Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-10, 14:51   #1
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 181
Sharp$: 759
Standard

Anekdot från McDonalds


Drog en McDonald för första gången på länge tidigare idag. Kände mig lite trött och tankspridd men det var ingenting mot tjejen i kassan:

Det fanns en ledig kassa direkt.
-Finns det några Quarter Ponder Cheese eller McFeast färdiga?
-Ja, båda finns färdiga.
-Ok, vad ingår det för dricka till en meny?
-Coca-Cola, Cola Zero, Cola Light, Fanta, Sprite Zero, Fanta Exotic, Juice, Ramlösa, Lättöl eller Milkshake, vanilj, jorgubb, choklad och päron.
-Så mjölk ingår inte?
-Jo, det också.
-Vad är det för sorts mjölk?
Hon tar fram ett paket från kylen.
-Den här.
-Ok, kör på den och McFeast.
Hon börjar knappa på kassan.
-Skulle du ha en QP eller McFeast?
-En McFeast som sagt och jag ska ta med den också.
-Det blir 58:-, ska du äta här eller ta med den?
-Jag ska ta med den. Det sa jag också precis.
Hon kommer strax tillbaka med en påsen och tar sedan betalt.
Kollar i påsen och märker att Pommes Frites saknas.
-Det ska väl ingå Pommes Frites i menyn?
-Ja, men du beställde bara dryck och McFeast.
-Nja, jag började med att fråga vilken dricka som ingår i en meny. Sedan tog du väl betalt för en meny också?
-Nej, du betalade 58:-, en meny kostar 59:-.
-Jag vill givetvis ha en meny med Pommes Frites speciellt eftersom det är så lite prisskillnad. Jag kan betala en krona till.
-Du behöver inte betala något extra. Vilken sorts Pommes Frites vill du ha?
-Finns det olika sorter?
-Nja, jag menade vilken storlek. Det finns small, medium och large.
-Då tar jag medium.
-Ok, det blir 18:-.
-Öhhh...?
-Just det, du skulle ju inte betala något.
Hon går och hämtar Pommes Friten.
-Smaklig måltid.
-Tack, det kändes nästan som om du drev med mig.
-Haha, jag är nog lite trött idag.
-Det märktes. Hej då.
-Hej då.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), kusagwa (+1), patriknil90 (+1), Boone (+1), SuprMario (+1)
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-10, 22:30   #2
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Finns det några Quarter Ponder Cheese eller McFeast färdiga?

Inte ofta jag går dit men jag brukar föredra att burgaren inte är färdig.

Jag tog alltid McFeast fullkorn, finns den kvar? Hur som helst så fanns dom aldrig färdiga så man fick alltid nystekt burgare. Då var det bara pompen dom kunde misslyckas med och det var sällan några problem.

Tänk vilket jobb dom lägger ner med att skryta om potatis, olja, transporter och gud vet allt. Sen är det någon som inte orkar vänta utan lyfter upp korgen en halvminut för tidigt och allt spricker. Innan dess så har man lyft korgfan ett par gånger för att titta till den.

Ändå är systemet idiotsäkert. Man behöver bara trycka på en knapp. Punkt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-10, 22:34   #3
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3617
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Finns det några Quarter Ponder Cheese eller McFeast färdiga?

Inte ofta jag går dit men jag brukar föredra att burgaren inte är färdig.

Jag tog alltid McFeast fullkorn, finns den kvar? Hur som helst så fanns dom aldrig färdiga så man fick alltid nystekt burgare.
Haha klockrent!

Jag gör likadant!!!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-10, 22:43   #4
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Samma här, vidrigt att få en burgare som är kall i mitten, och med stenhårda kanter.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-11, 09:02   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Toplista

Burgare
1) Sibylla
2) Max
3) Burger King
4) Mc Donalds

Pommes
1) Burger King ( Varför kan inte alla fritera sina i Burger Kings anda, dvs varmare fett så blir dom lika krispiga? )
2) Max
3) Sibylla
4) Mc Donalds
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-11, 09:08   #6
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6013
Standard

