Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-02, 20:11   #1
 
Wirres avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Uppsala
Inlägg: 187
Sharp$: 327

Elitserien Bandy 13/14
Stats: 7 - 7 - 0
ROI: 107.41%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Hur Cricket våldtog min rulle


Tänkte att jag skulle dela med mig av hur det gick till när Cricket våldtog min rulle.

Det började med att jag ryggade Maddmax NBA Q1 spel under en tid. Basketen är fruktansvärt spännande att följa live och jag som älskar statistik, matematik och mönster njuter av att under Quarterns gång räkna på hur många poäng som måste tas per minut.

Så en kväll ligger det ett Cricketspel i Maddmax sheet Pakistan - Sri Lanka ODI , Pakistan to win.
Why not tänker jag och ryggar spelet.
Ögar snabbt igenom reglerna för hur spelet funkar på Google.
 1 run, 2 runs, 4 runs och 6 runs. 
10 slagmän, 10 wicket. 
Den här sporten är som gjord för mig!
Dagen efter följer jag spelet på Bet365s live app och blir förälskad direkt. 
Tankarna snurrar på högvarv, 
-20 runs to target, 7 wicket och 45 over 6th delivery, det blir 0,66 runs per ball eller 4 runs per over.
-Klarar dom av någon 4a? 
-Kanske en 6a? 

Lyckan är fullständig!

Matchen slutar med en mycket knapp förlust för Pakistan, men vad gör det när en ny bettingvärld öppnats?

Jag skickar ett pm till Maddmax och tackar för att han, om än ovetandes har fått mig att få upp ögonen för Cricket. Han svarar snabbt med tips om var jag kan finna mer information och tipsar även om T20, en snabbare variant som spelas på 20 Overs istället för 50.

Jag kollar runt lite och hittar Australiska serien T20 Big Bash, som även livestreamas i Bet365s app. Kommande match följer jag från matchstart.
T20 var ÄNNU bättre! Om Pakistan - Sri Lanka matchen var som NBA basket var det här som Space Jam, 4orna och 6orna flyger ut över spelplanen och utespelarna utför akrobatik på äkta Rene Higuita sätt för att ta lyror.

Så dyker Pakistan - Sri Lanka upp på Betfairs App.
Pakistan är nog sugna på revanch tänker jag och lägger ett litet bet.
Jag följer inte matchen men kollar läget efter ett tag och ser att Sri Lanka har bara tagit 204 runs på 10 wicket. 
Haha!, tänker jag och räknar lite snabbt i huvudet, 
-under T20 matchen gjordes det drygt 150 runs på 20 overs, Pakistan borde lätt kunna göra 350 runs (Vid det här laget har jag helt glömt bort att T20 spelas mycket aggresivare än ODI och att rpo i T20 inte kan  användas på ODI).
Jag känner att det är ett safe bet och höjer insatsen rejält till ett lågt odds, men vad gör det? Pakistan har det här som i en liten ask.

Det är efter det här som jag börjar ana oro, Pakistan snittar knappt 1.5 runs per over, oddset ligger fortfarande lågt på att Pak ska vinna trots att 50 over närmar sig och man bara har 94 runs.
En snabb googling på matchen förklarar läget, matchen spelas med ett obestämt antal overs. 
Aha tänker jag och lugnar ner mig, då är det lugnt. Jag höjer insatsen lite till på Pakistan.

Nu följer jag inte matchen längre och fixar med lite annat, till kvällen kollar jag Bet365 appen och ser att matchen försvunnit från liveoddset. Jag kollar Betfair appen för att njuta av den lättförtjänta vinsten.
Men spelet ligger fortfarande aktivt, vafan är det här? Varför stängs inte spelet?
Nu börjar jag ana oro igen, det börjar knyta sig lite i magen.
Vafan har jag spelat på?

