Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-11-02, 10:09   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Genomgång av Stryktipset (3/11)


Överlag en oerhört svår omgång även om det kan kännas enkelt att bara plocka ut Everton som spik. Ett lag jag verkligen tror kommer vinna rätt komfortabelt, men sen sneglar jag på streckprocenten och så måste jag tänka om igen. Så även om mitt singelstreck den senaste månaden har haft väldigt bra träffprocent (tillsammans med den kompletterande spiken nr 1) så känner jag mig lite osäker rakt igenom även på det som normalt ska ha hög träffprocent. Oavsett så är det jackpott där en ensam vinnare kan plocka hem hela 15 miljoner kronor. En omgång som är ett måste att deltaga i mer eller mindre då värdet kommer att vara väldigt fint. Men sen återstår ju det där med spikarna. Jag föll i alla fall till sist för följande upplägg här nedan. Lycka till vad ni nu än väljer.

Se aktuell streckfördelning här


Amaerildes singelstreck: Brentford (match 7, en etta)
(7) Brentford – Millwall 1
Jag väljer att åter förlita mig på Brentford då de normalt är ett starkt hemmalag. Nu är visserligen formen vad den är med åtta raka matcher utan seger samt är det en trippel förluster på slutet. Samtidigt har det varit en del bortamatcher av dessa, för hemma kan de likväl stoltsera med 4-2-1 (14-6). Visst, det finns en del orosmoment men vinner ungefär 50% av matcherna enligt marknaden och jag är beredd att hålla med. Borde varit högre men formen drar ner chanserna något. Millwall på andra sidan mittlinjen har vunnit tre av sina fyra senaste matcher. Dock är de fortfarande segerlösa på bortaplan med ett facit på 0-2-5 (4-12). Dags för Brentford igen!
Statistik


Omgångens kompletterande spik 1: Leicester (match 2, en tvåa)
(2) Cardiff – Leicester 2
I grunden skiljer det en del mellan dessa lagen. Få trodde att Leicester skulle kunna ta hem Premier League för tre säsonger sen, men det känns ännu mer långsökt att ett lag som Cardiff skulle kunna göra det. Tvåan är streckad under 50% här vilket ändå får ses som bra då de borde segra i närheten av hur den är streckad. Cardiff har lyckats besegra Fulham som är i fritt fall samt tagit poäng mot Newcastle och Huddersfield. Det talar för sig själv medan Leicester stått upp mot klart starkare lag, men framför allt segrar de mot bottenlagen hittills under säsongen. 2-0 mot Newcastle och 3-1 mot Huddersfield t ex.
Statistik


Omgångens kompletterande spik 2: X mellan Stoke och Middlesbrough (match 11, ett kryss)
(11) Stoke – Middlesbrough X
Enligt marknaden är det här matchen som har störst sannolikhet att sluta oavgjort på kupongen. Jag är beredd att hålla med någorlunda här. Endast streckad på 27% i nuläget vilket gör att vi eventuellt får ett litet värde här. Oavsett så kommer krysset rensa bort massvis med rader. Stoke har så smått börjat hitta något som kan liknas vid form och klättrar så sakteliga uppåt i tabellen. Middlesbrough blandar och ger men ligger fortfarande trea i tabellen efter att ha inlett serien strålande. Målsnåla lag på slutet borde öka chanserna något för 1-1 här. Stoke har på sina fyra senaste 3-2 i målskillnad medan Middlesbrough har 3-4. Lite i brist på annat känns det här som en intressant spik.
Statistik


Tre viktiga streck att ha med!

(4) Newcastle – Watford 2
Visserligen är Newcastle starka hemma även om vi inte fått se så mycket av sådant hittills i år. Det är dags för Benitez och hans manskap att börja visa framfötterna nu om det inte ska bli byte av manager inom snar framtid. Nu möter man ett Watford som ena dagen förlorar hemma mot Bournemouth med 4-0 för att matchen efter besegra Wolves med 2-0 borta. Har man samlat ihop 19 poäng och har två raka segrar måste vi strecka trots att marknaden är helt oense med streckspelarna. För Newcastle borde vakna ur sin dvala när som och då kan det även bli 3-0 till hemmalaget. Bäst värde har krysset om vi får tro marknaden men tvåan måste med till Newcastle visar bättring i sin målproduktion.
Statistik

(8) Ipswich – Preston 2
Tvåan inträffar över 40% av gångerna men är endast streckad på blygsamma 36% just nu. Formmässigt är det inget snack om att Preston är laget som känns mest intressant. Efter en mer eller mindre bedrövlig inledning är de nu uppe i fem raka utan förlust, men segrarna har kommit på hemmaplan. Nu möter man jumbon Ipswich som endast segrat i en match, överraskande nog borta mot Swansea. I övrigt är det iskallt kring laget som har en målskillnad på bortaplan på 6-16 samtidigt som de har tre raka förluster i serien med en målskillnad på 0-7. Tvåan är mest intressant även om krysset också känns högaktuellt här.
Statistik

(10) Sheffield Wednesday – Norwich 1
Även om kanariefåglarna flyger högt i skyn just nu så borde det vara dags att gå ner för landning och dricka lite snart. En fjärdeplats just nu i tabellen med tre raka segrar i streck. Onsdagslaget har tvärtom tre raka förluster och når endast en femtonde plats. Men inbördes hittar vi något spännande. Sheffield W har två raka 5-1 segrar på sin hemmaplan och det har varit klar dominans de senaste femton åren. Visst, det är historia nu men Sheffield W är normalt ett hemmastarkt lag och det vittnar även årets tabell där det endast blivit förlust mot Middlesbrough i senaste hemmamatchen. Endast 33% streck även om marknaden vill gå lägre i vinstchans. Det håller jag inte med om.
Statistik


Korta kommentarer om övriga matcher.

