Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-26, 00:31   #1
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Bör ses..


Jag rekommenderar starkt att ni avvarar 83 minuter & 25 sekunder av er tillvaro till förmån av denna dokumentär.

http://urplay.se/170919
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fangtastic (+5), Donald (+30)
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-26, 00:39   #2
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Ska jag göra när den sänds på stor skärm - TV - nästa gång. Du kan ju hojta till då.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-26, 01:16   #3
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Har inte hunnit sett så långt än men vill man tugga vidare på samma ämne så rekommenderar jag boken Web of Debt (ISBN: 978-0979560811)

Finns väl översatt på bibblan...

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Ska jag göra när den sänds på stor skärm - TV - nästa gång. Du kan ju hojta till då.
Wagge för fan, kom in i gemet å skaffa dig en smart-TV! Det traditionella TV-tittandet är så sjukt utdött!
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+13)
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-26, 04:19   #4
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Ska ses ikväll. Tack för tipset!
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-26, 08:13   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Coop Arena
Inlägg: 606
Sharp$: 663


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bra att sånt belyses. Senaste Vetenskapens värld var rätt intressant också - handlar om pengar. Vad är pengar? Och att de är skapta ur tomma intet. Genom lån och skuldsättning osv. Bankerna går fria. Gör enklast att länka till en blogg jag brukar följa - han är klockren http://petermadison.blogspot.se/.

Spoiler:
http://www.svtplay.se/video/591940/del-12/

19/11 - ekonomivetenskapen
Sändes: mån 19 nov - Tillgänglig: 51 dagar kvar - Längd:

Del 14 av 18. Hur kunde världens ledande ekonomer missa att vi var på väg mot den största finansiella kollapsen sen 1930-talet? Vetenskapens värld granskar ekonomivetenskapen och den pågående skuldkrisen. Enligt en växande skara kritiker ledde häpnadsväckande brister i de ekonomiska modellerna fram till krisen. I centrum står vår tids enorma finanssektor. Programledare: Victoria Dyring.
Programinformation
Vetenskapsprogram med Victoria Dyring.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+3)
Fangtastic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-26, 09:44   #6
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Har inte hunnit sett så långt än men vill man tugga vidare på samma ämne så rekommenderar jag boken Web of Debt (ISBN: 978-0979560811)

Finns väl översatt på bibblan...



Wagge för fan, kom in i gemet å skaffa dig en smart-TV! Det traditionella TV-tittandet är så sjukt utdött!
Första livstecknet på 3 veckor, trodde du satt inne.

Så värst traditionell vet jag inte om jag är. Spelar in rubbet så jag kan spola förbi reklam, förtexter och upprepningar i visa fall. Även det utan reklam går samma väg då jag är så van att backa bandet - för att höra vad GW mumlat om till exempel. Sen behöver jag inte vänta en timme med att gå ut med tekoppen i köket utan kan pausa och lyfta på arslet när och hur ofta jag vill.

Var hemma hos kärringens syrra och där stod teven på och malde upprepningar. Man blev ju helt hjärntvättad och efter ett par timmar börja det klia i hela kroppen och man kände hur det började smälta i skallen.

Kom nu inte dragandes med att ingen tittar på hjärntvätt aka reklam längre. Effekten är lätt mätbar för annonsörerna då dom vet vad som gick åt före, under och efter kampanjen.

Förstår inte hur folk är skapta som tittar på live-tv. Vad jag förstått så är tid en bristvara för många och här finns hur mycket som helst att tjäna in bara man kan leva med att se Bonde söker fru en halvtimme senare än vanligt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 22:45   #7
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Vi måste gå djupare på detta ämne, NU, Jävla fegisar...
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-02, 00:00   #8
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Jo jag håller med dig. Analys som vanligtvis vräker ut inlägg försvinner i 3 1/2 vecka för att dyka upp på en snabbis och sen gå upp i rök igen.

Tyvärr måste jag lägga min bet på - Lufthålspermission.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Wagner den 2012-12-02 klockan 00:02.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 14:56   #9
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jo jag håller med dig. Analys som vanligtvis vräker ut inlägg försvinner i 3 1/2 vecka för att dyka upp på en snabbis och sen gå upp i rök igen.

Tyvärr måste jag lägga min bet på - Lufthålspermission.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt,

Men med strejken i NHL har jag tvingats in i lite riktigt arbete igen och 30h dagar i veckorna ger tyvärr inte mycket tid över för forumitande. På helgerna ska ju frugan ha sitt åå ja, ni vet.

Jag förstår att detta kommer ha en enormt negativ inverkan på Sharps sista kvartalsrapport men förhoppningsvis sänker det inte hela årsbokslutet allt för mycket. Saker och ting är nog tillbaka på rätt spår igen innan första kvartalet -13.


Fred!


-------------------

Det här med att gå från guldmyntfot till FIAT-valuta är ju ett ämne som kan diskuteras in i döden.

Har läst ett gäng böcker på bibblan i ämnet (den jag nämnde i tidigare inlägg är helt klart överlägsen alla andra) och många av dem trycker lite oförskämt mycket ned på FIAT-pengarna. De presenterar sällan några särskilt genomtänkta alternativ utan beskriver mest alla nackdelar med dagens system (att hitta och framföra nackdelar är ju alltid lätt, lösningarna är det värre med).

Jag är av åsikten att guldmyntfoten var nödvändig förr men inte längre, i enighet med (den förvisso lite till åren komna) länken jag letat fram ur arkivet.

Låtsas pengarna har, med rätt skötsel, väldigt många fördelar. Mången fler än guldmyntfoten.

Frågan som för mig kvarstår är då om skötseln verkligen är rätt? Min lekmanna uppfattning lutar mot att den är åt helvete. All världens makt ligger i händerna på anonyma gubbar och deras välvilja verkar det som.

Utlåningen tycks bara öka och öka, folket i västvärlden tar efter sina regeringar och belånar sig upp över öronen. Vart man än vänder sig, oavsett om man blickar statligt eller individuellt så ser man luftslott byggas upp och rasa samman.

Men vad är lösningen?

Avskaffa det här med fraktionella reserver (som för övrigt grundar sig i den så ofta romantiserade guld-tiden)? Kanske sätta Riksbanken under statligt styre (då är det ju i alla fall folkvalda som styr skutan)?


Ja juste, länken ja... Kort men läsvärd: http://www.affarsvarlden.se/hem/nyhe...icle477275.ece

Visste ni förresten att Trollkarlen från Oz handlar om detta ämne?
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), eddieh (+5)

Senast redigerad av Analys den 2012-12-05 klockan 15:22.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-27, 22:43   #10
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Vi spinner vidare på detta ämne..
http://www.youtube.com/watch?v=McVjdNnbEM0

Jag kan vara överstimulerad men denna lär väl vara rätt så aktuell dagen till ära eller vad säger Du Analys?

Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-28, 00:03   #11
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Analys verkar inte ens ha fått permis över jul. Tyder tyvärr på klass 1-anstalt.

Så du får fixa bäret själv. https://www.sharps.se/forums/221140-post967.html
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+1)

Senast redigerad av Wagner den 2012-12-28 klockan 00:08.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-28, 00:38   #12
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Undrar vad företeelsen kan vara, har mina starka misstankar
Skämt åsido det är åt helvete försent att jaga bär vid denna timma min gode Wagner.

Ägna hellre nattens sista timmar till grubbleri & diverse förundran..

http://www.youtube.com/watch?v=QU0XiklHPMc

Se alla!
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td