"Pakistan - Sri Lanka test match"
Test match? Vadå test match?
Snabb googling på spelformer i cricket:
ODI - one day international 50 overs per lag (samma spelform som första Pak - Lanka matchen.
T20 - 20 overs per lag
Test match - 5 dagars spel obegränsat antal overs.

Vad i helvete! 5 dagar!!!
 Dumma jävla cp Wirre!

Hur fan kunde jag missa det?

Magen knyter sig rejält nu, Pakistan leder förvisso matchen, men om den ska fortsätta flera dagar finns alla möjligheter för Sri Lanka att vända på matchen. Den stora insatsen till det låga oddset känns jävligt dum just nu.
Jag kollar oddsen i matchen, Pakistan att vinna 1.4 gånger pengarna. Tar jag vinsten på Betfair får jag tillbaka drygt 95% av insatsen. Jag funderar länge på hur jag ska göra men bestämmer mig för att avakta lite och se hur det utvecklas.
Idag jobbar jag som vanligt och kollar oddsen med jämna mellanrum, det är Sri Lankas tur att slå och oddsen för Pak ligger fortfarande stadigt på 1.3-1.4, Sri Lanka 5.0 och oavgjort 5.0.

Då händer det.
Helt plötsligt ligger Pakistan på 2.8 gånger pengarna, Sri Lanka ligger på 5 gånger pengarna och Oavgjort har droppat till 2.75.
Jag minns snabbt hur jag tidigare någon dag kollat oddsen på Sydafrika - Indien, i den matchen låg oddset för oavgjort på 1.05, jag lägger ihop 2&2, tänker att det måste vara något scenario i Testmatcher som gör att vinst blir näst intill omöjligt även om chansen att antalet runs blir lika för lagen är i princip omöjligt.
Jag får panik, handlar snabbt utan att egentligen veta vad som händer. Jag tar snabbt vinsten på Betfair som nu bara är drygt 50% av insatsen och sätter allt på oavgjort.
En kvart senare ligger oddsen åter igen som dom gjorde för 30 minuter sen. Pakistan 1.3, Sri Lanka 5.0 men oavgjort har stigit som värsta börsraketen till 12.0!

Och här står jag nu. Jag kan ta vinsten som nu är nere på 10% av insatsen eller hoppas att det där mystiska oavgjortscenariot som verkar finnas infaller, i det fallet får jag tillbaka hela insatsen.

Gott nytt spelår cp Wirre!


Hade det funnits 10 budord inom betting hade jag brytit minst 8 av dom på det här spelet, det är jag mycket medveten om. Men så är läget nu och jag har förhoppningsvis lärt mig en läxa, en dyr läxa.
Ungefär 15 dagar med perfekt betting återställer rullen, så vi snackar troligtvis om 60 dagar normal bra betting.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+10), NiLu (+10), satori (+10), pojkrummet (+10)
Wirre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-02, 21:33   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Trevlig berättelse. Oerhört synd men går det ens att lära sig cricketens alla regler?

Måste bara ge dig 10 Sharp$ för ditt underhållande sätt att skriva. Sen rekommenderar jag dig att läsa den korta men ändå intressanta https://www.sharps.se/forums/boones-c...te-foerluster/
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 14:08   #3
 
Wirres avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Uppsala
Inlägg: 187
Sharp$: 327

Elitserien Bandy 13/14
Stats: 7 - 7 - 0
ROI: 107.41%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Tack, det är roligt om jag kan underhålla någon med mina anekdoter.
Ännu roligare är att oddset på oavgjort sjönk till 1.4 idag.
Jag löste snabbt ut vinsten, +3 units totalt på spelet

Det som höll på att bli dyrt gick vägen till sist, nu har vi lärt oss det
Ännu bättre är att jag även satte ett spel på bäste slagman i T20 Scorchers - Thunders, +3 units till.

Boones tråd om att jag procent har jag läst tidigare, men när jag räknade på chansen för Pakistan så försvann allt förnuft.
Wirre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td