmamatcher. Borta blev det t ex förlust med 4-0 mot Burnley. Chansspika på mindre system kan vara en idé.
Statistik

(6) Birmingham – Sheffield Wednesday X
Birmingham obesegrade på hemmaplan efter sju matcher där dock merparten slutat oavgjort, fem stycken. Formmässigt går de strålande nu med tre raka segrar och totalt är de obesegrade i senaste tio. Så nog har de fått ordning på laget efter den svajiga inledningen med endast två poäng efter fyra matcher. Sheffield Wednesday med två raka förluster varav den senaste i veckan med hela 3-0 borta mot QPR känns oroväckande. Men har i övrigt gjort det bra på bortaplan med segrar mot Bristol City och Aston Villa som exempel. Svårlöst match och även om jag vill tro att Birmingham ska vara favoriter så känns både marknadens värdering samt strecken på runt 52% lite för mycket trots allt.
Statistik

(7) Bolton – Hull X
Två riktigt formsvaga lag och inte mycket pekar för att det ska bli någon ändring heller. Hull tror jag ofta mer på än vad de lever upp till. Nu har de dessutom bortaplan vilket jag ratar än mer. Men samtidigt möter de nu ett klart mer överkomligt lag i Bolton som inledde serien med tio poäng på fyra matcher men sen har haft fritt fall förutom en enkel 1-0 seger hemma mot Derby. Hull är dock väldigt målsnåla på slutet med tre 1-0 förluster och två 1-1 matcher. Litar man på marknaden är det dundervärde på tvåan här som inträffar 37% av gångerna men endast är streckad på 26%. Själv tycker jag krysset känns lika intressant även om det är 30% chans och streckat i paritet med det.
Statistik

(8) Millwall – Ipswich 1
Möjligen påverkas jag lite av både marknad och streckspelare här. Normalt gillar jag skrällar och framför allt i den här serien men Ipswich har det tufft där de ligger på jumboplats. Vi ska dock komma ihåg att Millwall har inlett säsongen katastrofalt. Dock två raka segrar hemma och de får förstatipset på smått uppåtgående form och normalt hemmastarka då de endast förlorade fyra matcher där förra säsongen. Men nog ska övriga tecken med i detta skede av säsongen?
Statistik

(10) Sheffield United – Wigan 1
Hemma är Sheffieldlaget starka. Förra säsongen vann de mer än hälften av matcherna där och hittills under den här säsongen har de 4-2-1 (12-7). Wigan har det trots en mittenplacering i ligan tufft borta. Hemma är de obesegrade medan de har smått usla 1-0-6 (6-13) borta. Nykomlingen har det svårt och ettan kan vara en idé att spika trots relativt höga 66% även om marknaden värderar ettan till 55%.
Statistik

(11) Swansea – Reading 1
Reading vinner inte så mycket men gör trots det ett antal mål. Hela tio stycken på sju bortamatcher och de har endast släppt in fjorton så det är inte så illa och det är en seger samt tre oavgjorda. Nu möter man ett Swansea som inte riktigt hittar någon långvarig form. Det ser smått bättre ut hemma och möjligen kan 3-1 segern senast hemma mot Blackburn gett lite energi för att kunna ta två segrar i rad igen då det senast skedde i omgång ett och två. Men laget förlorade mot bottenlaget Ipswich för tre omgångar sen och är väl inte helt att lita på.
Statistik

(12) West Bromwich – Blackburn X
WBA såg ut att segla hem hela serien men har nu två raka förluster och det är oroväckande formtendenser. Speciellt efter 1-4 hemma mot Derby där det bara skulle bli tre nya poäng. Blackburn har gjort det mycket bra som nykomlingar och förlusten senast borta mot Swansea kan helt klart varit en miss i protokollet bara. Återstår att se om de kan fortsätta plocka poäng även om det här är en mycket tuff match. Men 17% på tvåan och 22% på det oavgjorda är fina siffror då hemmalagets form är mycket osäker.
Statistik



Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 5832 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 1x
3. 1

4. 12
5. X
6. 1x2

7. 1x2
8. 1x2
9. 12

10. 1
11. 1x2
12. 1x2
13. 1


För den som vill komma billigare undan. 144 rader på Liverättning

1. 2
2. 1
3. 1

4. 12
5. X
6. 1x2

7. 1x2
8. 1x
9. 12

10. 1
11. 12
12. X
13. 1

Här lämnar du in dina egna rader på Stryktipset
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td