(1) Arsenal – Liverpools 1
En match mellan två offensiva lag där det genom åren blivit väldigt målrika matcher. Det minskar chanserna något för att det ska sluta oavgjort, även om tre av de sex senaste inbördes slutat oavgjort och fem av de tolv senaste gjort detsamma. Liverpool är mest streckvärda ifall vi tror på marknaden men jag vill luta mig mot hemmalaget först och främst. Detta då Liverpool haft lite problem med målskyttet även om det lossnat i de två senaste hemmamatcherna. Men bortamatcherna i Premier League har mer att önska än att det blir 1-0 mot Huddersfield. Halvgardering på allt dock.
Statistik

(3) Everton – Brighton 1
På små system är det väl okej att spika Everton trots att det är 74% av alla pengarna som ligger där. I grunden är de ett bättre lag, och hemma är de dessutom väldigt starka. Vann över hälften av hemmamatcherna förra säsongen och har inlett med 3-1-1 (9-5) den här säsongen. För Brighton blev det endast två segrar på bortaplan förra säsongen och tolv av de nitton matcherna på resande fot slutade med förlust. Att Brighton har tre raka 1-0 segrar bör vi dock respektera även om dessa tagits mot lite sämre lag och det framför allt varit i två hemmamatcher. Enda segern borta för Brighton den här säsongen togs mot Newcastle. Lär få svårt här.
Statistik

(5) West Ham – Burnley 1
Klart överstreckade West Ham måste dock få både tron och strecket i första hand. Hemma har de slagit Manchester United, spelat oavgjort mot Chelsea och endast förlorat med 1-0 mot Tottenham. Att Burnley då ska kunna utgöra något större hot känns inte särskilt troligt. De kommer dessutom med två raka förluster och en målskillnad på 0-9, visserligen mot topplag. Burnley vann dock mötet borta mot West Ham i våras med 3-0. Bägge lag på åtta poäng och garderingar på större system är ett måste.
Statistik

(6) Blackburn – Queens Park Rangers X
Extremt svårlöst där Blackburn blivit knappa favoriter. Nykomlingarna har hemmaplan och där har de hittills 2-4-1 (8-8) men möter nu ett lag i vinnarform. QPR har fyra segrar och en oavgjord på de fem senaste men motståndet har varit skralt. Borta har QPR 3-1-3 (6-12) men vi ska komma ihåg att det varit två bottennapp med 7-1 förlust mot Sheffield U och 3-0 mot Swansea. Kan nog få med sig ett kryss här som dessutom har ett knappt värde.
Statistik

(9) Nottingham – Sheffield United 1
Sjundeplacerade Nottingham tar emot serieledarna på The City Ground. Hittills endast en förlust på hemmaplan och det mot formlaget Norwich i senaste hemmamatchen. Sheffield U har 4-0-3 borta med 11-9 i målskillnad. Inbördes förlorade Sheffield U det här mötet med 2-1 förra säsongen medan det blev 0-0 på deras hemmaplan. Jag streckar allt här men för den som vill leta värde i den här matchen fungerar både det oavgjorda och tvåan fint. Nottingham vinner runt 31% av matcherna enligt marknaden.
Statistik

(12) Derby – Birmingham X
Svårt att utse en vinnare här. Dels är bägge lagen i bra form där de är obesegrade i de fem senaste matcherna. Derby mötte även Chelsea borta i ligacupen i veckan och förlorade med 3-2 efter två självmål bl a. Derby har 4-2-1 (11-7) hemma den här säsongen men blir alldeles för högt streckade. Hela 63% mot en vinstchans under 50% enligt marknaden. Birmingham med endast två förluster under hela säsongen, bägge borta förvisso men endast med 1-0 och har inte förlorat sen 22 augusti och har nu elva raka utan förlust, med fyra raka segrar på slutet. Bra värde på krysset här dessutom.
Statistik

(13) Reading – Bristol C X
Matchen är streckad helt i paritet med vinstchanser. Inbördes segrade Bristol C bägge mötena förra säsongen men har dessförinnan fyra raka förluster. Den här säsongen imponerar inget av lagen och att sia om en segrare känns omöjligt. Skiljer tio poäng mellan lagen men Reading hemma känns inte som en strykpojke. Två segrar samt fem uddamålsförluster hittills. Bristol City är starkare hemma traditionellt och krysset känns lägligt här. Förra säsongen hade Bristol C en svit på tolv matcher borta utan seger t ex. Jag streckar allt här, där tvåan kommer med som sista tecken.
Statistik



Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 2592 rader på Liverättning

1. 12
2. 2
3. 1x

4. 1x2
5. 1x2
6. X

7. 1
8. x2
9. 1x2

10. 1x
11. X
12. x2
13. 1x2


För den som vill komma billigare undan. 72 rader på Liverättning

1. 12
2. 2
3. 1

4. x2
5. 1
6. X

7. 1
8. x2
9. 1x2

10. 1
11. X
12. X
13. 1x2

Här lämnar du in dina egna rader på Stryktipset
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td