Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-17, 08:37   #76
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Du bör garanterat inte köpa en märkesdator om du vill ha en stationär, utan plocka ihop delarna själv och låta affären bygga ihop den åt dig (vet att Inet gör det åtminstone). Kan slänga ihop något lite senare idag, vad är det för budget? Fortfarande betting som är ändamålet?
Jag bettar ingenting i princip.

Men det som KP skrev lät bra.
Citat:
Den största märkbara skillnaden sitter i hårddisken samt ramminnet då det är där flaskhalsarna brukar sitta. Mitt råd, köp en burk med SSD samt 8gb ram så kommer resten att kännas som en fröjd. Filkopiering går på sekunder. Söka efter filer på datorn går på sekunder. Att starta upp datorn går på sekunder samt det bästa av allt, att starta upp program går på nolltid och ha flera program igång samtidigt blir inga problem iom ramminnet.
Allt jag gör på datorn är surf. Jag har inte en rad/text/fil sparat och jag spelar absolut inga spel. Budgeten är underordnad i sammanhanget men finns ingen anledning att betala för massa saker jag inte behöver.

Bor ju i Uppsala och där finns det säkert affärer som kan "bygga ihop" något som passar. Den jag har nu funkar ju men det är det ihållande (O)ljudet som börjar gå mig på nerverna.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-17, 08:41   #77
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jag bettar ingenting i princip.

Men det som KP skrev lät bra.

Allt jag gör på datorn är surf. Jag har inte en rad/text/fil sparat och jag spelar absolut inga spel. Budgeten är underordnad i sammanhanget men finns ingen anledning att betala för massa saker jag inte behöver.

Bor ju i Uppsala och där finns det säkert affärer som kan "bygga ihop" något som passar. Den jag har nu funkar ju men det är det ihållande (O)ljudet som börjar gå mig på nerverna.
Några storleksbegränsningar?
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-17, 08:52   #78
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Här är ett snabbt exempel med montering av inet:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7807678/2015-03-17

Den bör garanterat klara alla dina krav om dom består av att surfa.. Den är ganska liten.

Man kan minska SSD-storleken till 64GB men det är sällan särskilt prisvärt att göra tycker jag.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-17, 09:36   #79
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jag bettar ingenting i princip.

Men det som KP skrev lät bra.

Allt jag gör på datorn är surf. Jag har inte en rad/text/fil sparat och jag spelar absolut inga spel. Budgeten är underordnad i sammanhanget men finns ingen anledning att betala för massa saker jag inte behöver.

Bor ju i Uppsala och där finns det säkert affärer som kan "bygga ihop" något som passar. Den jag har nu funkar ju men det är det ihållande (O)ljudet som börjar gå mig på nerverna.
Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Här är ett snabbt exempel med montering av inet:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7807678/2015-03-17

Den bör garanterat klara alla dina krav om dom består av att surfa.. Den är ganska liten.

Man kan minska SSD-storleken till 64GB men det är sällan särskilt prisvärt att göra tycker jag.
Överklass för surfdator? Köp något i stil med denna och lägg överskottet på en skaplig bildskärm:

http://www.elgiganten.se/product/dat...tationar-dator
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-17, 09:39   #80
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av WizardofAhhs Visa inlägg
Överklass för surfdator? Köp något i stil med denna och lägg överskottet på en skaplig bildskärm:

http://www.elgiganten.se/product/dat...tationar-dator
Nu var ju två av kraven SSD och 8GB RAM och inget av det stämmer in på ditt exempel..

Sen skulle den vara tyst och standardkylaren till processorer är ALDRIG tyst
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-17, 09:59   #81
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Nu var ju två av kraven SSD och 8GB RAM och inget av det stämmer in på ditt exempel..

Sen skulle den vara tyst och standardkylaren till processorer är ALDRIG tyst
Hellre för mycket än för lite så den där blir bra. Ljudet var också huvudsyftet med att byta.

Windows och allt sånt där finns instoppat, bara stoppa i sladden och köra igång?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-17, 10:42   #82
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Hellre för mycket än för lite så den där blir bra. Ljudet var också huvudsyftet med att byta.

Windows och allt sånt där finns instoppat, bara stoppa i sladden och köra igång?
Naj, windows behöver du köpa till om du ska ha det

http://www.inet.se/produkt/9128213/windows-8-1-svensk, lägger du till den i varukorgen så installerar dom det åt dig också tror jag.

