Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-08, 22:50   #1
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Det är invandrarnas fel!


Hur brottas man med att alla felaktigheter som sker i samhället är invandrarnas fel?

BLAST DEM WITH IRONY!


Invandrarnas fel! (svtlänk)

Bidra med ironiska inlägg, OM ni kan i dare you, i fucking double dare you!
__________________
sharp dig!
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-08, 23:36   #2
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Artikel publicerad precis innan din:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...tade-protester

Det är svenskarnas fel. Eller vänta?
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-09, 00:26   #3
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Svagbegåvade människor kommer i alla färger och former så det är människosläktets fel. Vissa är idioterna i länkarna,andra Kat-tuggande sextrakasserande somalier och ytterligare några är halvalkoholiserade travbönder med lässvårigheter

Antingen kan vi tappa tron på mänskligheten eller så kan vi glädjas åt att vi inte är dem och i största möjliga mån fortsätta att inte associera oss med dem

http://www.youtube.com/watch?v=p_iAiN3m08E
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
martinsson (+20), Shell Peppe (+10), eddieh (+5)
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-09, 14:04   #4
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Personligen skulle jag aldrig beskylla ett helt folkslag för något som en eller flera individer gjort. Däremot kan jag ironisera över att andra gör det.

Denna hets mot att ta reda på gärningsmannens etnicitet är också väldigt främmande. Blir inte gladare för att det är en norsk, amerikan eller irakier som utfört nåt vansinnesdåd. I grund och botten är alla individer och har ett personligt ansvar för sina handlingar.

Det har knappt gått 100 år sedan vi beskyllde judarna för att vara roten till allt ont. Man tycker att folk borde vara mer medvetna om vad ett visst tankemönster kan få för förödande konsekvenser.

PS nu tar vi en paus från diskussionen och hejar på dalkurd

http://www.viasatsport.se/live/11467
__________________
sharp dig!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fuzzy_ (+1)
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-09, 17:10   #5
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hardballs Visa inlägg
Personligen skulle jag aldrig beskylla ett helt folkslag för något som en eller flera individer gjort. Däremot kan jag ironisera över att andra gör det.

Denna hets mot att ta reda på gärningsmannens etnicitet är också väldigt främmande. Blir inte gladare för att det är en norsk, amerikan eller irakier som utfört nåt vansinnesdåd. I grund och botten är alla individer och har ett personligt ansvar för sina handlingar.

Det har knappt gått 100 år sedan vi beskyllde judarna för att vara roten till allt ont. Man tycker att folk borde vara mer medvetna om vad ett visst tankemönster kan få för förödande konsekvenser.

PS nu tar vi en paus från diskussionen och hejar på dalkurd

http://www.viasatsport.se/live/11467
Du borde nog lämna ironin till någon som kan det bättre. Men det är förstås bara min åsikt.

Det jag tycker är ironiskt är att folk på ett spelforum inte kan sannolikhetslära bättre (eller det kanske inte är så konstigt när man ser hur folk spelar/rekar i och för sig). Människan är en högst komplex art och självfallet kan inte en individs handlingar förklaras helt av en relativt vag variabel som etnicitet. Men kan etnicitet användas för att hitta mönster? Ja. Förnekar man att vissa grupper är överrepresenterade när det gäller vissa brott så saknar man en grundläggande förståelse för statistik. Samma sak gäller etniskt svenskar. Målet måste väl ändå vara att försöka stoppa så mycket kriminalitet som möjligt, oavsett vem som råkar ut för den?

Att sedan jämställa ett påstående som "vill vi stoppa khat-smuggling och användande i Sverige bör vi fokusera dessa insatser på folk från östra Afrika" med folkmord på judar är löjligt. Det är som att säga att alla som röstar på socialdemokraterna är stalinister. Och just det, Stalin och grabbarna var väl inte särskilt dåliga på att skylla på judarna heller om jag inte minns del.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
linusjkpg (+1)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-09, 20:06   #6
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Jag tar gärna del av ditt statistiska underlag.
__________________
sharp dig!
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-09, 20:33   #7
 
Khans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 172
Sharp$: 2322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hardballs Visa inlägg
Jag tar gärna del av ditt statistiska underlag.
http://fof.se/artikel/dramatisk-okni...ruppvaldtakter typ sånt?
Khan är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-09, 21:44   #8
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Mamma har sagt åt mig att klicka på alla länkar jag snubblar över på nätet och jag är en lydig son.

Citat:
Internationella jämförelser kan vara skakiga, eftersom olika länder har olika definitioner, men skolbränderna i Sverige kostar mer än i USA, mätt i absoluta siffror, berättar Patrick van Hees, professor i brandteknik vid Lunds tekniska högskola.

– Som svensk skäms man lite när man åker på internationella konferenser. Mina utländska kolleger förstår knappt vad vi sysslar med, säger han. I Grekland antänds fem skolor per år.
Intressant sa Bull. Skrämmande sa Bill.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-09, 22:17   #9
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Ironi eller inte.

Att hota eller medvetet misskreditera en grupp personer med anspelning på etnicitet, religion eller sexuell läggning är förbjudet. Detta inkluderar även utnyttjande utav slagord.

Tråd låst och jag vill inte se fler trådar som rör det här ämnet. /MOD
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
anonbetter (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td