Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-11, 08:59   #1
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Moneybookers last i Tyskland, vad är mitt alternativ?


Har under ett par ar förlitat mig pa Moneybookers för att slippa hustla med kreditkort, scannade legitimationer, räkningar och fan och hans moster. Har alltid varit ett smidigt sätt att fa in och ut pengar fran obekväma sidor.

Sedan ett par manader tillbaka har Tyskland förbjudit Moneybookers hos ett antal spelbolag, vilket har gjort mig helt vingklippt. Vad är alternativet?

Är Netteller nagot att ha?
Tror inte de godkänner VPN eftersom moneybookers är reggat till ett tyskt bankkonto, och det är ju lite misstänksamt om jag byter land igen.

Vad är det enklaste alternativet för mig? Finns det nagon liknande tjänst som MB, med liknande avgifter och överallt accepterat?
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 12:14   #2
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Har under ett par ar förlitat mig pa Moneybookers för att slippa hustla med kreditkort, scannade legitimationer, räkningar och fan och hans moster. Har alltid varit ett smidigt sätt att fa in och ut pengar fran obekväma sidor.

Sedan ett par manader tillbaka har Tyskland förbjudit Moneybookers hos ett antal spelbolag, vilket har gjort mig helt vingklippt. Vad är alternativet?

Är Netteller nagot att ha?
Tror inte de godkänner VPN eftersom moneybookers är reggat till ett tyskt bankkonto, och det är ju lite misstänksamt om jag byter land igen.

Vad är det enklaste alternativet för mig? Finns det nagon liknande tjänst som MB, med liknande avgifter och överallt accepterat?
Neteller har alltid fungerat fint för min del. Använt det att överföra när jag bodde hemma i Sverige men nu bor jag i Norge och har gjort transfers till bookies (samma bookies som när jag bodde i Sverige) och det har aldrig varit några problem. Skaffar du dig dessutom ett "Mastercard" som är kopplat direkt till ditt Neteller-konto så kan du använda det till att handla med överallt i världen. Fungerar fint, läs in dig på deras hemsida.

Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 13:13   #3
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Kollade lite snabbt pa Nettellers avgifter, och det stod att de ville ha 7,5€ per Uttag, det later lite väl saftigt tycker jag.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 13:20   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Kollade lite snabbt pa Nettellers avgifter, och det stod att de ville ha 7,5€ per Uttag, det later lite väl saftigt tycker jag.
Som VIP har du lägre avgifter. Annars är knepet att inte ta ut kontanter via bankomaterna utan i samband när du handlar, då slipper du eventuell avgift med samt kan även kringgå kortutgivarnas dagliga kreditgräns.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 17:15   #5
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Som VIP har du lägre avgifter. Annars är knepet att inte ta ut kontanter via bankomaterna utan i samband när du handlar, då slipper du eventuell avgift med samt kan även kringgå kortutgivarnas dagliga kreditgräns.
Man kan inte göra uttag i samband med köp i butiker längre med sitt Neteller-kort.

Eller det kan man nog, men det kostar 35 SEK per köp/uttag.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td