Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-27, 20:20   #1
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Tråden om Fotbollsskor


Hej!

Köpte mig två par fotbollsskor ifrån UK här i veckan, bla ett par Adidas Adizero F50 svart/gröna

Dessa har totalt 11 dobbar varav 6 av dessa är skruvdobb..
Jag undrar ifall någon vet vart man kan köpa lösa dobbar till dessa skor?

Då det är ganska mycket konstgräs i början av året speciellt, så vill jag byta dessa mot "vanliga" i plast.

Någon som vet?

Stort tacksam för alla tips.


Mvh O12
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 14:26   #2
 
Rudens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Götet
Inlägg: 265
Sharp$: 1460

Segertåget - Ruden
Stats: 25 - 21 - 1
ROI: 111.61%
Vinstprocent: 54.35%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av O12 Visa inlägg
Hej!

Köpte mig två par fotbollsskor ifrån UK här i veckan, bla ett par Adidas Adizero F50 svart/gröna

Dessa har totalt 11 dobbar varav 6 av dessa är skruvdobb..
Jag undrar ifall någon vet vart man kan köpa lösa dobbar till dessa skor?

Då det är ganska mycket konstgräs i början av året speciellt, så vill jag byta dessa mot "vanliga" i plast.

Någon som vet?

Stort tacksam för alla tips.


Mvh O12
Googlade runt lite och hittar absolut inga i vanliga plast som du eftersöker, tyvärr. Det enda jag hittade var denna sida: http://www.lovellsoccer.co.uk/Footba...-XTRX-SG-Studs. Dessa är för soft grounds och kanske är de som redan sitter på dina skor idag. Finns ju en jädra massa graderingar såsom FG (Firm Ground), AG (Artificial Ground), SG (Soft Ground)
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Segertågets Spreadsheet (0-0-0):


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Ruden's IO-spel (20-8-1):


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Ruden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 19:17   #3
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Tack för din hjälp Ruden, har själv googlat runt med jäkligt dåligt resultat... Hittar som du, enbart SG dobbar... verkar inte finnas FG dubbar att skruva dit :/

Precis - det är antagligen (eller ja det är) det SG (Soft Ground) som jag har - och där sitter dessa dobbar på. Dock är dem "väl" inte lika höga som skruvdobbar var förr. Så det är kanske inte så *farligt ändå.. Har aldrig haft skruvdobb och är lite allergisk mot skruvdobb, då man hört om skador som dessa verkar ha en tendens att få fram.

Visste inte vad FG o SG osv stod för - förräns jag nu fick hem skorna. och nu googlat runt kring dobbfrågan, så var ju lite dumt kanske att man inte undersökta det tidigare.

Men men, får helt enkelt använda dessa vid naturgräs och "blöt"/mjuk gräsmatta.
Och de andra Nike T90 med vanliga dobbar vid all annan plan - såsom hårdare gräs + konstgräs.

Senast redigerad av O12 den 2013-04-29 klockan 15:39.
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 10:47   #4
 
Thore10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ashburton Grove
Inlägg: 689
Sharp$: 2115

Sverige 2013
Stats: 230 - 162 - 21
ROI: 116.48%
Vinstprocent: 58.67%

Standard

Någon som har koll på om det går att köpa dom gamla Nike vapor 90 grammarna online någonstans fortfarande? Fanns för något år sen vet jag. Saknar dessa nötdojjer
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Thore10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-21, 10:19   #5
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 4
Sharp$: 5
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Thore10 Visa inlägg
Någon som har koll på om det går att köpa dom gamla Nike vapor 90 grammarna online någonstans fortfarande? Fanns för något år sen vet jag. Saknar dessa nötdojjer
Kanske finns här.
kloppa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td