Oj du är ju helt fel ute

Burgare
1. Burger King
2. Sibylla
3. Mc Donalds
4. Max

Pommes
1. Mc Donalds
2. Sibylla
3. Burger King
4. Max
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-11, 10:06   #7
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Glöm förfan inte Frasses. Trevlig kedja som hamnat i skymundan på grund av de fyra stora.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+1)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-11, 11:13   #8
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Glöm förfan inte Frasses. Trevlig kedja som hamnat i skymundan på grund av de fyra stora.
Nja, Frasses öppnade här i stan för ett tag sedan, och alla skulle ju prova, men jag känner ingen som gick dit två gånger. Kalla bleka pommes och slaskiga burgare. Nu är det bara WT-familjer som äter där, för att man kunde få massa extra pommes billigt
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-11, 11:20   #9
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Nja, Frasses öppnade här i stan för ett tag sedan, och alla skulle ju prova, men jag känner ingen som gick dit två gånger. Kalla bleka pommes och slaskiga burgare. Nu är det bara WT-familjer som äter där, för att man kunde få massa extra pommes billigt
Håller inte med dig. McDonalds, BK och dessvärre även svenska Max fyller inte bara upp blatte utan även WT kvoten. Förvisso sett nåt WT på Frasses/Sibylla men inte i närheten som de stora kedjorna och framförallt så brukar det vara blattefritt. Tror inte blattarna är sugna på att gå in på ställen som säljer korv.

Tack gode Gud för att vi inte har alla blaskiga amerikanska kedjor här.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-11, 11:39   #10
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Toplista

Burgare
1) Sibylla
2) Max
3) Burger King
4) Mc Donalds

Pommes
1) Burger King ( Varför kan inte alla fritera sina i Burger Kings anda, dvs varmare fett så blir dom lika krispiga? )
2) Max
3) Sibylla
4) Mc Donalds
Ja det har varit ett plus med BK. Skriver har för sist var dom tjocka som mansfingrar och det rymdes bara 10-12 stycken i den lilla asken.

Sen var brödet torrt också och enbart detta räcker för att fördärva hela konceptet. Det var senaste och troligen sista gången jag gick dit. Har hållit mig till Max och deras sallader efter det.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-21, 14:40   #11
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Fast i dag fick jag loss 49 spänn och testade.

Var väl så där. Fast brödet las i klämgrill och pompen friterades på beställning så blev inte resultatet något att yvas över. Som vanligt fattades den gyllene halvminuten extra i fritösen och brödet hade behövt mer värme och grillränder. Observera isbitarna i bägaren. Visst ser det läskande ut och smakar fan så mycket bättre med is i colan också. Men som sagt den existerade inte i verkligheten. Hade jag ju inte räknat med heller.

Men jag ska inte ge upp än. Bara burgare och bröd. Masar man sig dit före 14 så har dom lunch för 55 kr. Tisdagar upplandsbricka (googla) och kebabtallrik på onsdagar.

Såg nog den där annonsen på teve. Sen tänkte jag att Sibylla är väl alla korvhak och hade siktat in mig på grillen vid heidenstams-torg* som ligger på lagom cykelavstånd. Men så var det inte alls. Fanns två (2!) stycken i hela Uppsala varav ett ligger utslängt mitt i ingenstans.

* Räddade mig från undernäring under mellan och högstadiet. Dom kunde grilla både hamburgare och bröd. Brödet blev alldeles platt, varmt och välgrillat. Korven kördes också i grillen och blev alldeles knaperstekt. Mos kunde dom också koka och pompen var gyllenbrun. När det var knapert fick man nöja sig med en halv pommes med ketchup. Smakade alldeles underbart. Vissa saker var bättre förr.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+15)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-21, 18:38   #12
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Visst ser det läskande ut och smakar fan så mycket bättre med is i colan också. Men som sagt den existerade inte i verkligheten. Hade jag ju inte räknat med heller.
Har mer fått känslan att de öser på med massor av is för att man ska få så lite cola som möjligt Is är billigare än läsk!
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-21, 18:56   #13
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6013
Standard

Is binder kolsyra så därför har de is i. Sägs det iaf
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-21, 19:46   #14
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Is binder kolsyra så därför har de is i. Sägs det iaf
Snarare tvärtom. Slår man drickan på isen så försvinner mycket av kolsyran. Men nu för tiden är det oftast självservering så det är inga problem. Man fyller på till bredden (om man vill, henke vill ) sen tar man isen i en kaffemugg och häller på lite försiktigt. På Max är det ett måste för dom är djävligt snåla med kolsyra och det är nog inte bara dom. Att det ska vara så djävla svårt att få till dom mest banala saker?

Men nu är det på det viset och därför dricker man colan hemma och med hemgjord pizza då man är sugen på dylik föda. In med colan en halvtimme i frysen så det precis börjar bildas is i flaskan. Sen dricker man med sugrör för att bibehålla kolsyran på bästa sätt.

Recept på pizzan kommer senare.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-21, 20:10   #15
 
Oscars avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 388
Sharp$: 3516
Standard

Is i läsken är det värsta som finns.
Läsken blir utspädd med vatten och kolsyran försvinner..
Oscar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td