En sak som inte finns är CD-läsare om du skulle behöva det
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-17, 13:09   #83
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Naj, windows behöver du köpa till om du ska ha det

http://www.inet.se/produkt/9128213/windows-8-1-svensk, lägger du till den i varukorgen så installerar dom det åt dig också tror jag.

En sak som inte finns är CD-läsare om du skulle behöva det
Ska ha och ska ha, här är det jag som ställer frågorna.

Är fullständigt novis på allting med sladd och trodde Windows var en förutsättning för att allt skulle fungera. Vill ju kunna öppna flikar, använda Outlook och skriva ut flygbiljetter några gånger per år. Men fungerar allt fine utan så gärna för mig.

Klarar jag mig utan och vad har W för funktion (Wiki sa inte så mycket)?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+5)
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-17, 16:16   #84
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Ska ha och ska ha, här är det jag som ställer frågorna.

Är fullständigt novis på allting med sladd och trodde Windows var en förutsättning för att allt skulle fungera. Vill ju kunna öppna flikar, använda Outlook och skriva ut flygbiljetter några gånger per år. Men fungerar allt fine utan så gärna för mig.

Klarar jag mig utan och vad har W för funktion (Wiki sa inte så mycket)?
Haha det låter som att du ska ha Windows!

Om det är så att du har Windows på en usb-sticka eller liknande så är det onödigt att köpa ett nytt men för enkelhetens skull antar jag att du inte har det och då behöver du köpa det!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+100)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-17, 16:47   #85
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Nu var ju två av kraven SSD och 8GB RAM och inget av det stämmer in på ditt exempel..

Sen skulle den vara tyst och standardkylaren till processorer är ALDRIG tyst
Missade det, my bad.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emanresu (+5)
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-17, 17:20   #86
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Haha det låter som att du ska ha Windows!

Om det är så att du har Windows på en usb-sticka eller liknande så är det onödigt att köpa ett nytt men för enkelhetens skull antar jag att du inte har det och då behöver du köpa det!
Lägg till det i kundkorgen (inte ens det klarar jag av ) så ska jag nog fixa resten själv. http://www.inet.se/kundvagn/visa/7807678/2015-03-17

Fast nu finns inte den där i lager. Ta något annat eller vänta? http://www.inet.se/produkt/1903022/g...b85m-ds3h-matx
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Wagner den 2015-03-17 klockan 17:25.
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-17, 22:03   #87
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7809771/2015-03-17

Där har du med windows och ett annat moderkort
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-17, 22:30   #88
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Vill bara nämna en sak också, är det ljudet som stör dig kan det nog hjälpa att bara köpa en ny processorkylare och nya fläktar samt göra rent inuti chassit. Detta finns det säkert folk i Uppsala som gör för en betydligt mindre slant än 6000. Likadant om du vill ha hjälp att köpa en SSD och sätta in den samt installera Windows.

Är pengar inget problem - köp nytt

Vill du inte slösa - hör runt med lokala datorfirmor och se vad dom kan göra!

Allt detta baseras på att du har en stationär dator sedan tidigare
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-17, 22:55   #89
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Vill bara nämna en sak också, är det ljudet som stör dig kan det nog hjälpa att bara köpa en ny processorkylare och nya fläktar samt göra rent inuti chassit. Detta finns det säkert folk i Uppsala som gör för en betydligt mindre slant än 6000. Likadant om du vill ha hjälp att köpa en SSD och sätta in den samt installera Windows.

Är pengar inget problem - köp nytt

Vill du inte slösa - hör runt med lokala datorfirmor och se vad dom kan göra!

Allt detta baseras på att du har en stationär dator sedan tidigare
Då köper jag nytt.

Har ändå några år på nacken och allt är ju färskvara, har till och med jag förstått.

Det är inte fläkten som låter och nyligen dammsugit har vi också. Nää fy fan för att riva i gammalt skit som man inget begriper av.

Böjde mig ner och kände på burken också. Den är inte varm heller, inte ens ljummen.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-17, 23:41   #90
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Helt rätt att plocka delar för sig, klart mer prisvärt och man får riktigt bra komponenter och inget trams.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td