Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-02-11, 09:45   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Spelinspektionen skärper tonen mot bolagen!




Den nya spelregleringen som kräver att bolagen erhåller svensk spellicens för att kunna erbjuda spel till svenska kunder har nu varit i bruk i ca 6 veckor sedan årsskiftet.

Redan tidigt visade det sig att en del bolag som fått licens inte följde reglerna som måste följas för att få ha svensk spellicens. I vanlig ordning så var det lite rörigt inledningsvis för både den nya spelinspektionen (tidigare lotteriinspektionen) men även för alla bolag att förhålla sig till nya regler så därför accepterades vissa små missar till en början.

Mestadels var det problem med att folk som anmält sig till självavstängningsregistret, spelpaus.se, kunde spela ändå hos vissa bolag men det fanns även andra brister.

Nu börjar saker och ting komma på plats och det har kommit in en hel del klagomål till spelinspektionen som tas på allvar. Det låter som det är helt andra tongångar från spelinspektionen nu då man meddelar att man inte längre kommer utfärda "enkla" varningar, smekmånaden är med andra ord över, utan det kommer nu bli direkta åtgärder gentemot bolagen som inte följer reglerna som finns.

Myndigheten kan utfärda formella varningar som innebär en sanktionsavgift på upp till 10% av bolagets omsättning. Skulle en överträdelse bedömas som allvarlig så kan myndigheten helt enkelt dra in licensen för bolaget.

Återstår att se hur rejält spelinspektionen kommer agera framöver men på det stora hela så låter det ju som att detta kan vara till fördel för spelare generellt sett.

Trevlig måndag allesammans!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 12:34   #2
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Tyvärr så gagnar detta bara människor som har problem med spelandet. Svaren på mailen angående limiteringar bla börjar att droppa in från Lotteriinspektionen. Det här citatet säger väl allt,
"Spelinspektionen prövar inte några tvister mellan spelare och licenshavare".

Vill man något mer med sitt spelande än att ha det som ett extranöje så finns det inga fördelar med den nya lagstiftningen.
Efter 6 veckor noterar jag följande:

Ett pop up-fönster som jag måste stänga ned 35-40ggr per vecka när jag följer olika event hos tex Bet365. Detta kan hända i ganska viktiga lägen då jag absolut inte vill bli påmind om hur länge jag har varit inloggad. En förbannad röd knapp som man får passa sig för att råka klicka på.

Snabbare och värre limiteringar än tidigare.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td